{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.881 visninger | Oprettet:

Underskrevet slutseddel hvor sælger ringer og oplyser fejl {{forumTopicSubject}}

Har en forespørgsel

Vi har været ude og kigge på “ny” bil, hvor sælger tager den gamle i bytte som sælger vil give 100k for. Den har stadig gæld for 115k. Hvilke sælger også er oplyst om, da åbnet bare vil blive skrevet tilsvarende op på ny bil.

Den ny bil vil blive nedskrevet til knapt 200k, hvilket også er anført i slutseddel, at de 100k vil blive trukket fra.

Slutseddel er underskrevet af sælger på vores kopi.

Lån osv er også godkendt og alle papirer er underskrevet. Levering er sat til om 14 dage.

Sælger kontakter os så telefonisk og fortæller, at han har lavet en fejl, da han har glemt lægge restgælden oven i beløbet. Hvilket vi ikke var klar over, hvilket betyder en hel anden ydelse månedligt.

Så på slutseddel har vi en bil der koster knapt 300k minus de 100k.

Hvordan skal vi forholdes os? For slutseddel er vel bindende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underskrevet slutseddel hvor sælger ringer og oplyser fejl
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
  • #2   2. aug 2019 Finn J

Det er jeg godt klar over smiley

Tænker bare om det så betyder at vi skal have bilen til den indgået aftale?

Som slutsedlen er skrevet er den jo klart til vores fordel, og det er sælger som ønsker annullere eller lave nye vilkår (meget forringet for os).

Sælger har jo bilen, så han kan vel “nægte” udlevere den, eller i princippet omregistrere vores nuværende bil? smiley

• #3   2. aug 2019 Er sælger et firma eller privat person?

• #4   2. aug 2019 Simon S

Sælger er bilforhandler.

• #5   2. aug 2019 Kan en forhandler træde tilbage fra en indgået aftale, hvis der f.eks. er begået en fejl ?

Jeg har set tilfælde, hvor en sælger decideret har anført forkerte priser i slutsedlen, naturligvis helt utilsigtet. Der har således været tale om en form for fejlskrift. Det har dog ikke kun været selve tallene, der var skrevet forkert, men også hele den forudgående tankegang eller beregning har været forkert. Spørgsmålet er hvornår en kunde kan støtte ret på en sådan fejlagtig aftale.
    Aftalelovens § 32 indeholder regler om fejlskrift eller anden fejltagelse. Det fremgår at hvis en aftale eller en erklæring ved fejlskrift eller anden fejltagelse har fået et andet indhold end tilsigtet er afgiveren ikke bundet af aftalen eller erklæringen, hvis modtagen indså eller burde indse at der forelå en fejltagelse. Det betyder at hvis modtagen var klar over at der forelå en fejltagelse eller burde vide det, kan en aftale tilsidesættes. Det er dog afgiveren, der skal bevise at modtageren vidste eller burde vide, at der forelå en fejltagelse. Konklusionen er at det er uhyre vanskeligt for en forhandler at komme ud af en aftale, også selvom det måske synes at have været åbenbart for kunden at der forelå en fejl. Det bekræfter praksis også.

Evt læs mere om aftale lovgivningen her
    https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=177079

• #6   2. aug 2019 Hvad koster den bil i køber, har svært ved at gennemskue om den koster 200, 300 eller 400.000,- udfra det du skriver?

• #7   2. aug 2019 Så du håber på at du lige kan tørre resten af DIN gæld af på sælger? Flink fyr du er ellers..

• #8   2. aug 2019 Den her sag falder helt klart ind under, at du som køber har indset - eller burde indse - at der er tale om en klar fejl. Du ved jo udmærket godt, at du ikke skal have bilen 100.000 kr. for billigt. Så nej, den er han ikke bundet af.

• #9   2. aug 2019 #6

Bilen koster knapt 300k

Prøver jeg aldeles ikke på, men tænker nærmere en form for kompensation / afslag, ekstra udstyr. For hvis det havde været den anden vej rundt, så havde de nok skulle prøve smyge sig udenom.

Vi har lige været det igennem med vores nuværende bil, grundet rust (den er 3 år gammel), men alle de undskyldninger for at slippe for udbedre det u.b. selvom bilen holder i garage, undervogn / hulrumsbehandlet og alle service overholdt, bulede lakken under dørerne og i taget og ved bagruden, hvor de mente det var fugleklatter og isskrabers skyld. smiley en bil som lige har rundet 25k km.

