{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Hvad siger reglerne omkring blinglys ? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften skulle have hedet BLINK lys smiley

Jeg tænker mest i forhold til syn af en bil.

Hvis bilen er udstyret med eftermonterings udstyr i form af sidespejle med blinklys, men samtidig har det nede på siden af bilen.

Må der godt være begge dele, både blink i spejl og på siden af eks. forskærmen.

Eller må der kun være 3 blinklys per side som jeg har hørt nogle sige?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad siger reglerne omkring blinglys ?
  • #1   1. okt 2012 Er ret sikker på de gerne må være der, men hvis de begge er der, SKAL begge to virke (:

• #2   1. okt 2012 Der må kun være enten det ene eller det andet...

• #3   1. okt 2012 De må gerne være der allesammen. Men som Nicklossi skriver, er de der, SKAL de virke.
    Omvendt, må du gerne fjerne dem i skærmene og erstatte dem med dem i sidespejlene... smiley

• #4   1. okt 2012 De virker alle sammen, så ingen fejl på det.

Men grunden til jeg ikke umidelbart vil fjerne dem på skærmene inden syn er at dem i spejlene ikke kan ses andet end fra siden og forfra.

Der er noget med en vinkel det skal kunne ses fra osv. mener jeg.

Så derfor var det jo lidt vigtig for mig at vide om man så godt måtte have begge dele.

Men det kan jeg se der er delte meninger om???
    Nogle siger også der kun må være 3 blinklys på en bil per side.
    Men det har jeg ikke kunen finde noget om på fstyr.dk.

• #5   1. okt 2012 Er ret sikker på at have lært at der kun må være et blink på siden, altså et for et bag og et i siden på begge sider...

Men jeg kan selvfølgelig tage fejl...

Men det er vel bare at spørge din synsmand, han ved det med sikkerhed smiley

• #6   1. okt 2012 Ummidelbart vil jeg ikke tro det er et problem, for bla. busser kan jo have mere end et i hver side bagpå, men op til 2 & 3 i hver side..

Men evt. kik i detailforskrifterne for køretøjer som ligge på trafikstyrelsen...

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/B57699F6D29743B9A3713FE30730D422.ashx

• #7   1. okt 2012 Har lige tjekket det. og ja det må du godt der der ikke er et krav til antal, (se side 82 ) men de skal blinke samtidigt og så er der nogle mål og vinkler de skal overholde....

• #8   1. okt 2012 Ah, der står jo netop her noget jeg kan bruge:
    Hvis jeg beholder mit sideblink på forskærmen:
    Så er det jo ligepludselig en "supplerende ikke påbudt retningsviserblinklygte"

Men det betyder også at hvis jeg afmointere den i sideskærmen som var meningen.
    Så skal mit sidespejlsblinklys opflyde kravnede til vinklerne og det gør den helt sikkert ikke.
    Men det kan jeg modoficere den til at gøre kan jeg se smiley

(8) Supplerende, ikke-påbudt retningsviserblinklygte skal ikke opfylde bestemmelserne
    om afstand fra køretøjets yderste kant, højde over vejbanen, synlighedsvinkler
    og afstand fra sideblinklygte til forreste punkt på køretøjet.

• #9   1. okt 2012 sideblink skal kunne ses i en vinkel på ca 5 grader når du står ved bagskærmen af bilen...siger min synsmand

• #10   1. okt 2012 Som jeg også lige læser det, så står der jo faktisk ikke noget om at der SKAL være en sideblinklys lygte...? eller hvad ?

• #11   1. okt 2012 - Maigaard - !

Det er korrekt, det står der også.
    Men hvis du nu har 2 hvoraf den ene er den påbudte "den i forskærmen" som kan ses fra 5 grader og ud til 60 grader som loven forskriver, så behøver dem i sidepsejlene ikke følge reglerne eftersom de går ind under supplerende sideblinklys, det står der i reglerne.

Men ja hvis jeg afmontere dem i forskærmene, så får jeg et problem med at kunne se sideblinklysene i spejlene før end man er helt ude ved siden af dem ca.

Men det kan jeg modificere mig ud af.
    Det er bare et lille lygteglas limet uden på skallen som så reflektere lyset, så det kan ses bagude. smiley

• #12   1. okt 2012 ja, der skal lige tænkes lidt kreativt

• #13   21. dec 2012 Min far har fået synet hans hvide W124 cab med eftermonterede blink i spejlene hvor han havde fjerne dem i skærmene. der var ingen problemer smiley

Kommentér på:
Hvad siger reglerne omkring blinglys ?

Annonce