{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.179 visninger | Oprettet:

Uheldig oplevelse med salg af bil. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har min ældre Saxo sat til salg og havde igår aftes en rigitig kedelig oplevelse. Der ringede en fyr med udenlandsk accent og spurge om han måtte komme og se bilen. Det måtte han selvfølgelig, og de kom så 2 gutter. De beder mig åbne motorhjelmen, hvorefter den ene står og kigger på motoren. Imens beder den anden mig, vise mig bagagerummet for, hvilket jeg gør. Nu beder de mig tænde bilen, hvilket den så ikke kan. Den starter normalvis altid - harALDRIG haft problemer, mennu vil den ikke starte. De begynder så at prutte mig i pris - fordi bilen jo ikke kan starte. Jeg undrer mig meget over den ikke vil starte, og afviser deres skambud. De kører så, hvorefter jeg så gå ud og kigger i motorrummet igen. Nu ser jeg de har havet 2 samlemuffer fra hinanden. Den ene er en grøn der går ind i selve motoren og den anden er en sort der ligger ved siden af motoren.

De 2 fyre prøver simpelthen at snyde mig, ved at få bilen til at se ud til den ikke kan starte, for så at prutte den i pris. Jeg er virkelig rystet over at have været udaat for sådanne en "trick-tyveri" agtig ligendene ting.

Mit problem er nu, at efter jeg samlede samlemufferne vil bilen godt starte, men den kan ikke holde tomgangen, hvilet betyder bilen går ud hele tiden, medmindrre jeg konstant giver den gas.

Jeg forsøgte at køre en tur i den, og hver gang den ikke fik gas, gik den ud. Tilmed blev rettet meget tungt at drejse, så det er som om der er gået noget til servostyringen?

Mit spørgsmål er nu, hvad kan de mere have rodet ved? Jeg kan ikke finde andre samlemuffer eller lign der er skilt ad.. og ellers ser alt fint ud, men jeg har ej heller den store forstand på biler, så ved ikke hvad jeg skal kigge efter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uheldig oplevelse med salg af bil.
  • #1   3. feb 2012 Derfor handler jeg aldrig med sådan nogle.. Så er det solgt hvis de ringer.

• #2   3. feb 2012 Var de polakkere? Kender en der har oplevet noget lignende med dem..

• #3   3. feb 2012 Det er sgu smart fundet på ??? Sådan nogen røvhuller
    Men ellers så prøv kigge til din strømfordeler eller dit batteri

• #4   3. feb 2012 Tjek stikket der sidder på trykføleren til servo, den sidder på et tyndt rør under eller lige ved siden af køleren......

• #5   3. feb 2012 Prøv og kig en ekstra gang om der ikke er et eller andet stik der mangler at blive sat i.
    Prøv derefter at frakoble batteriet i 2 min, så bilen bliver nulstillet. Måske det hjælper.

Men meld de 2 svin til politiet for hærværk og forsøg på tricktyveri. Du har vel noget tlf nummer, adresse og sådan på dem?

Personligt gider jeg slet ikke handle med udlændinge...

• #6   3. feb 2012 ...........mine ting er altid solgt når det er perler der henvender sig på noget jeg har til salg. Bare et godt råd til andre sælgere af biler eller telefoner osv osv. De vil have alting gratis eller også er de fyldt med plat. Desværre ødelægger de noget for alle dem der er reelle og opfører sig ordenligt...........................

• #7   3. feb 2012 det er altid spild af tid når mullafar ringer på noget man har til salg... siger altid bare at det er solgt

• #8   3. feb 2012 Sku da utroligt..

• #9   3. feb 2012
    Føler med dig, fandeme surt! Hvad der er sket, kan jeg desværre ikke svare dig på.....!

Det eneste "positive", hvilket faktisk overhovedet ikke er positivt, er at du nu ved hvad vi andre ved - Hvis en udlænding ringer, så er der udsolgt!