• #11   2. aug 2019 #8

Det er vi helt enige om, men seriøst nej.

Hverken konen og jeg tænker nærmere over det før sælger kontakter os, som sagt var lån, slutseddel med betingelser, prisen for den nye bil og det hele underskrevet.

Men sagt på en anden måde, har vi så et lån på 200k på en bil som vi ikke har nu? Eller er der fortrydelse på dette også ?

Det er jo godkendt og underskrevet under de forudsætninger som sælger har stillet op og som er skrevet i slutsedlen.

• #12   2. aug 2019 Så du vil have kompensation for en menneskelig fejl? Håber ikke du lærer eventuelle børn den opførsel.

Det er mennesker som dig der gør at alt skal kontrolleres og justeres - og straffes når det ikke er nok. Styr dig.

• #13   2. aug 2019 #10

Sælger, ikke os. Han har jo bare taget nyprisen og trukket de 100k fra.

Tænker mere på lånet, og undskyld hvis det ikke har fremgået ordentligt. smiley

• #14   2. aug 2019 Du ved vel godt, hvordan din købesum fremkommer, går jeg ud fra? Pris på den nye bil minus pris på din egen. Det kan godt være, du påstår, du ikke har indset det - men du BURDE i hvert fald helt klart have indset det.

• #15   2. aug 2019 #12

Læs hvad jeg skriver, eller måske har formuleret “ulæseligt”. Som sagt undskyld hvis jeg har det. smiley

Vi har jo optaget et lån som er godkendt nu, til en bil som vi ikke ejer. Eller kan dette også tages retur? Det er som sagt underskrevet. smiley

• #16   2. aug 2019 Hvis der skal skrives en ny slutseddel, så er der vel også mulighed for at lade handlen gå tilbage, hvis i ikke kan leve med den nye ydelse. Tvivler på at der er noget at hente i den her sag.

• #17   2. aug 2019 #14

Det er jo skrevet sådan her.

Køretøjet inkl. moms 309.800
    Ekstra udstyr inkl. moms 2500

Levering inkl. moms -
    Nummerplader (momsfri) -

Kontantpris i alt inkl. moms 312.300

Kontant udbetaling -
    Byttebil 100.000
    Restgæld byttebil 21.500

Købssum inkl. moms 233.800

Lånebeløb 207.800

Dette er kun vores anden nye bil, hvordan skulle jeg kunne regne det ud?

• #18   2. aug 2019 Ved du ikke, hvad restgælden er i din gamle bil? Havde du slet ingen idé om det?

• #19   2. aug 2019 #18

Jo, det er jo, det er det jeg prøvede at forklare højere oppe. Som sælger har glemt skrive i slutsedlen. Ikke noget at gøre med vi skal snyde sælger for 100k, men om vi hæfter for et lån nu til en bil som koster væsenligt mere? Ergo om lånet kan lægges om / forhøjes UDEN omkostninger for os.

Det er det jeg mener med kompensation, eller tilsvarende nedslag eller forhandle renten.

• #20   2. aug 2019 Er det et lån gennem forhandleren? Det ser sådan ud.

Generelt er der fortrydelsesret på lån. Det er der også på jeres. Men mon ikke forhandleren klarer den uden yderligere omkostninger? (ud over dem, I skulle have betalt som følge af det større lån)

Herudover kan jeg ikke se, der er nogen kompensation at hente.

• #21   2. aug 2019 #20

Super. smiley

• #22   2. aug 2019 Alle kan fejle. Men sælger bør da ikke træffes for det.

Mon ikke han kan overtales til en lille smile gave til bilen og alle er glade.

• #24   3. aug 2019 Synes du skal sætte dig i forhandlers sted, det kan have store konsekvenser for hans firma/hverdag/familie.. hvis du har lånt 200k kan du vel betale de 200k tilbage? eller finde en bil i det prisniveau du har råd til? en ting er hvis forhandleren havde lavet en fejl på 5-10k men 100k det kan man simpelthen ikke være bekendt...

• #25   3. aug 2019 Forhandleren må sgu da tjekke op på sine tal, det er ham der er proffen her.

• #26   4. aug 2019 Når beløbet er så stort, så tror jeg næsten det vil gå under at handle i ond tro, da du burde have set det.

