12.465 visninger
|
Oprettet:
Techno-forsikring {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er i gang med at købe ny bil og havde entelig fundet frem til at Codan var billigst på forsikringen, nu kommer forhandleren så og fortæller mig at jeg kan spare godt 4000 om året med at tage nogen der hedder Techno-forsikring, det er bare et selskab jeg aldrig har hørt om før så ville gerne høre om nogen havde erfaringer med dem?
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Lyder i mine ører som noget skidteras.. :S
jan 2007
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 11 Svar: 16
okt 2009
Følger: 54 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 55 Svar: 1.055
Tag rådet fra en der arbejder i et stort dansk selskab
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.489
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.489
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 9 Emner: 133 Svar: 1.353
http://ford.autohuset-vestergaard.dk/customPage9.aspx
- Har aldrig hørt om dem
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 104 Svar: 810
okt 2009
jun 2009
Følger: 69 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 464
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 91 Svar: 1.454
jun 2009
Følger: 69 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 464
jan 2007
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 11 Svar: 16
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
og det er uanset om der står alka, tryg eller noget helt andet på deres dør - de vil tjene penge på dig, kan de ikke det så er du ikke noget værd for dem...
okt 2009
Men forsikringsselskaber er jo heller ikke dumme, fordi uden tilfredse kunder, kommer der ingen penge i kassen, så din filosofi holder jo ikke i længden...
jul 2008
vores selskab truer med bål og brand hvis de skal dække skaden, bl.a. vil de opsige forsikringen hvis de skal dække... hvad vil du så mene at min filosofi er værd... nå ja, hvis de ikke kan tjene penge på dig, så er du ikke noget værd for dem!!!
jan 2013
Følger: 1 Svar: 6
ASBJØRN W:
Jeg vil gerne starte med at sige at jeg er IKKE nogen forsikringskyndig og kender heller ikke meget til "Techno-forsikrings" setup´et. Men jeg har en grundig forretningsforståelse, især indenfor forsikringsbranchen. Min antagelse om hvad der egentlig foregår bag kulissen er, at selskabet Techno Danmark, som allerede arbejder som "konsulenter" overfor nybilsforhandlere (eller noget i den stil), er gået sammen med Codan for at lave en særlig forsikringspolice til bilkøbere. Så skulle det ikke undre mig at Codan har hevet Willis ind over sagen da de er et af verdens Største selskaber indenfor risikostyring (de har vist +15000 ansatte).
- Så du skal vide, at Når "Techno" sælger dig en police, så fungerer Techno egentlig bare som re-seller (ligesom når du køber et sony anlæg i en fona butik). Techno får en provision hvert år du beholder forsikringen.
Men selve forsikringspolicen bliver lagt ind hos Codan baseret på risikoen som er beregnet af Willis.
DVS. I begge dine tilbud bliver du egentlig dækket af Codan! (altså Codan hoster op, hvis skaden er ude)
FORSKELLEN ligger selvfølgelig ikke kun i prisen, men også i Dækningen! Du vil undrer dig meget, hvis du ser de mystiske betingelser der kan være, for at din forsikring overhoved dækker din skade. F.eks læste jeg i et af de "større" selskabers betingelser en gang, at de dækkede kun biltyveri, hvis du havde kenskab til gerningsmanden!! WHAT.. Hahahah Crazy!!
- Så det bedste råd nogen overhoved kan give dig er at du SKAL læse de "skide" dækningsbetingelser, for at være sikker på om det billige tilbud er besparelsen værd!
MICHAEL H:
Jeg må med al respekt indrømme at jeg næsten ikke kan være mere uenig i din mening om hvordan branchen egentlig fungerer.
Jeg tror snart ikke der findes flere bitte-små forsikringsselskaber i Danmark. ETU forsikring er vist det sidste privateget selskab. De resterende (som i kalder små forsikringsselskaber) skal egentlig betegnes som Forsikrings-Agenturer!
aka "forsikrings re-seller´s".
- DVS. de "sælger" alle sammen selve forsikringspolicen videre til enten et dansk eller et større udenlandsk forsikringsselskab. og det er det bagvedliggende selskab, som Dækker forsikringstageren.
Sjovt eksempel:
Nykredit´s "forsikringsselskabs-forretning" er vist blevet solgt til Gjensidige. Så hvis du køber en bilforsikring af Nykredit, så bliver din police lagt over til Gjensidige og selvom det stadig er nykredit som skal administrere dig som kunde og yde kundeservice osv., så er det stadig kun Gjensidige, som skal hoste penge op, hvis skaden sker. Dvs det som alle i dag kender som "Nykredit forsikring" er i virkeligheden, Nykredit "forsikringsagentur" Heheh.. det er sgu da lidt sjovt at tænke på!
Bottom line:
Det er (efter min mening) noget vrøvl at sige at de "små" selskaber altid laver bøvl kontra de store.
Da de "små" forsikringsagenturer alligevel ligger policen hos et af de "større" danske eller gigantiske udenlandske forsikringsselskaber.
