{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dacia lodgy
  • #1   1. mar 2013 call renault???????????

• #2   5. apr 2013 Jeg synes ikke rigtig det fremgår af prislisten. Der er noget som hedder "fartbegrænsning", men det er vel ikke det, tænker jeg...

http://www.dacia.dk/wp-content/uploads/2013/03/Price_list_Lodgy-DK_250313_RW.pdf

• #3   5. apr 2013 Er der I øvrigt nogen der har prøvet den?

• #4   19. apr 2013 De kommer ikke med fartpilot, men med en "fartbegrænser" - som kun sætter et loft for hastigheden, men holder ikke hastigheden for dig...

Det kommer dog som eftermontering, men jeg kunne ikke få en pris på det da jeg spurgte...

• henrik t
    henrik t Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 5
    #5   24. apr 2013 Beskyttlesn i ncap testen giver dacia lodgy en høj beskyttlese af passagererne i bilen, det er det jeg ligger vægt på.

• henrik t
    henrik t Tilmeldt:
    mar 2011

#6   24. apr 2013 http://www.euroncap.com/results/dacia/lodgy/486.aspx

link til testen af Dacia i NCAP 72%/77% i beskyttelse af passagerer

• #7   24. apr 2013 henrik t:

Jeg kan ikke lige regne ud om du svarer på noget i tråden? smiley

Men siden vi nu taler om ncap-testen, så synes jeg måske ikke man kan kalde resultatet for "høj beskyttelse"? Hvis man skal sammenligne med andre biler, så er det svært at finde nogen der rent faktisk når ned på det niveau. Måske "acceptabelt" er mere sigende?

3 stjerner er vist også bundniveau i tests det år. MEN det var en bil uden ESP der blev testet (koster en del point + alle biler i DK har ESP/ESC) OG lodgy'en hører til en noget større klasse af biler, så det var måske et nogenlunde resultat alligevel, sammenlignet med så mange andre biler...

• henrik t
    henrik t Tilmeldt:
    mar 2011

#8   24. apr 2013 hej Simon, ja jeg ramte det forkerte forum, men jeg har faktisk prøvet bilen og netop prøvet den finurlige "fart-begrænser" Den er std i det udstyrs niveau som hedder Ambience som de fleste modeller ligger i.
    Den fungerer på den måde, at du på rattet har en op/ned knap. Under Aircon sidder der en on/off knap til selve fartbegrænseren. På tripcomputeren som styres med en at stilkene kan du se fart begrænseren og hvad km du vil sætte den til. Billeder af knapper, kan du se på min profil. Ok ude at køre.Jeg sætter den til ON, men den er først aktiveret når man med op/ned knappen sætter et km antal. Når jeg eks sætter den til 60 KM/t så lægger jeg foden på speederen. herefter stopper speederen selv og jeg kører ikke stærkere end 60 km. hvis jeg slipper speederen så holder en IKKE hastigheden. modsat en fart pilot. fordelen er at den virker ved lave hastigheder, eks 30 km/t de rer der ikke alle fartpiloter som kan. Ulempen er at man ved lange træk selv stadig skal have foden på speederen. Man kunne jo lægge en sten der... ved hurtigt brug for overhaling kan man trykke speederen helt i bund og funktionen slås fra.

• #9   24. apr 2013 henrik t:
    Jeg har også prøvet den, og der gik lidt tid før jeg lige fandt ud af hvordan det hang sammen... først trykke på en knap og så justere på rattet smiley - havde været smart hvis de havde samlet det eet sted. Og så synes jeg virkelig det er ærgeligt at den ikke lige kan holde farten. Jeg ved ikke hvor brugbart det egentlig er? På motorvej er det måske mere afslappende bare at have foden på speederen, uden at finjustere hele tiden, så det kan måske blive til en fattigmands-pilot?

• #10   24. apr 2013 for mig giver det ingen mening overhovedet.

• henrik t
    henrik t Tilmeldt:
    mar 2011

#11   24. apr 2013 jeg tror det er tænkt som en sikkerhed/fart foransaltning, de nævner det i hvert fald i NCAP testen at det findes men de ikke havde prøvet den. Så ideen med den er ikke fart pilot men at man kan overholde farten i byområder men kan koncertere sig om kørselen uden hele tiden at skulle se om man holder sig på 40 km/t trust me det er efterhånden svært i kbh.

den er da nem at bruge syntes jeg, nemmere end fartpilot. bare sæt den til at være tændt hele tiden, 2 tryk på knapperne på rattet så er den sat, den er da nemt. Den slukker selv når man bare trykker speeder helt ned. eller hvis man vil regulere hastighed op eller ned så igen bare knapperne.

• #12   24. apr 2013 hvad er det du siger ? du kan ikke holde farten selv? - hvor er ham der politimanden nu !!!

• henrik t
    henrik t Tilmeldt:
    mar 2011

#13   24. apr 2013 he he griner. ja det er måske lidt søgt men... tror jeg prøver den med stenen. dejligt farligt på motorvej

Kommentér på:
Dacia lodgy

Annonce