{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

Rasmus D
Rasmus D
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16

Hvad er fidusen?!?!?? omregistrering.. b {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg en bil til salg i denne uge til 3-5000kr.
Det spøjse er at folk der ringer og er interesseret i den er ikke særlig begejstret for at jeg vil have at vi omregistrerer den sammen og at den skal være omregistreret inden jeg overdrager nøgle.

De fleste vil helst bare hente bilen og så kan jeg ordne omregistreringen eller de vil selv ordne det.

Jeg er blevet advaret om at folk har prøvet at få masser af p-bøder eller ligne og derfor skal man ordne omregistreringen med det samme.

MEN hvad er fidusen? Hvad får man ud af evt ikke at omregistrerer en bil efter købet?
Det er klart at p-bøder og forsikring tilfalder den som er registreret som ejer.
Men er det alt. Er der noget jeg overser eller ikke ved?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er fidusen?!?!?? omregistrering.. b
  • #1   31. jan 2013 Slippe for at betale forsikring i 3 uger - slippe for at eje for meget som det offentlige kan se - dovenskab - idioti

Ved det ikke, men hælder mest til de sidste 2 bud jeg skrev.

• #3   31. jan 2013 Jeg købte en bil til 1900,- med plader og den blev ikke omreg. Kørte i den i 3 uger også røg den til skrot i går. Jeg gjorde det pga forsikring og alt det shit. SÅ det er nok alligvel derfor! smiley

• #4   31. jan 2013 P-bøder tilfalder ikke registrerede ejer, hvis ejer har solgt bilen inden og kan dokumentere det via købskontrakt.
    Har selv oplevet netop det scenarie da jeg solgte min BMW 328i, og de sendte bøden videre.

Folk vil bare gerne have gratis forsikring i 3 uger. Intet andet.

• #5   31. jan 2013 Omregistrer sammen over nettet... sværere er det sgu heller ikke...
    Det var jo kun besværligt den gang man skulle på motorkontoret, og senere hos skat. nu sker det jo over nettet med dankort.

• #6   31. jan 2013 Fordi folk er nogle idioter til at omregistere.. har prøvet hvor jeg byttede bil med en, hvor jeg omregistrede mine "gamle" bil og så omvendt, jeg omregistrede min gamle bil, men han tog sig satme god tid om at få min "nye" bil omregistreret.. Ved virkelig ikke hvad problemet er.. Altså man kan jo omregistere via skats hjemmeside nu. Hvor svært kan det være ??

• #7   31. jan 2013 det er vel bare og sige til folk enten kan de vælge og omregistrere sammen med dig nu eller så kan de komme med et sæt prøve plader også kan de køre hjem på dem pog så selv få fat i nye nr plader

• #8   31. jan 2013 når jeg har solgt eller byttet en bil så afmelder jeg bare forsikringen med det samme så efter 3 uger som der står i købelov og bla bla bla... har man ikk bilen forsikret og hvis ejer ikk har omreg. køre han jo så rundt i en bil uden forsikring men hvis du ikk afmelder den og han bare køre i den så betaler du stadig for forsikring men den dækker ikke hvis den nye ejer køre galt så der er faktisk ingen forsikring på

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #9   31. jan 2013 Du omregister den bare til dem, mener stadig du kan få blanketen til omregistering, du skal dog blot bede dem om at tage en indmeldningblanket med til forsikring

• #10   31. jan 2013 TruckerBenny A
    Indmeldningblanket til forsikring er udgået, det oplyser man bare ved omreg.
    blanketen til omregistering, tror jeg faktisk også er et overstået kapitel men dog ikke helt sikker smiley

nu om dage kan man gøre det på stedet på skat´s hjemmeside.

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #11   31. jan 2013 Okay, der kan man bare se smiley

Det er også ved at være nogen år siden jeg handlede bil med private, men hvis det klares via en hjemmeside så er det vel " bare " at omregister inden køber forlader din grund

• #12   31. jan 2013 Jeg laver ALTID kontrakt ved et bilsalg.
    Og der bliver skrevet at den skal omreg. indefor en uge.
    og så ringer jeg til mit forsikringsselvskab, og siger at den er solgt, og køber har skrevet under på at han har en uge.

Og så plejer de at flinke til og afmelde den.

Så længe du har en underskrift, og kan bevise bilen ikke er din.

Men det er sku ubehageligt at have en anden idiot til og race rundt på ens forsikring.

