{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.070 visninger | Oprettet:

HMortensen
HMortensen
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 66

Skifte kølervæske(rød) på Seat {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min Seat Ibiza 03 i ca. 3 år nu og skammer mig lidt over jeg ikke har fået skiftet kølervæsken på den endnu. Sidst jeg kiggede under kølerhjelmen, var der faktisk forlidt væske i beholderen!, håber ikke det er tegn på utætheder nogen steder.. Men sagen er den, at jeg vil gerne have helt nyt væske i.

Jeg er ikke nogen bil-nørd og har aldrig skiftet væske før på en bil, men har kigget nogle guides på nettet og det ser umildbart ud til at være noget jeg sagtens kan klare selv.
Men jeg vil lige høre om der er nogle særlige ting jeg skal være opmærksom på når det er rød væske?? fx. skal jeg bruge destilleret vand eller kan jeg bruge vand fra hanen?? hvad er bedst opblanding, 50/50? osv..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte kølervæske(rød) på Seat
  • #1   31. mar 2013 Det er long life væske så hvis ikke at frysepunktet er forkert skal der ikke nødvendigvis skiftes

• #2   31. mar 2013 hvorfor vil du skifte det?

• #3   31. mar 2013 Men rød kølevæske betyder at det er en alu blok. blå betyder støbejern. Kølevæsken kan være noget giftig stads, og kan skabe irretation på huden.

Men husk at skifte luften i dækket for hver 15.000 km på sådan en. så får den meget bedre i motoren....

• #5   31. mar 2013 en tommelfingerregel er at skifte væsken hvert 4. år. det er dog de færreste der gør det, og får det først gjort når tandremmen skal skiftes.
    men ja, brug vand fra hanen, og bland det op 50/50. det er det alle værksteder bruger. smiley
    men ja, det er bare af med den nederste slange på køleren, og ellers bare en balje under.. så bare på igen med slangen når den stopper med drypperiet, og så bare fylde op, og starte bilen op og lad den stå med nogle omdrejninger, da væsken suges ind i motoren, mens den bliver varm.. så husk altid hold øje med hvor meget væske der er på, mens du holder omdrejninger på.

• HMortensen
    HMortensen Tilmeldt:
    jun 2009

#6   31. mar 2013 bør væsken ikke skiftes engang imellem? det måske 4-5 år siden sidst den blev skiftet.. men uanset hvad, så skal der mere væske på.

• #8   31. mar 2013 Simon C der er ikke service interval på g13 g12++ kølervæsken. Det er kun på det du køber i thansen og Harald nyborg osv. Men derfor sker der ikke noget ved at tjekke frostsikringen, og udskifte den hvis den er meget under -20

• HMortensen
    HMortensen Tilmeldt:
    jun 2009

#9   31. mar 2013 tak for alle svar

• HMortensen
    HMortensen Tilmeldt:
    jun 2009

#10   31. mar 2013 forresten er kølvæsken jeg har købt er fra thansen, hvis det skulle have nogen betydning.

• #11   31. mar 2013 siger heller ikke der er interval.. men en tommelfingerregel. på nogen biler kan du jo f.eks. køre 150-200.000km før du skifter tandrem.. disse biler kan det f.eks. have betydning for udskiftning af væsken. men ja, en anden regel er også, tjek altid frostsikringen..

• HMortensen
    HMortensen Tilmeldt:
    jun 2009

#12   31. mar 2013 hvordan tjekker man frostsikringen?

• #14   31. mar 2013 husk at skifte luften i dækket.... så får du ikke problemer sener. samt du får en jævn motorgang... smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #15   31. mar 2013 TDI - hvad er det gule glykol så til?

• #16   31. mar 2013 Man kan ikke regne med at rød og blå konsekvent er til enten alu eller jern topstykke, man er nødt til at læse på dunken.
    Men som tommelfingerregel passer det smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #17   31. mar 2013 Nemlig! Man kan vel få det i den farve man vil ha, det vel et spørgsmål om at kontakte en af de få fabrikker der er, og smide en pose penge der er stor nok...

• #18   1. apr 2013 Ja og så kan man også bygge sin egen bil hvis man smider en der er lidt større igen...

• #19   1. apr 2013 Og lad nu være med at hælde det billige luft fra tankstationen i dækkene når du skifter. Køb ALTID luft på dåse- uden syreholdig luft i. Det på tankstationerne vejer mere og æster dækkene indefra.

• #20   1. apr 2013 Det meste nye blå kølervæske kan også bruges til Aluminium. I gamle dage kunne det ikke - men det kan sgu bruges på det hele nærmest idag. Det er vigtigere at skifte luften i dækkene - det glemmer mange folk og tror er pjat.

Kommentér på:
Skifte kølervæske(rød) på Seat

Annonce