{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.137 visninger | Oprettet:

Belastende køber !!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

For helvede da også.....

Her har man sidst i januar solgt sin elskede Astro Van til en mand, og pludselig ringer han mandag aften d. 18 januar og skælder ud over at bilen smider bensin ?!

'Jeg har jo aldrig haft den fyldt op før' siger han, som argument for at jeg pludselig efter næsten tre uger skal hænge på en utæt tank på en bil til 10.000 kr......

Ah, men for helvede hvad forventer folk af en 23 år gammel bil til de penge - og de gange (alle to) hvor jeg var i Jylland i bilen, der blev den fyldt op og smed sgu ikke bensin der.

Nu er det så den med at bilen skal retur, han er blevet snydt, jeg er et svin osv osv i en halvtruende tone....altså, at folk gider.....

Han gider end ikke selv se efter om HVORFOR der ryger bensin ud, feks. om bilen er blevet boret af en polak i håbet om at suge en masse bensin - næh, jeg skal reparere hans bil, skal jeg....

Argh, hvor er jeg dog træt af folk som køber gamle biler og tror de køber fabriksnyt som aldrig kan gå i stykker !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Belastende køber !!!!!!!!!!!!!!
  • #1   19. feb 2013 Kill him...

• #2   19. feb 2013 Bilen er vel købt som beset så kan han ikke gøre noget smiley

• #3   19. feb 2013 jeg gad ikke gøre noget ved det smiley

• #4   19. feb 2013 det kan han da heller ikke giv dig skylden for fejlen må jo været kommet siden han købte den, må vi gå ud fra ellers sig at du kan lade gå handlen gå tilbage og at han kan få sine 6000 kr tilbage og du beholder 4000 kr som kompensation for besværet smiley

• #5   19. feb 2013 gid hans røv må klø, og hans arme er for korte

• #6   19. feb 2013 han skal da også bare klappe kaje og ellers få at vide at han er velkommen til at kontakte en advokat hvis han mener han har noget at komme efter

Jeg solgte for nogle år tilbage en Skoda Felicia, annonceret til 15k og solgt for 9k efter en prøvetur. Da den så ikke var blevet omregistreret til aftalt tid fik jeg en sviner for at have solgt ham en bil med defekt gearkasse/kobling

Udover at han så rigeligt havde fået nedslag i prisen havde han sgu også prøvet bilen og købt den beset - så han fik "pænt" at vide at han bare skulle se at omregistrere som aftalt så jeg kunne få forsikring og afgifter tilbage og kunne forsikre igen uden at have 3 biler registreret.

Tror egentlig aldrig jeg har råbt så højt til en telefon før eller siden

• #7   19. feb 2013 Jeg synes nu godt du kunne tage at betale for reparationen... Det er vel ikke mere end rimeligt på en bil til 10klik smiley

• #8   19. feb 2013 Bare send den her til ham.

http://www.youtube.com/watch?v=RFZrzg62Zj0

• #9   19. feb 2013 3 ord som er meget vigtige når man handler bil imellem private:

KØBT SOM BESET ! ! !

• #10   19. feb 2013 Det pisser mig af at manden hårdnakket påstår han ikke har fyldt bilen op på noget tidspunkt før mandag aften - altså 19 dage efter han overtog bilen !

Det var eddermanme det første jeg gjorde da der kom plader på, og det kostede sgu tæt på 1000 kroner smiley

Jeg tilbød ham dog at hjælpe ham med at se HVORFOR der kom bensin ud (her tænker jeg på polske huller i tanken) men så skal jeg hente bilen, da han ikke selv tør køre i den, når den stinker af bensin.......hallo !

Nu overvejer jeg mit svar i dagens løb, før jeg ringer ham op.....og hans trussel om at køre bilen hjem til mig og smide den i min carport....tja, det må så blive en politisag.

• #11   19. feb 2013 Det er da bare at ignorere ham, ikke andet at gøre...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #12   19. feb 2013 jamen hvis han er så bange for at køre i den skal han vel være velkommen til at stille den ved dig .. han skal bare ikke forvente at få noget for det og han skal lige huske at efterlade reg.attesten også

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #14   19. feb 2013 Hvis han har " klat tanket " den altså fyldt på for 100 ,- en gang imellem så kan tanken altså hurtigt rådne.

Men som ander siger bilen er købt som beset = køber hænger selv på den med mindre han kan bevise at du har handlet i ond tro eller det fremgår at en evt. slutseddel

• #15   19. feb 2013 er tanken ikke i plast på den model?

• #16   19. feb 2013 derfor jeg altid laver en salgs seddel hvor der står købt som beset og ingen retur ret smiley

• #17   19. feb 2013 Nemlig det er hans problem. Bed ham kontakte FDM eller en advokat hvis han vil gøre mere ud af det. De vil grine ad ham og så kan det være han fatter det.

• #18   19. feb 2013 @ Michael:

Det er plast på nogle Astro vans, så vidt jeg ved, men om det også er det på min gamle....uha, ingen anelse.