• #13   31. jan 2013 R.B der er heller ikke nogen blanket mere.. smiley

• #15   31. jan 2013 Så er det gode ved en Fotovogn at man kan bevise at man ikke kørte bilen, nu hvor billedet er af en anden person smiley

• #16   31. jan 2013 Jeg tror mere det er fordi den købes til videresalg og bilhaj ikke er int. i at hans navn står nogen steder. Mvh. Gert

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#17   31. jan 2013 ok, så det er bare det.. forsikring og 3uger.. suk folk er så usandsynlig dumme.

Tænkt ex.
    Hvad så hvis jeg står og skal omregistrerer for køber som er kørt med bilen i går. Og deres info er falske, cpr nr er falsk eller noget..

Så må man vel bare melde bilen stjålet?

PS. Ja det er smart at man selv kan omreg via nettet.. det der ikke er smart er bare at det ikke virker.. hm..

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#19   31. jan 2013 Jeg mener bare det virker ikke.. systemet har ikke været til at logge på siden jeg prøvede første gang mandag aften.
    Det lidt irriterende
    "Der opstod en fejl" står der bare når man klikker sig videre fra skat.dk

• #20   31. jan 2013 Det er da nemt nok, de vil slippe for at betale forsikring vægtafgift osv. Been there, done that

Jeg solgte min E36 til en perle, som så kørte 6 uger i mit navn inden han fik sig nosset sammen til at få den omregistreret (Self en BG bruger) Og han nåede da lige at få tanket 6 forskellige steder uden at betale..... lyve til mig omkring det osv osv. Han sagde at første gang blev han nødt til at køre fordi hans kone ringede fra hospitalet fordi hun skulle føde, så han havde ikke tid til at betale. Det er sjovt fordi jeg har snakket personligt med pigen der stod på tanken, og perlen havde GOD tid til at polere fælge, inden han vinkede til pigen på tanken da han kørte. har jeg lært noget af det ? DET TROR JEG NOK. Heldigvis er manden fundet og politiet har en sag på ham nu, så det bliver sgu dyrt for ham, med alle de rykkere jeg har fået. Jeg er helt ude af det nu, men det har taget mange måneder.

Så du kan være sikker på at dem der ikke vil omregistrere sammen med tidligere ejer ved køb af bil, ikke har rent mel i posen smiley

• #21   31. jan 2013 Tror desværre man skal være mistroisk på alle ukendte, og nok endda også kendte, personer i dagens Danmark smiley

• #22   1. feb 2013 Der er mange der køber bilen med plader uden at omregistrere den, og så kan de nå at sælge den inden der er gået 3 uger MED plader (da den er nemmere at sælge) og bilen har aldrig været i deres navn, så kan de sælge 20-30 biler om året uden at skat finder ud af det.. smart smiley

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#23   1. feb 2013 Og hvorfor er det en fordel at skat ikke finder ud af det?
    Og de kan jo kun sælge den hvis de har reg.attesten...? Ik?

• #24   1. feb 2013 jamn de får jo reg. attesten..

Jeg køber en bil af dig, ifølge loven må jeg køre på din forsikring i 3 uger inden jeg omreg. bilen.. i de 3 uger kan jeg nå at sætte den til salg til en højere pris, og der kommer en som vil købe bilen, din reg. attest giver jeg videre og bilen er stadig på plader, så siger jeg til sælger at han har X antal dage (3 uger, minus de dage det har taget mig at sælge bilen) til at omreg. bilen..

jeg har i den periode ejet en bil og solgt med fortjeneste, men mit navn kommer ikke til at fremgå nogle som helst steder..

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#25   1. feb 2013 SUUUUUUK
    Nu er der F*&%#"@ing en mere der forsøger samme nummer som en anden igår. De kommer for sent til at omreg kan ske ved synshallen og prøver at komme uden om det.. for filan jeg er træt af dumme snylte mennesker med uregistrerede taletidskort!

• #26   1. feb 2013 Jeg kan ærlig talt ikke se problemet, jeg har solgt 2 køretøjer uden at sælger har omregistreret på stedet, jeg skriver en slutseddel, og hvis der kommer bøder ol. så har jeg et bevis på at bilen er solgt, og hvis der går mere end 3 uger, så melder jeg bilen stjålet..

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#27   1. feb 2013 Jeg gider ikke risikere det mindste bøvl, og vil gerne ha så meget forsikring og vægtafgift tilbage så muligt.. det er bare det.

• #28   1. feb 2013 Det skam også fint nok, men hvis det kan gøre an forskel at sælge et køretøj til den ønskede pris her og nu, fremfor at der skal gå 2-3 yderligere måneder og den måske taber prisen og i den tid skal jeg betale forsikring og vægtafgift, så får de den sgu med plader..

Kommentér på:
Hvad er fidusen?!?!?? omregistrering.. b

Annonce