{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med den 'nye' Polo?
  • #1   3. feb 2012 Håber ikke du vil have en gti, for den er ALT for dyr i forhold til hvad du for

• #2   3. feb 2012 Nej, jeg har faktisk købt... en 1,6Tdi comfortline... men der er visse problemer. Desværre. Så ville lige høre, om jeg er den eneste - altså om det bare er mig, der er uheldig at have fået en "mandagsbil", eller om der er generelle ting... ?

• #3   3. feb 2012 min kæreste har en hun har købt fra ny, godt nok en 1.2 bluemotion og hun har kørt 20.000 i den uden problemer overhovedet.

• #4   3. feb 2012 Har en kammerat som har en 1,6TDI 105hk og han har ingen problemer haft!
    Og har heller ikke hørt om der skulle være problemer med Polo 6R!

Hvad "fejler" din da?

• #5   3. feb 2012 Jeg har rundet 83000 km i min 1,6 tdi comfortline og jeg har haft et par små problemer og et stort problem ..

Det store problem var at EGR ventilen/systemet gik til .. Det tog de på garantien .. Ellers havde det været en bon på 11000 i stumper alene .. Det skete selvom jeg kører lange ture og alt det der ..

Så har jeg haft lidt problemer med at den "hopper" lidt i tomgang men de har ikke kunne finde nogen fejl på den ..
    Mit anlæg går i sort engang imellem .. Sjældent men den gør det alligevel ..

Men hvad har du haft af problemer da ..

VH Henrik

• #6   3. feb 2012 Min far har købt sig en 1.6 TDI vw polo 90 hk. 2011 model. blumotion køre vist 27 Km/l er den opgivet til..

Den har nu kørt 15.000 km indtil vidre. og det køre sgu bare.

• #7   3. feb 2012 Det kommer an på hvilken Polo. Men jo der er også generelle småproblemer.

TSI'ere som min lider af resonanslyd. Det er næsten fixet i min, men ind imellem kommer lyden kortvarigt. Alle 1,2 TSI lider mere eller mindre af det. Biler med xenonlygter og sågar også med H7 lygter kan have tåget dug på indersiden af lygteglasset. Polo GTI *kan* have stort olieforbrug.

Og det med motorgangen i tomgang, kender jeg også til med min TSI. I sjældne tilfælde går den dårligt og ujævnt. Nærmest som en bil med rigtig gamle og dårlige tændkabler i fugtigt vejr. Jeg tror, at det delvist hænger sammen med, at de har stillet motoren til at være benzinbesparende. At TDI også har urolig tomgang, vidste jeg ikke.

• #9   3. feb 2012 Der er jo problemer med alt VW har fingrene i nu om dage....

Vi ser det tydeligt på ophugget... VW og franske biler er top sællerter....

• #10   3. feb 2012 KasperC, jeg tror mere det hænger sammen med prisen for DSG gear og folks manglende interesse for automatgear.

RS2000, der er altså fejl på alle biler. Og når først snakken går på, hvad man skal passe på, ja så remser folk jo alt op, hvad de kan komme i tanke om. Dermed ikke sagt, at alle ejere vil opleve de potentielle problemer.

Men nu har VW også været modige og introduceret en masse ny teknik, nye løsninger og ideer. Så kan man ikke undgå, at der vil være lidt bøvl.

• #12   5. feb 2012 @¤ polow ¤: Først og fremmest bør det nok lige nævnes, at jeg selv er udlært mekaniker hos SMC Biler. Men jeg arbejder ikke som mekaniker og har ikke gjort det i nogle år.

Problemet med min nye Polo: Allerede på første tur i bilen var det tydeligt, at noget er galt. Den "hopper" / kører ujævnt ved jævnt træk især fra 70 til 110 km/t. Desuden er rattet lige så stille begyndt at sidde mere og mere "skævt" ved ligeud-kørsel... og så er der nu også kommet "klonk" lyde og "fjedre der giver sig"-lyde, når man kører over ujævnheder.... så det er ret åbenlyst, at der er noget galt med styretøj/hjulophæng.

Jeg fik bilen sidste torsdag, så har kun haft den godt en uge. Men den har allerede haft sin første tur på værksted. Dér lavede de, på min opfordring, en 4-hjuls udmåling... og den viste, at den er GAL med styretøjsvinklerne både for og bag. Lækkert.

