{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Generel viden om bilalarmer {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Søger svar fra folk der kender noget til kvalitets bilalarmer, er nemlig blevet sat på en opgave om at hjælpe med at finde en god bil alarm til en kammerat.

Kender ikke så meget til det, men har naturligvis hørt mærkerne Viper, Magicar osv.

Kravene er følgende:

Der skal være fjernstart
Der skal være GSM modul (med isætning af eget simkort)
Bilen den skal monteres er med startspærre, så det skal også kunne omgåes ved fjernstarten.

Bilen det skal monteres i er en E36 med EWS.

Kom gerne med egne erfaringer og konstruktiv kritik.

Prisen er ikke et problem, hvis produktet er rigtigt - så kom med hvad I har.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Generel viden om bilalarmer
  • #1   11. okt 2012 Der er sq ik mange der er af god kvalitet med fjernstart..

Cobra og Defa er ubetinget de bedste, men også de mest konservative i forhold til unødvendigt udstyr som fjernstart smiley

• #2   11. okt 2012 JesperS > Jeg er personligt heller ikke fan af fx fjernstart - men da det ikke er til mig så vil jeg på ingen måde være fordømmende over for min kammerats ønske.

Af Defa og Cobra - hvordan er det med GSM delen? smiley

• #3   11. okt 2012 Helt klart Cobra.

• #4   11. okt 2012 Jeg har monteret rigtig mange bilalarmer, og prøvet stort set alle slags...Cobra, Viper, Magicar, Easycar, Agilon m.fl.
    Har faktisk aldrig oplevet efterfølgende problemer, hverken i det billige, eller dyre segmet.
    Cobra har jeg været rigtig irriteret over, monterings-mæssigt, da indstillingen af dem foregår på en fuldstændig absurd måde, og da jeg ikke synes at der var nok info at få, til at fejlsøge.
    Men jeg kan også bare have været uheldig.

Fjernstart er næsten standard på alle større 2-vejs alarmer.
    Startspærren kræver et bypass-modul og en indsætning af nøglens chip, men også dette er lige til, og selv de billigste bp-moduler jeg har forsøgt mig med, har virket perfekt.
    Monterings-mæssigt kan der dog godt være en del tilpasning, da det ofte kan være svært at komme til ved "chip-læseren". Så det er altid et spørgsmål om at lave en test-montering med noget tape, og så til sidst bruge eks strips til at fastgøre "senderen" permanent.

Med "GSM" modul, mener du så at bilen skal kunne trackes, eller at styringen af alarmen skal kunne ske via mobilen?

• #5   11. okt 2012 Med GSM modulet er det ihvertfald som minimum at bilen skal kunne trackes - det er som sådan vigtigst. Det med at styre den pr tlf. ville self. være en mulighed også, men ikke et krav.

Jeg kunne godt tænke mig hvis folk har erfaringer med en specielt model alarm, så man kan fremvise noget konkret, og så samtidig komme fordele/ulemper om netop den model smiley

• #6   11. okt 2012 ok. Så ville jeg personligt vælge en god 2-vejs alarm, og en gps tracker ved siden af.
    Alarmen er altid lynhurtig at lokalisere i bilen, så jeg ville personligt lave en "normal" alarm-montering, og montering at GPS trackeren et andet "skjult" sted....

• #7   11. okt 2012 Okay .. det er da en god løsning .. har du evt nogen produkter som du ville kunne anbefale?

• #8   11. okt 2012 Ja, jeg synes ihvertald at det er den bedste måde at gøre det på.
    For alle med forstand på bilalarmer, kan meget hurtigt "lokalisere" den, og så er det godt at tracker-delen slet ikke har noget at gøre med alarmen.

Vil ikke anbefale noget fremfor andet, da jeg sådan set har været fint tilfreds med de forskellige slags. Så det kommer an på hvilke features du går efter.
    En ting jeg selv har været rigtig glad for, er alarmer med "passiv" arm/disarm, hvor man bare har en sender i lommen, og bilen så selv "åbner/lukker" når man kommer i nærheden af bilen, og går væk fra den. Men det er bare en luksus-ting, ikke noget nødvendigt.
    Og så er det også lækkert at have mindst 1 aux på alarmen, så man eks kan tilslutte noget ekstra lys, eller et rudemodul....
    Men igen, det kommer udelukkende an på behovet..

• #9   11. okt 2012 AUX på alarmern? .. Er ikke helt med på hvad du mener - den må du gerne uddybe hvis du lyster smiley

• #10   11. okt 2012 AUX vil bare sige at der er en "udgang" på alarmen, som du kan aktivere via fjernbetjeningen.
    Det er meget lækkert at man eks kan tænde for bilens lys, via fjernbetjeningen, hvis man holder et mørkt sted. Eller at man kan aktivere et rude-modul der kører el-ruderne op. Eller at man kan tænde for en helt 3. ting.
    Så AUX er bare en "ekstra kontakt"...

• #11   11. okt 2012 Så havde jeg forstået det rigtigt smiley

• #12   13. okt 2012 Www.net-import.dk

Der kan du helt sikkert også få noget hjælp.

Kommentér på:
Generel viden om bilalarmer

Annonce