{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Langt ude forklaring fra værksted {{forumTopicSubject}}

Jeg har en fin lille Polo 9N3 som tikker fra motoren når den er kold.

Jeg har stadig garanti på bilen og kørte jo så på det autoriserede værksted hvor jeg har købt bilen og sagde at jeg troede der var en ventilløfter der var slidt.

De havde bilen i 2 dage og da jeg hentede den fik jeg at vide at de ikke havde lavet noget ved bilen, da det var en lyd der ikke kunne gøres noget ved og skulle være der.

De forsøgte så at bilde mig ind at det var stempelringene der sad løse på stemplet ind til motoren var varm, og at det skulle være sådan.

Jeg har nu været ved 3 andre VW værksteder + 4 uautoriserede værksteder som ALLE siger at der er en meget slidt ventilløfter.

Nu er spørgsmålet, skal jeg truge med FDM, advokat, bål og brand for at få dem til at skifte ventilløfterene på garantien?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langt ude forklaring fra værksted
  • #2   9. jun 2013 Du tager bare kontakt til dem en gang til og fortæller dem at de andre værksteder har konstateret det samme. Derefter kan du vel pudse FDM på dem

• #3   9. jun 2013 ja smiley

• #4   9. jun 2013 Ankenævn for biler, hvis de ikke vil reppe bilen. Send dem en hilsen evt anbefalet og nægter de stadig koster det dig kr300 i gebyr som du får retur når sagen går til din fordel, droppes eller I indgår forlig/afslag til feks at dække rep. omkostninger.
    bilklage.dk vist nok...

• #5   9. jun 2013 Få en test hos fdm og tag den med hen på værkstedet

• #6   10. jun 2013 det er da bare at køre den derud, og be dem udbedre fejlen, en bil skal da ik tikke.!

• #7   10. jun 2013 Det kan ligeså vel være de andre værksteder der tager fejl.... Dårlige løftere lyder på næsten samme måde som et stempel der "vipper" nede i din cylindervæg... Ved på polo ( hæng mig ikke op på model eller årgang, er ikke så meget inde i vw) ca. Årgang 00-03 benzinere kan ikke lige huske motorstørrelse mener det var 1.4 havde problem med for små stempel skørter, har selv skiftet stempler på en engang.

Jeg skal ikke kunne sige om det er løftere ej.

• #8   10. jun 2013 arrr at alle de andre tager fejl lyder sgu dumt. men det vel også lige meget de skal bare lave bilen så er den vel ikke meget længer

• #9   10. jun 2013 aNONYMOUS >>> Det er en 1.4 16V fra 2007 der har kørt 108,000km

• #10   10. jun 2013 aNONYMOUS

At så mange tager fejl vil jeg ikke ku se er muligt, 3 af dem er endda autoriseret VW, så de må da vide hvad de laver.

• #11   10. jun 2013 Jeg siger bare, at det kan ske... Men hvis der er garanti på bilen, så forlanger du bare det blir lavet hva der end skal til.

• #12   10. jun 2013 Nu har jeg været på endnu et VW værksted, de mente den forklaring jeg har fået fra stedet jeg har købt bilen er noget af det mest latterlige de meget længe har hørt, de var sikker på at det var en ventilløfter og jeg var meget velkommen til at få forhandleren til at ringe til dem, så ville de gerne forklare ham om VW´s garanti ordning og hvordan en VW motor bør køre og lyde.
    Så nu prøver jeg på at få fat i forhandleren, han er desværre meget optaget og de ved ikke hvornår han kan træffes... smiley

• #13   10. jun 2013 Min gør det os den er fra 01 1.4 16v

• #14   10. jun 2013 lindgaard, det er da bare at køre ud og stille bilen, lav en aftale med hans værksted, husk at få på skrift det er en garanti sag

• #15   10. jun 2013 M. Sørensen >>>Der var lidt problemer med modellerne fra 00 til 02... men min er en 07 så der skulle problemet være fikset....

Nu har de også ringet tilbage fra købs stedet, de vil ringe og aftale tid i morgen så de kan få set på bilen, jeg sagde det dog til dem som det var, at jeg ikke havde tiltro til dem og at jeg derfor selv ville være til stede på værkstedet, for at sikre mig at de rent faktisk skifter løfterne.
    De mente så stadig at det sikkert var stemplerne, fik dem forklaret at jeg var lige glad med hvad det var, det skulle laves og ellers blev det meldt til FDM og jeg forlangte handlen annulleret, det lød som om de havde respekt for dette.

• #16   10. jun 2013 super, skriv gerne hvad der sker mere, når du ved mere

• #17   11. jun 2013 Kan os være stempler har jeg hørt bare det bliver lavet så det godt

Kommentér på:
Langt ude forklaring fra værksted

Annonce