Mekaniker har lavet noget forkert, hvordan er lovgivningen? {{forumTopicSubject}}
Hey folkens.
Er der nogle som kan hjælpe min søster med noget garanti, lovgivning - whatever.
Hun har haft problemer med hendes tidl. mekaniker, som forsøgte at lave hendes Citroën C4.
Først skulle han blot fikse bremsekaliperen, men der udskiftede han både bremseskiver og klodser.
For det andet skulle han blot fikse støttelejet, men der har han skiftet støddæmperen og det er ikke gjort ordentligt. Han har også brugt sin egen støddæmper i stedet for den, som min søster havde købt og bedt ham om at sætte i. Han havde ikke monteret den ordentligt, så når hun kørte rundt, fx henover bump, så kunne man tydeligt høre hvordan det raslede.
Hun har så valgt at gå til en anden mekaniker, som så har ordnet de fejl, som den første mekaniker har lavet. Men hvordan står min søster i henhold til garanti og lovgivningen?
Min søster er ikke typen, som tør brokke sig over fejl og mangel, så på fredag skal min mor med for at brokke sig. Muligvis skal jeg nok også med, så i den anledning tænkte jeg på hvordan min søster står stillet i henhold til lovgivningen fordi hun vil jo gerne have sine penge tilbage for noget som jo ikke er blevet lavet ordentligt.
sep 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 233
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.682
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 368
nov 2012
det kan da godt være, men hvis han bare skiftede caliperen og så den rystede helt vildt når man bremsede, ville du ikke også være utilfreds? eller der gik 2 dage og så kører den jern mod jern?
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Selvfølgelig er det ALLE mekanikere der svindler.
feb 2011
nov 2012
feb 2011
Auto branchen er ikke den kønneste og der er rigtig mange som tager røven på kunderne
apr 2015
Emner: 16 Svar: 147
Ikke at jeg tror det er det i har gjort men pointen i det
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
Hvis du køber noget i f.eks. Jem & Fix forventer du vel heller ikke at få samme service som du ville få i et stort byggemarked - eller gør du ???
når man kun går efter lav pris leveres arbejdet i lav kvalitet eller også afslår mekk. at udføre arbejdet (det gør vi på min arbejdsplads) og hvis kunder kommer med stumper selv kan vi jo IKKE udføre rep. fordi hvem skal give garanti på det ?????
polobjørn
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Når der er valgt anden aktør er den(de) tidligere ude af focus
Du kan stemme med fødderne og den oplevelse rigere
MVH KP
feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg har spurgt på et andet forum, som har sagt at min søster skal kontakte FDM.
Jeg har ligeledes forhørt mig igen ved min søster og hun siger at bilen dumpede til syn pga. bremserne efter at den havde været ved den første mekaniker, som jo skulle havde lavet bremserne så den kunne blive godkendt ved syn.
Den anden mekaniker måtte så fikse de fejl, som den første mekaniker lavede, så bilen kunne godkendes da den skulle synes igen.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 10 Emner: 8 Svar: 703
Han har heller ikke krav på at skulle have lov at lave det om inden du kører et andet sted hen.
Men husk dokumentationen skal være i orden. Og det gælder som sagt kun hvis det er selve arbejdet der er udført forkert/mangelfuldt.
feb 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Så han har jo lavet et mangelfuldt og dårligt arbejde.
okt 2005
Den er jeg med på. Men du skal have håndgribelige beviser på dette. Har du det, kan du godt have en sag.
Kære Morten
Det står ingen steder i købeloven.
For selve arbejdet en mekaniker udfører er en tjenesteydelse og er ikke omfattet af købeloven.
Læs på lektien og du vil se jeg har ret.
jan 2006
Lad nu være med at spille professor, hvis du ikke kender loven... Læs her under "sælgers rettigheder":
http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=1290&reprid=0#Sælgers_rettigheder
okt 2005
Det du henviser til handler udelukkende om produktfejl og/eller mangler.
Det er IKKE det vi snakker om her.
Vi taler her om en tjenesteydelse. Som ikke er omfattet af købeloven.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
jan 2006
Har du overhovedet læst hvad der blev lavet på bilen? Der er absolut ikke tale om tjenesteydelse her.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Han skulle fikse en kaliber - okay - normalvis når du har en kaliber der hænger, udskifter man skiver og klodser - alt efter hvordan det ser ud, og det er en vurderingssag, den enkelte mekaniker tar - ja man ringer normalt også til kunden for at få accept.
Hvad fanden er et støtteleje? er det tårnleje vi snakker om siden han skiftede en dæmper? anyway hvis ja, at komme med reservedele selv svare til selv at have medicin med på sygehuset, eller sten til mureren. Det er mekanikeren der skal stå inden for reservedelen også og det kan han formentlig ikke hvis der står med store bogstaver made i china på den fordi den var 250kr billigere på ebay.
Og den sidste ting uden jeg ved hvordan det er sat sammen på en C4 - det kan blot være et kødben der ikke har kunne tåle at blive skruet på ( ikke mekanikeren fejl )
Det fint i vil brokke jer, men lad da manden lave den fuckup han formentlig ikke selv er skyld i, altså du er sgu også kun et menneske.
og nej, jeg har ikke læst jeres kommentare....... skulle bare lige ha luft
Mekaniker har lavet noget forkert, hvordan er lovgivningen?