2.949 visninger
|
Oprettet:
Dacia lodgy {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Er der nogen der ved om de kommer med fartpilot ?
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 8 Emner: 104 Svar: 502
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
http://www.dacia.dk/wp-content/uploads/2013/03/Price_list_Lodgy-DK_250313_RW.pdf
nov 2008
nov 2008
Det kommer dog som eftermontering, men jeg kunne ikke få en pris på det da jeg spurgte...
mar 2011
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 5
mar 2011
link til testen af Dacia i NCAP 72%/77% i beskyttelse af passagerer
nov 2008
Jeg kan ikke lige regne ud om du svarer på noget i tråden?
Men siden vi nu taler om ncap-testen, så synes jeg måske ikke man kan kalde resultatet for "høj beskyttelse"? Hvis man skal sammenligne med andre biler, så er det svært at finde nogen der rent faktisk når ned på det niveau. Måske "acceptabelt" er mere sigende?
3 stjerner er vist også bundniveau i tests det år. MEN det var en bil uden ESP der blev testet (koster en del point + alle biler i DK har ESP/ESC) OG lodgy'en hører til en noget større klasse af biler, så det var måske et nogenlunde resultat alligevel, sammenlignet med så mange andre biler...
mar 2011
Den fungerer på den måde, at du på rattet har en op/ned knap. Under Aircon sidder der en on/off knap til selve fartbegrænseren. På tripcomputeren som styres med en at stilkene kan du se fart begrænseren og hvad km du vil sætte den til. Billeder af knapper, kan du se på min profil. Ok ude at køre.Jeg sætter den til ON, men den er først aktiveret når man med op/ned knappen sætter et km antal. Når jeg eks sætter den til 60 KM/t så lægger jeg foden på speederen. herefter stopper speederen selv og jeg kører ikke stærkere end 60 km. hvis jeg slipper speederen så holder en IKKE hastigheden. modsat en fart pilot. fordelen er at den virker ved lave hastigheder, eks 30 km/t de rer der ikke alle fartpiloter som kan. Ulempen er at man ved lange træk selv stadig skal have foden på speederen. Man kunne jo lægge en sten der... ved hurtigt brug for overhaling kan man trykke speederen helt i bund og funktionen slås fra.
nov 2008
Jeg har også prøvet den, og der gik lidt tid før jeg lige fandt ud af hvordan det hang sammen... først trykke på en knap og så justere på rattet
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 210
mar 2011
den er da nem at bruge syntes jeg, nemmere end fartpilot. bare sæt den til at være tændt hele tiden, 2 tryk på knapperne på rattet så er den sat, den er da nemt. Den slukker selv når man bare trykker speeder helt ned. eller hvis man vil regulere hastighed op eller ned så igen bare knapperne.
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 210
mar 2011
Dacia lodgy