{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.282 visninger | Oprettet:

ubetinget frakendelse af kørekort 3 år og uddannelse? {{forumTopicSubject}}

jeg har fået en ubetinget frakendelse på 3 år og det er snart et år siden jeg fik det taget og ville lige høre om man kan gøre noget for at få det igen da jeg ellers ikke kan komme videre i min uddannelse hvis jeg ikke generhverver det inden et års tid ca da jeg er igang som mekaniker og har fået afhvide af mine lære jeg kun kan bestå automønter og derefter kan jeg ikke komme videre hvis jeg ikke for det igen inden så skal jeg være rigtig heldig at selve skolen vil tage mig i lære ellers ikke siger de. og da jeg nu er igang i skolepraktik ville jeg gerne have nogen svar jeg har bestået grundforløbet så håber i kan svare på det her inde og jeg har det som sagt heller ikke godt med det så der behøver ikke komme dumme kommentarer og vil gerne videre i min uddannelse osv så håber folk kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ubetinget frakendelse af kørekort 3 år og uddannelse?
  • #1   16. feb 2013 3 år - hverken mere eller mindre, de ændre ikke på dommen

• #2   16. feb 2013 du kan jo søge politiet om at få lov til at ta det igen før tid, men om nogen nogensinde har været så heldige ved jeg ik

• #3   16. feb 2013 så er det bare spild af tid med min uddannelse ? hvis jeg ikke kan få det igen så kan jeg jo ikke komme igennem min uddannelse?

• #4   16. feb 2013 ok jeg vil lige prøve at høre ad for det er fandme lidt ærveligt hvis jeg ikke kan komme igennem min uddannelse den betyder sku meget

• #5   16. feb 2013 Du er ikke mere speciel end alle os andre, så det er 3 år.

• #6   16. feb 2013 du kan vel godt lave biler uden at køre i dem... men ja surt ik at kan prøve tingne af inden kunden henter

• #7   16. feb 2013 det siger jeg heller ikke jeg ville bare høre om man kunne nu man var kommet så langt i en uddannelse hvor man stadig er igang og tager det seriøst.. så ville jeg gerne kunne komme igennem resten af uddannelsen og det kan jeg jo ikke uden kørekort

• #8   16. feb 2013 ja jeg kan godt lave dem men det gør stadig at jeg ikke kan komme igennem uddannelsen, man skal åbenbart have kørekort få at kunne komme igennem uddannelsen

• #9   16. feb 2013 syns bar det lyder underligt at du skal kunne vise et kørekort

• #10   16. feb 2013 man skal kunne prøvekøre bilerne osv i uddannelsen hvis man ikke kan det kan man jo heller ikke vudere om bilen virker jo hvis nu jeg stod med en kunde og han ville have lavet sine bremser på bilen så kan jeg jo ikke hvide om den køre som den skal med de nye bremser uden at have testet om den bremser ordenligt osv så det er jo klart man skal have kørekort til sådan en uddannelse.

• #11   16. feb 2013 Du skal have et kørekort til svendeprøve. Sådan er det. Du har selv lavet lorten, selvom det skod så er der sku nok ikke noget at gøre.
    De valg man tager har konsekvenser.

• #12   16. feb 2013 sådan har det da ik været før.. kender mange mekanikere uden kørekort, den ene er lige blevet færdig udlært for ca 6mdr siden

• #13   16. feb 2013 ja og hvis ikke skal jeg være mega heldig der er en der vil tage mig i lære uden kørekort og det tror jeg næppe jeg får ellers er det jo spildt det hele :S

• #14   16. feb 2013 Da jeg blev udlært i 07 er jeg næsten sikker på det man skulle have kørekort til svendeprøven.

• #15   16. feb 2013 man skal have kørekort for at kunne tage svendeprøven ved jeg og jeg fik bekræftet at jeg ikke kunne komme videre i uddannelsen efter montør hvis jeg ikke fandt en læreplads og så ville jeg bare ryge ud af skolepraktikken eller hvis de ville tage mig i lære hvis jeg var så heldig

• #16   16. feb 2013 Så må du jo finde et job uden krav om kørekort og starte igen når du kan få kortet.

• #17   16. feb 2013 jeg kan ikke komme i skolepraktik igen så, så SKAL jeg finde en læreplads selv og være så heldig at komme videre på den måde det bliver bare svært og jeg kan ikke bare starte forfra på det jeg er kommet til. det var mere for jeg var sikker på at kunne komme videre på uddannelsen men ja må jo se hvad de vil sige når jeg ansøger om at få det tilbage. så har jeg gjort hvad jeg kunne så hvis jeg for afslag må jeg jo finde ud af noget andet det er bare ærveligt at skulle miste en uddannelse pga man har fået dummet sig.

