{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.216 visninger | Oprettet:

Brugt Polo eller ny 208 {{forumTopicSubject}}

Hey Guys.

Jeg er på udkig efter nyt vogntøj og ønsker selvfølgelig at gøre den bedst mulige handel i forhold til køreglæde, men også i økonomisk henseende.

Mit valg står nu i mellem disse to modeller.

Jeg er generelt rigtigt glad for tyske biler, og hertil har jeg altid været vild med Polo 6R, så i første omgang var det sådan en jeg var på jagt efter.

I henhold til at jeg ikke er interesseret i den store helt store afskrivning, som man ofte ser på helt nye biler samt indkøbs-budgettet, har jeg kigget efter en brugt.

Jeg er faldet over en 2010, 1,6 TDI Highline m. 105HK, den har gået 59.000km og har stort set alt det udstyr jeg gerne vil have(mangler RNS510 og multi-funktionsrat). Derudover medfølger der både sommer og vinteralu. Den kan handles til 160.000kr, dertil skal det noteres at stort service står for døren, hvilket sandsynligvis ligger i en 5-6000kr. Bilen er opgivet til 23,8km/l og koster 1380kr i halvårlig vægtafgift.

Igår var jeg rundt ved de lokale forhandlere for at se hvad der rør sig på markedet. Jeg var ude og kører i lidt forskelligt; Fiesta(100hk), Clio(0,9 benzin) også Peugeot 208(alle nye modeller).

Peugeot'en var den der gjorde klart størst indtryk. Der var tale om en kampagne udgave(1,2VTI, Allure sky) m. en masse lækkert udstyr bl.a. glastag, led-lygter, klima, bluetooth, fartpilot, alu mm. Den er opgivet til 22,2km/l og koster 290kr. i halvårlig vægtafgift. Bilen koster inkl. levering og metallak 187.580kr.

Mit egentlige spørgsmål går så egentlig på, hvilken en af disse biler som vil være det bedst køb under forudsætning af at jeg beholder den i 4år. Hvilken bil vil holde prisen bedst? Mit årlige kørselsbehov er på ca. 15.000km. Der vil primært være tale om by og landevejskørsel.

Begrund venlist jeres svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt Polo eller ny 208
  • #1   23. feb 2013 jeg ville tage peugeoten, fordi den har et design som skiller sig fra de andre, den er rigtig pæn både inde og ude, når jeg engang får solgt min egen, køber jeg en 208

  • #2   23. feb 2013 Du skal IKKE have en dieselbil med de få kilometer du kører. Smid en Polo 1, 2 eller 1, 4 benzin ind i regnestykket i stedet. Jeg har kun prøvet Polo'en i diesel så jeg kan ikke give dig feedback på den i benzinversion.

  • #3   23. feb 2013 Hvis du køber den for at sælge den , skal du vælge en tysker, men skal du have det sjovt skal du vælge en franksmand,
    Og vælger du en brugt smider du minimum 20000 over kantstenen, og du har ikke selv feset den til.
    Valget er dit, men havde jeg muligheden havde jeg valgt en ny (tysker smiley


  • #4   23. feb 2013 Jeg ville aldrig tøve med at vælge poloen (jeg har selv en 6r)
    Men Steffen har ret.. Det er dumt at købe en diesel med dit kørselsbehov.

    Jeg tror jeg ville kigge efter polo 1,4 tsi


  • #5   23. feb 2013 ...... Nu er det ikke så meget designet jeg bekymrer mig omkring, jeg har besluttet mig for at jeg kan leve med dem begge, så syntes ikke det skal være det afgørende. Derfor går spørgsmålet mere på, hvor vil værditabet være mindst og køregælden størst smiley ..

