{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.465 visninger | Oprettet:

Techno-forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er i gang med at købe ny bil og havde entelig fundet frem til at Codan var billigst på forsikringen, nu kommer forhandleren så og fortæller mig at jeg kan spare godt 4000 om året med at tage nogen der hedder Techno-forsikring, det er bare et selskab jeg aldrig har hørt om før så ville gerne høre om nogen havde erfaringer med dem?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Techno-forsikring
  • #1   6. jan 2013 Hvis firmaet er så seriøst som "techno-genren" er musik .. så er det ikke ret seriøst ..

    Lyder i mine ører som noget skidteras.. :S


  • #2   6. jan 2013 evt prøv at google dem. har godt nok aldrig hørt om dem.

  • #3   6. jan 2013 Hold dig fra de små ukendte selskaber, det giver kun bøvl og ballade i forbindelse med skade...

    Tag rådet fra en der arbejder i et stort dansk selskab smiley


  • #4   6. jan 2013 Virker ikke specielt seriøst

  • #6   6. jan 2013 De har åbenbart et samarbejde med Codan og Willis
    http://ford.autohuset-vestergaard.dk/customPage9.aspx

    - Har aldrig hørt om dem smiley


  • #7   6. jan 2013 Michael H: det kommer vidst an på hvilket stort selskab det er jeg syntes sq der er problemer med alle store som små når skaden er sket og bilen skal gøres op men det er så fra mekanikerens side af

  • #8   6. jan 2013 Jeg er lige skredet fra Codan for det var for dyrt, skulle af med 22K i årlig præmie! Hod Nykredit har jeg samlet 3 forsikringer og der skal jeg af med 16K Så en besparelse på 6K og har fået en bedre bilforsikring + ulykke of hjem!

  • #9   6. jan 2013 Christian M - de store selskaber er jo blevet store af en grund, nemlig høj kunde tilfredshed, men forsikring er jo forretning som så meget andet, derfor udskriver man jo ikke bare en blankocheck, men forsøger derimod at fire lidt i begge ender...

  • #10   6. jan 2013 Dem har jeg aldrig hørt om... Men Codan er absolut ikke en af de billigste. Tværtimod faktisk. Jeg kan kun anbefale dig at tage GF. Det er de eneste hvor overskudet går tilbage til kunderne hvert år. Det er nu rart med en check fra sit forsikrings selskab engang om året. Jeg har typisk fået mellem 1500 og 2500kr tilbage årligt. + en helårlig premie på min bilforsikring hvor intet andet selskab kunne være med.

  • #11   6. jan 2013 Jeg er ny belist og bilen harr 210 hk, så GF vil ikke røre ved den, budet fra coden er rigtig fornuftigt, så spørsmålet var mere om nogle kendte de her techno forsikring for gider ikke risikiere at stå og have fået stjålket bilen eller et eller andet også er forsikrings selvskabet noget lort så vil jeg heller give de 12 om året for codan

  • #12   6. jan 2013 Ja okay... Nye bilister er ikke ønsket ved GF. Medmindre man kan bløde i 5 dage uden at dø...

  • #13   6. jan 2013 prøv gensidige. jeg sparede 3000 ved at flytte til dem.

  • #14   6. jan 2013 tja om det er et stort selskab eller et lille går vist ud på et, kan de røvrende dig ved skade så gør de det.

    og det er uanset om der står alka, tryg eller noget helt andet på deres dør - de vil tjene penge på dig, kan de ikke det så er du ikke noget værd for dem...


  • #15   6. jan 2013 Kim B - som jeg skrev tidligere, er forsikring forretning ligesom alt andet, så selvfølgelig handler det om penge, ligesom det handler om at få en billig forsikring for dig...

    Men forsikringsselskaber er jo heller ikke dumme, fordi uden tilfredse kunder, kommer der ingen penge i kassen, så din filosofi holder jo ikke i længden...


  • #16   6. jan 2013 vil jeg så ikke give dig ret i, vi står med 2 forskellige ulykkeforsikringer i to selskaber, det ene - vores eget - vil ikke dække, mens det andet selskab gerne vil dække.
    vores selskab truer med bål og brand hvis de skal dække skaden, bl.a. vil de opsige forsikringen hvis de skal dække... hvad vil du så mene at min filosofi er værd... nå ja, hvis de ikke kan tjene penge på dig, så er du ikke noget værd for dem!!!


