{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.449 visninger | Oprettet:

Bil registreret i mit navn u. underskrift {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har været ovre og se på en bil på Sjælland og sælger har omregget bilen i vores navn uden vores underskrift.

Vi fik ikke bilen med hjem, så nu står vi med den originale reg. attest og et girokort på forsikring og grøn ejerafgift

Hvordan står vi stillet i denne situation?

Omregistreringen kan jo ikke være gyldig uden vores underskrift

Sælger (bilforhandler) vil ikke betale en krone selvom han har kørt rundt på vores forsikring / ejerafgift i 3 uger i en bil som står 400km fra hvor vi bor og som slet ikke er vores :-)..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil registreret i mit navn u. underskrift
  • #1   29. maj 2012 Har i betalt for bilen?
    Meld den stjålet og få Falck til at hente den hjem til jer.


  • #2   29. maj 2012 Hehe.. På papiret er det jo faktisk jeres bil smiley

    Hvis I ikke har betalt nogle penge til manden, har i teorien fået en gratis bil foræret


  • #3   29. maj 2012 det er faktisk jeres bil. når i står på reg attesten

  • #4   29. maj 2012 har i købet den?? eller ikke??

  • #5   29. maj 2012 Vi har ikke betalt en eneste krone for bilen og er ikke interesseret i den. Vi vil bare ikke betale for at en lusket forhandler kører gratis i vores navn smiley

  • #6   29. maj 2012 mel ham for bedrageri.. eller hent jeres gratis bil hvis der ikke er rast gel i den smiley

  • #7   29. maj 2012 Få hentet den bil. Det er jeres bil nu.. Surt for ham

  • #8   29. maj 2012 Den der skriver at det er Rene's bil, bare fordi navnet står på reg attesten, tager fejl!
    Det er muligt at Rene nu er den registrede ejer, men det gør ham desværre ikke til den juridiske ejer.


  • #9   29. maj 2012 Hvis han har skrevet under for jer uden fuldmagt, så er det vel bedrageri eller dokumentfalsk. Så det er vel bare at melde ham.

  • #10   29. maj 2012 De sagde på SKAT at man godt kunne omregge bilen uden den originale reg.attest, så han kan vel bare sælge den og omregge den til den nye ejer?

  • #11   29. maj 2012 Don Ø
    Fordi der skal være et bevis på at der har været indgået en reel handel!


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #12   29. maj 2012 Det er lidt mere kringlet end som så.. Hvis rene betaler hans udestående med forhandler/værksted så er det hans bil.

    Forhandleren kan tilbageholde bilen indtil regningen er betalt. men må selvfølgelig under ingen omstændigheder benytte den overhovedet.

    Hvis i ikke har givet tilsagn om at ville købe bilen hverken muntligt eller skriftligt, så er det ned på den nærmeste politistation og melde forhandleren som bedrager.

    Hvis i derimod har en "slags" mundtlig aftale om at købe... så skal i beslutte om i vil lyve i retten ( og der ender det hvis forhandleren mener han har ret, eller hvis han har et vidne på et tilsagn)

    Er det sådan at sagerne forholder sig så vil det klogeste være at se om i ikke kan få ham til at beholde bilen for et mindre beløb.

    Hvad bil drejer det sig om . og til hvad pris ?


  • #13   29. maj 2012 Det er en C8 til 100K som skulle byttes med vores ML400

    Problemet var at C8'eren var i så ussel stand at en evt. byttehandel aldrig kom på tale. Så vi har ikke lovet at vi ville købe den, ej heller gav han nogen garanti for at ville købe vores. Vi havde jo endnu ikke set hinandens biler.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #14   29. maj 2012 Der er altid 2 sider af samme sag. jeg ville tage på politi stationen, og så må de høre forhandlerens forklaring og derfra vurdere om der kan rejses en sag om bedrageri..

    Tag alt hvad du har af mail korespondance med.

    Held og lykke. Du må meget gerne berette om udfaldet.

    //Brian


  • #15   29. maj 2012 Jeg ville ringe til politiet og så ville jeg bare afmelde den så står han jo med et problem engang han får pillet pladerne smiley

  • #16   29. maj 2012 Han skal bare meldes til politiet, som mange skriver. Og så må SKAT vel kunne forklares, at du ikke har skrevet under på en omregistreringsblanket og derfor ikke skal være den registrerede ejer.

