2.797 visninger
|
Oprettet:
syn og sports udstødning... {{forumTopicSubject}}
hey bg..
tiden er snart der hvor jeg skal til syn...
har lavet mig en lille klods som jeg ka sætte ind i bagpotten så den ikke siger nær så meget som nu...
men hvor mange synsmænd går op i at man selv har lavet en udstødning fra katalysatoren af??
politi'et har aldrig sagt noget til den 4" potte der sidder bag i men de kommentere hver gang mit luftfilter... :S
og den blir self synet med luftfilteret...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Jeg har synet bil omkring 10 gange med hjemmelavet udstødning - alle gangene har der været thumbs up...
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
altså den brummer jo som den ska
men siger da lidt selv om klodsen er sat i men det er betydeligt mindre...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
Hvis man læser detailforeskrifterne for syn på fstyr.dk kræver det at udstødningen er TÜV eller E-godkendt. Der står ikke noget om hvilket materiale den skal være lavet af. Denne regel kan spænde ben for hjemmelavede rustfri udstødninger.
Dertil kommer støjniveauet som højst må overskride 3dB ift. det noterede på typegodkendelsen.
Dvs. at en krakilsk synsmand kan dumpe bilen, men i praksis vil det nok ikke være et problem.
Husk nu at der er forskel på synet og godkendt
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
7.04.001 Generelle bestemmelser
(1) Udstødningssystem skal være således indrettet og anbragt,
a) at udstødningsgas ikke kan trænge ind i fører- og passagerrum,
Udstødningssystemet skal være tæt og fastgjort på en sådan måde, at rystelser ikke fremkalder brud eller utætheder. Udstødningssystemet må ikke føres gennem karrosseriets indre.
b) at udstødningsgas ikke bliver ført ud til højre for køretøjet, og
Der findes dog biler, der er EF-typegodkendte, for så vidt angår støj, hvor udstødningssystemets udmunding er placeret under bilen og peger i retning mod højre.
c) at der ikke er fare for antændelse af brændbare materialer på køretøjet. Afstanden til materiale, der ikke er varmebestandigt, skal være større end 50 mm.
syn og sports udstødning...