{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Ny bil, spørgsmål vedr. karosse {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Nu fik jeg endelig købt en ny bil og har derfor lidt spørgsmål vedrørende karossen. Det er som om den er blevet slået skævt i et evt. uheld, venstre side af forkofangeren sidder lidt skævt, og højre side af bagklappen sidder lidt skævt, udover dette kan motorhjelmen godt være lidt besværlig at lukke.

Har derfor 3 spørgsmål:

1. Kan man på nogen hjemmeside tjekke om den har været med i et uheld? (tænker på hvis det er registreret et sted)
2. Kan den synes med en (ved ikke om det er det) lidt skæv karosse.
3. Kan en pladesmed udrette problemerne til en pris der kan betales?

Håber der sidder nogle kloge mennesker der ved noget om karosse og hvad synsmanden kigger på mht karossen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil, spørgsmål vedr. karosse
  • #1   28. apr 2012 lyder da bare som justering af delene

  • #2   28. apr 2012 Min far er utrolig kritisk når det kommer til brugtvognshandler, han mente straks (uden nogen form for mekanisk viden) at karossen var skæv. Jeg håber bare ikke på det er noget slemt der koster titusindevis af kroner at få rettet op smiley

    Tak for det hurtige svar.


  • #3   28. apr 2012 Hvis karossen er skæv, skal den i opretterbænk, og det koster kassen (:

  • #4   28. apr 2012 Jeg arbejder som Karrosseritekniker, og hvis karrossen er skæv med de ting der bliver beskrevet, har den været smidt ud fra et meget højt sted. En bils opbygning tillader ikke at den er skæv på tværs af bilen, så det er enten et spørgsmål om justering, eller mange skader fordelt over hele bilen.

  • #5   28. apr 2012 Benzo: Det du siger er at en bil kan ikke være skæv i begge sider?

  • #6   28. apr 2012 Frederik:

    Det der er småproblemer, ved klapperne er der mange muligheder for at montere dem skævt.

    Og det samme ved skærmene, de kan justeres i det uendelige indtil du er tilfreds..

    Hvis din far mener at det er lige med en alvorligt skadet bil, skal du undgå at lytte til ham, han aner så absolut intet om biler så smiley

    Hvis bilen er skæv i karosseriet trækker den 4 hjulspor i grus.. men hold nu.. Det er med garanti en ældre bil du har købt, og der kan problemet være ringe montering af skærme og klapper...


  • #7   28. apr 2012 Det er en bil der er 18 år gammel, så den er lidt af en gammel sag smiley Men tak for de mange svar, jeg håber bare på det ikke er noget slemt så. Der er en del buler etc. i den udover de skæve skærme, så jeg regner med at få en pladesmed til at kigge på den uanset hvad, så kan han forhåbentligvis fortælle mig hvor slemt det står til.

    Det er utroligt irriterende at man ikke kan lukke motorhjelmen uden besvær, låsen den skal ned i sidder lidt skævt og selve motorhjelmen er også lidt skæv.


  • #8   28. apr 2012 Claus H: Min bil er faktisk "skæv" på tværs/diagonalt, fra venstre front til højre bagende.

Kommentér på:
Ny bil, spørgsmål vedr. karosse

Annonce