{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.740 visninger | Oprettet:

Import af biler med skade {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg håber der nogle kloge hoveder blandt de mange hjælpende medlemmer herinde, der kan hjælpe mig med et spørgsmål jeg brænder inde med.

Jeg har gået med tanken om at købe biler hjem fra USA, som egentlig er erklæret skadet. Har erhvervet mig at forskellen på en bil der er skadet derovre og biler der er skadet her i Danmark, er væsentlig forskellige. Jeg giver et eksempel for jer under denne tekst, så i kan se hvad jeg mener mere konkret.

Fandt en Nissan GT-R fra 2012 som er erklæret skadet og klar til skrot, Har skrevet med virksomheden som har den stående og den eneste fejl/mangel, er at der skal skiftes bagkofangeren på den. Man kan byde på den i form af en auktion, men man kan ''Buy it now'' for 24.000$.

Mit spørgsmål lyder så på følgende: Kan jeg fx købe denne GT-R hjem til Danmark, smække en ny bagkofanger på, får den igennem en dansk synshal, betale afgiften og så køre i den derfra?

På forhånd tak for svarene!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af biler med skade
  • #1   12. nov 2018 Du skal havde papir på den, men hvis den er meldt totalskadet, så ved jeg ikke om den kan godkendes i DK igen? Er det igennem Copart?

  • #2   12. nov 2018 TSR - Ja, det er det nemlig smiley



  • #3   12. nov 2018 Tror man skal havde amerikansk Statsborgerskaber for købe igennem dem?

  • #4   12. nov 2018 Jeg har fundet en dansk virksomhed der tilbyder, at købe bilerne og skaffe dem hjem for erhvervsdrivende. De har nemlig hovedsæde i North Carolina, så de køber den og sender dem hjem til DK. Så kunne altid få dem til at hente den hjem for mig smiley

  • #5   12. nov 2018 Bare husk at tjekke om bilen overhovedet har en typeattest i DK, nu den kommer fra et ikke EU land...

  • #6   12. nov 2018 Og så er det vigtigt at sikker sig, at det ikke er en bil som har været igennem Orkanen katrina. Altså, at den ikke har været oversvømmet i vand. Kan det også betale sig.
    Forsendelsen er omkring 15.000 kr til Dk, hvori delene er heller ikke billige. Plus, Copart skal også havde nogle penge, hvis man køber fra dem. smiley


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
    #7   12. nov 2018 Husk du skal også have data erklæring når bilen ikke er EU godkendt

  • #9   12. nov 2018 Biler i den prisklasse bliver ikke kasseret/totalskadet i USA bare pga. en skadet bagkofanger. Jeg ville godt nok undersøge bilen nøje, evt. af 3. part, for at være sikker på at der ikke er skjulte skader - som eks. skævt karosseri, eller vandskader som også nævnt.

  • #10   12. nov 2018 Som der siges... du bør få den undersøgt ordentligt... der er masser af fusk derovre ifht når biler alligevel skal exporteres... samt en beskreven stand af bilen ikke nødvendigvis er efter den standard vi forventer..
    Endvidere skak du have styr på alle de andre papirer .. som der også nævnes
    Man ska altid det med at “hvis noget virker for godt til at være sandt..”


  • #11   12. nov 2018 Ja, jeg har efterhånden købt nogle biler i US, og har set på mange flere. Annoncer og virkeligheden stemmer meget ofte ikke overens. Brugtbilshandel er ekstremt konkurrencepræget i USA, og alle kneb gælder.....

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #12   12. nov 2018 Hvis du tør, så smid linket op på auktionen..
    Du kan også se forhistorie på biler, kan ikke huske hvad det koster, men det er minimalt i forhold til at blive taget hårdt i bagenden.. Det kræver bare et stelnummer, som copart gerne oplyser i teksten.

    Og husk at der kommer moms på både bilen og transporten hjem, og muligt at der også er auktionsgebyrer.