Men vil de give mig en ny... nej. Min helt nye bil, som jeg kun har haft en uge, skal nu splittes ad af en flok "håbefulde" SMC-mekanikere... for en reparation, der vil være så omfattende, at der knap kan være tale om en "ny bil", når de er færdige.

Så nu har jeg altså alt i alt betalt knap en kvart million for en "ny" bil, der allerede på første tur viste sig fyldt med problemer. Det er bare skønt smiley

• #13   19. jun 2012 EGR ventilerne holder kun til 50.000 km i de nye poloer uanset hvordan du kører.. smiley

• dennis w
    dennis w Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #14   12. aug 2012 Hej med jer.

Nogle poloer køre åbenbart, og nogle ikke.

Fik min nye polo 1.6 TDI 90 hk 6R comfortline sidst i februar 2012
    Den har nu været på værksted 7 gange.

Først
    Det var ca 1/2 l for meget motor olie på, 3 cm over max, samt fejl i forruden

Det blev ordnet, ny forrude unden den havde rundet 500 km

Ringede til sælger 15 min efter jeg var kørt fra forhandleren, i min helt nye bil.
    Sagde til ham der var noget galt med undervognen/hjulene. Han sagde det nok var et flatspot på hjulene. Hvis den nu havde stået noget tid.
    Samme dag fik jeg sat helt nye vinterdæk på. Intet hjalp!
    Værkstedet fik bilen igen. De sagde der var fejl på 3 ud af 4 nye vinterdæk, kørte tilbage til dæk montøren, hvor vi prøvet 3 andre sæt dæk, hvilke alt var det samme.
    Tilbage til værkstedet. Hvor der blev sat et andet sæt org hjul på, men lidt bedre. Men ikke fuldtud tilfreds med køre komforten.

Ryster i undervognen 75-120 + samt i rattet.

Havde bestilt 16" oz fælge til den. Og tænkte nu er det nok løst. Men nej. Blev kun værre. Da nu profilen blev laver, så kan det mærkes endnu voldsommere.
    Tilbage til værksted. Fik afvide at mine nye fælge var skæve. Og sagde nu, nu stopper vi!!! Det var sæt nr 7 vi havde på.
    Men så måtte jeg nu bare køre med de org. Hjul for sådan skulle poloer bare køre, . Og tænkte mit!!

Jeg kontaktet impotøren. Og tog over til dem i Brøndby. Hvor en tekniker var ude at køre i den, og sagde at der var noget mærkeligt ved denne bil.
    Jeg skulle køre til et vw værksted jeg ønsket, og aftale tid med dem.

Den blev indleveret med problemer :

Ryster i rattet
    Ustabil undervogn.
    Klonk lyde når der bremses ved bagud kørsel ( halv kræftig lyd )

De skiftet 2 trækaksler samt tårnlejer. Da fedtet var godt på vej ud af dem.
    Inderled på trækakslerne var stiver end de plejet at være
    Alle bolte i forbro og trækaksler mv er skiftet.

Fik bilen tilbage, de kunne ikke gøre mere mekanisk ved min bil, og den køre som andre poloer, så var det sådan en polo skal køre, jeg sagde at den sag kommer tilbage til impotøren. Hvor den liggerne igen!

( alle 3 ting er stadig- men mindre udslag i rattet)

Den ryster stadig i rettet. Ustabil undervogn vibrere mærkeligt.Klonk lyden fra bremserne
    Har kørt 20.000 km nu på 5 1/2 måned

Og nu har jeg opdaget. At når jeg sætter lys kontakten om på nærlys. Så køre lyset op og ned i "spænding" flascher lidt

Fed fed bil. koster jo også op mod den kvarte million med udstyr

MEN skuffet noget skuffet! Over bilen. Og specielt det ene værksted hvorfra bilen blev leveret, som har dømt alt hvad jeg har sat på bilen ude. Skæv eller fejl på. Hvilke slet ikke havde noget på sig!!!

Hvis der er flere med disse problemer, så skriv gerne.

For jeg tror dette er en " støbe fejl fra fabrikken "

Har hørt om flere der har oplevet noget af det samme.

• Palle C
    Palle C Tilmeldt:
    nov 2010

#15   24. jan 2013 Jeg er den lykkelige ejer af en 1,6 TDI Bluemotion Technology, der nu har kørt 77000km uden problemer af nogen art. Spændende at læse om jeres dårlige erfaringer - jeg krydser fingre for at min forsætter den gode stil.