    Som Jesper S skriver, så er man <i>ikke</i> den juridiske ejer af bilen, bare fordi den er omregistreret i éns navn. For at blive juridisk ejer, skal der indgås en købsaftale - og det er jo ikke tilfældet her. Det er en meget udbredt misforståelse, at det følges ad - men det er ikke tilfældet.

    Det kunne være interessant nok at få løbende opdateringer herinde. Jeg har alligevel aldrig hørt om en lignende sag, må jeg sige!


  • #17   29. maj 2012 Ville melde ham til politiet med det samme!

    Og ellers må du godt skrive lidt update herinde så vi andre kan følge med, gerne i denne tråd/emne. så vi kan følge med i hvad der sker...


  • #18   29. maj 2012 Vi tager op til SKAT i morgen, så vil jeg lige høre hvad de siger smiley

    Det er trods alt dem der vil have penge....


  • #19   29. maj 2012 Forhandleren har jo forfalsket underskriften på anmeldelsesblanketten, så det er jo dokumentfalsk, få fat i politiet og skat.

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #20   29. maj 2012 En forhandler må GERNE registrere biler i kundens navn, uden underskrift. men selvfølgelig ikke uden kundens accept.

    Det er ikke dokumentfalsk.Blot for en ordens skyld smiley


  • #21   29. maj 2012 Brian S
    Skal forhandleren ikke have noget andet med kundens underskrift på som minimum?
    Den ene gang, jeg har købt bil ved forhandler, er jeg ret overbevist om, at jeg skrev under på en omregistreringsblanket. Er du sikker på, man ikke normalvis gør det?

    Under alle omstændigheder er det ikke lovligt - hvad enten der er tale om bedrageri, dokumentfalsk eller noget tredje.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #22   29. maj 2012 Der er mange forhandlere som bruger blanketten, men det er ikke et lov krav.
    Der findes rigtig mange firmaer ( og da også privat personer) som ringer og bestiller den nye firma bil.. og ikke skriver under på salgskontrakten før de afhenter . blit med er order bekræftigelse på mail ( eller helt uden hvis det er nogen der handles med ofte)

    De fleste forhandlere har også forsikrings blanketter til de fleste selskaber liggende.

    Men har man ikke kundens underskrift på "salgspapirene" så står forhandleren med bevisbyrden når kunden render fra aftalen.



  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #23   29. maj 2012 Blit skal læses som blot smiley

  • Professoren
    Professoren Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 72
    #24   29. maj 2012 i må da have givet ham jer´s personnummer ellers kan han jo ikke gøre det

  • #25   29. maj 2012 Brian S

    Det er så meget forkert!...

    en forhandler må IKKE! underskrive omreg. papir med en kundes navn! overhovedet!. det er dokumentfalsk. og den har været oppe og vende flere gange!. at skat og politi osv. ser igennem fingrene med det, er noget helt andet.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #26   29. maj 2012 @sørensen.

    Der er ingen cpr nr på en regattest hvis bilen er ejet af et firma. så står der kun firma navnet ( har lige tjekket for at være 100%)

    Når jeg køber en ny firmabil så foregår det altid som jeg har beskreve.

    Hvis du eks køber en bil på en messe eller lign. så bliver der også kun udfyldt salgspapirer.



  • #27   29. maj 2012 Har også selv indregget en del biler i kundens navn, det er så nemt som ingenting (og samtidig utrolig skræmmende!). Man skal dog have et cpr nummer stående samt adressen som hører til cp nummeret.

    Jeg har aldrig forvist ID, så man står i en rigtig dårlig situation, da jeg slet ikke ved hvordan SKAT vil bevise at man ikke har indregget bilen eftersom ens navn står der samt CPR nummer...

    Men umiddelbart lyder det til at i skal få fat i en advokat og/eller gå til advokat og finde ud af de praktiske ting. Hvis han ikke har bevis på i har erhvervet bilen eller i havde en klar aftale, må man gå udfra at han har brudt loven.


Kommentér på:
Bil registreret i mit navn u. underskrift

Annonce