    Men du kan også sammenligne den med andre "skrot klare" GT-R derhenne, og se om prisen passer i forhold til hvad de andre står til..
    Jeg har kunne finde nogen fra omkring 28-35.000 dollars, og der har ligget nok det samme i rep af bilerne, pga skader på alle paneler og undervogn!


  • #13   12. nov 2018 Først og fremmest vil jeg gerne sige tusind tak, til alle jer som har taget tid til at læse og ikke mindst svare på mit oplæg. Alle sammen super gode og rigtig konstruktive svar, det er dejligt!

    Jeg ligger linket ind til bilen, så de folk der ønsker at se den, får mulighed for det smiley

    - Har indtrykket af, at det vist er det man kalder for godt gammeldags “lettere sagt end gjort” og med det sagt har jeg indtrykket af det ligger UTROLIGT meget arbejde bag. Så kunne godt være man skulle komme ned fra sin lyserøde sky og lige plante begge ben på jorden igen smiley Dog, så virker ideen stadig god rent teoretisk set, hvis man spørger mig smiley

    - LINK TIL GT-R -

    https://www.copart.com/lot/39790268


  • #14   13. nov 2018 Måske jeg bare ikke helt regner på samme måde

    Bil 160.000 kr
    Forsendelse og udgifter til samarbejdspartner 20.000-40.000 kr
    Moms 45.000-50.000 kr
    Told 22.500-25.000 kr
    Samlet 247.500-275.000 kr

    Kofanger brugt 10.000-15.000 kr plus moms så regn med 15.000-20.000 kr

    Dertil maling af kofanger og udbedringen af andre små fejl

    Total 275.000-300.000+ kr

    Og så er der altid usikkerhed om det kun er kofanger, om den kan synes osv

    Gt-r r35 i Tyskland står fra 40.000 euro og op smiley

    Kan du selv skrue, så køb noget projekt og lav færdig og sælge. En slags wheeler dealers smiley


  • #15   13. nov 2018 Grunden til den er så billig https://iaai-tools.com/show/JN1AR5EF9EM/JN1AR5EF9EM270089

    " JN1AR5EF9EM "

    Slå dens vin-nummer op på google... Den har været skadet og genopbygget igen.


    profilbillede
  • #16   13. nov 2018 René - Det lyder ikke helt skævt i min optik, dejligt med nogle tal på! Mener dog stadig ikke det lyder helt dumt, men kan selvfølgelig godt se, at det egentlig næsten er nemmere og hente hjem fra Tyskland smiley

  • #17   13. nov 2018 TSR - Se dét havde jeg ikke lige overvejet, men så kan jeg pludselig godt forstå hvorfor den er så billig!

    Nu spørger jeg så måske dumt, men hvis den har været bygget om én gang allerede, så er den vel i okay stand trods kofangeren?


  • #18   13. nov 2018 Men en totaltskadet bil, kan den godkendes i Dk. visse stater derover, de ser anderledes på de regler,, smiley

  • #19   13. nov 2018 TSR - Ja det er lidt det store spørgsmål. Min far har nemlig importeret en Mini Cooper S JCW til min mor fra USA, hvor at den var erklæret totalt skader derovre, pga en flækket kofanger. Den fejlede absolut intet udover det og det eneste problem det stødte på, var at før den kunne registreres i DK, skulle de have fat i alle skade papirerne og forsikrings papirerne fra skaderne over i USA, men det var egentlig det største problem de stødte på smiley

    - Skal lige siges min far ikke selv hentede den hjem osv, han fik selvfølgelig en der erhverve sig med det, til at gøre det for ham smiley


  • #20   13. nov 2018 Er det en bil du selv vil eje, eller er vi ude i noget der skal laves en fortjeneste på??

