{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.525 visninger | Oprettet:

VW UP med store fælge. {{forumTopicSubject}}

Hey, bilgalleri.

En up kommer standart på 14", og det er jo en af grundene til, at den holder sit lave forbruge (fordi den køre på barnevogns hjul). Nu har jeg så set en smide 17" på, og vil derfor høre, hvis man smider 15", er det jo nok begrænset med forskellen, men hvad med 16", som er den generelle største fælge du kan få til den? Vil det kun tage lidt på brændstoffet, eller vil det også smadre topfart og acceleration?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW UP med store fælge.
  • #1   23. apr 2012 Jo større Fælge jo kortere skal fælgene kører pr omgang= Besparelser i brændstof. Men nok begrænset hvad man sparer.

  • #2   23. apr 2012 Vægt på fælgene samt breden kommer jo også til at gøre en forskel.

  • #3   23. apr 2012 Smider du 16-17" på så ødelægger du både acceleration, økonomi og nok også topfart..det kun en 1.0'er du har med at gøre smiley



  • #4   23. apr 2012 Casper M
    Hvis rullediameteren, vægten og breden ikke ændrer sig, så ville det vel ikke være et problem.


  • #5   23. apr 2012 bare smid nogle 15 tommer med bred kant på og sænk den, så ku den blive ret ond smiley

  • #6   23. apr 2012 hvad med at købe en ordenlig brugt bil fx passat i stedet for dette kørestol?
    Man risikerer at miste garanti med de store fælge.


  • #7   23. apr 2012 Lad for guds skyld være med det!
    Jeg havde sådan en Aygo 1.shit og der smed jeg nogle 16" på..
    Det så rigtigt fint ud, men for satan da, bilen var på ingen måde en raket og da de kom på...gabbbbb!
    øko røg helt i kælderen.
    acc røg helt i kælderen.
    topfart der gik den fra 161(gps) til 139(gps) og det skulle kæmpes for det sidste.
    men flot så det ud, men jeg ville aldrig anbefale det.
    Jeg smed så nogle brede 14" med 195/40-14 og det var sjovt, så havde jeg med et min økonomi tilbage, og langt bedre "performance"


  • #8   23. apr 2012 når du laver fælgene større laver du self os dækkene mindre ellers vil de jo ikk ku være der og speedometeret ville ikk passe og din bil ville jo blive gearet forkert, men bredere dæk vil self gi lidt ekstra rulle modstand

  • #9   23. apr 2012 Smid nogle 8x15 eller noget i den dur på, og så i kælderen

  • #10   23. apr 2012 Det afhænger af flere ting. Dækkets rulleomkreds, bredde, fælgens vægt osv. Men et sæt 16" med dæk i samme rulleomkreds skulle nok kunne fungere fint uden at benzinforbruget går amok. Men større bredde vil selvfølgelig give mere modstand og dermed større forbrug.

  • #11   23. apr 2012 9,5*19 alt andet er da for småt smiley DET GAS!!!
    7*17 og så til jorden ville nok se cool ud


  • #12   27. apr 2012 Tak for svarene, uden at for meget tilsvining af bilen smiley Det er jo en økobil til folk med lidt for langt hår, og lidt for pangfarvet tøj, men igen, det er VW! smiley

    Jeg satsede også selv på 15" og så skulle den bare ned på maven og ligge. Det er nok heller ikke så meget økonomien jeg tænker på, for om den køre 21 km/l eller 19 km/l, det er ikke det der skal gøre forskellen. Var nok mere ræd for det skulle tage på ydelsen. Når man roder rundt i en bil med 75hk og en moment der ligger i det land bilen er produceret, så skal man jo lige overvejer om man kan undvære den ydelse der kun lige knap er det smiley


  • #13   13. maj 2012 Jeg prøvede en Up med 75 hk og 16" fælge den trækker helt fint, bare sørg for det er letmetal fælge og gerne så smalle som overhovedet muligt, dækbreden bør du holde så tæt på original som muligt. Jeg prøvede også en 60 hk, dog med 14" stålfælge, der var ingen mærkbar forskel under 5000 rpm.

    de 2 motore er ens op til 5000 rpm hvor motorstyringen er droslet 15 hk ned.


Kommentér på:
VW UP med store fælge.

Annonce