  • Jaleel H
    Jaleel H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #17   9. jan 2013 Hej Alle,

    ASBJØRN W:
    Jeg vil gerne starte med at sige at jeg er IKKE nogen forsikringskyndig og kender heller ikke meget til "Techno-forsikrings" setup´et. Men jeg har en grundig forretningsforståelse, især indenfor forsikringsbranchen. Min antagelse om hvad der egentlig foregår bag kulissen er, at selskabet Techno Danmark, som allerede arbejder som "konsulenter" overfor nybilsforhandlere (eller noget i den stil), er gået sammen med Codan for at lave en særlig forsikringspolice til bilkøbere. Så skulle det ikke undre mig at Codan har hevet Willis ind over sagen da de er et af verdens Største selskaber indenfor risikostyring (de har vist +15000 ansatte).
    - Så du skal vide, at Når "Techno" sælger dig en police, så fungerer Techno egentlig bare som re-seller (ligesom når du køber et sony anlæg i en fona butik). Techno får en provision hvert år du beholder forsikringen.
    Men selve forsikringspolicen bliver lagt ind hos Codan baseret på risikoen som er beregnet af Willis.
    DVS. I begge dine tilbud bliver du egentlig dækket af Codan! (altså Codan hoster op, hvis skaden er ude)
    FORSKELLEN ligger selvfølgelig ikke kun i prisen, men også i Dækningen! Du vil undrer dig meget, hvis du ser de mystiske betingelser der kan være, for at din forsikring overhoved dækker din skade. F.eks læste jeg i et af de "større" selskabers betingelser en gang, at de dækkede kun biltyveri, hvis du havde kenskab til gerningsmanden!! WHAT.. Hahahah Crazy!! smiley

    - Så det bedste råd nogen overhoved kan give dig er at du SKAL læse de "skide" dækningsbetingelser, for at være sikker på om det billige tilbud er besparelsen værd! smiley Sorry... jeg ved det er trist!


    MICHAEL H:
    Jeg må med al respekt indrømme at jeg næsten ikke kan være mere uenig i din mening om hvordan branchen egentlig fungerer.
    Jeg tror snart ikke der findes flere bitte-små forsikringsselskaber i Danmark. ETU forsikring er vist det sidste privateget selskab. De resterende (som i kalder små forsikringsselskaber) skal egentlig betegnes som Forsikrings-Agenturer!
    aka "forsikrings re-seller´s".
    - DVS. de "sælger" alle sammen selve forsikringspolicen videre til enten et dansk eller et større udenlandsk forsikringsselskab. og det er det bagvedliggende selskab, som Dækker forsikringstageren.

    Sjovt eksempel:
    Nykredit´s "forsikringsselskabs-forretning" er vist blevet solgt til Gjensidige. Så hvis du køber en bilforsikring af Nykredit, så bliver din police lagt over til Gjensidige og selvom det stadig er nykredit som skal administrere dig som kunde og yde kundeservice osv., så er det stadig kun Gjensidige, som skal hoste penge op, hvis skaden sker. Dvs det som alle i dag kender som "Nykredit forsikring" er i virkeligheden, Nykredit "forsikringsagentur" Heheh.. det er sgu da lidt sjovt at tænke på! smiley

    Bottom line:
    Det er (efter min mening) noget vrøvl at sige at de "små" selskaber altid laver bøvl kontra de store.
    Da de "små" forsikringsagenturer alligevel ligger policen hos et af de "større" danske eller gigantiske udenlandske forsikringsselskaber.

    Når vi snakker bøvl med udbetalingen efter en skade, så er det efter min mening oftest fordi at selskaberne har så mange små betingelser, hvor på dækningen dækker og disse betingelser kan ændre sig på månedsbasis, så selv ikke en gang forsikringssælgeren orker at læse dem konstant. Dette medfører naturligvis også at kunden heller ikke læser / kender til diverse "særlige" betingelser.
    - Når skaden sker... så vil selskaberne jo altid hænge sig op af disse betingelser, som står skrevet i kontrakten. Ja, den kontrakt som du ikke orkede at gennemlæse, efter at sælgeren oplyste dig om de rigtige par fordele, samt en knald god pris! smiley


    Jeg håber at ovenstående gav lidt bedre indblik i forsikringsbranchen! smiley

    /


  • Jaleel H
    Jaleel H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #18   9. jan 2013 Crap... Det blev satme et laaangt indlæg smiley My bad!!

  • Jaleel H
    Jaleel H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #19   9. jan 2013 PS.
    Jeg vil gerne indrømme at det er længe siden at jeg har set så dårlig salgsmateriale, som det Martin B fremviste ved dette link: http://techno-dk.dk/fileadmin/user_upload/PDF/Techno_Bilforsikring_Brochure_30012012.pdf

    Så jeg kan sgu sagtens forstå at man bliver lidt tvivlsom... BUT Don´t judge a book by its cover!
    Læs dækningen og bagefter konkluder om besparelsen er det værd.
    (Jeg ville gætte på at dine dækninger sikkert er lidt dårligere i techno tilbuddet... men det er jo ikke sikkert at de specifikke dækninger betyder noget for dig)


  • #20   9. jan 2013 Kim B - Nu kender jeg ikke til din sag, og vil på ingen måder "kaste" mig ud i at skulle gøre mig til dommer i sådan en sag, men faktum er bare at, forsikring er forretning, så ja det handler om at tjene penge, præcis som jeg skriver oven for.

