{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kia Picanto VS. Suzuki Alto (begge nye
  • #1   10. jun 2009 Jeg ville tage Suzukien, men kun på baggrund af designet. Jeg kender ikke til nogen af dem. Kia'en er direkte kedelige, hvor Suzukien bare er normal.

• #2   10. jun 2009 Synes godt nok det er begrænset hvor stor forskel der er i designet.
    Anyways min søster har lige købt en ny Picanto som hendes første bil. JEg tænkte nej nej nej, den er grim, skraldet mm.

Skal love for jeg kom på andre tanker da jeg faktisk så den, og så til den pris.
    Der er 4 * el ruder, alarm, fj. centrallås, indfarvede lister hele vejen rundt, flot interiær, ipod tilslutning, ganske udemærket plads faktisk, høttalere med diskanter oppe ved sidespejlene og jeg kunne blive ved. Hun har fået det hele inkl. 4 vinterdæk som sommersækkene på alu-fælge for 127.000 på gaden. Og det er endda med en af de billigste forsikringer til nye billister.

Må sige jeg er MEGET positivt overrasket over den lille bil. Og så kører den faktisk godt.
    Har selv kørt i en 107 mens min egen bil var til service og de ligger i samme prisleje. Den når ikke Kia'en til sokkeholderne bare som eksempel.

• #3   10. jun 2009 Har set på begge selvfølgelig, og mit 1. gangs indtryk var klart jeg skulle købe suzukien. Sikkerheden siges at være større i den. Det eneste minus jeg dog lige kan komme på er at der ikke er El-ruder bagi på suzukien.
    Men syntes køreglæden er meget større hos suzikien.

• #4   10. jun 2009 Er det din første bil du selv skal forsikre siden du kigger på disse biler?
    Tænker bare på hvorfor du ikke kigger på biler hvor du får lidt mere bil ud af det?

• #5   10. jun 2009 Er det crashtests du tænker på mht. sikkerhed? For de har begge ESP og 6 airbags så der er ingen forskel

• #6   10. jun 2009 Kender ikke crashtest resultater på de to biler skal det lige siges

• #7   10. jun 2009 Nej er ikke min 1. bil. er min 5 bil. Fordi jeg vil have en ny bil, og eftersom jeg lige har købt lejlighed så har jeg ikke råd til en der er vildt dyr.
    Og Suzukien kan jeg sidde med for 1700 kr alt inkl. Foruden benzin selvfølgelig.

• #8   10. jun 2009 Der er også længere rust garanti på suzuki osv. Jeg syntes bare der er meget der taler med for Suzukién

• #9   10. jun 2009 Det er jo to direkte konkurrende mærker og modeller. Min kæreste har Picantoen, som hende og hendes søster er utroligt glade for. Der er masser af plads, køreglæde og udstyr. Den opfylder ihvertfald alle ens krav til det fuldeste. Suzukien gør muligvis det samme, det skal jeg ikke kunne svare på, da jeg ikke har set den tæt på. Men skulle mene at økonomien i dem var nogenlunde sammenlignelige.
    Har du et overblik over hvor lang garanti Suzuki giver på bilerne? For der er Kia jo fremme i skoene.
    hvis du skal vælge imellem de to er det bare at vælge imellem smag, lyst og behag. Hvis Suzukien tiltaler dig mere, er der ingen tvivl om at du skal vælge den.

Jeg tror ikke du går forkert i byen med nogle af bilerne.

• #10   10. jun 2009 Tusind tak for svaret.

Det er jo også begge biler i samme prisklasse, så er vel nok en smagssag.
    Men som sagt, så tiltaler suzukien mig mest. Både design, lyd og køreglæde.
    Suzukien er bogført til et gennemsnitsforbrug på 22,7 km/l hvilket jo er helt i top.

• #11   10. jun 2009 Ikke for og male fanden på væggen men fandt lige dette fra FDM:

Suzuki Alto - 3 stjerner
    Suzuki har tydeligt kalkuleret med, at afløseren for den gamle Alto bare skal være billig. Den danske importør sikrer os biler med seks airbags og ESC som standard, men kun én selehusker. Selv med det danske sikkerhedsudstyr ville Alto dog ikke kunne opnå flere end de tre stjerner. Uden gardinairbag testes en bil ikke i pæletesten, men får her et rundt nul i karakter.
    FDMs konklusion: Suzukis holdning til sikkerhed er skuffende.

• #12   10. jun 2009 er de fremstillet i de samme lande? ellers ville jeg vælge suzukien som er japansk og mener nok at den gamle var super populær, dvs. holder en fornuftig gensalgspris.

