{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW mange km
  • #1   11. jul 2013 hvis det er 350.000 km kørt med minimul vedligehold og den har fået tæv, så er den død.

Hvis den er holdt efter alle kunstens regler, hyppige olieskift og er kørt pænt burde den sagtens kunne holde mange km endnu.

Det er tæt på umuligt at savre generelt på uden at kende den specifikke bil men bmw har IKKE samme ry for at løbe ligeså mange km som MBs motorer

• #2   11. jul 2013 BMW´s motore holder ikke som en Mercedes motor, så 350000km er en del. Men har du oversigt over hvordan den er vedligeholdt?

• #3   11. jul 2013 Hahahahahahaha, BMW's nyere motorer er sgu i orden...

• #4   11. jul 2013 Dr. House. Næh de holder ikke bedre end så mange andre. MB er i særklasse mht. levetid.

• #5   11. jul 2013 Deres nye motorer er sgu ikke bedre end BMW's... Det er meget fint de gamle 3-liters række-6'ere uden turbo kunne gå 800.000 km, men de var heller ikke synderligt pressede... Deres nye motorer holder bestemt ikke lige så godt. Langt fra. Bare se de Mercedes ML der kører som lægebiler heroppe - det er Mercedes diesel'er, og de har alle fået mindst én ny motor.

• #6   11. jul 2013 Hvorfor kører de så ikke BMW og hvor for er mere end 80% af taxa stadig MB?

• #7   11. jul 2013 80% af taxaerne er sgu ikke MB. Prøv at komme til Aalborg og kigge.
    Fordi de kører ind under samme aftale som Politiet. De skal jo også til at have Mercedes. Det bliver gode tider! smiley

• #8   11. jul 2013 Piece of cake.
    Jeg kunne uden problemer køre 400.000 Km i en mondeo 1.8 benziner før den blev skadet. Så kan en diesel med lethed klare 6-700.000 Km. Desuden er det ikke verdens undergang at skifte en motor eller andre sliddele.
    Går ud fra at prisen er derefter, for der kommer helt sikkert noget som skal skiftes.

Jeg ville vøre mere betænkelig hvis det var en benziner fordi de ofte bliver kørt hårdt af deres ejere, at dømme ud fra det område jeg bor i.
    Desuden dreje en dieselmotor med VÆSENTLIG lavere omdrejningstal end en benziner, hvilket gør at den selvfølgelig ikke slides så hurtigt som en benziner.

• #9   11. jul 2013 MB er valgt fordi de er stort set de eneste der tilbyder SOS service/rep. og det er vigtigt for taxa virksomhederne.

MB går lige så meget/mere i stykker end f.eks. BMW...

Og om en bil er slidt efter 350.000 er svært at diskutere, for det er jo objektivt om man synes en bil føles slidt.
    Personligt så mener jeg at de fleste biler efter 200.000km er trætte i bøsninger, dæmpere/fjedre, motorophæng og diverse andet i transmissionslinjen.

Jeg har endnu tilgode at prøve en frikørt taxa der føltes frisk i skindet, de felste føltes trætte og slidte, men igen, det er objektivt.. jeg kender folk der synes at deres bil kører godt og er friske, selvom hjullejet hviner og dæmperne savler...

• #10   11. jul 2013 Tom C
    Dele til en BMW 530 er ikke billige (om end de er væsentligt billigere end til MB), og det er ikke selve motoren der slides, det er alt andet, turbo(er) transmission, undervogn og lign.

• #11   11. jul 2013 530d 525d 535d motorsvaghed med ca det km tal : kæden knækker eller bliver for lang, indsugningspjæld knækker af og gå ind i motoren og ødelægger en del, turbo står af, udstødningsmanifold flækker så undersøg om nogen af de ting er skiftet.
    Men en bil med det km tal vil der altid være noget at lave på....

• #12   11. jul 2013 jespers: bmw har også sos service. Har selv kørt bmw sos på sjælland de sidste 5 år.

• #13   11. jul 2013 Reservedele hos f.eks. Schmiedmann til en E61 ligger ikke ret meget over en E46 af de gængse såsom fjedre, støddæmpere osv.

• #14   11. jul 2013 Hesten:
    Du har helt ret, kæden er en svaghed, ligeså er turbo og spjældene er også (dem skal man få skiftet som det første)
    Men listen hos MB er ikke kortere..

Jeg var ikke klar over at BMW har Taxa SOS på Sjælland, det har de ikke her i Jylland (mig bekendt)

Men ja, med en bil med de km, så vil der altid være noget at lave, så man skal overveje om det ikke i sidste ende er billigere at købe en der har gået halvt så langt..

• #15   11. jul 2013 Min e39'er 530 d havde kørt 335.000 da den blev totalskadet. Den gik perfekt og fejlede intet - havde dog fået ordnet/renset dyser. Jeg har både erfaring med Mercedes og BMW med mange km på klokken og må indrømme at jeg synes BMW virker mere gedigen end Mercedes. Selvfølgelig skal mna regne med lidt udskiftninger af bærearme, støddæmpere osv men jeg synes egentlig ikke det har været dyrt. eBay er din ven her, priserne i Tyskland er meget humane.
    Jeg ville ikke være bange for den, men det er klart at prisen skal være i orden.

Kommentér på:
BMW mange km

Annonce