I ender helt sikkert i retten, hvis I stiller jer på tværs.

• #27   4. aug 2019 https://autobranchendanmark.dk/jura/autojura/koeberet/annoncer-og-slutseddel/

Kan en forhandler træde tilbage fra en indgået aftale, hvis der f.eks. er begået en fejl ?
    Jeg har set tilfælde, hvor en sælger decideret har anført forkerte priser i slutsedlen, naturligvis helt utilsigtet. Der har således været tale om en form for fejlskrift. Det har dog ikke kun været selve tallene, der var skrevet forkert, men også hele den forudgående tankegang eller beregning har været forkert. Spørgsmålet er hvornår en kunde kan støtte ret på en sådan fejlagtig aftale.
    Aftalelovens § 32 indeholder regler om fejlskrift eller anden fejltagelse. Det fremgår at hvis en aftale eller en erklæring ved fejlskrift eller anden fejltagelse har fået et andet indhold end tilsigtet er afgiveren ikke bundet af aftalen eller erklæringen, hvis modtagen indså eller burde indse at der forelå en fejltagelse. Det betyder at hvis modtagen var klar over at der forelå en fejltagelse eller burde vide det, kan en aftale tilsidesættes. Det er dog afgiveren, der skal bevise at modtageren vidste eller burde vide, at der forelå en fejltagelse. Konklusionen er at det er uhyre vanskeligt for en forhandler at komme ud af en aftale, også selvom det måske synes at have været åbenbart for kunden at der forelå en fejl. Det bekræfter praksis også.

Bilen er efter dette at dømme Jeres til den aftalte pris.

• #28   4. aug 2019 #27
    Læser du overhovedet, hvad du selv poster, siden du konkluderer sådan?

• #29   4. aug 2019 #28 Det er sælger der må bevise at de vidste sælgeren har sjusket da de underskrev

• #30   4. aug 2019 Det er også forholdsvis let at bevise, at det er en fejl, der var kendt - eller burde være kendt - i dette tilfælde, hvor det netop er en fejl i købers restgæld, der gør sig gældende. Køber ved jo udmærket godt, at han ikke kun skylder 20.000 i den gamle bil.

Man kan også gå så langt som at sige, at det er KØBER, der ikke opfylder forpligtelserne. Han har lovet at levere en bil med en restgæld på de der 20.000'ish, men leverer i stedet en bil med en restgæld på 100.000 mere. Så er den vendt rundt til pludseligt at være købers problem. Forudsætningerne i købsaftalen er jo ikke opfyldt fra købers side.

Så nej, der er intet at komme efter fra købers side. Det er jeg helt overbevist om. Men man kan da prøve at tage den i retten og bruge en masse omkostninger på det, hvis man har lyst.

• #31   4. aug 2019 Det var nok ikke sket for mig, for jeg ville have spurgt om hvad jeg totalt skulle af med efter endt afbetaling, og så ville det nok have afsløret at noget var forkert, og så kunne jeg bagefter ærgre mig over ikke at have holdt min kæft lukket smiley

• #32   4. aug 2019 Men kan man ikke sige det er en fejl som må koste kr 10.000 i lærepenge, sælger laver jo en klar fejl 40?

• #33   4. aug 2019 #30 som jeg læser det, er det 15.000. Køber Har oplyst sælger at der er 115.000 i restgæld, men trækker kun de 100 fra.
    Det er sælger der har lavet en fejl, men det er stadig sælgers ansvar at påvise, at køber burde have bemærket der mangler 15.000 i sælgers regnestykke.

Jeg har selv købt en bil uden partikkel filter, som jeg ellers forventede der var da det stod, og jeg var bekendt med den ekstra afgift der er på at det mangler. Sælger sagde det er en fejl. Men det er sælger der skal påvise at jeg vidste der ikke var partikel filter .
    Jeg tilbød sælger en rimelig kompensation på 6000, som går op med at jeg forventede at have bilen i 6 år. Det holder ham og jeg i et rundt nul, og fra mig egentlig et fair tilbud, da der ikke ligger noget erstatning jeg får noget ud af. Han ville hellere betale de 997 årligt, så længe jeg har bilen. Vi går ind i 7 år, og han er lige træt af det bøvl der er hvert år.

• #34   4. aug 2019 Så skal du lige læse det igen, det hele...

Du kan heller ikke sammenligne dit tilfælde med det her. Det har været en mangel ved bilen i forhold til det beskrevne. Det er ikke tilfældet her.

