{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køre med folk bag i en gulplader bil
  • #1   24. jul 2012 afgift til hvide skildte + bøde mener jeg

• #2   24. jul 2012 Volvo thomas - det er sådan..

• #3   24. jul 2012 mit eget bud ville ca være en bøde på 50k men ville gerne have nogle bud og en forklaring på størrelse på bøden

• #4   24. jul 2012 Bøden vil være samme størrelse som afgift. Altså du vil komme til at betale dobbelt af hvad du ellers ville hvis du gjorde det lovligt. Det holder ikke.
    Og trods du vælger ikke at ville have bil på hvide plader, hænger du jo stadig på afgift + bøde ialt vel ca. 100.000 danske kroner.

• #5   24. jul 2012 MIchael for at uddybe det -

Den bøde du får, svarer til den pris du skulle betale for at få din bil på hvide plader PLUS en bøde oven i for at have brudt loven.

Så det kan SLET ikke svare sig.

• #6   24. jul 2012 Okay tak alle sammen det siger jeg vider

• #7   24. jul 2012 Og bare fordi man har betalt bøden, så betyder det ikke man får lov at få hvide skilte på. Det er stadig en gulpladebil, selvom bøde og afgift er betalt.

• #8   24. jul 2012 Bøden er lige så stor som det afgifts smæk du får

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 70
    #9   24. jul 2012 der er vel forskel på om man kører med folk bagi der sidder på et fastmonteret bagsæde eller om de bare sidder "løst" i varerummet?

eller hvad?

• #10   24. jul 2012 Nej, er der personer bag i, skal du bare betale ved kasse et!

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#11   24. jul 2012 men det bliver sgu da ikke til en personbil fordi jeg smider 2 venner om i varerummet en enkelt gang? jeg kan se det hvis man har monteret sæderne og kører minibus på gule plader, fair nok, men den skal da ikke tvinges til ny afgift fordi jeg smugler et par venner 2 km ned ad vejen en enkelt gang, det lyder da helt loco. måske en bøde for at køre med folk der ikke er spændt fast og måske en ekstra bøde for passagerer i en gulpladebil, men afgift og tvungen omregistrering ligefrem? arh hvad? links please.

• #12   24. jul 2012 Jo det kan du godt tvinges til, da bilen ikke er godkendt til persontransport. Det svarer til det samme som at sige du ikke skal have en bøde for at køre for stærkt een enkelt gang fordi du ellers ikke gør det.

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#13   24. jul 2012 ja men en varevogn bliver jo heller ikke til en autocamper fordi jeg smider en gammel madras om i varerummet, derfor må der vel være forskel på om du kører med fastmonteret bagsæde eller bare tromler afsted med et par løse passagerer.

jeg er næsten sikker på at jeg har ret her, selvom jeg også godt ved hvor åndsvage told & skat kan være. jeg håber ihvertfald jeg har ret:)

• #14   24. jul 2012 Jeg har intet link, men en meget god kammerat i sin Cayenne der har været gennem møllen! Det foregik med 1 bagi, løst uden sæde. At betale afgift + bøde, og bilen er naturligvis stadig på gule plader den dag i dg. Vil han have bagsæder i, så må han betale afgift igen. Dvs 3 gange afgift, cirka, hvis han vil have bagsæder i vogneni dag. Det er sket for 2 år siden efterhånden, og jeg tvivler stærkt på reglerne er blevet lempet.
    I mit hoved er det kun fair. Har man ikke råd til de hvide, så er det bare ærgerligt.

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#15   24. jul 2012 hold da kæft hvor åndsvagt, man kan sgu blive så træt af det her land og alle dets regler.. nå, jeg trøster mig med at min gamle partybus på gule plader ikke blev stoppet en eneste gang med op til 10 mennesker bagi, tag den overformynderi.dk:)

• #16   24. jul 2012 reglen er helt fair i mine øjne..
    1; det er ikke ansvarligt at have folk liggende og være til fare for dig om dem selv ved katastrofe opbremsning..
    2; der er ikke betalt afgift af bilen til person transport..
    3; var der kun en bøde på 1000kr så kørte alle folk rundt i gule plade biler med folk bagi..
    Og jeg kunne blive ved..
    har set en person efter han blev slynget gennem forruden af en varebil fordi han ikke gad gå 1km hen til sin bil..han er blind i dag og lam i den ene side..

• #17   24. jul 2012 Fair regler. Vil folk kører med mere end på personer = hvide plader.

Thats life.. så må man jo betale hvad det koster..

Så forstår man de mange Chayenner'er på GULE plader smiley

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#18   24. jul 2012 jeg har aldrig påstået det var klogt at gøre det og ville da heller ikke brokke mig hvis jeg fik en bøde for det da jeg sagtens kan se at det ikke er det bilen er beregnet til eller sikkert for passagerne, men at skulle betale fuld afgift og hele møllen igennem er sgu for langt ude. det svarer jo til at en knægt der bliver stoppet på en tunet knallert skal betale afgift for en motorcykel fordi den kan køre over 30 km/t, eller at din fiat punto pludselig bliver tvangsregistreret som en lastbil fordi du har været i tømmerhandlen og købe nogle brædder der rager 2 cm for langt ud af bagklappen. det er noget overformynderisk bullshit der ikke har noget som helst andet formål end at score nogle hurtige penge til statskassen. (som så meget andet iøvrigt)

• #19   24. jul 2012 Hvis man slap med 1000 i bøde havde gud og hver mand jo gjort det.
    Derfor - vil du bruge din gulplade bil til at transportere over 2 mennesker, må du jo betale det det ville have kostet at have købt den.

