{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.962 visninger | Oprettet:

Y B
Y B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Suzuki Alto vs Kia Picanto vs Suzuki Swift ??? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Skal ud og have mig en nyere brugt vogn og har indsnævret mine valg ned til de 3 ovennævnte fra årgange 2005-2009

Suzuki Alto
Kia Picanto
Suzuki Swift

Hvad ville i vælge ?
Mine kriterier ud fra de valgte har været :
- Størrelse (let at parkere)
- Benzin økonomi (pendler 40km pr dag)
- Value for money ( mest udstyr for ca 50-65.000 kr)
- Forsikring / vægt afgift

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Alto vs Kia Picanto vs Suzuki Swift ???
  • #1   7. mar 2012 jeg ville uden tvivl vælge swiften, det er den der er mest rap at se på samt den ikke virker helt så billig lavet

• #2   7. mar 2012 Altid Japansk, ville nu foretrække en 323F 2,0 eller en Mazda 2!
    Men hvis jeg skal vælge ville jeg vælge Swift!

• #4   7. mar 2012 Jeg vil vælge swift'en smiley

• #5   7. mar 2012 min mor havde en Swift fra 2007, den begyndte og ruste.. Så ville ikke vælge nogle af dem smiley Syntes mere en UP !

• Y B
    Y B Tilmeldt:
    apr 2007

#6   7. mar 2012 tigger. :
    Fart er ikke nødvendigvis det vigtigste lige pt. med benzin priserne der skræmmer mod de 16kr/L

Slaskk @ :
    Har en 323 BG nu og vil gerne have noget nyere og mindre og en 2'er er for dyr smiley

Kenneth N :
    Lyder godt men hvad med rust og slid dele ? Er reservedele til at betale ?

Steffen Mikkelsen ! :
    Har ellers hørt at swiften er ret så god når det gælder rust ... og en UP! er alt alt for dyr og med levering sidst på vinteren 2012 er det no-go. Ser frem til Skoda CitiGO

• #7   7. mar 2012 Vi har en swift fra 06 der har gået 114xxx nu og eneste vi har ofret er service og dinitrol behandling på den. Den har intet rust og ingen problemer lavet i de 3-4 år vi har haft den så ville også sige swift.

• #8   7. mar 2012 Kender Picanto. Det er en fin lille bil der er teknisk meget gammeldags på den gode måde. Intet der går i stykker der. Få den de service den kræver køre den fint. Det eneste negative jeg kan sige om det er den billige plastik kvalitet inde og at bagbremserne kan sætte sig fast. Så de skal bare renses ved hvert service så køre den fint 17-18kml med lethed.

• #9   7. mar 2012 Jeg har kørt en Swift, og synes dælme det er noget bras at køre i. Nej tak til så'en en.

En Picanto har jeg også kørt i, og det føles laangt bedre, og især de nye er dejlige smiley

• #10   7. mar 2012 Vi har også en picanto. Den er ganske fin, men meget lille :-). Kører glimrende og er vores pendlerbil mellem Århus og Herning. - Absolut ingen motorkraft - men det vidste vi jo da vi købte den, så omdrejninger bliver altid holdt lidt højt når jeg kører den. Ligger på omkring 18-19.

Dog er der én ting som jeg virkelig har tænkt meget over siden vi købte den: der er ikke plads til personer over 185 bag rattet. Altså, selvf. kan man være der, men sædet skal lægges unaturligt meget ned, og kører man i længere tid begynder man at mærke det i ryggen og nakken. Efter min mening er bilen simpelthen for lille til personer meget over 185 - eller er den dejlig billig og fin

• Y B
    Y B Tilmeldt:
    apr 2007

#11   7. mar 2012 Simon T
    Så er det godt jeg kun er 170 smiley

Hmm kan godt se det nok ender med en picanto er dog bare lidt bange for rust ...

• #12   7. mar 2012 Få den rust beskyttet med det samme så holder den fint. Ejere plejer også at få dem behandlet fra ny. Hvis ikke så kik evt videre efter en anden.
    Jeg er 190 og sidder fint. Men det er nok noget med krobs bygningen der gør forskellen.
    Derfor er det så vigtigt at køre en laaaang prøve tur inde man beslutter sig.

• Y B
    Y B Tilmeldt:
    apr 2007

#13   8. mar 2012 MB . :
    Tænker lidt på en Picanto fra 2008 kan den være rust hærget allerede efter 4 år ?

• #14   8. mar 2012 Ikke udvendigt. Men stort set alle biler i den klasse er dårligt behandlet behandlet er og det gå først ud over indvendigt i vanger og hulrum. Så derfor er det vigtigt at de bliver behandlet tidligt. Tror ikke jeg har set en 4 år gammel Picanto hos os der ikke er blevet behandlet. Så det er svært at sige.. Umiddelbart vil jeg sige det er sidste frist for en undervogns/hulrums behandling.

Kommentér på:
Suzuki Alto vs Kia Picanto vs Suzuki Swift ???

Annonce