{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

Asim K
Asim K
Tilmeldt:
26. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Bil Registreret i mit navn {{forumTopicSubject}}

Hej jeg var ude og kigge på en bil i Helsingør. Vi bliver vilde med en bil, og vil gerne købe den. Men vi anfører at diverse buler osv skal udbedres før vi er interesseret. På en slutseddel anføres alting med beløb osv, og vi får at vide at vi kan komme forbi søndag. Da vi dukker op om søndagen er der ingen sælgere på stedet. Kontoret er lukket. Da vi ringer til sælger er han på vej til Spanien, men han sender en vaskepige ud så hun kan udlevere nøgler osv. Jeg fortæller ham at jeg gerne vil se om "skaderne" er udbedret som aftalt. Da jeg ser bilen er det akkurat som før. Jeg ringer til sælger og han siger at han gør bilen klar til den efterfølgende onsdag. Dagen efter om mandagen ringer chefen fra forhandleren, og siger at han måske ikke vil sælge bilen alligevel, da "skaderne" ville løbe for langt op. Det skal nævnes at en slutseddel er underskrevet.

Vi hører ikke mere fra forhandler.

Onsdag modtager jeg reg.attest med bilen registreret i mit navn...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil Registreret i mit navn
  • #1   26. jul 2012 så kan du jo prale med at du har prøvet analsex...

    øv, men der er desværre en del svindlere.


  • #2   26. jul 2012 Har du betalt?
    Har du en slutseddel hvor der står at de ting skal laves før du køber den?


  • #3   26. jul 2012 Ups. Slutsedlen har du. Ring dog og spørg hvad de har gang i. Så længe du har en seddel hvor der står de skal udbedre fejlene og du ikke har betalt er det dig der har fat i den lange ende.

  • Asim K
    Asim K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   26. jul 2012 Haha smiley Jamen hvad gør jeg. Jeg vil jo gerne have bilen. Vi havde aftalt at han skulle have min i bytte. Kører jeg så derop og stiller min bil og beder om udlevering af nøgler til den nye? smiley

  • #5   26. jul 2012 Nej du afleverer hverken penge eller bil før den anden er som aftalt.

  • Asim K
    Asim K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   26. jul 2012 Jep jeg har en slutseddel og jeg har ikke betalt en krone. Men det er lige før jeg kører derop og stiller min bil fjerner pladerne fra den, og beder om nøglerne smiley

  • Asim K
    Asim K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   26. jul 2012 okay thomas. Tak for hjælpen. smiley

  • #8   26. jul 2012 Jamen bilen er vel din så? Den er registreret i dit navn hvis jeg forstår rigtigt?

  • Asim K
    Asim K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   26. jul 2012 Hej Henrik,

    Ja den står i mit navn. Jeg har spurgt rundt omkring og de siger alle, at bilen er min. Og jeg forstår dem jo godt i hvad de mener. Men nøglerne er stadig hos forhandler smiley


  • #10   26. jul 2012 Jamen så har du lige fået dig en gratis bil kan man sige.. Du skal bare lige ha' fat i nøglerne smiley

  • #11   26. jul 2012 Det er jo ikke ham der holder nøglerne i hånden, der er ejer af bilen. Så i princippet kunne du godt bare køre op, stille din bil, og så nuppe den anden med. Du har jo papire på din nye bil, så jeg har svært ved at se hvordan de kan nægte at udlevere bilen. Men prøv at få dem til at skrive under på at bilen er afleveret, så slipper du for at de senere prøver på et eller andet pis. Men om de så udbedrer "skaderne" efterfølgende... det tvivler jeg lidt på.

  • #12   26. jul 2012 Hvis du intet har på papir omkring jeres aftale, så er den jo svær at bevise. Men hvis du bare har det mindste på papir, så kan du kræve det. Dog er en mundtlig aftale også en aftale, det kan bare hurtig gå hen og være påstand mod påstand. Det er dog en ret uheldig og noget sjælden oplevelse du har gang i der. Men vær stædig, sig at det var aftalen, og du har skrevet under på bilen med den tanke at det var det som der skulle gøres fra deres side.
    Ligemeget hvad, er det din bil nu, en underskrift fanger, så hvis de nægter at gå med til at fixe de ting, så skal du have en godt afslag i prisen, eller lade handlen gå tilbage og de hæfter for omkostninger.


  • #13   26. jul 2012 hvis slutseddelen er skrevet hvor på der står at diverse skader, og buler ville blive lavet inden afhentning, så er det sælgeren der står med håret i postkassen.. prøv og kontakte FDM og hør hvad de siger og lad dem evt. tage sagen op, så skal du bare se løjer..

  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 32
    #14   26. jul 2012 Havde nok bare droppet handelen med det samme, medmindre han giver dig alletiders luderpris på bilen når hans "ferie" slutter.
    Og så tage skaderne og reparer dem for de penge du har sparet?


  • Asim K
    Asim K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   27. jul 2012 Hej Alle tak for jeres indlæg... Jeg har fundet ud af via SKAT og advokat at bilen er min smiley

    1) Sælger kan ikke trække sig fra en handel/ aftale når slutseddel er underskrevet af køber jf. aftalelovens § 7 smiley Han kan kun trække sig fra en handel, før jeg åbner tilbuddet.

    2) Registreringsattesten er til gode for den der hvis navn står på den.

    Jeg tegner en forsikring på bilen, og bør kunne hente nøgler hos sælger. Hvis han nægter skal politiet hjælpe mig med at få nøgler.

    Info er til dem der "kan" komme ud for det samme...


  • #16   27. jul 2012 Hey asim k

    Hvad er det for en bilforhandler du har købt hos....


  • #17   27. jul 2012 Haha Kasper. Ja det vil jeg også godt vide ! smiley

  • #18   27. jul 2012 Ja det kunne da være meget rart vide

  • #19   16. aug 2012 hvor den købt?? smiley

Kommentér på:
Bil Registreret i mit navn

Annonce