At sammeligne det med tunet knallerter og motorcykler er jo at skyde gråspurve med kanoner.

Du er jo blot sur over den risiko du tager hver gang du selv gør det åbenbart.
    Os andre der køre gulpladet har ikke noget problem med det.

• #20   24. jul 2012 At beregne den som lastbil kræver en tt på over 3500 kg - så også helt ude af proportioner.

• #21   24. jul 2012 Forresten ! - Du glemmer - DEN BLIVER IKKE TVANGSINDREGISTRET!!! - du betaler bare det det ville have kostet at gøre det.

Du skal skam betale engang til hvis du virkerlig ville have den på hvide plader.

• #22   24. jul 2012 Lasse - ^^

• #23   24. jul 2012 Lasse & Ørbæk +1! :o)

• #24   24. jul 2012 Jakob - man må jo bare følge reglerne eller betale bøden.

Jeg sidder da heller ikke på forum og piver over jeg fik 1000 kroner i bøde for ikke at låse min bil?

For fanden da smiley følg reglerne eller betal.

• #25   24. jul 2012 Ørbæk.
    - Jeg har en gul-plade bil og mangler da bagsæderne indrømmet. Men hellere kører en ekstra gang, end at betale en bøde på 40.000 kr. (for mit vedkommende, ved at have en ekstra med) Ellers tager man da lige kones bil ;o)

• #26   24. jul 2012 Er blevet stoppet af politiet med personer bag i..! Fik bare en advarsel, og besked på at skynde mig hjem..! Men jeg ville ikke tages af en razzia med skat i politi..!

Så tror jeg det bliver meget dyrt..!

Så lad være med at køre med folk i varerummet på din gulpladebil..!

• #27   24. jul 2012 Jakob, i en gammel frontera jeg havde ville det kun koste 13 at få den på hvide skilte.. men vægtafgiften er en helt anden snak (: .. Men ja, hellere køre en tur til..

• #28   24. jul 2012 Lasse
    - Tja, så bliver venner/familien bare sure over det altid er dem der kører ..

Kasper
    - Du er heldig!

• #29   24. jul 2012 Ørbæk
    - +1 ( du har helt ret - vægt afgiften er en helt anden snak!)

• #30   24. jul 2012 Lasse
    - Kører ikke til fest ;o) (så kan jeg jo ikke selv drikke)

• #31   24. jul 2012 læs i denne tråd
    http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/812761-sove_i_bilen
    i den sidste del hvor BAY skriver, han har skrevet sammen med SKAT og fået nogle gode svar (Dog IKKE det som TS håber på)

samtidig hvis det er en 100% erhvervsbil på gule plader, så kommer der også en moms regning oven i bøden + afgiften.
    Momsregningen regnes heeeeelt tilbage til den dag du fik bilen indregistreret i dit firma - og det er ALT moms du skal betale tilbage, både købsmomsen af bilen, samt alt moms der er trukket fra gennem tiden.

• #32   25. jul 2012 Michael R: Det er sku da helt ude af proportioner og kalde det latterligt, du kunne da blot betale afgift som personbil som mange andre, men det er du vel for nærig til?

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#33   25. jul 2012 er i fra nordkorea eller hvad? den dag de indfører regler imod skørtesæt eller sænkning (og jo det har været på tale) vil i også bare sidde og messe "følg reglerne og betal ved kasse 1" ikke? ja det vil i sgu sikkert. zombier.

• #34   25. jul 2012 Snak med en der hedder Gordon inde fra Skat, han vil fryde sig over at møde dig:)

Hvis det er ligesom alt andet afgiftsbetaling, så er det den direkte afgift lad os sige 100.000 og så en bøde på det dobbelte 200.000 ialt 300.000 såre simpelt.

• #35   25. jul 2012 michael R

Synes reglerne er ok, hvis der kommer afgift og bøde efter dig hvis du blir taget med folk bagi en gulpladebil.

Hvorfor skal mange andre betale for at ha en hvid plade bil, hvis du bare skal betale en lille bøde for at kører med folk bagi.

Fandme nej, det er et sats du kan tage det der, men blir du taget så synes jeg sq det er fair at prisen for det er så høj, ellers ville alle andre jo os gøre det.

TB

• #36   25. jul 2012 Lasse RS S

Præcis så hyler han igen den stakkels mand

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#37   25. jul 2012 jeg kører ikke i en gulplade bil fordi jeg ikke har råd til hvide plader vel, jeg kører i den fordi jeg skal bruge pladsen bagi. jeg har også en anden bil på hvide plader ved siden af så mon ikke jeg har råd. det er prin-cip-pet i det, slå det op i en ordbog hvis i ikke ved hvad det ord betyder. over & out.

• #38   25. jul 2012 Så ta de folk med i din hvidplade bil så er den ik længere.

• #39   25. jul 2012 Det er det fede ved gule plader, man kan sige, nej jeg har ikke plads.

• #40   29. jul 2012 hvis man vil spare rigtig mange penge ved den rigtige bil så køb en 10 pesoners bil den er kun på 60 % afgift som en gulplade bil vægtafgiften er under 900kr hel årligt for en benzin og så må du være 10 personer i den og det store kort kan man få for ca 5k så hvorfor købe en gulplade bil ?

Kommentér på:
køre med folk bag i en gulplader bil

Annonce