{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.791 visninger | Oprettet:

Diesel til småture og få lange ture? {{forumTopicSubject}}

Hey - skal snart flytte, og så får jeg 5-10 km på arbejde, og derudover skal jeg 2-3 gange om ugen køre mellem aarhus og aalborg - vil det så kunne gå med en Golf IV TDI f.eks.?

Den har jo ikke godt at småture synes jeg ofte man hører, men hvis den jævnligt kommer ud på nogle lange ture er det vel okay?
Det er sgu for dyrt med en benzin'er..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diesel til småture og få lange ture?
  • #1   5. okt 2012 Hvorfor er det for dyrt med en Benziner?? Dieselbilen går ikke mere end 12/13 på de korte ture alligevel og med udsigt til tilstoppet partikkelfilter, dysefejl og EGR fejl, så er benzinbilen måske billigere..

• #2   5. okt 2012 Jeg køre 18 km på job i min polo tdi og der der ingen problemer i jeg hælder så også en flaske Bellad i hvergang jeg tanker og den kommer også på lang tur engang imellem men vil sige de 5-10 km du vil køre er for lidt for en diesel.

• #3   5. okt 2012 Blænd egr ventil, der er ingen partikkelfilter på en golf 4 tdi, kør en bell ad kur en gang ca hver 6 md.
    Kører du sådan en ålborg-århus og retur tur et par gange om md tror jeg ikke det gir problemer.
    Mine forældre har en audi a4 1,9 tdi og kører voldsomt mange korte ture <4km den har nu kørt 380xxxkm uden de mindste problemer med dyser, turbo og egr.

• #4   5. okt 2012 Har du regnet på om det nu også er for dyrt med en benziner? Eller kigger du bare på prisskiltet ved tanken?

• #5   5. okt 2012 Nu læste jeg sku lige at du skulle 2-3 gange om ugen ålborg/århus, så skal du ikke bekymre dig så meget.

• #6   5. okt 2012 Altså en tur til aalbor og tilbage igen i min civic koster 200,- i runde tal - det bliver sgu mange penge på en måned synes jeg. Og en Golf IV TDI er den bedste TDI'er der er til at komme til hvis man helst ikke vil bruge mere end 30.000,-.
    Tænker at en Golf på motorvejskørsel nok kan ligge på omkring 17-18 km/l? Og min Civic går nok ca. 13 vil jeg tro når jeg ligger med halvanden hundrede det meste af vejen

Og gider ikke have en spand med 60 heste eller sådan noget smiley

• #7   5. okt 2012 altså - vil du din bil det godt, kunne du jo lade montere et oliefyr - så er bilen aldrig kold når du kører de små ture - hvis du vel og mærke husker at tænde fyret smiley

men - prøv da lige at regn det helt igennem:

(årlig vægtafgift / 12 måneder) + (årlig forsikring / 12 måneder) + ((antal kørte km per måned / km per liter) ganget med literprisen på det pågældende brændstof) = din månedlige udgift

gør regnestykket for både en benziner og for en diesel.

• #9   5. okt 2012 Har allerede lavet det regnestykke, og umiddelbart er dieselbilen altså nummer ét, hvis den vel at mærke kan klare at jeg dagligt kører en kort tur i den. Men når bare den bliver brændt ren i motoren nogle gange om ugen er problemer vel ikke så stort..? håber jeg smiley

• #10   5. okt 2012 Thomas : Tak, det var lidt sådan et svar jeg håbede at høre smiley Så ender det med nok med at jeg køber en TDI'er af en slags snart..

• #11   5. okt 2012 hvordan har du sat km/l ved de små byture? hvis du har sat dem til samme km/l som landevejskilometerne, vil regnestykket hurtigt vælte, da en diesel bruger klart mere i byen end ude på de lige strækninger.

• #13   5. okt 2012 Hvis du så får din diesel bil øko chipset, så får du lidt flere heste og kan kører længere på literen smiley

• #14   5. okt 2012 Kan kun sige jeg har kørt en vw t4 i en del år nu. Har ikke til dato haft nogen problemer og har kun 5km hver vej lige nu. De sidste 2 år ca. har den ikke været over 100 km/t og intet er sodet til ved mig.

Tror det er meget forskelligt fra bil til bil, ved mercedes, psa (de franske mærker) og nyere vw kan være slemme til det.

• #15   5. okt 2012 Jeg har en bette 207 diesel, der har korte og få lange ture. Indtil videre er den sku ligeglad.
    Når den kommer på motorvej får den også lidt at leve af.
    Go for it smiley

• #17   5. okt 2012 Husk også at snart så koster diesel det samme som benzin smiley

• #18   5. okt 2012 Jeg vil nu til en hver tid foretrække en kedelig golf 4 tdi frem for en vold spændende civic.
    Sådan en chippet tdi trækker noget hårdt(måske ikke lige 90hk udgaven) og kører man som et svin ligger den stadig +15km/l kører du jævnt ligger du vel på en 18 stykker, diesel ligger også lige pt 1kr og en 30-40 øre under benzin.
    Hvis du ligger og kører motorvej og landevej vil du elske tdi'erens moment(og dette kommer fra en gammel diesel HADER!!!! som nu er diesel lover!!)

• #19   5. okt 2012 Der er et eller andet galt med din kørestil hvis du kører så kort på literen i en 1,5iLS.. den kan køre op til 20km/l på landevejen (90km/t)

og op til 120km/t kører den over 15km/l..

Min VTi med 176hk kører 15,6 km/l når jeg pendler, og det er målt over 4000km

Diesel er noget fanden har opfundet for at gøre bilhadere glade c",)

• #20   5. okt 2012 Jeg kører 2 timer på motorvej hver dag i min civic 1,5 lsi og den går kun 12 km/l smiley

• #21   5. okt 2012 Du skal også regne med at udligningsafgiften stiger og 1000kr for manglende partikelfilter og tab ved skifte, jeg tror ikke du sparer penge

Kommentér på:
Diesel til småture og få lange ture?

Annonce