    Steffen: Det tænkte jeg nok ville blive kommenteret, hvor ligger din bekymring i forbindelse med dette? Jeg har godt nok hørt at en diesel soder til, hvis man kun kører små ture, men i og med at jeg kommer til at kører en tur på 50km ud og 50km hjem ca. engang i ugen, så tænker jeg at den kan få lov at brænde igennem her. Ang. VW's benzin motorer, så syntes jeg simpelthen at de motorer som 6R blev præsenteret med er for ineffektive, også er jeg tvungen til at tage en 2011 eller 2012 for at få deres TSI motorer også frygter jeg at værditabet stiger igen?


  • #6   23. feb 2013 prøvede polo´en i en 1.2TSI. satmer en sløv spand. den køre okey men det er en ting du selv må bedømme.

    har også prøvet 208. eneste minus er er rettet. minde dukkehænder kan ikke holde ordenligt om rettet.

    VW´en har fordele og minuser. for de har et navn de fleste dansker er vilde med (det lyder åbentbare godt at sige man ejer en VW)
    men om 4 år har den gået 120.000km hvor pug´en kun ville havde gået 60.000km det ændre selvfølig også på prisen. kigge yaris. panda. grande punto. letter brugt alfa. civci. i30. ceed astra corsa. (adam nå den kommer) swift. macda 2 eller 3.?

    det er en du skal havde længe og derfor vigtigt at du kan lide at køre i den... heller midste 10-20.000kr over 4 år end at ærge sig over du ikke valgte den bil der kørte bedst.


  • #7   23. feb 2013 Til småture er en diesel ikke god og den kører ikke ret langt på literen, den er dyrere i indkøb, og dyrere i vægtafgift.

    Man siger i store hovedtræk at man skal køre over 20.000 km om året før det begynder at betale sig at køre diesel


  • #8   23. feb 2013 Du kan næsten være sikker på at med det antal kilometer vil du på et tidspunkt få nogle problemer med Egr ventilen.

  • #9   23. feb 2013 har kun prøvet poloen i 1,2 tsi men både i 90 og 105 hestes versioner, sys sgu de køre lækkert. Sys de føles ret kvikke og så lyder de faktisk os lidt godt smiley

  • #10   23. feb 2013 Det her er måske lidt off topic,en hold dig fr Tsi modellerne... Kæderne bliver hurtigt slappe og skal skiftes..

  • #11   23. feb 2013 Det ku' da godt være man skulle overveje en benziner i stedet. Andre der har en mening om TSI modellerne?

    Mr Swedish, har du noget læsestof der bekræfter ? smiley


  • #12   23. feb 2013 syntes motoren virke tam (kørte en 105highline.dog med 4 voksne bilen)
    VAG er jo ikke kendt for fejlfrie motore. deres fejl plejer at være seriøse. kædeproblemet har været et problem der også var i tv... om det også gæler for nyere tsi´ere ved jeg ikke...



  • #13   23. feb 2013 Fås 1,4 tsi motoren i Polo?

    Den har jeg i min Skoda og den kører ikke mindre end fantastisk, økonomisk og imponerende frisk.


  • #14   23. feb 2013 Ville vælge en 208. Har kørt en del i sådan en, og syntes den gør det rigtig godt. Gode køreegenskaber, og et flot design.

    TSI motoren er jeg ikke imponeret af, syntes man hører meget skidt om dem hvor ejeren får nogle gigantiske regninger på reparation af dem. Ting som dyser, svinghjul, kæden, osv.
    Undgå diesel, dertil syntes jeg ikke du kører nok.


  • #15   23. feb 2013 Har ikke noget du kan læse... Min mester har lige købe 3 forskellige biler med Tsi motorer og samtlige skal have skiftet kæde... Den ene har kun kørt 45tkm

  • #16   23. feb 2013 iflg. min mening, så er der mindst værditab på en brugt vw i forhold til en ny peugeot. Dog ville jeg hellere købe 208 fordi jeg syns den er federe og genrelt mere interessant at køre i. Desuden får du en helt ny bil som ingen andre har ejet, for næsten samme pris. Ang dit dilemma om diesel eller benzin, ville jeg vælge diesel, de køre rigtig godt og har et godt bundtræk, den virker ikke som en tvunget benzin motor som TSiéren gør. Desuden af min erfarring holder VW´s diesel motorer en hel del bedre end deres benzin motorer.