• #35   4. aug 2019 #34
    Jeg kan ikke få det til at blive andet end 15.000 sælger mangler
    Som jeg ser det er bilen 100.000 værd, men køber skylder 115.000.
    Sælger påtager sig ved en fejl derfor hæftelsen på 15.000

• #36   4. aug 2019 Så vidt jeg forstår er der en fejl på mindst kr 100.000, ellers kan der da ikke være væsentlig forskel i den ydelse køber skal give?

• #37   4. aug 2019 Enig. Det er en fejl i niveau 100.000 kr. Det skriver trådstarter jo også selv og bekræfter.

• #39   4. aug 2019 Peters bil er af sælger prissat til 100.000 men har restgæld på 115.000
    Peter får trukket 100.000 fra den nye bils pris, mens sælger ringer og siger han har glemt restgælden.
    Sælger beholder jo Peters bil, hvorved jeg ikke kan forstå hvor de 100.000 i snakker om sælger mangler? Han har glemt at hæve restgælden på det nye lån, og taber derved 15.000 eller rettere 21.500 som jo er den egentlige restgæld.
    Peter skal jo låne yderligere 207.000 i regnestykket.

I må meget gerne prøve at sætte regnestykket op, så os der ikke har matematik på A niveau også kan se hvor kæden er hoppet af

• #40   4. aug 2019 Den nye bils pris skal der ikke røres ved , eftersom at gælden i byttebilen overstiger dens værdi. Han kunne lige så godt solgt den gamle bil privat for 115k, betalt lånet af og købt den nye bil for de 300k.

• #42   4. aug 2019 Nu er det bare ikke det der er sket i dette tilfælde og derfor kan vi ikke læne os op ad det.

Jeg prøver at regne ud hvad sælger mangler, for det kan i mit hoved ikke ende med et beløb i 100.000 klassen.
    Dykker vi helt ned, får sælger en bil der reelt set kun er 93.500 værd, når vi antager han har glemt at lægge gælden til det nye lån, og derfor må afskrive det.
    Sælger mangler derfor også 6500 på byttebilen

I regnestykket Peter skriver, anføres restgælden på 21.500.
    Sælger må derfor have glemt at lægge det oveni det ansøgte finansieringslån, som figurere nederst
    Sælgers lånetilbud på 207.800 mangler således differencen til de 233.800 på 26.000.
    I bilens overslagstilbud er der formegentlig inden lånet er ansøgt lagt 26.000 oveni, som dækker restgæld samt adminstrationg/gebyr mv. på 4500. Det beløb virker bestemt ikke urealistisk
    Sælger må således mangle 26000+6500 som han har "budt for lidt" på byttebilen.
    Nu ved jeg ikke hvad der normalt tjenes på brugte biler, men til sælgers forsvar kan jeg kun sige Peter skulle have stilles spørgsmålstegn ved at lånet er mindre end det anførte beløb, de 2 tal burde have været i ballance, eftersom der i prisoverslaget ikke figurere kontante betalinger.
    Når jeg kigger på det nu, kan jeg godt se det- men havde jeg stået ved en forhandler, var det nok heller ikke noget jeg havde studset over. 207.800 er stort nok et beløb for mig

Køretøjet inkl. moms 309.800
    Ekstra udstyr inkl. moms 2500

Levering inkl. moms -
    Nummerplader (momsfri) -

Kontantpris i alt inkl. moms 312.300

Kontant udbetaling -
    Byttebil 100.000
    Restgæld byttebil 21.500

Købssum inkl. moms 233.800

Lånebeløb 207.800

• #43   4. aug 2019 Men byttebilen er jo ikke Peters, eftersom der er restgæld i. Så forhandleren skal vel overføre de 100k, som han vil give for byttebilen, til finansieringsselskabet. Udover det, så sørger forhandleren så også lige for at betale de resterende 15k, så bilen er betalt helt af. Beløbet udover de 100k skal jo så lægges oveni det beløb som den nye bil står til. Så 315k eller der omkring skal den nye bil koste.

• #44   4. aug 2019 Det kan jeg godt se rigtigheden i.
    Så ved jeg virkelig ikke hvordan jeg kan komme frem til de regnestykker smiley

• #46   7. aug 2019 Ny bil 300.000
    Bytte bil 100.000

Sælger glemmer gæld i bytte bil på 115.000 kr. det må altså anses at være sælgers problem!

