1.776 visninger
|
Oprettet:
Kørselsforbud {{forumTopicSubject}}
Nogle der har fået et kørselsforbud for fart før? Som kan fortælle mig hvad der så skete efterfølgende? Altså såsom hvor lang tid der gik før man fik lov til at starte på at få det generhveret igen? Og hvad man skulle igennem?
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Du får tilsendt sigtelsen på et tidspunkt, jeg mener der gik tre uger for mig.
Vælger du at erklære dig skyldig uden at tage den i retten, er
Du skal så have et antal timer ved en kørelærer og bestå en normal teori- og køreprøve.
Du har du kortet igen, men de næste tre år en betinget frakendelse, så hvis du laver noget tilsvarende igen, så mister du kortet ubetinget i min 6 måneder.
mar 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 680
Du skal have afleveret en ansøgning til kørekort på borgerservice, som så skal godkendes i et af de administrative centre (Holstero eller Taastrup). De sender den retur til dig.
Så kan du starte køreundervisning 8 teori og 8 praktiske lektioner. Så skal du igen på borgerservice med en udfyldt lektionsplan for undervisningen og din ansøgning om kørekort. Når det så er godkendt kan du tilmeldes teori og efterfølgende praktisk prøve - og wupti
Hvis det "kun" er køreforbud er der ikke nogen tid på - der kan du bare gå i gang i den nævnte rækkefølge.
Der er kun tid på, hvis du samtidig bliver fradømt kørekortet ubetinget at der går tid før du må starte.
mar 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 680
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
nov 2016
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 10
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/i-bil/gode-raad-til-nye-bilister
Umiddelbart får man ikke kørselsforbud i xx mdr, men bare indtil man har bestået ny teori- og køreprøve.
aug 2014
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 15 Svar: 43
Kørselsforbud