Det er jo i sig selv sørgeligt at det skal være sådan - Men sådan er det bare og jeg ved godt at der er mange flinke og ærlige indvandrere imellem - Det er sgu sjovt nok bare ikke dem vi andre styder på!

• #11   3. feb 2012 Der er godt nok mange med accent der har ringet på min. Den er sjovt nok altid solgt. Gider dem simpelthen ikke

• #12   3. feb 2012 Har du kasko på så meld det til politiet og forsikringen, da det er forsøg på hærværk osv!!.. Meld det eneste råd herfra!!

• #13   3. feb 2012 Bare fordi at man er udlænding og man taler med accent er det vel ikke ens betydning med at man vil tage røven på en?

HOLD KÆFT HVOR ER DET SØRGELIGT OG SE ALLE DE KUJONER/FJOLSER/TABERE HERINDE DER HURTIGE ER UDE OG GENERALISERE... !

• #14   3. feb 2012 Det var 2 serbere. Jeg har både navn og adresse men deres måde at snakke på da jeg konfronterede dem var ikke særligt rar (fuck dig og din lorte bil var deres måde at formulere sig på) så jeg tror egentligt bare jeg gerne vil glemme dem hurtigst muligt ..

Tak for svarene, jeg prøver de nævnte ting.

• #15   3. feb 2012 .. og nu var det ikke for at mit indlæg skulle give andledning til generelisering af udlændinge... sorry hvis det har haft den effekt.

• #16   3. feb 2012 Der er forskel på at generalisere og drage sine konklusioner ud fra egne oplevelser og statistik...........

• #17   3. feb 2012 Att: Anders L...

Jeg synes nu også at du har været ret god til at formulere dig smiley

Der er bare enkelte andre der ødelægger det...

Men nok om det...

Jeg synes da klart at du skal ringe til politiet og melde dem for trikstyveriet lign..
    Så hjælper du andre fra at blive tricket på samme måde..

• #18   3. feb 2012 Min værste oplevelse med en privat bil handel.
    13 december 2010.
    Sælger en bil på dba. bliver kontaktet af en serber (overrasket nej vel.). efter jeg har slettet den på nettet. Siger den er solgt for 5 min. siden.
    Får sparket min dør ind midt om natten samme nat. Og bliver holdt oppe med kniv i 4 timer. Ende rmed jeg ikke vil give mig og vi kommer op at slås, smadre det meste af huset, ender med jeg bliver smidt ud i en bil og kørt rundt på hele sjælland, til sidfst smider han mig af i 15 graders frost på en mark ved Vordingborg... Kulturberigelse kaldte Marianne Jelved det.,

Sælger på arbejdet en ny Peugeot til en Tyrker. Ved handelfasen er der 16" alu på hans bil. Da den ny bil ankommer ca 6 mdr senere er det vinter. Og da vi bytter sider der vinterhjul på hans bil. Siger at han skal komme med sommerhjulene for dem har jeg købt med jo. Ingen roblem siger han.
    1 mdr senere er han endnu ikke dukket op med dem. Og jeg ringer til ham for at rykke. Nu siger han der aldrig har været sommerhjul på bilen, Og jeg fortæller ham at bilen er født med 16" alu (307 SW), så det var der. Og at jeg vil sende ham en faktura på 4 brugte fælge med dæk han skal betale. 10 min. efter kommer han til forretningen og smadrer hele mit kontor. ..Hans kone har en lægepraksis i Slagelse. Måske skulle hun tage nogle samtale rmed sin mand??? Kultur berigelse kaldte Marianne Jelved det.

Jeg kunne blive ved og ved med anekdoter omkring vor kulturberigelse men stopper her. Har aldrig i mine 20 år som sælger mødt en af denne etniske oprindelse der har opført sig bare tilnærmelsesvis ærligt, Og tror sku heller aldrig jeg kommer til det. Handler ikke med dem - dertil har jeg ALT for mange dårligere oplevelser der ikke kan opvejes med sansynligheden for en enkelt god.

