{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.269 visninger | Oprettet:

VW UP! vs. Polo 1,2 BMT {{forumTopicSubject}}

Hey alle
Håber I vil hjælpe lidt med Jeres mening her.

Vi skal have ny bil. Vi har lige nu en VW Golf 4 1,9 TDi, som min kæreste bruger som pendler bil - 120 km dagligt.

Vi vakler mellem bestilling af:

- VW high UP! 75HK 3 dørs med læderkabine, aircon DK pakke (parkeringssensor, fartpilot, multifunktionsanlæg), måske panorama soltag 12.000 kr.
(PRIS CA. 150.000 kr. inkl. lev.)
eller
- VW Polo 1,2 BMT 75HK 3 dørs med aircon og DK pakke (sædevarme, fjernbetjent centrallås mv.)
(PRIS CA. 200.000 kr. inkl. lev.)

Vi har regnet lidt på det:
***AFSKRIVNING***
Salgsprisen på UP om 4 år, når den har kørt 160.000 km er estimeret til ca. 60.000 kr. og Polo med samme antal km til ca. 92.000 kr.
Ud fra listepriserne (UP 117.000 kr. og Polo 173.000 kr.) og den estimerede salgspris (uden udstyr), vil man 'tabe'/afskrive 60.000 kr. på UP'en og 92.000 kr. på Polo'en på 4 år.
***BRÆNDSTOF ØKONOMI***
Hvis vi kører 40.000 km årligt vil vi skulle betale ca. 84.000 kr. i benzin på 4 år for UP og 58.000 kr. i diesel for Polo'en.

Alt i alt koster
- UP (afskrivning og brændstof) på 4 år
144.000 kr.
- POLO (afskrivning og brændstof) på 4 år
150.000 kr.

Men så er der selvfølgelig også mange andre forhold, der skal tages med i betragtning??

Hvad siger I? smiley


Kommentarer på:  VW UP! vs. Polo 1,2 BMT
  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #1   27. jun 2012 Jeg havde købt en der var et års tid gammel, og ladet tidligere ejer æde det voldsomme værditab..

    Men det er jo op til den enkelte om man VIL have en ny bil, eller godt kan leve med en der har kørt et par ekstra kilometer.


  • #2   27. jun 2012 skal det være vw?

  • #3   27. jun 2012 120 km hver dag er langt i de små biler, jeg ville vælge noget større

  • #4   27. jun 2012 jeg ville også vente lidt ...

    også for at se om de render ind i flere problemer . de 1,2 motor der


  • #5   27. jun 2012 havde taget poloen til en hver tid, den er efter min mening meget kønnere, og up er jo en ny model, så er det ikke altid tingene er ligeså finpussede som på en model der er bygget på gennem 28 år

  • #6   27. jun 2012 Jeg ville vælge Poloen.
    I får så meget mere bil i den. Selfølgelig er up''en en helt ny og moderne bil der er pisse smart. Men Poloen er lige en tand bedre at pentle i. Bedre komfort og mindre støj..
    Jeg vil sige de penge den koster mere er godt givet ud hvis jeres buget er til det.


  • #7   27. jun 2012 Ville købe en lettere brugt Polo 1.6 TDI

  • #8   27. jun 2012 Det kommer an på så meget. Syntes personligt at up´en er total fed vogn. Du får mere udstyr for pengene og den kører kanont. Hvis i regner med at få børn vil jeg nok hellere vælge poloen.

    Lige til orintering så fås poloen ikke i BMT i 1,2 diesel udgaven...


  • #9   27. jun 2012 Ps. Har en ven der pentler 2x100km hver dag i en polo. Han er yderst tilfreds og meget glad for den.
    Han vil vælge samme bil igen selv om han kunne købe noget større.


  • #10   27. jun 2012 Du har regnet forkert for gensalgsværdien af en UP... og 4 år er den langt mindre værd end 60.000kr...
    Én ting er hvad bilerne står til salg til på nettet når du sammenligner nu... en helt anden er hvad de reelt bliver solgt for...

