{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  retten
  • #1   20. apr 2017 selvfølgelig er der nogle sagsomkostninger der skal betales , og nu du skriver "jeg gider ikke " betale bøden lyder du allerede skyldig, og vil bare være på tværs smiley heldigvis betaler taberen omkostningerne , ellers ville hver en idiot jo bare nægte at betale berettigede bøder. herunder parkeringsbøder... og så kunne vores retssystem jo ikke lave andet end behandle folk der ikke kan vedstå deres dumheder...

• #2   20. apr 2017 Dennis, jeg har faktisk ikke engang en bil for øjeblikket og har heldigvis ikke fået nogle parkeringsAFGIFTER eller bøder fra politiet. Så lad dog vær med at begynde på al det der med man lyder skyldig osv. når man nu bare er interesseret og spørger herinde.

• #3   20. apr 2017 Det er ikke sandt Dennis J.
    Jeg har tidligere været i retten grundet en bøde, og der tabte jeg men blev ikke opkrævet andet en det bøden lød på.

• #4   20. apr 2017 At du ikke gider at betale betyder ikke at du slipper. Da de til sidste trækker det over din skat. Og ja en retsag koster dig pengen oven i.

http://www.fdm.dk/nyheder/skat-kan-traekke-p-boeden-fra-loennen

https://www.politi.dk/da/borgerservice/boder/

• #5   20. apr 2017 @Myggen, jeg har også hørt det fra forskellige steder, at men hvor sandt det er ved jeg ikke...

• #6   20. apr 2017 har oplevet at kun skulle betale bøden da retsmødet tog 2-3 min der var en masse andre der heldigvis ikke dukkede op smiley det sagde dommeren selv og hans ord er jo lov smiley

• #7   20. apr 2017 Jeg fik i 2008 en bøde for at overlade min 30 scooter til min kæreste som ikke havde kørekort. Scooteren var desuden ulovlig og kørte 75.

Det viste sig så at det faktisk var en 45 scooter, og jeg fik derfor en bøde for at overlade den til en uden kørekort, og jeg fik en bøde fordi den ikke var indregistreret. Og hun fik en bøde fordi den kørte for hurtigt og for at køre uden kørekort.

Jeg tog den i retten, fordi jeg ikke var vidende om det var en 45 scooter, og fordi jeg havde den forsikret som en 30 scooter, og jeg mente derfor at forsikringen burde have fortalt mig at det var en 45 og ikke en 30 scooter.

Men jeg tabte i retten og betalte ikke en krone i sagsomkostninger, kun bøderne skulle vi betale.
    Om reglerne så er ændret siden det vil jeg gerne se sort på hvidt fra jer der siger at man skal betale sagsomkostninger hvis man taber.

• #8   20. apr 2017 Myggen jamen hvis du så ikke betaler de bøder og retten så trækker dig i retten for manglende betalig. Hvad så? Det er jo ikke det samme som når du mener du er uskyldig.

• #9   20. apr 2017 ja Once. det er jo to forskellige ting, men for begge gælder det jo at møder man ikke op, så har man tabt og bliver dømt. smiley

• #10   20. apr 2017 Buggi jo jo men den første er jo om ens skyld eller ej. Den anden er jo fordi man ikke betaler sin gæld til det offentlige.

• #11   20. apr 2017 netop.

• #12   20. apr 2017 Du kan ikke komme i retten på grund af en ubetalt bøde eller anden regning fra det offentlige. Men kan kun komme i retten hvis man ikke er enig i bøden, og så er scenariet som jeg har beskrevet ovenfor.
    Man kan der imod komme i fogedretten som er noget helt andet end retten, eller Skat kan selv trække pengene gennem feks. løn indeholdelse. Og i sidste ende kan man sidde bøden af i fængsel.
    Under alle omstændigheder, skylder man penge til det offentlige så skal de nok få dem på den ene eller anden måde.

• #13   20. apr 2017 Hvad blev svaret på din p afgift egentligt? Den kom du aldrig med

http://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1159691-faa_boede_fordi_defekt_pskive

• #14   20. apr 2017 min mor fik en p-bøde sidste år i min bil som hun glemte at betale så jeg skulle møde op i fogedretten... bøden lød på 510kr men røg op på 1689kr med sagsomkostninger, tillæg, renter, kaffepause og hvad de ellers skulle have penge for..

med andre ord, betaler du ikke bøden og den går videre til retten så skal der dækkes løn osv ind for medarbejderen i retten der har fået sagen så ja, det koster skam noget at tage i retten hvis du ikke betaler ved kasse 1 når du får bøden

• #15   20. apr 2017 Daniel der forskel på en P->afgift <- og en bøde. Når du skylder til en virksomhed som opkræver en p afgift er altså ikke det samme, som en bøde fra politiet. Du vil som myggen beskriver være uenig med bøde så skal retten tage stilling til om du skal ha' bøden eller ej. Taber du sagen, får du kun bøden. De ekstra udgifter du kan have ved en retsag er din egen advokat. Det er ganske normalt.

En advokat forklare det herunder

http://www.bt.dk/krimi/overtraedelse-af-faerdselsloven

• #16   20. apr 2017 Daniel nu roder du Retten og Fogedretten sammen, det er to vidt forskellige ting.

• #18   22. apr 2017 Er blevet mere forvirret af at spørge herinde smiley

• #20   23. apr 2017 Så kom med et konkret eksempel hvis du stadig er forvirret, for dit første spørgsmål giver ingen mening.
    Du skriver:
    "Koster det penge at tage i retten fordi man ikke gider at betale en bøde fra politiet?"
    Og det giver ingen mening fordi man kan sgu da ikke tage i retten fordi man ikke gider betale en bøde.
    Du kan kun tage i retten hvis du er uenig i at du har fået bøden, og så må du jo møde op i retten og argumentere for hvorfor du ikke skal have denne bøde, og så bliver du enten dømt eller frikendt.
    Bliver du dømt så skal du betale bøden.
    Bliver du frikendt så skal du selvsagt ikke betale noget.

Sværere er det ikke.

• #21   23. apr 2017 At jeg ikke betaler er ens betydende med at jeg er uenig.

Nu du siger jeg ikke skal betale noget hvis man bliver frikendt og st man skal betale noget hvis man bliver dømt, hvad betyder det - at man skal betale sagsomkostninger også eller ej?

• #22   23. apr 2017 Du skrev: "At jeg ikke betaler er ens betydende med at jeg er uenig."
    Nej det er ikke rigtig. At du ikke betaler er ensbetydende med at du er dårlig opdraget og pisse ligeglad med at der kommer renter og diverse omkostninger på, og inden du får set dig om så er bøden steget til det 4 dobbelte.
    Er bøden reel nok, så tag det som en mand og betal den for at slippe billigst muligt.

Hvis du er uenig i feks. en fartbøde og derfor tager den i retten, så er der INGEN SAGSOMKOSTNINGER og det er ligegyldig om du bliver dømt eller frikendt. Det er kun hvis du vælger at tage en advokat med, så skal du selvfølgelig selv betale advokaten. Men hvem tager en advokat med på grund af en fartbøde?

Har du fået en p-afgift fra Politiet og du er uenig i den, så vil jeg mene at samme regler gælder, som hvis det var en fartbøde som beskrevet ovenfor.
    Er det en p-afgift fra en privat virksomhed du er uenig i, så er det dem du skal kontakte.

• #23   24. apr 2017 OK. Tak for svar

Kommentér på:
retten

Annonce