32.196 visninger
|
Oprettet:
Problemer med den 'nye' Polo? {{forumTopicSubject}}
Hej på BG
Er der nogen, der kender til, at VW skulle have nogle kendte problemer med den 'nye' VW Polo http://www.youtube.com/watch?v=B0qNzs15G9E ...eller er den model bare super problemfri og et godt valg?
//Lars
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
feb 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 65
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 771
jan 2005
Følger: 144 Følgere: 165 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 1.396
Og har heller ikke hørt om der skulle være problemer med Polo 6R!
Hvad "fejler" din da?
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 89
Det store problem var at EGR ventilen/systemet gik til .. Det tog de på garantien .. Ellers havde det været en bon på 11000 i stumper alene .. Det skete selvom jeg kører lange ture og alt det der ..
Så har jeg haft lidt problemer med at den "hopper" lidt i tomgang men de har ikke kunne finde nogen fejl på den ..
Mit anlæg går i sort engang imellem .. Sjældent men den gør det alligevel ..
Men hvad har du haft af problemer da ..
VH Henrik
apr 2009
Følger: 42 Følgere: 41 Emner: 80 Svar: 1.087
Den har nu kørt 15.000 km indtil vidre. og det køre sgu bare.
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
TSI'ere som min lider af resonanslyd. Det er næsten fixet i min, men ind imellem kommer lyden kortvarigt. Alle 1,2 TSI lider mere eller mindre af det. Biler med xenonlygter og sågar også med H7 lygter kan have tåget dug på indersiden af lygteglasset. Polo GTI *kan* have stort olieforbrug.
Og det med motorgangen i tomgang, kender jeg også til med min TSI. I sjældne tilfælde går den dårligt og ujævnt. Nærmest som en bil med rigtig gamle og dårlige tændkabler i fugtigt vejr. Jeg tror, at det delvist hænger sammen med, at de har stillet motoren til at være benzinbesparende. At TDI også har urolig tomgang, vidste jeg ikke.
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
Vi ser det tydeligt på ophugget... VW og franske biler er top sællerter....
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
RS2000, der er altså fejl på alle biler. Og når først snakken går på, hvad man skal passe på, ja så remser folk jo alt op, hvad de kan komme i tanke om. Dermed ikke sagt, at alle ejere vil opleve de potentielle problemer.
Men nu har VW også været modige og introduceret en masse ny teknik, nye løsninger og ideer. Så kan man ikke undgå, at der vil være lidt bøvl.
feb 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 65
Problemet med min nye Polo: Allerede på første tur i bilen var det tydeligt, at noget er galt. Den "hopper" / kører ujævnt ved jævnt træk især fra 70 til 110 km/t. Desuden er rattet lige så stille begyndt at sidde mere og mere "skævt" ved ligeud-kørsel... og så er der nu også kommet "klonk" lyde og "fjedre der giver sig"-lyde, når man kører over ujævnheder.... så det er ret åbenlyst, at der er noget galt med styretøj/hjulophæng.
Jeg fik bilen sidste torsdag, så har kun haft den godt en uge. Men den har allerede haft sin første tur på værksted. Dér lavede de, på min opfordring, en 4-hjuls udmåling... og den viste, at den er GAL med styretøjsvinklerne både for og bag. Lækkert.
Men vil de give mig en ny... nej. Min helt nye bil, som jeg kun har haft en uge, skal nu splittes ad af en flok "håbefulde" SMC-mekanikere... for en reparation, der vil være så omfattende, at der knap kan være tale om en "ny bil", når de er færdige.
Så nu har jeg altså alt i alt betalt knap en kvart million for en "ny" bil, der allerede på første tur viste sig fyldt med problemer. Det er bare skønt
okt 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 273
jun 2009
Følger: 1 Svar: 1
Nogle poloer køre åbenbart, og nogle ikke.
Fik min nye polo 1.6 TDI 90 hk 6R comfortline sidst i februar 2012
Den har nu været på værksted 7 gange.
Først
Det var ca 1/2 l for meget motor olie på, 3 cm over max, samt fejl i forruden
Det blev ordnet, ny forrude unden den havde rundet 500 km
Ringede til sælger 15 min efter jeg var kørt fra forhandleren, i min helt nye bil.
Sagde til ham der var noget galt med undervognen/hjulene. Han sagde det nok var et flatspot på hjulene. Hvis den nu havde stået noget tid.
Samme dag fik jeg sat helt nye vinterdæk på. Intet hjalp!
