{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.797 visninger | Oprettet:

syn og sports udstødning... {{forumTopicSubject}}

hey bg.. smiley

tiden er snart der hvor jeg skal til syn...

har lavet mig en lille klods som jeg ka sætte ind i bagpotten så den ikke siger nær så meget som nu...

men hvor mange synsmænd går op i at man selv har lavet en udstødning fra katalysatoren af??

politi'et har aldrig sagt noget til den 4" potte der sidder bag i men de kommentere hver gang mit luftfilter... :S

og den blir self synet med luftfilteret... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  syn og sports udstødning...
  • #1   7. mar 2011 Hvis ikke forurening og støjniveau er for højt, og det ellers er bygget forsvarligt med god afstand til brandbare ting under bilen, er det efter min bedste overbevisning ligegyldigt om du selv laver udstødningen.

Jeg har synet bil omkring 10 gange med hjemmelavet udstødning - alle gangene har der været thumbs up...

• #2   7. mar 2011 udstødningen ligger faktisk talt op af tanken men der er lagt noget tykt gummi imellem og har da kørt rundt med det i knap et år nu... smiley

altså den brummer jo som den ska

men siger da lidt selv om klodsen er sat i men det er betydeligt mindre...

• #3   7. mar 2011 Den må ikke være for tæt på tanken - det kan der sagtens blive bøvl med...

• #4   7. mar 2011 Sajmon <-- I synssammenhænge kan vi desværre ikke bruge din mening til noget.

Hvis man læser detailforeskrifterne for syn på fstyr.dk kræver det at udstødningen er TÜV eller E-godkendt. Der står ikke noget om hvilket materiale den skal være lavet af. Denne regel kan spænde ben for hjemmelavede rustfri udstødninger.

Dertil kommer støjniveauet som højst må overskride 3dB ift. det noterede på typegodkendelsen.

Dvs. at en krakilsk synsmand kan dumpe bilen, men i praksis vil det nok ikke være et problem.

Husk nu at der er forskel på synet og godkendt smiley

• #5   7. mar 2011 prøv dog..

• #6   7. mar 2011 Mads R: Prøv nu lige at læse hvad der rent faktisk står i forskriften, inden du udtaler dig.

7.04.001 Generelle bestemmelser
    (1) Udstødningssystem skal være således indrettet og anbragt,
    a) at udstødningsgas ikke kan trænge ind i fører- og passagerrum,
    Udstødningssystemet skal være tæt og fastgjort på en sådan måde, at rystelser ikke fremkalder brud eller utætheder. Udstødningssystemet må ikke føres gennem karrosseriets indre.

b) at udstødningsgas ikke bliver ført ud til højre for køretøjet, og
    Der findes dog biler, der er EF-typegodkendte, for så vidt angår støj, hvor udstødningssystemets udmunding er placeret under bilen og peger i retning mod højre.

c) at der ikke er fare for antændelse af brændbare materialer på køretøjet. Afstanden til materiale, der ikke er varmebestandigt, skal være større end 50 mm.

Kommentér på:
syn og sports udstødning...

Annonce