{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.434 visninger | Oprettet:

Konsekvens af ikke at omregistrerer. {{forumTopicSubject}}

Hvis man ikke omregistrerer inden 3 uger, og sælger melder i motorregisteret på tast selv til SKAT at køber ikke har omregistreret, hvad sker der så? Afmelder SKAT den så, og så står den med plader, men uden forsikring, eller hvordan?

Har hørt at et køretøj ikke kan stå uden forsikring når der er nummerplade på. Så selvom sælger måske har fået køretøjet afmeldt osv. så er forsikringen stadig aktiv. Passer det?

Hvis køber så syner den og omregistrerer efter 5 uger f.eks. bliver pladerne så på bilen, eller skal der nye plader på. Får han bøde eller hvad sker der helt præcist?

Giver politiet bøde når de kommer og klipper pladen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konsekvens af ikke at omregistrerer.
  • #1   17. maj 2013 hvis den er afmeldt bliver pladerne klippet og ja han kan godt ringe til sit forsikring efter 3 uger og afmelde forsikrngen

• #2   17. maj 2013 pladerne bliver klippet af politiet når du bliver stoppet

• #4   17. maj 2013 Nå så du er en af de idioter der ikke omregistrere.? smiley

Netop derfor sælger jeg aldrig en bil med plader uden at den bliver omregistreret på stedet.. Håber at du/vedkommende bliver knaldet af panserne og får klippet pladerne!

Men fakta er at man kan ikke have plader på en bil uden forsikring, som du også selv skriver..

• #5   17. maj 2013 men forsikring dækker ikke hvis du laver ulykker når du ikke omreg.

• #6   17. maj 2013 Simon R: Håber ikke du har tænkt dig at undlade at omregistrere.

• #7   17. maj 2013 OBS - Dårlig morale kan forekomme og derfor "Discretion is advised"

1) Hvis du ikke omregistrerer hurtigst mulig gør det dig til en rigtig skidt køber - ja.. Du læste rigtigt!
    Det er sælger der står med lorten, hvis du forvolder en skade inden en omregistrering!
    (Hans selvrisiko)

2) Hvis du overskrider de 3 uger kan sælger afmelde forsikringen og politiet klipper (Forhåbentligt hurtigst muligt) pladerne og du får en bøde for at køre i en ulovlig bil på vejen!!

• #8   17. maj 2013 Stefan
    Sælger skal ikke betale evt selvrisiko hvis han har solgt bilen og kan bevise det med evt slutseddel. Og slet ikke hvis bilen er afmeldt.

• #9   17. maj 2013 Køber kører i sælgers navn indtil bilen er omregistreret, hvilket står på registreringsattesten, som er juridisk bindende om så du har skrevet slutseddel eller ej!

• #10   17. maj 2013 Ja - ok.. Så er vi tilbage til et civilt søgsmål for at hente pengene ind for selvrisikoen - men stadig sælgers selvrisiko/forsikring og anciennitet det går ud over

• #11   17. maj 2013 nej sælger hæfter ikke hvis bilen er solgt og dette kan bevises, evt med slutseddel

• #12   17. maj 2013 Stefan
    Hvor har du det fra..?

Det går heller ikke ud over sælger på nogen som helst måde.

• #13   17. maj 2013 OK - den har jeg sgu ikke hørt før.?
    For at vende den om.. Hvem faen står så for forsikringen, hvis køber ikke har nået at omregistrere ??? Så er der jo pludselig ingen forsikring overhovedet ?
    Kan sagtens smide et link til at støtte op om det jeg skriver - men mener nu at det er almen fornuft at det er sådan det foregår ??
    Det er ikke for sjov skyld at enkelte personer ikke sælger en bil, uden den bliver omregistreret med det samme!
    Netop på grund af, at der findes knoldsparkere som ikke får fingeren ud og omregistrerer med det samme!

• #14   17. maj 2013 Hvis bilen bliver blandet ind i en ulykke efter den er afmeldt, så har forsikringsselskaberne en fælles pulje der dækker ansvars skader i den forbindelse. Så modparten altid vil få dækning.

• #16   17. maj 2013 Klippet fra en af de utallige sider med regler omkring omregistrering;

* Forsikringsregler

Som du måske ved, så har en køber 3 uger til at omregistrere et køretøj efter overtagelsen. I denne periode hæfter sælger for forsikringen og det er hans/hendes forsikring der skal dække i tilfælde af skader.

Hvis ikke køber omregistrerer bilen eller motorcyklen inden de 3 uger er gået, har sælger ret til at kontakte SKAT og sit forsikringsselskab for at få afmeldt køretøjet. Men med de nye muligheder, kan det anbefales, at I gør det sammen, med det samme.

• #17   17. maj 2013 Hvis man sælger sin bil uden af køber omregistrere den sammen dag, så kan man afmelde den på skat samme dag den er solgt, fra det tidspunkt den bliver afmeldt går der 3 uger så efterlyses pladerne.

Stefan
    Mange gør det bla for at slippe for p afgifter, benzinstyveri, og andre bøder der kan komme.

Kan du bevise du har solgt bilen, så hæfter du IKKE for noget som helst hvis bilen bliver indblandét i et uheld.