• #47   7. aug 2019 #46
    Ganske rigtigt - sælger af "byttebilen"...

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 8 Emner: 1 Svar: 94
    #48   7. aug 2019 300000kr - nedskrevet til knap 200000kr - det er de julenumre forhandlerne bruger idag. De 100000 kr er dem dig og mig betaler for købers bil. De mengelerer med nettoprisen - nedsæt den på papiret og slip med langt mindre afgift. Det er staten - dig og mig - der betaler. Jeg købte bil sidste år. Ved en Suzuki forhandler i Frederikshavn sagde sælger ordret "hvis du køber den der (en S-cross) kan jeg give dig 25000 kr for din gamle bil, for der kan jeg mengelere med afgiften".
    De svindler for mange millioner.
    Jeg købte ikke bil der.

• #50   7. aug 2019 Utroligt at folk ikke læser hvad manden han skriver, men i stedet overfalder de ham som et kobbel ulve og er efter ham, det er fanme for dårligt at voksne mennesker ikke kan læse det manden skriver, aldrig i livet skal jeg spørge om noget herinde.

• martin c
    martin c Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 190
    #51   7. aug 2019 I kommer reelt med et underskud i hånden. Så enhver må da kunne regne ud at lånebeløbet vil overstige den nye bils pris. Det tror jeg også en dommer vil kunne indse. Der er jo på intet tidspunkt snakket om en rabat på 100.000 kr.

• #52   7. aug 2019 Der er altid 14 dages fortrydelsesret på lån osv, så du er ikke tvunget til at modtage lånet eller købe bilen, det er altid en god ide at sikre sig at alle tallene er i orden inden man skriver under på ting, at man læser vilkår osv.

Lyder som om i er blevet noget forhippet og ivrige og bare er sprunget ud i det smiley

• #53   7. aug 2019 Der er mange tal og manglende forklaringer i hele denne tråd. Det er ikke til at holde rede på, så i stedet for vil jeg blot nævne dette:
    Hvis der er tale om en fejl på ca 100k i slutsedlen, som du bliver gjort opmærksom på, så er det i en størrelse, som kan gå hen og blive betegnet som at handle i “ond tro”, hvorfor sælger derfor kan annullere aftalen.
    En konstruktiv dialog vil derfor være, at fortælle sælger, at du anderkender fejlen, men skal have udgifterne til annulleringen af lån dækket. Herved vil du som køber være skadesløs og sælger (den professionelle part) skal betale dit annulleringsgebyr til dit lån - nok ca. 5000kr-10000kr. En udgift som han må bære for fejlen han har lavet.

Husk det kan godt være, at sælger har skrevet under på slutsedlen, men det har du også. Du har derfor også verificeret at talene passer ifølge aftalen i har lavet. Er man ikke stærk i den slags sager, så kan melde sig ind i FDM og få den til at se aftalen igennem inden underskrift

Du får nok svært med noget som helst andet, da du fra start har en negativ formue, idet gælden i din bil er større end bilens værdi. Det er derfor ret indelysende at du skal låne det fulde beløb for den nye bil.

• #54   7. aug 2019 Hvis det var på standard finansiering ville det se nogenlunde sådan her ud :
    300.000 købspris
    Gamle bil restgæld 115.000
    20%udbetaling = 60. 000
    Du får 100.000 for din gamle bil så der mangler 15.000 for at den går op da man skriver under på i slutsedlen at bilen er uden behæftelse når man sælger den. Så de 15.000 vil mangle i det her tilfælde, som man ligger oveni udbetalingen.
    Hvilket så vil være 75000 i stedet.
    Lånebeløb vil i det her tilfælde ( med udgangspunkt i købssum på 300.000) være 225.000kr + etablering mm.

Du kan også regne udgangspunktet til lån ( det du reelt giver for den nye bil) ud ud hvis du kender det du reelt får for din gamle bil og ligge det beløb oveni bytteprisen..

John.
    Folk som dig forstår ikke at når man gearer bilen kommer det netop dig tilgode som køber bilen da du så kan få bilen billigere.. Det giver mere i den anden ende ( bedre byttepris) end du ville få hvis man ikke kunne udnytte en gearing..