    Bilen koster i bedste fald 250.000 kr før du kan hente den i en container fra en europæisk havn

    Bilen er handlet som skadet, og det er absolut ingen reklamation eller noget

    Så har de lavet noget fusk med fronten i forbindelse med tidligere skade, så skal det også udbedres før den kan synes og godkendes

    Du skal også oplyse en køber om bilen har været skadet, og det har helt sikkert indflydelse på prisen ved handel. Du får nok i bedste fald 350.000 kr når den er synet og godkendt

    Så du har 100.000 kr til og dække kofanger, lakering, uforudsete udgifter, afslag ved handel, øgede omkostninger til fragt og fremsendelse af dokumentation fra USA

    Et regnestykke der efter min mening i allerbedste fald kan ende med en gevinst på 25.000 kr, og i værste fald kan ende med en 250.000 kr bil til dele smiley

    Til sammenligning
    http://www.japanerimport.dk/Bil.aspx?BilId=375


  • #21   13. nov 2018 Rene - Det er egentlig et projekt jeg har overvejet i længere tid, at hente en ''skadet'' bil hjem fra USA, fikse den og så selv kunne eje den i sidste ende. Hvis det endte ud i jeg kunne ende med profit på hånden, ville jeg nok ende med at sælge den smiley

    Men kan da godt se på det hele, at der ikke bliver det helt store at hente. Tager udgangspunkt i at jeg selv vil have den og eje den, så tænker jeg da at jeg godt selv kan spare nogle penge?

    Ved ikke om jeg er helt henne i vejret efterhånden eller om der er noget der giver mening i det. Kan selvfølgelig godt se usikkerheden i, at den har været så smadret førhen og der kan være risiko for fusk med genopbyggelsen der tidligere er fundet sted. Men jeg tænker også, at Copart vel ikke må sætte den op til værende ''RUNS AND DRIVES'' uden dytten rent faktisk kan køre smiley Ved godt der ikke er nogen form for garanti for det, men ellers er det vel en form for ''falsk reklame''?


  • #22   13. nov 2018 Jeg kender ikke markedsførings loven i USA, men noget siger mig du måske kan komme til og ofre en del på advokater for og vinde en retssag over firmaet

    Du kan dog nok regne med den kan køre, men jeg ville ikke gå ud fra fronten fremstår helt perfekt og uden der skal købes nogle dele ud over bagkofangeren

    Bagkofangeren koster i øvrigt hurtigt 10.000-20.000 kr ser det ud til smiley

    Til sammenlign koster de under 300.000 kr i England
    https://www.gumtree.com/cars/uk/nissan/gt-r


  • #23   13. nov 2018 Det må jeg indrømme jeg heller ikke lige gør, men tænker heller ikke jeg skal ud i en retssag, så ender jeg sgu nok med at bruge flere penge på det end på bilen selv haha smiley

    Det er selvfølgelig rigtigt, chancen er der vel altid for at man køber katten i sækken med mindre man har mulighed for at tage over og inspicere bilen selv.

    Det er dyrt gejl! Tror også at hvis man skal ud og købe reservedele, så skal jeg nok have nogle gode kontakter og evt finde forums og entusiaster. Et par tusinde kroner man kan spare er penge der er tjent smiley

    Hvis man tager udgangspunkt i en sammenligning med priserne i England, kan jeg jo selvfølgelig godt se fornuften i at købe den hjem fra et andet land. Det åbenlyse problem med Englang er selvfølgelig bare placereringen af styrertøjet smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #24   13. nov 2018 Ved du hvad "runs and drive" betyder hos copart?
    "- Vehicle would start under its own operation
    - Vehicle transmission would shift into gear
    - Vehicle can move forward under its own power.

    There is no guarantee, representation, or warranty that the vehicle will (i) start, (ii) drive, or (iii) move forward under its own power at the time the vehicle is picked up at Copart's facility.