Når vi snakker bøvl med udbetalingen efter en skade, så er det efter min mening oftest fordi at selskaberne har så mange små betingelser, hvor på dækningen dækker og disse betingelser kan ændre sig på månedsbasis, så selv ikke en gang forsikringssælgeren orker at læse dem konstant. Dette medfører naturligvis også at kunden heller ikke læser / kender til diverse "særlige" betingelser.
- Når skaden sker... så vil selskaberne jo altid hænge sig op af disse betingelser, som står skrevet i kontrakten. Ja, den kontrakt som du ikke orkede at gennemlæse, efter at sælgeren oplyste dig om de rigtige par fordele, samt en knald god pris!
Jeg håber at ovenstående gav lidt bedre indblik i forsikringsbranchen!
/
jan 2013
jan 2013
Jeg vil gerne indrømme at det er længe siden at jeg har set så dårlig salgsmateriale, som det Martin B fremviste ved dette link: http://techno-dk.dk/fileadmin/user_upload/PDF/Techno_Bilforsikring_Brochure_30012012.pdf
Så jeg kan sgu sagtens forstå at man bliver lidt tvivlsom... BUT Don´t judge a book by its cover!
Læs dækningen og bagefter konkluder om besparelsen er det værd.
(Jeg ville gætte på at dine dækninger sikkert er lidt dårligere i techno tilbuddet... men det er jo ikke sikkert at de specifikke dækninger betyder noget for dig)
okt 2009
Derfor er selskaberne jo ikke interesseret i at blive ved med at smide penge efter dårlige kunder, som gang på gang på gang, anmelder den ene skade efter den anden, så simpelt er det jo.
Men fordi at en kunde får en ulykkesskade til en million eller to, gør jo absolut ikke kunden til en dårlig kunde i selskabernes øjne, så det er derfo rjeg mener at du sætter tingene meget på en spids, ved at sige "kan de ikke tjene penge på dig, vil de ikke have noget med dig at gøre"... Fordi det er ikke sandt!
Men det er derimod sandt, at selskaberne ikke vil have noget med dig at gøre, hvis ikke du har en sund holdning til forsikring, forstået på den måde at hvis du er en kunde med lad os sige, en ulykkesskade, en rørskade på huset, et indbrud og dyrlæge regning på hunden på et år, gør dig jo ikke til en dårlig kunde, da det er skader du er rimelig meget uden for indflydelse af, men det gør dig derimod faktisk til en rigtig god kunde, da du vil blive det vi vil kalde en abasadør kunde, som vil kunne tale godt om en god skadesbehandling og kundeservice..
Men er du derimod en kunde, der "taber" din iphone 4 gange, får din cykel stjålet et par gange, og spilder cola i din com et par gange om året, er du derimod en rigtig skidt kunde, med en dårlig holdning til forsikring, og en dårlig evne til at passe på dine ting, de kunder vil forsikringsselskaberne for ALT i verden gerne undgå...
Håber dette vil give dig lidt forståelse for hvad jeg mener?
jul 2008
har været forsikret siden jeg var 16 (knallert forsikring) og er idag 36, har gennem de 20 år fået stjålet 1 cykel og haft 1 ansvarskade på en bil, samt nu denne ulykkesforsikring, har præmier for rundt regnet 20.000 kr årligt, så deres lille stunt med at ville opsige forsikringen hvis de skal dække er helt ude i hampen, og derfor min mening om at hvis de ikke kan tjene penge på dig, så er det ud.
det samme har jeg også prøvet ved TVM forsikring (erhvervs forsikringer bl.a. biler) gav 18.000 kr årligt for en 3500 kg transportbil, og fra den ene afregning til den anden steg den med 90% pga. de havde andre kunder med mange skader.
så på den måde fik de lige smidt alle små bils kunder på porten ved at lave en kollektiv stigning på bilforsikringen til trods for 5 års skadefri kørsel...
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 91 Svar: 1.454
jan 2013
- Men du må endelig ikke tage din beslutning baseret på "ideen" om at Codans betingelser er mere overskuelige. Mit gæt er at det mere eller mindre de samme personer som har lavet begge betingelser (Da Codan er det eneste rigtige forsikringsselskab i techno setup´et... dermed har De formegentlig haft mest at sige i forhold til hvor de bør skrue på dækningen for at mindske prisen... og så har Willis nok stået for at beregne risikoen (risiko = Chancen for at denne typer kunder ikke ender med at koste dem mere i skader, end hvad de tjener på selve policen).
Invester en lille time i at skimte begge dækninger og bemærk de små forskelle.
-Tænk en gang hvis der blot er tale om 3-4 "små" forskelle... som du er Fuldstændig ligeglad med... Så ville det sgu nok være meget rart at have sparet 4 kilo!!
Jeg er selv stifteren bag et online forsikringsformidlings-site. Men jeg vil være ærlig og sige at den eneste grund til at jeg ikke har forslået dig at prøve mit site, www.forsikringsdeal.dk er fordi at jeg oplever for tiden at man ikke får særlig mange tilbud, hvis man blot ønsker én forsikringspolice.
- Men hvis du til gengæld har flere forsikringer, så er det måske en ide at sætte dine forsikringer i udbud!
Der er en kort video på 55 sek på forsiden, som forklarer konceptet! Check det ud hvis du har lyst... og jeg tager altid imod kritik med åbne arme!
Techno-forsikring