{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.491 visninger | Oprettet:

Thomas N
Thomas N
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22

En kedelig oplevelse på bilauktion. {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en bil fra 2009 på auktion.

Bilen er købt som "A: Fuld funktionsdygtig, lettere ubetydelig støj eller slidtage accepteres" som beskrevet på hjemmesiden.

Nogle dage efter får jeg bilen synet og i den forbindelse nævner synsmanden at den i hvert fald ikke er en "A" bil.

Bilen er for tiden på værkstedet for fejlfinding. Bilen kan ikke accelereret, der er indtil videre blevet udskiftet brændstofmåler, luftmassemåler, EGR-ventil og turbo, det har desværre ikke hjulpet, disse er taget ud igen, så dem skal jeg ikke betale for.

Mit spørgsmål er: Kan det virkelig være rigtigt, at når man køber en "A" bil og så bagefter skal ofre en penge på det? Jeg synes bestemt det er urimeligt. Kort og godt, jeg er blevet snydt.

Jeg skal ligeledes nævne at bilen har fået en gang spraymaling overalt og bag kofanger er ny. Jeg opdager dagen efter at der er et par buler under kofanger. Det er tydeligt at de har forsøgt at skjule skaderne uden at fortælle det til køberen.

Inden auktionen startede fortalte han at den absolut ikke fejler noget, og jeg hoppede i med begge ben. Jeg troede jo på at manden talte sandt, der tog jeg så sandelig fejl.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En kedelig oplevelse på bilauktion.
  • #1   11. jul 2013 Lyder sgu som et seriøst værksted.. Ja da, vi prøver da li og sætte en ny mølle på for og se om det hjælper, ellers skifter vi da bar igen.. Den fremgangsmåde bruger vi osse.. smiley

Bilauktion er kun opfundet for at folk kan sælge deres brugelige lort uden at skulle se folk i øjnene bagefter.. Har været der, og man lærer af aine fejl smiley

• #2   11. jul 2013 Hold nu op... det er derfor auktion er forbeholdt professionelle...

Hvis det var på BCA, og den har været sat ind som A-bil, så har du en time til at ophæve handlen, altså en time til at teste den.

kommer problemerne senere, så er det dit problem..

Du er ikke blevet snydt, du ville gerne købe en bil til forhandlerpriser, derfor tog du på auktion.. Nu har du købt en, der volder lidt problemer, og nu vil du gerne beskyttes af forbruger rettigheder,..

Det hænger ikke sammen..

• #3   11. jul 2013 Hejsa, jeg blander mig lige lidt, da jeg ofte handler på Bil auktionen i Vejle. Både som køber og sælger.

Men når du skriver: Inden auktionen startede fortalte han at den absolut ikke fejler noget, og jeg hoppede i med begge ben. Jeg troede jo på at manden talte sandt, der tog jeg så sandelig fejl.

Er det sælger selv du har talt med? Og var han forhandler eller privat mand?

Som Morten er indepå, så der det mest for professionelle / forhandlere. Vi er nok i årenes løb blevet klogere af vores egne fejtagelser. Alle historier tages med et gran salt. Vi forventer nærmest at den anden lyver, eller sagt på pænt sprog ( glemmer at udelade nogle detaljer )

Nu virker det også sådan, at du ikke har været særlig omhyggelig med gennemgangen af bilen inden købet, når du opdager dagen efter, at den har buler i døren? Det har du jo rig mulighed for inden bilen købber under hammeren.

• Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jan 2009

#4   11. jul 2013 Det er første gang jeg prøver gamet og var uerfaren og har bidt i det sure æble lige siden. Det er bestemt sidste gang, jeg sætter mine ben der.

Jeg giver dig ikke ret i at jeg ikke er blevet snydt. De har overhovedet ikke fortalt sandheden. Det handler ikke om at jeg vil beskyttes af forbruger rettigheder.

• Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jan 2009

#5   11. jul 2013 Buler er inde under bagkofanger, så det er min fejl at jeg ikke var grundigere.

Som sagt var der første gang, jeg var til auktion.

Auktionarius fortalte det og ikke i Vejle.

• #6   11. jul 2013 Thomas, må jeg spørge hvor det var henne? Evt. i PB

• #7   11. jul 2013 det er da super træls. men det kræver erfaring og viden at købe en bil sådan et sted. hvis jeg selv skulle købe bil sådane et sted ville jeg uden tvivl tage en med der vidste en del mere om biler end jeg gør, feks. sådan noget som at den ikke accelerere. det må du da kunne mærke med det samme.

• #9   27. jul 2013 A - fejlfri mekanisk motor/drivlinie har da intet med
    Elektronik at gøre

• #10   27. jul 2013 Hvor har du den på værksted henne? Hvis ikke de kan konstatere om en EGR ventil eller en turbo er defekt uden at sætte en ny på, er de da ikke kompetente til at lave biler. Har de haft en tester på, før de begyndte at skifte fra en ende af?

Kommentér på:
En kedelig oplevelse på bilauktion.

Annonce