{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.519 visninger | Oprettet:

JS79
JS79
Tilmeldt:
21. nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562

Reklamation over dæk.. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt 4x alu med Conti 5 dæk hos en forhandler.
Da forhandleren ikke kunne levere dem i tide og ej heller montere dem, monterede jeg dem selv (har adgang til dækmontageudstyr)

Efter montage rystede det i hele bagvognen, jeg tænkte at det nok var min manglende erfaring i afbalanceringsappararet, der var skyld i det, så jeg kørte ud til en professionel og de kunne også konstatere at det ikke var helt i vinkel (+/- 5-10g).

Efter den tur, blev det bedre, men stadig rystede det så meget at man ikke kunne se ud gennem bakspejlet ordentligt.

Så tænkte jeg at jeg ville køre ud til den oprindelige dæk/fælge sælger og få vedkommende til at løse det problem.

Vedkommende afbalancerer endnu en gang (umiddelbart er de ikke i ubalance.. men han gør det alligevel)
Det hjælper så heller ikek det mindste..

Jeg har så selv undersøgt sagen og det viser sig at det ene bagdæk ikke er rundt!.. det slår sig 11mm når man drejer hjulet rundt på balanceapparatet.
Fælgen er 100% rund.

Spørgsmålet er så om jeg ikke burde kunne få det dæk byttet, ud fra reklamation? - jeg har vel kørt 2500km på det dæk i mellemtiden..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamation over dæk..
  • #1   14. jun 2012 lyder usandsynlig hvis du siger at et conti dæk slår med 11 mm,mon ikke det er noget andet der er galt

  • #2   14. jun 2012 hvis nu reklamationen ikke går igennem at du ikke får et nyt bagdæk så prøv at kør med meget lavt dæktryk og så håb på det hjælper så du ikke skal bruge penge på nye dæk

  • #3   14. jun 2012 Jt ! - Jeg kan garantere at det er dækket, desværre og jeg er enig i din mistro, derfor testede jeg også først det til aller sidst.

    Nicolai .
    Har prøvet at smide 8 bar i nogle døgn, for derefter at køre med 1 bar nogle km, for derefter at køre med 2.5 bar, det gav INGEN forskel..


    Hvis jeg ikke får min reklamation igennem, så køber jeg et nyt dæk og så får den forhandler ikke flere penge fra mig eller dem jeg kender.


  • #4   14. jun 2012 Det er ikke usandsynligt med conti dæk der hopper. SLET ikke!!!

    Vi har 6 stk 19" 235/35-19 5P til at stå på arbejdet, der er mere skæve en tårnet i Pisa!!! Og dem dækker conti i hvert fald.


  • #5   14. jun 2012 Nicolaj N
    Tak for info smiley


  • #6   14. jun 2012 Jeg har også dårlig erfaring med conti dæk,det er sidste gang jeg har køb det mærke.

  • #7   14. jun 2012 MichaelMaler .
    Ja, jeg må sige at jeg heller ikke er imponeret mere, men hvad skal man så vælge


  • #8   14. jun 2012 Lasse S, har du læst hvorfor? smiley

  • #9   23. jun 2012 Hej Jesper.

    Jeg arbejder i Dækbranchen.
    Det tyder uden tvivl på fejl i dækket fra ny, du skal reklamere ved den forhandler hvor du har købt dækket.

    Vi ser ind imellem reklamationer både på Continental, MIchelin, Goodyear og Bridgestone, det er bare sjældent med Continental.

    De tyder på at samlingerne af innerlinerne i karkassen ligger for tæt på hinanden og derfor har du dette enorme højdeslag.


  • #10   23. jun 2012 Kurt H
    Mange tak for dit professionelle indspark smiley


Kommentér på:
Reklamation over dæk..

Annonce