• #19   3. feb 2012 Spirit of Jesus !

Du er fuld af løgn...

tror ikke en skid på noget af det du lige har lukket ud!
    Sådan nogle som dig prøver bare at skabe mere had end der i forvejen er!

Jeg vil se links til et par artikler der relatere til dine oplevelser!!

• #20   3. feb 2012 Birdman er lidt kold overfor hvad du tror på eller ej. Folk herinde der kender mig ved det er sandt.

• #21   3. feb 2012 ja ja ja ja ja ja ja ja det siger i alle sammen :o)

• #22   3. feb 2012 Nej det siger ikke men ifølge Danmarks statistik er der 20% i vor befolkning med østeuræpisk eller , mellemøstlige aner. Og ifølge Danmarks statistik er vor fængsler befolket med 80% af samme oprindelse. Så jeg behøver ikke fortælle at i alle er kriminelle. Den opgave klarer i fint selv.

kilde. danmarks ww.dst.dk

• #23   3. feb 2012 +1

• #24   3. feb 2012 Man er ikke racist fordi man baserer dine udtalelser på statistik!

• #25   3. feb 2012 Birdman -
    Hvor må det være sørgeligt, at det så alligevel er en påstand der bliver understøttet gang på gang, især for hvad angår østeuropæerne.

• #26   3. feb 2012 østeuropæerne kan da slet ikke sammenlignes med fremmedarbejdere der har været her siden 1960 og gået i generationer.. !!! OVERHOVEDET ENDDA !

• #27   3. feb 2012 Birdman, Ja i burde have lært at opføre jer som civiliserede mennesker på de 50 år smiley

• #28   3. feb 2012 Spirit of Jesus !

Lige nu handler det ikke om statistikker men om at du lyver for at skabe had !

Jeg vil gerne se kilde på at du fik smadret dit kontor ved et autohus af en gal tyrker?

eller kilde på at du blev bortført i bil af en serber der truede dig med en kniv, sparkede din dør ind og så satte dig af ude i skoven eller hvad du nu mente..

• #29   3. feb 2012 Birdman -
    Er jeg helt galt på den, eller begynder du nu selv på, at generalisere ?? ;o)

• #30   3. feb 2012 Spirit of Jesus !

har nu gennemsøgt hele google for at finde noget der relateret til dine oplevelser og der er intet til at finde..

så må ærligt sige at jeg simpelthen ikke tror på dig..

• #31   3. feb 2012 Birdman,

Du kan kigge i dombøgerne fra byretten i næstved. Jeg var i retten 13.05.2011 kl 10.30 - Dommen faldt i slut juli, da der var ikke mindre end 27 forhold på vedkomne.

• #32   3. feb 2012 ///M Turbo

Så skal du fandme hellere ikke handle MADVARE med dem...

slut med SHAWARMA, PIZZA OG KEBAB TIL DIG.. huhu

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #33   3. feb 2012 Vil holde med Birdman de historier lyder lidt for gode og genfortalt i en brandert 13 gange...

Og kriminelle serbere osv der kommer for at stjæle kan bestemt ikke sammenlignes med indvandrere flygtninge og fremmedarbejdere

• #34   3. feb 2012 Og her en artikel med samme gerningsmand - offeret var inde før mig den dag i retten.

http://www.sn.dk/Taevet-med-baseballbat/Naestved/artikel/102675?rss

Ser du jeg ligger nok ikke alle disse fakta (se første indlæg - smider nok ikke så påstande op på off. forum uden at kunne bakke dem op hvis det kom dertil - men at please en af din slags behøver jeg ikke).