• #18   17. maj 2013 J S - kunne være du skulle til at køre ud og omregistrere dine biler sammen med fremtidige købere smiley

• #19   17. maj 2013 Stefan
    Det er sælgers selskab der hæfter, ikke sælgers forsikring.
    Du bliver ikke afkrævet evt selvrisiko.

• #20   17. maj 2013 Underret dit forsikringsselskab
    Ved omregistreringen får dit forsikringsselskab får automatisk besked fra SKAT om, at forsikringen skal ophøre på grund af ejerskifte. Den forudbetalte vægt- eller ejerafgift refunderes til dig. Vælger du at lade køber køre af sted i bilen før en omregistrering - efter at du har modtaget betalingen - er det vigtigt, at du straks underretter dit forsikringsselskab om salget. De noterer, at forsikringen skal ophøre tre uger efter ejerskiftet og giver SKAT besked. Du skal gemme slutsedlen som dokumentation for, at du har solgt bilen, og hvem den er solgt til. Sker der en skade i denne periode, belastes din forsikring ikke.

• #22   17. maj 2013 Enten snakker vi forbi hinanden og ellers er der nogle som er yderst godtroende smiley
    Jeg snakker inden for de 3 uger ??
    Det er korrekt, at der efter 3 uger er en fællespulje så det ikke går ud over sælger..
    Men inden for de 3 uger er det 110% sikkert, sælgers forsikring OG selvrisiko det går ud over (KUN ansvarsforsikring uanset hvad)

*
    Salg af bil til privatperson
    Sælger du din bil privat (altså ikke til en bilforhandler), skal du være opmærksom på følgende:
    Køber skal omregistrere inden tre uger
    SÆLGER!!!! hæfter for bilen indtil omregistrering
    Forsikringen ophører straks ved salget (jf. forsikringsbetingelserne punkt 11.3). Køber er dog dækket I OP TIL 3 UGER!! efter salget.
    Ved køb af anden bil - kontakt os i klubben.

• #23   17. maj 2013 stefan du skriver det jo selv.

Forsikringen ophører straks ved salget (jf. forsikringsbetingelserne punkt 11.3). Køber er dog dækket I OP TIL 3 UGER!! efter salget.

• #24   17. maj 2013 Stefan læs igen

Underret dit forsikringsselskab
    Ved omregistreringen får dit forsikringsselskab får automatisk besked fra SKAT om, at forsikringen skal ophøre på grund af ejerskifte. Den forudbetalte vægt- eller ejerafgift refunderes til dig. Vælger du at lade køber køre af sted i bilen før en omregistrering - efter at du har modtaget betalingen - er det vigtigt, at du straks underretter dit forsikringsselskab om salget. De noterer, at forsikringen skal ophøre tre uger efter ejerskiftet og giver SKAT besked. Du skal gemme slutsedlen som dokumentation for, at du har solgt bilen, og hvem den er solgt til. Sker der en skade i denne periode, belastes din forsikring ikke.

• #25   17. maj 2013 Stefan
    Hvad arbejder du med til hverdag, jeg gætter på det ikke er med forsikringer..

• #26   17. maj 2013 Hvis folk undlader at omreg. er det bare få lavet en ny reg. attest på bilen (eftersom den er din endnu, kan du gøre det på SKATs hjemmeside)

Derefter melde bilen stjålet smiley

Så kan man sælge den igen til en der gider omreg den smiley

• #27   17. maj 2013 R.B
    Hvis du gør det, så bliver du dømt for bedrageri. For når man har solgt bilen, så har man sgu solgt bilen uanset om den nye ejer omregistrerer.

Hvis han ikke omregistrerer så skal du blot tvangsafmelde den.

• #28   17. maj 2013 R.B
    sikke en gang sludder

• #29   17. maj 2013 Det eneste der er at frygte er at køber/snyder får håret i maskinen..
    Og måske en røvfuld fordi man kan og fordi han/hun tror de kan tage røven på andre.. smiley
    Jeg sælger gerne min bil til trådstarter *lol* smiley
    Det eneste jeg forlanger er: en slutsseddel.. Så er den ikke længre..

\\Jeg er vild med de spørgsmål.. "Jeg har en kammerart som.../hvis nu..."// smiley

• #30   17. maj 2013 claus-m og Stefan R: Tak! Jeg mente nemlig hedder ikke at man kunne have et køretøj MED nummerplade, UDEN forsikring. Det kan vidst nok ikke lade sig gøre. Skulle bare lige være sikker.

• #31   17. maj 2013 Bagermesteren
    Sagde ingen steder det var den rigtige måde at gøre det på, men det var en mulighed smiley

• #32   18. maj 2013 Kiggede lige mine forsikrings papirer igennem - jeg må jo krybe til korset og sige at jeg også tolker det som i siger!
    Ingen selvrisiko eller noget der går ud over forsikringen.
    Dog står der at man skal ringe ind og sige den er blevet solgt - hvis ikke dette bliver gjort ser det ud til, at man (sælger) står med lorten eller hvad?

Kommentér på:
Konsekvens af ikke at omregistrerer.

Annonce