{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.289 visninger | Oprettet:

Sune G
Sune G
Tilmeldt:
7. feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Total skade af bil - Taksator vurdering {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

I søndags køre jeg sammen med en anden bil, da modparten køre overfor rødt og der er derfor ikke spørgsmål om skylden.

Min bil er følgende:
Audi A3 1,9 TDi Attraction Sportback 5d
162.000 Km
Indreg. 10/2007
20,4 km/l

Jeg kan finde disse af samme type:

Billigste på Bilbasen:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a3/19-tdi-attraction-sportback/1425396
179.900,-
114.000 Km
Indreg. 2/2008


Billigste på Biltorvet:
http://www.biltorvet.dk/Bil/Audi/A3/1-9-TDi-Attraction-Sportback/B238201008
189.900
92.000 Km
Indreg. 7/2007

Der er selvfølgelig forskel på kilometer antallet, men der findes ingen biler af min type med samme kilometer antal. Dette skyldes nok at der er det "store" service eftersyn ved 150.000 km med skift af tandrem etc. etc. Dette har jeg lige været igennem, samt har min bil sprit nye vinterdæk på originale Audi fælge. Dem der har haft deres bil igennem dette service eftersyn, kan selvfølgelig ikke få prisen ved et salg. Har dog set en der har kørt 10-12.000 mere end min, men den stod til 190.000,- kr.?

Da værkstedet hvor min bil står har vurderet reparationerne til 116.000,- kr. vil taksatoren helst melde bilen totalt skadet. Dette er jeg også mest til, da jeg er lidt nervøs ved at køre rundt i en bil, der har haft så stor en skade.

Men taksator startede med at sige 150.000,- kr. Dette afviste jeg da jeg på ingen måde kan købe en tilsvarende bil til de penge. Han sagde så at han kunne strække sig til 160.000,- kr. Men så var buen helt spændt. Jeg fortalte ham igen at jeg stadig ikke ville kunne købe en tilsvarende bil. Til dette svarede han at priserne på nettet også var for høje og han havde adgang til et system hvor han kunne se hvad bilerne reelt blev handlet til og her lå den på ca. 150.000,- kr.

Jeg fortalte ham at jeg selvfølgelig ikke kunne gå med til et beløb der var afhængig af at jeg var heldig og dygtig ved en evt. handlen.

Han sagde så, at han allerede ga' for meget ved 160.000,- kr. Så det var ikke noget at komme efter.

Jeg sagde til taksator, at værkstedet så måtte lave min bil, da det er pressede tider og jeg på ingen måde kunne tage tabet på 20-30.000,- kr.

Til dette svarede han, at han ville tage kontakt til værkstedet og høre om dette kunne sættes igang og dette skulle jeg så skrive under på.

Dette kræver dog at værksteds regningen ikke løber løbsk, da forsikringsselskabet (GF) så skal betale ny registreringsafgift af bilen.

Jeg forstår ikke at jeg skal have denne kamp om små 20.000,- kr. da jeg ligger over 15.000,- kr. om året i diverse forsikringer hos dem, som jeg aldrig har brugt og at min taksator alligevel sender regningen videre til modpartens forsikringsselskab (Tryg).

Jeg ved ikke om han køre et eller andet spil med mig, men er dybt frustreret. En tosse kører overfor rødt og nu skal jeg kæmpe en kamp for at minimere mit minus????

Har I nogen råd, tips eller sådan?
For ærlig talt, så er jeg ikke meget for at beholde en bil der har haft så stor en skade.

På forhånd tak og undskyld den lange besked, skulle af med luft.
Den super frustrerede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Total skade af bil - Taksator vurdering
Kommentér på:
Total skade af bil - Taksator vurdering

Annonce