• #13   10. jun 2009 Mazda 2

• #14   10. jun 2009 Michael H Kia´en er desværre ikke bedre.
    Men det er jo problemet med mange af de små biler. De er ikke særlig gode når det kommer til sikkerhed.

• #15   10. jun 2009 Nej siger skam heller ikke den klarer 5 stjerner smiley det virkede bare til du var af overbevisning at den var væsentlig sikrere så ville bare lige smide info om det så du ikke havde noget "falsk tryghed" hvis du forstår smiley

• #16   10. jun 2009 Nej, ved godt de ikke står særlig godt sikkerhedsmæssigt nogen af bilerne.
    MEN, jeg syntes man får meget for pengene, og som sagt, så vil jeg gerne have en ny bil, og skal jo også have råd til den smiley

• #17   10. jun 2009 Absolut, og man må da sige at 1700,- er til og komme over, gætter på det er om måneden?
    Har lige spottet at Suzuki faktisk har 12 års gennemtæringsgaranti imod KIA's 6 år. Selvom det nok er en rigtig god idé og få vognen undervognsbehandlet, også med henblik på og have en fornuftig gensalgsværdi

• #18   10. jun 2009 Hvad med en Chevrolet Aveo ?

http://www.thetorquereport.com/003_chevrolet_aveo_003.jpg

Lille men sporty bil, både indvendig og udvendig.
    Jeg har haft den som låne bil og den kører sgu meget fint af sådan en lille bil

• #19   10. jun 2009 http://www.chevrolet.dk/aveo/aveo-varianter.html

Tryk på 3 dørs eller 5 dørs ude i venstre side. Så kan du se en masse billeder.

• #20   10. jun 2009 Altoen bliver produceret i Indien, og den SKAL have undervognsbehandling for at kunne holde til klimaet i Danmark.

Umiddelbart synes jeg bedst om Picantoen, har dog aldrig prøvekørt én. Jeg har til gengæld prøvekørt en Alto, og der er MEGET vindstøj på motorvejen.

Picantoen kører ikke så langt, som fabrikken lover. Mange har klaget over forbruget på bl.a fdm.dk

• #21   10. jun 2009 Michael H:
    Ja, den har dobbelt så lang rustgaranti, men det forpligter så også at være til årligt eftersyn før garantien holder. Og bremserør osv. de når sikkert også at ruste lang tid før de 12 år hvis man ikke giver den undervogns behandling.
    Og ja, de 1700 kr er pr. mdr. Så er jo ikke meget for en ny bil. Og eftersom jeg har rundet de 25 år får jeg fuld kasko for under 3900 kr.

• #22   10. jun 2009 Søren S: Den er dog også 20.000.- dyrere end altoen smiley Ellers tak for tippet smiley

• #23   10. jun 2009 Mike F:
    Jeg syntes også ret godt om picantoen, udseendsmæssigt, bryder mig ikke rigtigt om at køre i den, hvor altoen faldte mig helt naturligt at køre i.

Ja, der er lidt støj når du kører hurtigt, men er der også i Kia.
    Igen, så er det jo 2 af de billigste biler på markedet.

• #24   10. jun 2009 Det årlige rusteftersyn (på min Corsa er det hvert andet år) skal et autoriseret værksted udføre uden at kunden skal betale noget.

Man behøver altså ikke at få udført serviceeftersyn på et autoriseret værksted, de skal udføre rusteftersynet uanset om man er kunde på værkstedet eller ej.

• #25   10. jun 2009 Uanset hvilken en, du vælger, så få den undervognsbehandlet med det samme. De er ikke særlig modstandsdygtige over for rust nogen af dem.

• #26   10. jun 2009 Mike F:
    Det med at Alto'en bliver produceret i Indien har de lært af smiley
    Den nye model bliver lavet af 2 forskellige typer stål. De ene er Indiens egenproduktion til hjemmemarkedet, hvorimod de biler der skal eksporteres til det europæiske marked bliver lavet af japansk smiley

• #27   10. jun 2009 Bilen kan sagtens klare sig de 1 år uden rustbehandling smiley Men den får en gang behandling inden den kommer på vejen smiley

• #28   10. jun 2009 Tror valget er faldet på den lille Alto. Syntes det er en dejlig bil, med gode køre egenskaber.
    Og så har den altså en lækker lyd når man tænker på det er en 3-cylindret.

Kommentér på:
Kia Picanto VS. Suzuki Alto (begge nye

Annonce