  • #25   13. nov 2018 Ham med det ene øje - Se dét er selvfølgelig en væsentlig faktor! Det lyder til at du har en rimelig mængde viden omkring Copart, kan det passe? smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #26   13. nov 2018 Jeg har kun min viden fra visse "små" youtube kanaler som har købt og genopbygget biler igennem copart.
    Men du spørger bare løs, har ret sikkert svaret på det, ellers er det relativt let at finde smiley

    Kan også lige nævne, at hvis du køber, og du køber til 24.000.. Så regn med at de vil have omkring 27-30 i sidste ende, da de har gebyr på deres salg smiley

    Samt en kammerat som er bilforhandler i us, og gerne køber biler igennem copart smiley


  • #27   13. nov 2018 Jeg har også personligt set en del af Sam Crac, synes han er super god og informativ!
    Super, sætter pris på hjælpsomhed smiley For at være helt sikker på jeg forstår det korrekt, så betyder ''RUNS AND DRIVES'' teoretisk ikke at den faktisk kan køre?

    Det ville selvfølgelig også være tusinde gange nemmere, hvis man boede i USA smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #28   13. nov 2018 Nej betyder at da den blev sat på pladsen, at den kunne starte, gå i 1gear og trille 5cm frem smiley Mener faktisk at Sam Crac har lavet et klip, hvor han snakker om netop dette begreb, og at man ikke skal ligge alt for stor vægt på det

    Men ja, alt er lettere hvis man var derhenne
    Ville nok bare gøre som der er blevet anbefalet herinde, og se om du ikke kan finde en eu bil, så slipper du også for at tænke alt for meget over ekstra regninger som vil komme ellers
    På den måde, kan du også se den inden du faktisk smider den lille sjat penge, som de nu en gang koster


  • #29   13. nov 2018 Så er der sgu lang vej på arbejde, hvis det skal gøres 5cm af gangen smiley Men tror da lige jeg vil prøve og finde den video der og se om jeg kan få noget ud af det smiley

    Det har jeg også opfatningen af efterhånden, synes bare ikke rigtig jeg har kunne finde nogle hjemmesider, der er lige så stor portfolio på smiley Og ja, så er det selvfølgelig også en del lettere at komme hen til bilen smiley Bliver dyrt i længden hvis jeg skal flyve over til USA hver gang jeg skal hente en bil hjem smiley Specielt hvis det er fusere alle sammen smiley


  • #30   13. nov 2018 Fordelen ved en højrestyret er så den store besparelse på registreringsattesten. Med mindre det er lavet om er den vist 15-20% i besparelse smiley

    Hvis du har 1.000.000 kr til bil, så synes jeg det er meget stort sats og handle en skadet bil ubeset, og håbe på den kan komme på plader

    Hvorfor ikke handle en klassiker eller nyklassiker som projekt, og så handle den videre

    Der er efter min mening så mange ting i dit projekt der kan gå galt, og afkastet er forbundet med så mange faldgrupper og problemer.

    Hvis du render i problemer med og få den godkendt og synet, kan den da sælges som dele. Men kan den indbringe 300.000 kr som ikke godkendt og i dele smiley


  • #31   13. nov 2018 Jeg plejer altid at forlange en CarFax når jeg handler bil i USA. Det er en slags journal, hvor alt er registreret i, eks. hvem der har ejet bilen, hvornår den har været til service, hvad der er blevet lavet på bilen, evt. uheld den har været involveret i etc.

    Hvis bilen i hele sit liv har været på større værksteder, vil det fremgå af CarFax. Hvis en lille lokal fusker har haft fingrene i den, står det ikke altid i CarFax. Men som udgangspunkt giver CarFax en god ide om bilens historie.

    Hvis ikke forhandleren vil udlevere den, kan man selv købe den online. Men det har jeg aldrig haft brug for.


  • #32   16. nov 2018 har en polsk kollega som køber biler hjem gennem copart, dit problem er den tætteste havn de tilbyder er i Polen. eller skal du have fat i et seperat firma der kan hente den for dig. Salvage titler fra USA tæller ikke i EU så vidt jeg forstod på ham. tænker hvis den kan registreres i Polen efter genopbygning kan man vel også i resten af EU ? han har ihvertfald haft en del biler i hænderne den vej smiley

Kommentér på:
Import af biler med skade

Annonce