{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Kørekort {{forumTopicSubject}}

Nu kommer her lige en lille forespørgsel:
Jeg har fået en ubetinget frakendelse af mit pap, som tråde i kraft her d. 2/9-2013.

Jeg har talt med stationen, og de siger at jeg kan gå igang med at tage kortet igen allerede nu.

Mit spørgsmål:
- Skal jeg igennem HELE forløbet igen? Eller er det bare de to prøver?
Ps: Fik snuppet kortet for en overskridelse på mere end 60%, altså fart.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort
  • #1   25. sep 2013 Er frakendelsestiden under 3 år, tilkendes du dog igen førerretten til samtlige kategorier, du havde kørekort til inden den ubetingede frakendelse, såfremt du består den kontrollerende køreprøve inden for 3 forsøg.

Dumper du derimod 3 gange, vil du ikke automatisk få generhvervet førerretten til eventuelle andre kategorier, du ubetinget er blevet frakendt. I så fald skal du aflægge prøve i samtlige kategorier, du har kørekort til.

Gætter på du ikke har mistet kortet i over 3 år.

• #3   25. sep 2013 Køreprøve og teoriprøve så er du på farten igen????

• #4   25. sep 2013 Det ville jeg nemlig også mene - men snakkede med en kørelære som sagde minimum halvdelennaf det obligatoriske, altså 8 køre timer. Det er jo let nok for ham at sige, da han bare skal tjene sine penge, eller er det for mistroisk?

• #5   25. sep 2013 hvis man ik har haft kørekort i 3 år så får man vedlagt nogen kørertimer og teoritimer. men hvis du har haft det mere en 3 år så er det kun teori og kørerprøve. jeg kunne tage mit en ca en månede efter. da mit skulle godkendes af skat smiley

• Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #6   25. sep 2013 Køretimer er ikke nødvendigt hvis du kan køre bil, det er bare noget kørelærerne synes er en god idé (for deres tegnebog). Men teorien skal du nok læse lidt op på. Jeg prøvede en af de nyere test her for et par år siden. Godt jeg har kørekort i forvejen smiley

• #7   25. sep 2013 Jeg har kun haft kørekort i 2 år, før det blev taget. Det betyder nok at jeg skal have mig nogle køretimer igen -_-
    - Men til gengæld har teoriprøverne ikke ændret sig i løbet af den tid ;p

• #8   25. sep 2013 okay så skal dine papier godkendes hos skat :). det skulle mine

• #9   25. sep 2013 Jeg ved at jeg skal aflevere en ansøgning om generhvervelse af kørekort på kommunen. Men det er vel ikke SKAT, der har noget at gøre med godkendelsen?

• #10   25. sep 2013 ja mener også kommunen hehe. også skal politiet bestemme hvor mange timer du skal ha. mit har lige kostet mig 5500 smiley

• #11   25. sep 2013 Ja, det er vel prisen for at dumme sig -_-
    - Bøden i sig selv var 6500,- for mig

• #12   25. sep 2013 ja det var så ik så slemt for mig.

man lære det nok en dag smiley

• #13   25. sep 2013 Husk at hvis du ikke tjener over ca. kr. 160.000,- kan du få halveret/nedsat bøden.

Tvivler på du har fået en ubetinget frakendelse - nærmere en betinget frakendelse, siden kan kan begynde at generhverve allerede nu. Afhængig af hvor lang tid det er siden du har taget kørekort - mere end 4 - 10 år, vil jeg nok anbefale dig at gå til teori + køretimer hos en kørelærer.

• #14   25. sep 2013 Du har IKKE fået ubetinget frakendelse. For din forseelse får man betinget frakendelse, men eftersom du kun har haft kørekort i 2 år, får du KØRSELSFORBUD. Og det betyder, at du SKAL have "særlig køreundervisning" hos en kørelærer på mindst 8 teorilektioner og 8 kørelektioner og derefter skal til teori og køreprøve. Og ja, du kan starte med det samme.

• #15   25. sep 2013 400hk Galant VR4 hvor ved du fra at han ikke har fået en ubetinget frakendelse for hastigheden, det kan man da godt få, og da der ikke står noget om hvor stærkt han har kørt så ved du da ikke om han står til en betinget eller ubetinget frakendelse for en hastighedsoverskridelse på mere end 60%
    for har han kørt over 200 km/t eller en overskridelse på mere end 100 km/t af det tillatte så får han en ubetinget frakendelse.
    men eller ser det rigtig nok det du skriver med KØRSELSFORBUD og han skal ha "særlig køreundervisning" da han har haft kørekort under 3 år

• #16   25. sep 2013 Tommy P
    For hvis han kørte over 100% for stærkt, så vil han nok ikke kun skrive at hans overskridelse er over 60%... Plus, så må man ikke starte på generhvevelse med det samme, hvis man har fået ubetinget frakendelse. For det mindste varighed af ubetinget frakendelse er på 6 måneder
    Så det er vist logik for burhøns smiley

• #17   25. sep 2013 400hk Galant VR4
    man kan kan godt aflægge den kontrollerede køreprøve før frakendelsestiden udløber, men den praktiske prøve kan først aflægges 1 måned før udløb af frakendelsestiden. så selv om han har fået en ubetinget frakendelse så kan han godt begynde på generhvevelse med det samme, er vi ikke enig om det ?

• #18   25. sep 2013 Mente jeg nemlig også. Til orientering blevbjeg målt af police pilot til 185, i 110 zonen.
    Men jeg troede egentlig at det var ubetinget, indtil jeg ringede og spurgte for nyligt.
    Men ja, betinget med kørselsforbud.

Så jeg skal ansøge og generhvervelse, og derefter modtage særlig køreundervisning?

• #19   25. sep 2013 du kan læse det meste her inde, https://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/
    der står også hvad den særlig køreundervisning består af

men ja du skal ansøge om generhvevelse og han den særlig køreundervisning og der efter bestå den kontrollerede køreprøve (som består af teori og køreprøve)

• #20   25. sep 2013 Tommy P
    Den særlige køreundervisning, kan tidligst påbegyndes tre måneder før frakendelsestidens udløb. Så nej, han kan ikke begynde på generhvevelse med det samme, hvis det var ubetinget

• #21   25. sep 2013 Sebastian
    Du kan starte med det samme på en køreskole, som tilbyder særlig køreundervisning (de fleste vil nok tilbyde det almindeligt teoriforløb, som alle andre nybegyndere skal have, dvs. mange flere teorilektioner, end de 8 du skal have) - de skal nok give dig en ansøgning.

• #22   25. sep 2013 Men så er det godt, at det er betinget smiley
    Nogen der har en ide, om hvor langt et forløb som dette er? Håber ilke jeg skal bruge 3 månedwr på at generhverve...

• #23   25. sep 2013 Kommer lidt an på, hvilken køreskolen du vælger. De større har som regel flere teorihold, så går det hurtigere. Men regn med ca. 1 måned til at blive færdig med teoriforløbet. Og ligeså snart teoriårøven er overstået, så kan du jo i princippet gå til den praktiske prøve dagen efter. Du skal jo ikke engang på hverken manøvrebane eller glatbane

• #24   25. sep 2013 Ok, så finder jeg en kæreskole jeg gerne vil tale med smiley mange tak for hjælpen

Kommentér på:
Kørekort

Annonce