    Markedet for minibiler er enormt om 4 år... Det er allerede enormt nu... Jeg tror at du har skudt 20.000 for højt.

    Jeg har selv lige købt 2 stk Picanto til nøjagtig halvdelen af nyprisen... De er 1½ år.


  • #11   27. jun 2012 Hartmann - ingen af de to nævnte kører med kæde smiley

  • #12   27. jun 2012 Og lad nu være med at se så ondt på de 1,2 motorer fordi i har læst noget i Anders And om dem. Det drejer sig om nogle få 1000 ud af alle bilerne med denne motor.


  • #13   27. jun 2012 Ja det er rigtigt Thomas. Poloen i BMT er en 1,6 TDI

  • #14   27. jun 2012 Cralle . Upen kører både med kæde og tandrem


  • #15   27. jun 2012 Du kan i hvert fald være ret sikker på at bilernes værdi ikke vil være som du skriver.

    Ville dog tage en Polo og så med en større motor og købe brugt.


  • #16   27. jun 2012 Thomas - Men vel ikke i samme forstand som de kære TSI'er? smiley

  • #18   27. jun 2012 Matin K
    Det voldsomme værditab? Det troede vi også, inden vi begyndte at kigge på, hvad det rent faktisk havde kostet at køre det antal km en lettere brugt Polo havde kørt. Se fx denne her
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/12-tdi-75-bluemotion/1246594

    Den har nok ca. kostet omkr. 190.000 kr. fra ny og ny koster den 179.000 og kørt 11.000 dvs. 1 kr. pr. km. Og så er det bare man tænker, at man da hellere selv vil køre de 11.000 km i en ny bil, hvis det 'kun' koster mellem 1-2 kr. at køre dem.
    Derudover er der heller ikke ret mange til salg af dem smiley
    Kan du se det?


  • #19   27. jun 2012 Det fede ved upen er at den aldrig skal have skiftet tandremmen... (Den er laver til at holde bilen alder, 300000 km. Den skal tjekkes ved 220000 og hvis den ikke fejler noget skal man lade den være.)


  • #20   27. jun 2012 Andreas K
    Helst VW eller bare WAG smiley Hvad tænker du da?

    Borgermesteren - hvad ville du forslå?

    HARTMANN - er der problemer med de 1,2 motorer??

    Thomas K - Vi tænkte bare at man måske ikke ville tabe nær så meget på UP'en da det er en billig bil jo, og så hvis man tænker langsigtet, er den jo fin som en bil nr. 2 smiley

    MB - hm tjaa, fine ting du siger, men vi har prøvekørt dem begge, og Poloen støjer altså også lidt smiley Da det jo også er en 3 cyl motor.

    Thomas AUNING - jo poloen fås i 1,2 BMT diesel smiley Koster 173.000 ca. i listepris.


  • #21   27. jun 2012 Ham X
    Ang. gensalgsværdien har jeg brugt bilpriser.dk smiley Både for UP og Polo, så hvis den ene er lidt forkert, er den anden jo også lidt forkert, men det med gensalgsværdien er jo aldrig til at sige, for det kommer jo så meget an på markedet og udbud og efterspørgsel. Hvis der eks. er rigtig mange UP's til salg om 4 år og ingen vil købe dem el. lign. så er det jo klart priserne vil blive påvirket i negativ retning. Dvs. prisen alt andet lige vil være lavere.


  • #22   27. jun 2012 I følge prislisten kan jeg ikke se Pole 1,2 BMT i diesel???

    http://www.volkswagendanmark.dk/Modeller/Polo/Priser-og-Brochure/


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #23   27. jun 2012 Lenette

    Jeg har ikke rigtig interessen til at jeg gider tjekke dit link, men jeg er sikker på du har ret i dine undersøgelser.

    Min udtalelse om et "voldsomt værditab" skal du se som, at den bil du idag skal give eksempelvis 200.000 kr for, kan du få meget billigere hvis du istedet vil købe den når den er et års tid gammel.