  • #17   23. feb 2013 Ketil: Jeg ved ikke hvad det er, men der simpelthen ingen af de biler du nævner, der tiltaler mig. Jeg syntes Yaris er kedelig, Panda og Punto er Fiat, Alfa er flot - men overpriced og svær at komme af med, kan ikke lide civic's rumskibs design, i30 er kedelig i den gamle model og den nye er noget dyr hvis der skal noget seriøst udstyr i - det samme med Ceed, Opel er det eneste tyske mærke der ikke tænder mig, jeg syntes Swift er flot og fornuftig, men syntes kabinen er meget 2005-ish, har heller ikke noget forhold til Mazda.

    Dennis: Der er nu engang stadig næsten 30.000kr forskel, med andre ord så koster Peugeot'en næsten 20% mere.

    Må sige at jeg er lidt i vildrede omkring, hvorvidt det skal være en Diesel eller benzin. Jeg hører hvad i siger mht. ulemperne ved diesel, men kan ikke forstå i ser jer sådan blind på at der er tale om 15.000km, det kommer vel mere and på hvad det er for nogle kilometer der bliver kørt!?

    Jeg har forsøgt at samle fordele/ulemper ved de 2 biler, hvis i har nogle tilføjelser så byd ind:

    Peugeot:
    Fordele: Ulemper:
    - Ny bil - Værditab
    - Glastag - Pris
    - Lav vægtafgift - Ingen vinterfælge
    - Bluetooth - Større værditab
    - Garanti
    - Fed kabine

    Volkswagen
    Fordele: Ulemper:
    - Lavere værditab - Ingen Bluetooth
    - Vinterfælge - 3 år gammel
    - Pris - Høj vægtafgift
    - VW - Ingen garanti
    - Ydre design



  • #18   23. feb 2013 Dermed at der er næsten 30.000kr forskel, så får du stadig en helt ny bil, som du skriver garanti, lav vægtafgift, desuden er der vel generelt også mere udstyr i- Jeg forstår ikke du skriver "større værditab" udfor bluetooth. Det har jo ikke noget at gøre med værditab, hvis du ikke har overvejet andre modeller som er billigere pågrund af besparende bluetooth. En bluetooth funktion øger kun værdien og chancen for at få solgt bilen når den er brugt. Det er rigtigt at alt ekstra udstyr taber du på når du køber ny bil, men det er jo også ekstra ting der gør det lækkert at køre en tur. Tilbage til ny kontra brugt, så skal du også tænke at ikke nok med at du har garantien at trække på at hvis noget går i stykker, men alt er nyt! Der er intet nyt på en brugt polo og garantien er nok ved at udløbe, ergo du skal til at betale fra egen lomme hvis noget går i stykker. Jeg tror du mere skal overveje hvilken bil du helst vil have og om poloén har de flere fordele i forhold til at du hellere vil købe brugt fremfor nyt.

    Grunden til alt min prædken er at jeg selv er ved at overveje at skifte min gamle bil ud med en ny og tænker selv disse kritirier igennem smiley


  • #19   27. feb 2013 For mig er valget let og hvis du er i tvivl, så læs disse tests:

    http://www.fdm.dk/biltest/peugeot-208-16-ehdi-92-hk-allure-5-d-renault-clio-15-dci-90-dynamique?solr_query=clio

    http://tv2.bilzonen.dk/biltests/2013/01/ny-renault-clio-mod-peugeot-208-og-citroen-c3/

    Jeg har prøvet både 208 og Clio og valgte klart den sidste.


Kommentér på:
Brugt Polo eller ny 208

Annonce