• #18   16. feb 2013 Men mister det nok ikke 3 år for små ting. Så de giver dig det nok ikke bare tilbage.

• #19   16. feb 2013 Selvfølgelig får du det ikke tilbage før tid bare pga. Din uddannelse.

Du har selv været skyld i at du har mistet det, så æd lorten og tá' det som en mand.
    Efter min mening er det kun fair!

• #20   16. feb 2013 nej det ved jeg godt men det er da stadig en chance at tage, så har man gjort noget for det, godt nok er chancen meget lille men man kan vel aldrig vide..

• #22   16. feb 2013 jeg har fået svar nok for nu. jeg gør et forsøg og sådan er det jeg tuder ikke over jeg har mistet det, det er bare ærveligt jeg har mistet det da jeg godt vil igennem min uddannelse det er hvad jeg siger.så selvfølgelig vil jeg da gøre et forsøg på at få det igen. hvis du selv brændte inde for en uddannelse ville du nok også gøre dit forsøg og hvis det er så må jeg bare vente de 2 år mere andet er der ikke at gøre men nu gør jeg mit forsøg og sådan er det.

• #23   16. feb 2013 man må bare tage straffen. har selv fået taget mit de næste 2 år. har spurgt politiet om jeg ikk kunne få lov til bare at tage traktor kørekort. men det vil de ikk give lov til længere.

• #24   16. feb 2013 Hvi du kan bestå som automontør så gør da det, og tag uddannelsen bagefter med merrit, så kan uddannelsen jo forkortes og du har jo kun 2 år tilbage... ikk...

• #25   16. feb 2013 Kan man ikke ansøge sådan, at man kun lige kan få midlertidigt kørekort til omkring svendeprøven? og så der kan stå det kun må bruges til svendeprøven, så man undgår snyd.
    Ellers må du jo bare bide i det sure æble og komme videre med noget andet.

• #26   16. feb 2013 jo når vi har d.21.05.13 er der 2 år tilbage men kan ikke starte forfra på uddannelsen med merrit det er mere det har kun 1 chance til at komme videre på ellers skal jeg være meget heldig at finde en læreplads selv. uden kørekort og det bliver svært

• #27   16. feb 2013 http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/584538-soege_om_koerekort

-Møller- det er sket før at der er folk som har fået det tilbage selvom det var frakendt i 3 år. pga. af at deres læreplads/arbejde krævede du havde kørekort. men det er vidst noget som ens chef skal hjælpe en med smiley

• #28   16. feb 2013 Der er ikke noget at gøre. Man har lavet noget ulovligt og mistet kørekortet. Færdig bum. Så må man tænke over konsekvenserne før man køre stiv/påvirket eller andet ulovligt. Så er det bare at håbe folk lære af det.

• #29   16. feb 2013 jeg tror ikke jeg kan gøre andet end at ansøge om at få det tilbage og så håbe på det bedste hvis ikke må jeg finde et job imellemtiden og så håbe på jeg kan finde en læreplads selv derefter det bliver så bare meget svære for så har man glemt halvdelen af det og så vil de sikkert ikke tage en i lære når man først kommer 2 år efter og søger om læreplads. så håber bare det bedste

• #30   16. feb 2013 jeg skal også ned på skolen og have min lære til at underskrive nogen papire jeg skal skrive så politiet kan se det er rigtigt det man snakker om ang uddannelsen og det ville mine lære med glæde gøre sagde de

• #31   16. feb 2013 Du får bare en anden til at kører bilen til din svendeprøve.. det kan jeg ikke se noget galt i..

• #32   16. feb 2013 Du skulle jo nok have tænkte på din udannelse inden du mistede det.

3 års ubetinget lyder for mig som en sprit dom . og uanset hvad du mener er ærgeligt osv . ja havde du ikk overtrådt . ja så havde du sku dit kørekort stadig og dermed kunne færdigøre din udd..

Sry to say. men håber sku egentlig ikk du får lov tage det før tid.