    Derfor er selskaberne jo ikke interesseret i at blive ved med at smide penge efter dårlige kunder, som gang på gang på gang, anmelder den ene skade efter den anden, så simpelt er det jo.
    Men fordi at en kunde får en ulykkesskade til en million eller to, gør jo absolut ikke kunden til en dårlig kunde i selskabernes øjne, så det er derfo rjeg mener at du sætter tingene meget på en spids, ved at sige "kan de ikke tjene penge på dig, vil de ikke have noget med dig at gøre"... Fordi det er ikke sandt!

    Men det er derimod sandt, at selskaberne ikke vil have noget med dig at gøre, hvis ikke du har en sund holdning til forsikring, forstået på den måde at hvis du er en kunde med lad os sige, en ulykkesskade, en rørskade på huset, et indbrud og dyrlæge regning på hunden på et år, gør dig jo ikke til en dårlig kunde, da det er skader du er rimelig meget uden for indflydelse af, men det gør dig derimod faktisk til en rigtig god kunde, da du vil blive det vi vil kalde en abasadør kunde, som vil kunne tale godt om en god skadesbehandling og kundeservice..

    Men er du derimod en kunde, der "taber" din iphone 4 gange, får din cykel stjålet et par gange, og spilder cola i din com et par gange om året, er du derimod en rigtig skidt kunde, med en dårlig holdning til forsikring, og en dårlig evne til at passe på dine ting, de kunder vil forsikringsselskaberne for ALT i verden gerne undgå...

    Håber dette vil give dig lidt forståelse for hvad jeg mener?


  • #21   9. jan 2013 nu snakker vi en erstatning på 5-10% mén grad, og en forsikringssum på 1.300.000 kt = 65.000 til 130.000 kr i erstatning...

    har været forsikret siden jeg var 16 (knallert forsikring) og er idag 36, har gennem de 20 år fået stjålet 1 cykel og haft 1 ansvarskade på en bil, samt nu denne ulykkesforsikring, har præmier for rundt regnet 20.000 kr årligt, så deres lille stunt med at ville opsige forsikringen hvis de skal dække er helt ude i hampen, og derfor min mening om at hvis de ikke kan tjene penge på dig, så er det ud.

    det samme har jeg også prøvet ved TVM forsikring (erhvervs forsikringer bl.a. biler) gav 18.000 kr årligt for en 3500 kg transportbil, og fra den ene afregning til den anden steg den med 90% pga. de havde andre kunder med mange skader.
    så på den måde fik de lige smidt alle små bils kunder på porten ved at lave en kollektiv stigning på bilforsikringen til trods for 5 års skadefri kørsel...


  • #22   9. jan 2013 Jaleel H mange tak for dit svar det var noget jeg kunne bruge, forhandleren sagde også at det normalt så ved skader at det var de samme asurandøre der kom ud som når det var en codan forsikring, må indrømme jeg pt hælder mest til at smide de måske 4k ekstra og så få codan som en et anerkendt selskab med nogenlunde gennemenskuelige betingelser

  • Jaleel H
    Jaleel H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #23   9. jan 2013 Selv tak (Asbjørn) smiley

    - Men du må endelig ikke tage din beslutning baseret på "ideen" om at Codans betingelser er mere overskuelige. Mit gæt er at det mere eller mindre de samme personer som har lavet begge betingelser (Da Codan er det eneste rigtige forsikringsselskab i techno setup´et... dermed har De formegentlig haft mest at sige i forhold til hvor de bør skrue på dækningen for at mindske prisen... og så har Willis nok stået for at beregne risikoen (risiko = Chancen for at denne typer kunder ikke ender med at koste dem mere i skader, end hvad de tjener på selve policen).

    Invester en lille time i at skimte begge dækninger og bemærk de små forskelle.

    -Tænk en gang hvis der blot er tale om 3-4 "små" forskelle... som du er Fuldstændig ligeglad med... Så ville det sgu nok være meget rart at have sparet 4 kilo!! smiley

    Jeg er selv stifteren bag et online forsikringsformidlings-site. Men jeg vil være ærlig og sige at den eneste grund til at jeg ikke har forslået dig at prøve mit site, www.forsikringsdeal.dk er fordi at jeg oplever for tiden at man ikke får særlig mange tilbud, hvis man blot ønsker én forsikringspolice.
    - Men hvis du til gengæld har flere forsikringer, så er det måske en ide at sætte dine forsikringer i udbud! smiley

    Der er en kort video på 55 sek på forsiden, som forklarer konceptet! Check det ud hvis du har lyst... og jeg tager altid imod kritik med åbne arme! smiley


Kommentér på:
Techno-forsikring

Annonce