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #35   3. feb 2012 Satme en noget bleg perle ham her

http://www.bt.dk/krimi/lundin-soeger-om-proeveloesladelse

• #36   3. feb 2012 Altså nu er jeg selv indvandrer (Navnet taler vist for sig selv?) .. Jeg har solgt mange biler gennem årene, og JA jeg HAR haft useriøse henvendelser fra indvandrer der byder flere tusinde kroner under prisen, og at de er useriøse når de dukker op.. MEN, til gengæld har jeg den gode erfaring med dem, at de sq altid har pengene med og er klar til at handle.. Har haft flere danskere der har været ude og kigge på biler jeg har haft til salg.. De kommer hele vejen fra Skagen til Odense for at kigge på min bil. De tjekker ALT igennem i over en time, prøvekør den, og selvom de ikke kan finde nogen fejl har deres sidste ord været "Jeg tænker over det, og vender tilbage". Og nej de har aldrig vendt tilbage.. Hvorimod de indvandrer jeg har haft, har godt nok pruttet om prisen, men til gengæld været seriøse og har kontanter med..
    Og JO jeg har også haft seriøse danske "kunder", men nu snakker jeg bare GENERELT, så spar mig for jeres latterlige kommentar tak.

• #37   3. feb 2012 Men lad mig da så lige være positiv, har handet et par gange, med anden etninsk bagrund, uden at være blevet snydt.. Så der findes gode mennesker blandt dem også,

men ja her kan man tydeligt se efekten af hvordan nogle få opføre sig ænder i generelisering,

• #38   3. feb 2012 Jeg generalisere ikke, selvfølgelig findes der ærlige folk af anden etnisk baggrund end Dansk. Jeg siger blot at statistikken ikke taler for at handle med de typer, da de OFTES giver problemer på den ene eller den anden måde... det er ærgerligt. Specielt fordi at de typer ødelægger det for alle de modne, ærlige typer..

• #39   3. feb 2012 Man skal aldrig stole på nogen og altid være over køber/sælger som en høg, lige meget oprindelses sted og kultur - færdig =)

• #40   3. feb 2012 Tja, mine biler er heller ikke tilsalg hvis folk lyder som om at de kommer fra øst for storebælt, eller syd for Sønderjylland:), jeg har allerede rigeligt med dårlige erfaringer.

• #41   3. feb 2012 Jf. denne tråd så kunne man nemt få den opfattelse af, at hver gang en "fremmed" ringer så taler han med accent, og i kan på forhånd afvise vedkommende.. lol..

men det er godt nok sørgerligt det som er sket for trådstarter, jeg ville helt sikkert anmelde det hvis du har deres numre..

• #42   3. feb 2012 hehe minder mig om dengang man boykottede pizzariaer og grønthandlere, da vi havde "krisen med tegningerne"

der var åbenbart ingen der tænkte på at man rent faktisk boykottede landet Danmark.. hvor tror i at pizza manden får sine råvarer fra, Afghanistan ?? c")

• #43   3. feb 2012 Handler aldrig med gurkere... Svindlere hele bundtet !!!

• #44   3. feb 2012 Mr. Avant +1

• #45   3. feb 2012 Mr. Avant:

Jeg handler til gengæld aldrig med din type! Der er lortet solgt allerede i telefonen, 2 minutter efter jeg har sat annoncen op.

Og det samme med Kasper N. 2 minutter efter.

Ahmed:
    Dit indlæg er perfekt forklaret af det jeg selv oplever!

• #46   3. feb 2012 Anders L:
    Mødte de op på din privatadresse?

Det er sQ beskidt af dem, og super at du afviste deres skambud!

• #47   3. feb 2012 ????

• #48   18. feb 2012 Jeg tror snarere det handler om typen og ikke købers oprindelsesland.
    De største krejlere jeg har oplevet, har altid været de der selv handler biler privat, både etnisk danskere og indvandrere er jeg blevet snydt af. Jeg skriver derfor tydeligt i mine annoncer at jeg ikke sælger med mindre der omregistreres straks og sammen med sælger. Det holder heldigvis de værste væk. Prøv det fremover, og angiv evt. en fast pris.

Kommentér på:
Uheldig oplevelse med salg af bil.

Annonce