Værkstedet fik bilen igen. De sagde der var fejl på 3 ud af 4 nye vinterdæk, kørte tilbage til dæk montøren, hvor vi prøvet 3 andre sæt dæk, hvilke alt var det samme.
Tilbage til værkstedet. Hvor der blev sat et andet sæt org hjul på, men lidt bedre. Men ikke fuldtud tilfreds med køre komforten.
Ryster i undervognen 75-120 + samt i rattet.
Havde bestilt 16" oz fælge til den. Og tænkte nu er det nok løst. Men nej. Blev kun værre. Da nu profilen blev laver, så kan det mærkes endnu voldsommere.
Tilbage til værksted. Fik afvide at mine nye fælge var skæve. Og sagde nu, nu stopper vi!!! Det var sæt nr 7 vi havde på.
Men så måtte jeg nu bare køre med de org. Hjul for sådan skulle poloer bare køre, . Og tænkte mit!!
Jeg kontaktet impotøren. Og tog over til dem i Brøndby. Hvor en tekniker var ude at køre i den, og sagde at der var noget mærkeligt ved denne bil.
Jeg skulle køre til et vw værksted jeg ønsket, og aftale tid med dem.
Den blev indleveret med problemer :
Ryster i rattet
Ustabil undervogn.
Klonk lyde når der bremses ved bagud kørsel ( halv kræftig lyd )
De skiftet 2 trækaksler samt tårnlejer. Da fedtet var godt på vej ud af dem.
Inderled på trækakslerne var stiver end de plejet at være
Alle bolte i forbro og trækaksler mv er skiftet.
Fik bilen tilbage, de kunne ikke gøre mere mekanisk ved min bil, og den køre som andre poloer, så var det sådan en polo skal køre, jeg sagde at den sag kommer tilbage til impotøren. Hvor den liggerne igen!
( alle 3 ting er stadig- men mindre udslag i rattet)
Den ryster stadig i rettet. Ustabil undervogn vibrere mærkeligt.Klonk lyden fra bremserne
Har kørt 20.000 km nu på 5 1/2 måned
Og nu har jeg opdaget. At når jeg sætter lys kontakten om på nærlys. Så køre lyset op og ned i "spænding" flascher lidt
Fed fed bil. koster jo også op mod den kvarte million med udstyr
MEN skuffet noget skuffet! Over bilen. Og specielt det ene værksted hvorfra bilen blev leveret, som har dømt alt hvad jeg har sat på bilen ude. Skæv eller fejl på. Hvilke slet ikke havde noget på sig!!!
Hvis der er flere med disse problemer, så skriv gerne.
For jeg tror dette er en " støbe fejl fra fabrikken "
Har hørt om flere der har oplevet noget af det samme.
nov 2010
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Mekanikeren har nu skiftet benzinpumpe, tændspole, målt alle mekaniske dele med instrumenter og checket den i alle ender og kanter, uden at kunne finde fejlen. Efter endt reparation kørte mekaniker ca. 60 km. i den uden problemer. Da jeg så skulle hente den i går ville den igen ikke starte. Den mangler ligesom at få den gnist der sætter motoren igang.
Håber der er nogen derude som kender problemet og kan give mig et godt råd til hvad der kan være galt.
aug 2012
Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
aug 2012
Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
sep 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 1
Skriver sort olie, idet jeg udelukker oliespild i forbindelse med påfyldning
okt 2013
Jeg har en 1,6 TDI 105 highline og oplever tikkelyd fra motoren. Jeg oplever desuden også at den står ujævnt i tomgang.
Er det noget andre har oplevet og evt ved hvad fejl det er og om det er muligt at få gjort noget ved det?
jun 2011
Følger: 1 Svar: 3
jul 2012
aug 2014
Følger: 1 Svar: 60
prøv at køre ud til forhandleren, spørg om du må vise ham de problemer, især det med motoren "hopper" osv. det kan jo faktisk gå helt galt.
det kan være meget nemmere for dem at finde fejlen hvis de har oplevet den.
jeg havde engang en colt (2008) som lavede en mærkelig lyd når den kørte over nogen hop, vejbump osv. ret svært at forklare. så mig og en mekaniker kørte en lille tur og efter 30 minutter på værkstedet fandt de en bolt som var en lille smule løs.
at radioen dør må være en løs forbindelse, et eller andet sted. det kan være de skulle skifte radioen
maj 2015
Jeg har lige oplevet katalysator lampe advarsel. Ingen trækkraft, så fejlen ligger sandsynlig i EGR ventil. Håber naturligvis på fuld kulance, da det jo ikke må ske så tidlig.
Flere som har samme problem?
dec 2015
Problemer med den 'nye' Polo?