• Greta N
    Greta N Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #16   29. jan 2013 HJÆLP. Motoren i min dejlige røde POLO 1,6 fra 1999 med 200.000 km på bagen, har nu 3 x under køretur pludselig sat ud og ikke været til at starte igen. Alle tre gange er den slæbt til mekaniker og 2 af gangene kunne den starte igen da den blev kørt af Autohjælps bil.
    Mekanikeren har nu skiftet benzinpumpe, tændspole, målt alle mekaniske dele med instrumenter og checket den i alle ender og kanter, uden at kunne finde fejlen. Efter endt reparation kørte mekaniker ca. 60 km. i den uden problemer. Da jeg så skulle hente den i går ville den igen ikke starte. Den mangler ligesom at få den gnist der sætter motoren igang.
    Håber der er nogen derude som kender problemet og kan give mig et godt råd til hvad der kan være galt.

• kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #17   13. jun 2013 Jeg vil se på en 1,4 model 85hk og håber den ikke bliver et værksteds barn

• kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #18   14. jun 2013 har nu kørt i den polo og den er god og kører langt på literen ca 6liter på 100km det er ok

• Hakan K
    Hakan K Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 1
    #19   23. sep 2013 Hej. Har en Polo 1,6 tdi 90 Bluemotion fra 2012. I forbinidelse med olieskift for nogle dage siden, blev jeg opmærksom på en del "sort" motorolie på topdækslet omkring dysserne. Er der nogen der har støt på problemet ? Mvh Hakan..

Skriver sort olie, idet jeg udelukker oliespild i forbindelse med påfyldning smiley

• Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    okt 2013

#20   21. okt 2013 Hej

Jeg har en 1,6 TDI 105 highline og oplever tikkelyd fra motoren. Jeg oplever desuden også at den står ujævnt i tomgang.

Er det noget andre har oplevet og evt ved hvad fejl det er og om det er muligt at få gjort noget ved det?

• Allan O
    Allan O Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 3
    #21   30. apr 2014 Min VW Ploo 1,6 TDI 6R årgang 2010, fik skiftet EGR ventil ved 88000 km delvis på kulance, egenbetaling 2800 kr, andre fejl selefejl når det er koldt, AUX virker ikke, højtaler raslede, skiftet på garantien.

• Anders  J
    Anders J Tilmeldt:
    jul 2012

#22   20. aug 2014 Allan O: jeg har lige fået udlæst min polo, som er samme motor og årgang som din, og den har nu kørt 88.000. Der er også fejl på egr. Hvornår fik du lavet din egr ventil? Jeg håber da også, at de vil give kulance.

• Hawk
    Hawk Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 60
    #23   20. aug 2014 #12 VW-fan

prøv at køre ud til forhandleren, spørg om du må vise ham de problemer, især det med motoren "hopper" osv. det kan jo faktisk gå helt galt.

det kan være meget nemmere for dem at finde fejlen hvis de har oplevet den.

jeg havde engang en colt (2008) som lavede en mærkelig lyd når den kørte over nogen hop, vejbump osv. ret svært at forklare. så mig og en mekaniker kørte en lille tur og efter 30 minutter på værkstedet fandt de en bolt som var en lille smule løs.

at radioen dør må være en løs forbindelse, et eller andet sted. det kan være de skulle skifte radioen

• GDE
    GDE Tilmeldt:
    maj 2015

#24   21. maj 2015 VW Polo 1,6 TDI årg. 2013, 65.000 km
    Jeg har lige oplevet katalysator lampe advarsel. Ingen trækkraft, så fejlen ligger sandsynlig i EGR ventil. Håber naturligvis på fuld kulance, da det jo ikke må ske så tidlig.
    Flere som har samme problem?

• Lars F
    Lars F Tilmeldt:
    dec 2015

#25   5. dec 2015 Jeg har også oplevet katalysator lampe advarsel. Den har blinket on/off siden 60000 km, ind imellem afbrudt af glødelampen. EGR ventil skiftet 2 gange det virker ikke som om de ved, ved VW hvad der er galt. Den kører ellers godt nok, bortset fra div advarselslamper, nu bliver den kørt på værksted sidste gang hvis de ikke får det rettet ordentligt denne gang. Bliver den solgt. Har yderligere oplevet at bremserne låste hvis bilen stod en weekend over uden at blive brugt. VW svar var det er normalt? Amatør svar. Jeg har aldrig oplevet det før på selv gamle brugte biler.

Kommentér på:
Problemer med den 'nye' Polo?

Annonce