    Jeg har engang købt en 1 år gammel Avensis, jeg gav 250.000kr istedet for 368.000kr. De penge er godt sparet, bilen lugtede stadig ny, kørte som ny og garanti var der minsandten også.

    Hvis du køber en ny Polo til 200.000, og af en eller anden uvis årsag er nødt til at sælge den om et år, så kommer du derfra med en svien i pengepungen.

    Køber du derimod en lettere brugt, får du samme bil og næsten samme nybilsfornemmelse, bare til billigere penge.
    I mine øjne er det satme en fordel.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #24   27. jun 2012 Lenette

    Iøvrigt er den bil du linker til (ja okay, jeg tjekkede alligevel) til salg ved en forhandler. Den pris han har givet for den, da han købte den ind af tidligere ejer, ligger nok 30-40.000 under den pris han vil have for den...sådan cirka. smiley


  • #25   27. jun 2012 Fazerman X Tak for dine gode råd smiley Det vil jeg lige sige videre til kæresten smiley Jeg er også mest til at købe en brugt, men ikke for enhver pris. smiley

  • #26   27. jun 2012 Fazerman X undsklyld så er der nok trykfejl, eller måske de kunne være stoppet med at lave den..........

  • #27   27. jun 2012 AUNING - til prislisten - jo det er den øverste 1,2 75 HK 30,3 l


  • #28   27. jun 2012 Jeg kører 700km om ugen i vores Polo 1,2 BM, og jeg elsker den. Det er 99% motorvej. På med fartpilot, og så spiller det. Ja den er ikke særlig hurtig, men det gør sgu ikke det store, når man kan køre 24km/l på motorvej på 17" fælge.
    Skriv evt. pb hvis du vil vide mere:)


  • #29   27. jun 2012 Martik K
    Bare i orden. Du har HELT ret i dine udtalelser. Men jeg kan da ikke finde en Polo der er 1 år gammel? Og Polo'erne der er til salg, er desværre bare ikke faldet 'så meget' i værdi, da det stadig er en populær bil. Og det er nu, vi står og skal købe smiley

    Kan godt være jeg kom til at finde en ved en forhandler smiley Meen de private synes jeg altså heller ikke er så billige smiley Gid de var. For vi vil hellere end gerne have en brugt.


  • #30   27. jun 2012 Det thomas Auning mener er at det ikke hedder en 1.2 BMT men det hedder en 1.2 BM, da det er bluemotion, smiley derimod er 1,6 en bmt, da det er bluemotion teknoligy, som er mere rap og køre kortere på literen smiley

    Så er det slået fast med syv tommer rustne søm smiley


  • #31   27. jun 2012 Okay Morten - tak skal du have smiley

  • #34   27. jun 2012 O - Vi synes rigtig godt om Polo'en og det har også hele tiden været den, vi ville have smiley Så det ender nok også med at blive den, tror jeg smiley Nu må vi se.

  • #36   28. jun 2012 istedet for at købe de modeller så måske en ny civic eller mazda 3 til samme eller mindre pris... og for at gå helt over så er der kun godt at sige om den nye i30 eller ceed smiley

  • #37   28. jun 2012 Andreas K
    Argh det tror jeg aldrig sker ;-D
    Ellers tak for forslaget.


  • #38   28. jun 2012 Jeg er super glad for min ibiza TDI. Fin vogn fra a-b smiley

    Det jo faktisk også en polo bare i et andet design. smiley


  • #40   28. jun 2012 Køb en Audi A1 1,2Tsi glem vw up i Tyskland er der rigtig mange problemer med den model de har haft den kørende i nogen tid , sikkerhed 4 airbag ved en sidekolision ryger hovedet gennem sideruden , det er bare fordårligt en rigtig discount-bil detsværre for det er en køn lille bil , man får hvad man betaler for og der med mener jeg ikke ekstraudstyr , nej glem den UP køb en ny eller en letter brugt Audi A1 priser fra 189000kr.
    Vh Palle


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17
    #41   28. jun 2012 Havde også uden tvivl også valgt en Polo. Er også selv ejer af en, og er meget tilfreds med den.