Det er jo en gammel trunte fra 89' og jeg har aldrig rørt ved tanken...netop fordi jeg ikke har oplevet problemer med den....If it aint broken - dont fix it smiley

• #19   19. feb 2013 1. Vidste du tanken var utæt, og det tænker jeg du gjorde, så har du jo udeladt nogen vigtige oplysninger, det er umoralsk, men sikkert ikke ulovligt.
    2. Han har ingen ting at holde dig fast på hvis du siger den ikke fejlede noget da han købte den.

• #20   19. feb 2013 Sælger giver jo klart udtryk for, at han ikke har været klar over det. Synes ikke det rigtige for dig er at ignorere ham - hvis han er tilpas dum bliver han jo en konstant plage og ender med at udøve selvtægt.. Få, på bedst mulig vis forklarer ham hvordan landet ligger - han kan jo lappe den med kemisk metal, hvis han da tør nærme sig den, nu når den er en tikkende bombe :o) det med at smide den i din indkørsel er jo direkte idioti.. Kom med nogle løsningsforslag, så kan det jo være han indser at det er det bedste.

• #21   19. feb 2013 Ingen garanti, men giv ham et par løsningsmodeller, eller "Desværre, jeg kan ikke hjælpe dig, ved intet om biler"!

• #22   19. feb 2013 Sig at han skal holde sig væk og du ikke gider høre mere på ham, ellers så komme du og leger med ild og fyrværkeri ved siden af HANS astro van. smiley

• #23   19. feb 2013 Forklar ham stille og roligt at den er købt som beset - uden garanti eller retur ret, samt at der jo ikke var noget galt da han overtog den..

Når det så er gjort - så fortæller du ham så at du ikke vil bruge mere tid på sagen, og hvis han vil gøre mere ud af det, er han velkommen til at kontakte en advokat.

PS: Stiller han bilen i din indkørsel, kontakter du bare politiet og beder dem sørge for at den bliver fjernet. Går ud fra at den ikke står i dit navn længere...

Var jeg dig ville jeg ikke engang bruge tid på at hjælpe ham med at finde "hullet/fejlen". Gutten køber en bil til 10 kilo - og må forvente at den ikke er i mint condition..

• #24   19. feb 2013 @Allan(Kolding):

Nej, jeg har absolut ingen ide om at tanken skulle være utæt, men derimod oplyste jeg har om den defekte ABS føler til venstre baghjul, og at skiverne på forhjulene skulle drejes af grundet en defekt caliber som var skiftet, da den havde trykket en skive skæv. (begge calibre skiftet)

Hvis jeg havde vidst at benzinen røg ud, så havde jeg skisme gjort noget for at hindre det dag 1, for den slags opdager folk jo meget hurtigt.....:-)

....og jeg ville selv blive lidt trist over det, men godt nok ikke skabe mig over det uden selv at se efter hvad der skulle være galt !

Når manden så kommer rendende 19 dage efter købet, så er det jeg står af - for sådan en V6'er skal skisme have noget at leve af og altså må den være tanket flere gange.....

• #25   19. feb 2013 det værste er jo at det kan være noget rigtig simpel rustet spændebånd, rustet benzin filter mm.

hvis jeg var dig havde jo nok, gjort det klart at der ikke er noget garanti. derefter havde nok tilbudt at se på bilen, og lave det billigt mod betaling hvis det var noget simpel som noget at overståene.

• #26   19. feb 2013 haha....han vil ikke køre i den, men truer med at køre den retur og smide den i din indkørsel? Så sig til ham han bare kan lade nøglerne side i...så har du da både bil og penge...:-P

• #27   19. feb 2013 Så har du jo dit på det tørre, og det lyder som tanken er af plast, så kan det jo kun være nogen af spændebåndende der er rustne og møre.

• #28   19. feb 2013 der er ikke andet og sige den er købte som beset uden garanti længere er den ikke man skal ikke forvente og få en ny bil til 10.000 og går den i stykker er det hans problem så må han jo køre den til mekanikeren og få den lavet på egen regning ligesom alle andre normale mennesker gør... du skal endelig ikke lave noget for så kommer han renende hele tiden har jeg selv prøvet ved en bil solgte en bil et par dage efter vil den ikke åbne i den ene dør fint tænkte jeg jeg fikser det for og være flink og det var ossebare i orden 3 uger efter bliver jeg kontaktet igen at nu har motoren smidt olien fordi hanhar kørt bundkaret i stykker på en kant sten og mener jeg skal betale for en ny motor der satte jeg bremsen i og sagde jeg intet ville betale for den fejlede ikke noget da han købte den der truede han osse med advokat og rettens vej osv. der sagde jeg til ham vi ses i retten så må vi tage den der fra og siden har jeg ikke hørt mere fra ham

Kommentér på:
Belastende køber !!!!!!!!!!!!!!

Annonce