{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Første bil: Lille & Økonomisk {{forumTopicSubject}}

Hej

18 år. Nyerhvervet kørekort. Budget 75.000 Kr,-

Skal bruge en lille økonomisk bil til kørsel til og fra arbejde (ca. 20km pr. vej) og rundt til diverse fritidsaktiviteter. Er på elevløn så, den skal være så billig i drift som muligt.

Krav:

Ikke under årgang 2008
Ikke have kørt mere end 50.000 km
Skal køre mindst 20 km/l

Derudover må den helst ikke falde for meget i værdi. Regner med at skulle sælge igen i løbet af de næste 2-3 år (grunden til årgang). Derudover har jeg ikke råd til at have uforudsigelige reparationsudgifter hvilket er årsagen til at den helst ikke må have kørt mere end 50.000 km, og til sidst mindst 20 km/l da den ellers bliver for dyr i benzin.
Ligger desuden meget vægt på udseendet af kabine, og at den er komfortable at køre i, men har ikke de store forventninger udover overstående.

Hvilken bil skal jeg se på? Og please, lad nu være med at skrive VW Up eller andre mini biler der koster 30k over mit budget. De 75.000 er absolut max jeg kan ligge ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bil: Lille & Økonomisk
  • #4   11. apr 2013 Dit budget stillet op imod dine krav er da tæt på umulige...

  • #7   11. apr 2013 Jeg havde uden tøven købt f.eks. sådan en her: http://www.dba.dk/toyota-starlet-13-sport/id-90887990/

    For du kommer alligevel til og få eller lave en skade næsten med garanti da du er ny billist...sådan plejer det og være. Og forsikringerne er dyre om så det var en el bil du havde købt dig...jeg havde sparet de penge, og så køre 3 år samt opbygge noget erfaring, og derefter købe en nyere bil.


  • #8   11. apr 2013 Som du selv siger, er det sateme da svært og finde f.eks. en Polo 9N van fra 08 og frem med UNDER 50k på tælleren... Men ja, forstår ikke han går så meget op i om den har gået 50.000km eller 150.000km

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #9   11. apr 2013 Tror ikke en dieselbil vil være tilstrækkeligt. Kører ca. 40 km i alt frem og tilbage fra arbejdet blandet kørsel, men ikke motorvej.

    Hvornår opstår der typisk problemer med en bil? Grunden til jeg sagde max 50.000 km er egentligt pga. jeg simpelthen ikke har råd til uforudsigelige udgifter til reparationer. Min forældre f.eks har en bil fra 07, der er stortset altid et eller andet galt med den.
    Helst så billig som muligt i afgifter. Den skal kasko forsikres og det i sig selv er en kæmpe udgift for mig.


  • #10   11. apr 2013 Ofte er nogle noget ældre biler altså mere stabile end en nyere brugt som du kigger efter. Sådan er det ihvertfald i Toyota verdenen...og VW også kan jeg næsten skrive under på...

    Bilerne var sgu bygget bedre i 90'erne. Og hvis du vælger en ældre vogn kan du nøjes med en ansvars forsikring - KÆMPE besparelse der...


  • #11   11. apr 2013 Ja hvis det kun er 20km hver vej så er en corolla/starlet/golf/polo/civic osv mere end rigeligt til dig. Du kan nøjes med ansvar, og fx starlet kører da nemt de 15-16 km/l. Og så skal du kun af med 10-20000kr for bilen

    kør nogle år i en billig bil til du får optjent noget anciennitet i forsikringen


  • #13   11. apr 2013 Det var sateme billigt Dalsgaard.

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #14   11. apr 2013 Dalsgaard hvordan kører de gamle picantoer? Har bare set rundt omkring på forummet at de skulle kører langt under det opgivede antal km/l. I forhold til de andre mini biler synes jeg da man får relativt meget bil for pengene, men den falder vel også hurtigt i pris?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #15   11. apr 2013 Jeg havde valgt en bil fra 90erne som corolla, starlet, polo, golf, og den slags, meget billigere forsikring og du optjener point så din næste nyere bil er til og forsikre, og en polo fra 92 er ekstremt billig i dele fremfor en bil fra 2005-13

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #17   11. apr 2013 De gamle biler koster jo også kassen i benzin og selv ansvarsforsikring er vel også mega dyr?

  • #18   11. apr 2013 Jeg hører altid Honda drengene snakke om at en civic 1,5 ils kører 17-18 km/l, og så er de generelt driftsikre

  • #20   11. apr 2013 Accuracy : Og præcis derfor skrev jeg næsten alle ! Du er så tydeligvis ikke en af næsten alle, så tillykke med du aldrig har haft en skade smiley Det skal du da have ros for...

  • #21   11. apr 2013 Hvis absolutte maksimalpris er 75.000 kr, og du derefter ikke har råd til uforudsete udgifter, afgifter og forsikring. Og behovet er 2x20 km/dag, så er det vist bedre at købe en god cykel... smiley

    Dernæst hvis du vil have en billig bil at køre i, så find en ældre bil fra starten af 90'erne der er så rustfri som mulig, hvis du kunne finde en Polo 2F, så er de meget billige at vedligeholde. Så er du kørende for 15-25.000 kr, og du har lidt penge til forsikring (ren ansvar?) og til det brændstof du alligevel ikke kan holde dit budget med.

    De første 10-20 km du kører, vil din bil heller ikke komme i nærheden af 20 km/l medmindre den kører på ren strøm (hybridbil).
    Og dernæst vil du nærmest ikke finde nogen biler som 100% overholder hvad de lover mht. brændstoføkonomi.

    Den billigste løsning, hvis du absolut vil vide hvad du har af udgifter (og nu får jeg så tæsk for det jeg skriver smiley ), er nok at købe fx en Skoda Citigo (selvom den er over budget), hvor du låner pengene, og får serviceaftale med i din månedlige pris, men så skal du beholde bilen i længere tid end 2-3 år.
    Alternativt er leasing, men det går nok ikke så nemt når du er nybilist.

    Dine krav er som jeg ser det, alt for urealistiske. Der kan ligeså nemt gå noget i stykker på en bil der er 2 år gammel som en der er 5 år gammel, så længe der ikke er garanti, så står du selv med den. Du ved ikke hvad du køber, det kan være en bil der er passet og plejet og super i orden, men det kan også være en der ikke er vedligeholdt ordentligt.
    Og der vil altid komme et eller andet ekstra, både i service og uforudsete udgifter.


  • #23   11. apr 2013 Accuracy : hvorfor mon forsikringer for nybilister er så svinedyre?

    Er det mon fordi de har flest penge.... Nej vel?


  • #24   11. apr 2013 Det var da utroligt du bliver så pigesur over det... Kan informere dig om jeg heller ingen skader har eller har haft i de 3 år jeg har haft bil.

    Og det er ligesom bare faktum at procentvis unge mellem 18-25 laver/har flere skadesanmeldelser end den resterende aldersgruppe. Der er ligesom en grund til vi betaler mere i forskring end hvad vi giver for bilen næsten !


  • #27   11. apr 2013 Hvor fanden får du det der ALLE fra ? Det da ikke nemt og diskutere med dig, når du selv finder på medhold i teksten.

  • #28   11. apr 2013 Kig efter en opel astra h.

  • #29   11. apr 2013 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/16-limited-gtc/1567474

    Så er der penge i overskud og du har fået dig en rigtig fin bil til pengene


  • #31   11. apr 2013 Okay.

  • #32   11. apr 2013 havde fundet mig en fin Astra g smiley det noget dumt noget med en nyere bil til unge smiley

Kommentér på:
Første bil: Lille & Økonomisk

Annonce