{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Omkostninger efter reparation i værksted {{forumTopicSubject}}

Min bil blev repareret hos min værksted. Gearkassen skulle skiftes. På vej til Tyskland gik den nye gearkasse i stykker på en motorvej.

Det er blevet glemt at fjerne en montage-ring. Derfor var gearkassen ikke helt tæt og har tabt olie. Dette har medført skaden.

Det var en stor reparation og tog lang tid. Vi var nødt til at overnatte flere nætter på en hotel og leje en bil.

Den nye gearkasse og transport af bil til værkstedet i Tyskland er blevet betalt af forsikringen og en overnatning er betalt.

Da mangler 12.000kr at blive betalt for lånebil og hotel. Deres forsikring vil det ikke betale. Nu skal vi det selv klare.

Det synes jeg ikke er rimelig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omkostninger efter reparation i værksted
  • #1   17. jul 2017 Det forstår jeg godt, du synes. Det føles uretfærdigt. Men hvis din egen forsikring ikke dækker det, så tror jeg ikke, der er mere at komme efter. Det vil efter min vurdering ikke kunne pålægges værkstedet.

  • #2   17. jul 2017 Det kan da ikke passe at din forsikring skal dække dit værksteds fejl. Der er vel garanti på sådan en reparation. Jeg ville tage det med dem.

  • #3   17. jul 2017 Jeg synes, det også kan tolkes som om, at det er værkstedets forsikring, der har betalt det. Men det står ikke helt klart og entydigt.

  • #6   17. jul 2017 Som jeg forstår de, forsøger du at pålægge værkstedets forsikring udgifter, som de ikke på forhånd har godkendt?

    Du kan ikke forvente at et forsikringsselskab bare giver carte blanche på omkostninger de ikke har godkendt. Du har med andre ord ikke konsulteret dem, før du bestilte erstatningsbil, overnatning mv.


  • #7   17. jul 2017 Som jeg læser det så er det hotel og lånebil de ikke vil dække, og hvad er flere nætter 2-3 ? Hvordan kan de i alverden koste 12000kr hvis i bare har været lidt rimelige med valg af hotel og bil ?

  • #8   17. jul 2017 Hvis jeg havde været i samme situation, og var overbevist om, at det ville blive dækket, så havde jeg da også givet gas med hotel og lånebil smiley

    .... Meeeen jeg havde nok lige tjekket efter først smiley


  • #10   17. jul 2017 Har du snakket med værkstedet selv? Ethvert værksted der vil beholde sit gode ry, må da være villige til at betale de 12.000.. Jeg ville godt nok også være paf, hvis mine udgifter ikke blev dækket, om det så er 2 eller 12 tusinde..

  • #11   17. jul 2017 Ry eller ej, så havde jeg sgu ikke dækket det. Man kan ikke forvente, at det lige pludseligt er mekanikerens skyld, at man tog på kør-selv-ferie. Hvor går grænsen så? Her havde jeg stået fast ved mine principper - det er helt sikkert.

    Men ja, det er da surt for trådstarter. Ingen tvivl om det. Men det skulle han have forsikret sig ud af via en rejseforsikring.


  • #12   17. jul 2017 Selvfølgelig er det da mekanikerens skyld.. Han har tydeligvis ikke kvalitetstjekket sit arbejde, og har derfor sendt en defekt bil på gaden. Om den så skulle lige rundt om hjørnet, eller til månen, burde da være fløjtende ligegyldigt. Skulle man så lige fortælle sine kunder, at de ikke skal køre for langt, i tilfælde af bilen brækker sig? Havde det været på mit arbejde, kan jeg garantere dig for at alle omkostninger var blevet dækket, og at du havde fået et gavekort og to flasker vin med hjem. ( hvis du lige ringer inden du køber det dyreste værelse sevfølgelig)

  • #13   17. jul 2017 Det er du velkommen til at have en mening om, som er forskellig fra min. Jeg er ikke enig med dig.

  • #14   17. jul 2017 Pædagogisk og fair smiley

    Men har vi ikke en værkstedschef fra et mindre værksted herinde? Jeg er ret nysgerrig efter at høre hvordan i ville tackle situationen. Fordi jeg ville da være rødglødende af bar arrigskab hvis jeg var trådstarter


  • #15   17. jul 2017 Jeg ville mest af alt vare ærgre mig over, at jeg ikke havde en ordentlig rejseforsikring.

  • #16   17. jul 2017 Carhartt

    Du går i Netto og køber en bøf, fordi du er sulten.
    Du kører 10 km og opdager, at bøffen er røvdårlig.
    Du går ind på en dyr restaurant i nærheden og æder deres dyreste bøf.
    Sender regningen til Netto, fordi du var for langt fra deres butik, var sulten og havde lyst til en bøf.
    Netto betaler regningen - også for forret og desert, sender en gavekort og to flasker vin til dig.
    Du vågner op og fatter, at det hele var en drøm...


  • #17   17. jul 2017 Jeg synes ikke helt et naturprodukt uden garanti, kan sammenlignes med et stykke arbejde udført af professionelle under garanti..

  • #18   17. jul 2017 Men indrømmet det lyder som et ret voldsomt beløb trådstarter har fyret af på et par dage. Men igen, så er det simpelthen for ringe, at man sender en bil med en defekt gearkasse på gaden. Den slags arbejde tjekker man grundigt efter, og en lækage burde sgu have sprunget i øjnene. Derfor synes jeg da bestemt at man som værksted burde indrømme at man har kvajet sig, og smadret mandens ferie, og betale de skide 12.000.. Det er jo ikke et enormt beløb

  • #19   17. jul 2017 Eksemplet kunne for så vidt overføres til et hvilket som helst produkt med garanti.

  • #20   17. jul 2017 Hvis det er så stor en reperation, har man så ikke ret til at få bilen transporteret hjem og lånebil gennem SOS?

    Da vores aircon kompressor brækkede sig i Kroatien og ødelagde multirem og strammer. Snakkede jeg med SOS og forsikringen, da sagde hun at tog det over 3 timer på værkstedet, havde jeg ret til at få transporteret bilen hjem. Men 2 timer efter stod jeg med en lånebil. SOS fik sendt stumperne ned til os og jeg fik lavet bilen og kørte hjem. Betalte intet for lånebil i 9 dage smiley


Kommentér på:
Omkostninger efter reparation i værksted

Annonce