• #33   16. feb 2013 rene det kunne det sagtens være, ELLER en 100% hastighedsoverskridelse...

jeg har selv været igennem møllen med betinget, 2 gange faktisk, første gang var fuld fortjent, 2 gang havde jeg sovet 2 timer og haft maridt om babyer der bliver hugget ihjel med økser, kørte så på arbejde før kl 05, og mødte en betjent det tankede op på mc.

jeg opdagede slet ikke jeg kørte ind igennem byen ude fra en stor landevej, jeg var helt blank oveni, men ikke destomindre, så er der jo ikke noget at gøre ved at jeg fik som jeg fik.

men at DU som skal arbejde med biler hver eneste dag ikke tænker over at du skal bruge dit kørekort, det er jo stupiditet af første grad........ hvad tænker du dog på?

jeg håber faktisk ikke at du får det igen. man rider som man sadler, det har jeg selv måtte erfare

• #36   16. feb 2013 Det får du intet ud af

• #37   16. feb 2013 Louise, hvad er forskellen på han laver biler og mister pappet, også du af hvad du selv skriver køre 'helt blank' rundt i det danske land? Det da ingen forskel om manden køre skole bus med små børn hver dag eller om han køre kamp tank for mili. Så kan du ikke skrive på nogen måde manden ikke fortjener at få sit kørekort igen!

Alle laver fejl og nogen fejl større end andre! Man skal bare tænke sig om.

Man skal have køre kort til svendeprøve ja
    Man kan med laaaaang ventetid få søgt om enden midlertidig kørekort i bestemt periode eller nedsat straf kommer dog an på forseelse!

• #38   16. feb 2013 Klynk klynk klynk... Tænk konsekvens før handling.. Det er dig selv der har bragt dig i din nuværende position,

• #39   16. feb 2013 Da jeg startede på min uddannelse og var rundt at søge læreplads flere gange om ugen og alle steder fik afvide at jeg skulle have kørekort for de ville have mig ind valgte jeg at stoppe med at søge og så bare arbejde som ufaglært og gik også super og 3 dage efter jeg havde fået kørekort fik jeg en læreplads så du kan jo vælge at finde noget andet at lave i perioden. Men fik da virkeligt nogle tanker frem med kørekort den gang for jeg vidste godt hvad der ville ske hvis jeg mistede det. Og vil da sige at i dag er jeg mere nervøs for at miste det for det vil da kostede mange penge hver måned at miste mit job nu.

Snak med din studie vejleder om at det du har taget nu er mistet hvis du er væk fra uddannelse i de 2 år.

• #40   16. feb 2013 RAUN

foreskellen er at jeg klynker ikke over det, og tog konsekvensen af mine handlinger.

det jeg vil frem til er at vi alle kan blive fanget på det forkerte ben en dag, det gjorde jeg den sidste gang

• #41   16. feb 2013 Du kan da sagtens bestå en svendeprøven og blive udlært mekaniker uden køre kort kender jeg flere der har det har aldrig været et problem

• #42   16. feb 2013 snak med politiét, de er de eneste der kan svare dig på det..!

men mon dog, man får jo heller ikke trukket sin store bøde tilbage, fordi ens økonomi går i stykker af det.!

• #43   16. feb 2013 Du er i skolepraktik? Det kan du jo ikke bruge til noget? Der er jo ingen værkstedet der gider at ansætte en Svend der kun har arbejdet på skolen og ikke haft et "rigtigt" mekaniker arbejde..er selv i lære, og når jeg er på hovedforløb siger lærene selv, at dem der er i skole praktik, det er spild af tid. Og kan man ikke finde en læreplads, er der nok en grund til det. Så påbegynd en ny uddannelse hvor du ikke behøver kørekort.

• #44   16. feb 2013
    Generhvervelse af førerret inden frakendelsestidens udløb

§ 132. Er retten til at føre motordrevet køretøj i henhold til denne eller nogen tidligere lov frakendt nogen for længere tid end 3 år, kan spørgsmålet om generhvervelse af retten inden frakendelsestidens udløb indbringes for domstolene. Indbringelsen sker efter reglerne i straffelovens § 78, stk. 3, og kan tidligst finde sted, når der er forløbet 3 år af frakendelsestiden. Retten kan kun gengives, når ganske særlige omstændigheder foreligger. Har retten til at være fører tidligere været frakendt vedkommende ubetinget, kan gengivelse af førerretten inden frakendelsestidens udløb kun ske rent undtagelsesvis, og indbringelsen kan tidligst finde sted, når der er forløbet 6 år af frakendelsestiden

Kommentér på:
ubetinget frakendelse af kørekort 3 år og uddannelse?

Annonce