{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

Hvad bør jeg gøre og hvad kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Har brug for nogle råd fra nogle kloge mennesker.

Jeg købte i september 2010 min Mitsubishi, der dengang var 2 år gammel - dvs den er fra 08/08/08.
Den har tidligere kørt som firmabil, oplyste sælger.

Motormæssigt fungerer det bare, der er intet at klage over, men der er kommet rust i den ene skærm, bagklappen og på motorhjelmen.
Det i skærmen mener sælgers værksted er zinkopkog og han har taget billeder og sendt ind til Mitsubishi Danmark. Dette skete for en måneds tid siden.
Jeg har så ringet 4-5 gange og spurgt til hvad der sker, men værkføreren, jeg snakkede med, er altid optaget, når jeg ringer. Der lægges så besked at han skal ringe til mig, men det har han ikke gjort endnu.

Jeg tager derop i dag og brokker mig og vil gerne vide hvad der sker.

Men hvad er mine rettigheder? Kan jeg kræve at lade handel gå tilbage?
Kan jeg kræve at det rust laves uden beregning og den lakeres, så det bliver pænt igen?
Hvad skal jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad bør jeg gøre og hvad kan jeg gøre?
  • #1   18. apr 2012 Du kan i hvertfald ikke kræve at lade handlen gå tilbage. Mht rust, så er det jo spørgsmål om garanti. Er der ingen garanti, så tror jeg sgu ikke at du kan gøre noget

• #2   18. apr 2012 Har forsøgt at finde ud af hvordan det ser ud mht fabriksgaranti på rust. Bilen har jo "kun" været 3 år, da rusten viser sig i skærmen, så det bør da dækkes af deres rustgaranti.
    Havde heller ikke regnet med at kunne lade handel gå tilbage - mere at jeg havde noget konkret at kunne smide i hovedet på værkstedet for at få det ordnet, for har dem mistænkt for at trække det i langdrag, så tiden går udover garantien.

• #3   18. apr 2012 er det indefra,eller udefra der er rust,du må finde ud af fabriksgaranti,samt har bilen været til årlig rustkontrol med stempel i bogen

• #4   18. apr 2012 Ja det kommer jo meget an på om den årlige rustkontrol er blevet overholdt. Hvis ikke, så dækker rust garantien ikke længere...

• #5   18. apr 2012 Er den årlige rustkontrol overholdt, så kan du få det dækket på garantien - men er der ikke stempler i bogen så må du selv op med nogle knaster..

• #6   18. apr 2012 Når din bil er fra 08 er den jo snart 4 år og mitsubishi yder kun lak garanti i 3 år, så tror ikk du skal regne med at de dækker det.. Så skulle det have været lavet inden bilen fyldte de 3 år hvis de skulle dække det.

• #7   18. apr 2012 umiddelbart ser det ud til det er overflade rust. Har kigget forskellige steder på nettet og fundet noget med 7 års garanti som første ejer - 5 år som anden ejer.
    Sidst, den var til "rustcheck" hos Mitsubishi var i februar sidste år, men mit eget værksted foretager osse rustcheck.
    Servicebogen er stemplet med alt, den skal.
    Men tager derop nu her og hører til hvad der sker.

• #8   18. apr 2012 Takker mange gange for svar.
    Må bare prøve at se hvad de siger, når jeg tager derop.

• #9   18. apr 2012 Skal lige sige, at rusten i skærmene er IKKE brudt af lakken - den kommer indefra, da der ikke er hul i lakken, det sagde værkføreren selv og han snakkede om zink opkog.

• #10   18. apr 2012 Hvis rusten kommer inde fra og er zinkopkog, så vil rustgarantien dække, såfremt at alle rusttjek er foretaget på et autoriseret Mitsubishi værksted, det er ikke nok at AutoMester, Din Bilpartner og andre småværksteder foretager dette tjek.
    I nogle tilfælde kan de udføre service og vedligehold, således at den mekaniske fabriksgaranti opretholdes.
    Det er noget andet med lak- og rustgaranti.

Hvis der er mulighed for at det kommer fra stenslag, så vil de med ret stor sandsynlighed ikke dække, det vil sige hvis det er i kanten af taget ved forruden, på kølerhjelmen, hen ad siden, i skærmkanter osv. så skal det være meget tydeligt at det ikke er stenslag, hvis det skal dækkes.

• #11   18. apr 2012 Takker Brian D
    Ser hvad de siger, når jeg kommer derop.

Tak for svar allesammen

Kommentér på:
Hvad bør jeg gøre og hvad kan jeg gøre?

Annonce