Til trådstarter. Før i har skrevet under på lånedokumenter gennem banken ( hvem end det er, mange kører med nem id) ligger det blot som en godkendt ansøgning i systemet. Den kan ikke afregnes før de sidste papirer er modtaget og sendt ind

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 8 Emner: 1 Svar: 94
    #55   7. aug 2019 #49 og #54.
    Jo jeg forstår godt at jeg får mere for min gamle bil. Den nye har kørt 2 gange rundt på parkeringspladsen, så det er en demobil. Så den ryger lige 30000 ned i pris, så jeg får mere for den gamle. De 30000 sparer sælger på afgiften, da han sætter værdien inden afgift.

• paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 28
    #56   7. aug 2019 Tag en advokat... det er det billigste for dig. Få hævet handlen. Der er masser af andre biler derude - Hvis en bilsælger ikke kan afslutte en handel uden at lave en grov regnefejl, er der noget muggent i butikken. En slutseddel er ikke bindende, hvis den ikke opfylder de kriterier, der er aftalt skriftlig. Hvis du ikke vil bruge en advokat, så meddeler du sælger, at du ikke føler dig bundet, du hæver handlen. Hvis han vil anlægge sag, så lad ham gøre det.

• #57   8. aug 2019 John j du har tydeligvis ikke sat dig ind i de nye regler for demobiler som kom samtidig med man satte afgiften ned. Der er ikke meget ide i at registrere demo modeller længere da de skal genberegnes efter 3-4 måneder ud fra markedsprisen på en tilsvarende bil. Dvs er den indregistreret ekstremt billigt og en tilsvarende bil er væsentligt dyrere, så vil man skulle betale mere registreringsafgift på bilen efter 4 måneder. Det kan godt være der er lift at hente på dyre biler stadig, men det er ikke 50-100.000 som det var tidligere.
    Men det har du jo tydeligvis helt styr på kan jeg se. Og slet ikke fordomsfuld overfor bilforhandlerne på nogen måde.

• #58   8. aug 2019 Som det fremgår ovenfor, er der ikke alverden at hente på demobiler længere. Lidt er der naturligvis, men det er ingen kanon forretning, som det har været tidligere.

Der, hvor man til gengæld kan forarges en smule, er de forhandlere, der sælger en bil MARKANT billigere til erhvervsdrivende. Hvorfor skal man have adskillige tusinde kroner i rabat, fordi man har et CVR-nummer? Det ville man som privatperson godt kunne føle sig lidt snydt af. Men det har så intet med afgifter at gøre, men mere det enkelte mærke (eller enkelte forhandler), der vinder/taber penge ved det.

Nå, men under alle omstændigheder har det nok ikke så stor relevans for trådstarter smiley

• hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #59   8. aug 2019 Hvis sælgeren ringer og oplyser at han har lavet en regnefejl så er det jo ikke den aftale der står på slutseddel så denne er derfor ikke gyldig længere så derfor kan du da sagtens springe fra.

• #60   8. aug 2019 #58

Fordi den kan sælges som beset. Ingen garanti eller reklamationsret. Kunne de undgå det til private, så solgte de dig den gerne til prisen smiley

• #61   8. aug 2019 #60
    Nej, jeg snakker om nye biler. Det fremgik selvfølgeligt måske ikke så klart. Akkurat samme garanti osv. Der er bare to prislister - en for private og en for erhvervsdrivende.

• #62   9. aug 2019 #61
    Enig.
    Jeg sidder med Renault/Dacia og lidt volvo til dagligt som heldigvis ikke har det sådan skruet sammen på nær hvis det er privat leasing eller lign, så er der nogle ekstra tilskud. Og nogle få flåde modeller som talisman og espace hvor der er ekstra skarp beskatning på nogle specifikke modeller. Volvo er også gået fra business line. Og det gør meget hvis man er hr og fru dk der gerne vil ud og købe bilen . Men tror det er meget brugt på andre mærker stadig

• #63   9. aug 2019 Jeg troede faktisk, at Volvo ogsp gjorde det. Synes en kollega havde nævnt det.

Ud fra, hvad jeg kunne høre mig til da vi købte ny bil, var Ford "værst" (bedst for erhvervsdrivende) og det ha rueg hørt, at BMW også er. VW var sådan en mellemting med en del at hente, men ikke nær så meget. Peugeot gav en gratis metallak og det var det.

Kommentér på:
Underskrevet slutseddel hvor sælger ringer og oplyser fejl

Annonce