    Lige pt. er den igang med et lille projekt, og så skal den på BG smiley


  • #42   28. jun 2012 har prøvekørt polo´en i tsi udgaven og fuck en sløv motor.. den kørte ok. men må sige up´en køre bedre... (i kan ikke få ale pakkerne til up´en uden i skal betale 180% afgift på noget af det)

    polo´en var flot da den kom menlidt kedelig nu hvor man ser dem over alt... overvejet ibiza ? og og så det VAG og ikke WAG


  • #43   28. jun 2012 Rene K

    Fine eksempler, men vi kan slet ikke lide den bil, og den kører heller ikke langt nok på literen. Desværre. Men en Audi A3 har vi snakket om, men desværre kører den heller ikke langt nok på literen.

    Ketil

    Beklager VAG ;-D Stavefejl ligner ellers ikke mig!! smiley


  • #44   28. jun 2012 Linette det jeg mener er at vi spytter så mange iup'sere ud nu at du tror det er løgn... om 4 år er de intet værd... Folk køber ikke en minibil til 60, hvis de kan få en ny til 89... jah... eller 79 hvis man vil køre seat mii.

    Ikke nok med at folk ikke vil, men skal de låne pengene, er det billigere at få finanseret den til 89 ved en forhandler end det er at finansere din til 60 gennem banken.

    Husk én ting... Den pris bilerne står til på bilbasen o.s.v... Det er slet ikke den de er solgt til... heller ikke ved forhandlerne.

    Hvis du laver en prisvurdering på bilpriser.dk så husk at tage den hvor der står hvad forhandleren vil give for din brugte bil... Det er klart mere realistisk.



  • #45   28. jun 2012 Har selv kørt begge biler flere gange og med jeres behov (pendler) er det helt klart poloen , up en blir simpelthen for skraller vogn


  • #46   29. jun 2012 En helt anden ting. Hvis i ender med at vælge en Up! skal i tage soltaget istedet for de kunstlædersæder som ikke vil være ret behagelige på en varm sommerdag da man ikke kan 'ånde' igennem plastic som man kan med rigtig læder smiley
    Hvis det absolut skulle være en af de 2 havde jeg valgt poloen. Hvis jeg må komme med et par andre forslag ville det være den nye faceliftede Ibiza eller den nye Kia Rio.


  • #47   29. jun 2012 Når i unge mennesker siger i ikke kan li en vogn, så prøv at kør en tur i den og se om så ikke i skifter mening, glem alt om mærkerne. I har jo virkelig sat jer ned og regnet på det, været saglige og realistiske omkring hvad det vil koste, så er det da synd ikke at vælge den bil der giver mest for pengene.
    Jeg ville kigge på det mærke med bedst garanti, nogen giver 7 år, så er det kun sliddele man selv skal købe i den meget lange tid, 7 år.
    selv kører jeg altid i gamle biler, gider ikke den afskrivning, vil hellere ha et par ekstra motorcykler:)


  • #48   29. jun 2012 Allan >>

    Prø at læs retningslinierne for de 7 års garanti engang og du vil finde ud af at det ikke er en så god ting som det lyder. Samt de producenter laver meget billige biler og man får lige hvad man betaler for.


  • #49   1. jul 2012 Min mor kører en Picanto
    et vennepar en Spark og en Aweo
    andre en Getz, de er alle tilfredse.
    Svigerfar kører en 200.000 kroners polo, han er en glad mand:)
    Har lige solgt en nysynet Golf 2 til en bekandt, kr 8.800,- han er glad, men bøvler lidt med den fordi han er lidt dum, hælder for meget olie på, for lidt luft i, for meget vand i køleren osv.
    Han har haft en ny Focus til 153.000, det skal han aldrig mere siger han, alt for dyrt i længden.


Kommentér på:
VW UP! vs. Polo 1,2 BMT

Annonce