{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.542 visninger | Oprettet:

Lovligt parkerede bil på min grund {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi har købt hus og har masser af udenomsplads. Da vejen ved siden af er under renovering ser vi gennem fingre med at folk parkere deres biler oppe ved os - dog kunne vi godt have ønsket os at de i det mindste kom og spurgte om lov istedet for at det bare er en selvfølge, men det er en anden sag..

Men men men, vi forventer selvfølgelig at når vejen er færdig at folk vil parkere hjemme ved dem selv igen. Men vi frygter dog stadigvæk at folk vil bruge vores grund som offentlig parkeringsplads (ikke kun beboer, men også folk der kun har et ærinde i området), hvilket vi jo overhovedet ikke er interesseret i. Vi har tænkt os at lave et lille venligt skilt hvor der står at vi ikke ønsker parkerede biler. Skulle det så vise sig at folk alligevel ikke acceptere det, vil vi sætte en seddel i forruden om at bilen vil blive fjernet næste gang uden yderligere advarsler.

Mit spørgsmål er så. Hvem skal fjerne bilen, hvem skal vi kontakte, må vi selv gøre det etc. etc. kom med jeres indslag. Kan være der er nogle andre ting jeg har glemt som man kunne gøre.

OBS! Link til hvor i finder diverse love omkring dette emne så vi ved at det er pålidelige indlæg og ikke kun personlige meninger og holdninger.

Mange tusind tak fordi i læste med. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovligt parkerede bil på min grund
  • #2   11. okt 2012 mon det er muligt at udstede en parkeringsafgift....?

• #3   11. okt 2012 Hvorfor ikke bare sætte et lille stakit op så folk ikke kan køre derind? så er i fri for alt det bøvl!

• #5   11. okt 2012 Ring til europark og "lej" rettighederne ud til dem - du får guld af dem - de tager sig af det trælse.

• #6   11. okt 2012 Så vidt jeg har forstået må man udstede en parkeringsafgift hvis man ejer grunden og der er varslet med skilte eller lign.

• #7   11. okt 2012 alternativt er et par pæle og en rulle rød/hvid bånd også en mulighed

• #8   11. okt 2012 er faktisk på en måde enig med "x" for hvis man har skrevet et skilt - som bliver ignoreret og lagt en seddel - som bliver ignoreret så kan folk sku lære det, og det er fuld ud lovligt at ha partizan søm liggende, så længe det er på egen grund smiley

• #9   11. okt 2012 Hov jeg har vist oprettet det to gange... Undskyld folkens.

Men det er jo nemlig fordi vi ønsker jo ikke at blive tiltalt for hærværk eller tyveri, men mener jo det er logik at du skal forholde dig til hvad der står på diverse skilte

• #10   11. okt 2012 Sæt en sprinkler op med fortynder i, skriv et advarsels skilt. Folk vælger selv smiley

• #11   11. okt 2012 Mikael L.
    Burde jo ikke være nødvendigt at VI skal bruge penge på at folk ikke kan finde hjem til dem selv og iøvrigt har vi en kæmpe grund.

• #12   11. okt 2012 Og igen vi ønsker at det er lidt pænt omkring os på rød/hvid bånd er heller ikke at foretrække

• #13   11. okt 2012 haha kunne også være mega epic at parkere et eller andet foran eller bag deres bil så den umuligt kunne komme ud, så kunnu den få lov til at stå der en uges tid som straf for at skide på jeres privat liv, grund skilt mm xD

• #16   11. okt 2012 X
    Er det lovligt? Det var da en mulighed. Så tvinger man også folk til at komme op og snakke i stedet for at stille bilen og skride igen, samt bare at hente den og håbe på at det er ok

• #18   11. okt 2012 X
    Nej, det rigtigt, men vi gider simpelthen ikke ballade med loven bagefter

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #20   11. okt 2012 Det plejer at høre op når græsset uden om bilen er pænt slået og kanterne har fået med trimmeren.

Det er IKKE hærværk. Hvis folk vil undgå de gener det påføre deres biler at i holder haven. Skulle de nok ikke have parkeret der smiley

• #22   11. okt 2012 Den med græsslåmaskinen er også tænkt. For det er vel "okay" når den holder på min grund. Hvis den holdt udenfor grunden kan jeg drages til erstatning

• #23   11. okt 2012 ring til falck og få dem til at fjerne bilen. det gør en af mine venner når fotovognen holder på hans grund. udgiften bliver sendt til ejeren af bilen

• #24   11. okt 2012 Fotovognen skal også spørge om lov.. smiley ved bare ikke om den med falck holder vand. Vi gider ikke betale 4500 eller hva det nu koster hvis ejeren nægter

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #25   11. okt 2012 Nej, uanset om bilen står på din grund eller udenfor ( medmindre der er afmærkede p båse ) så er stenslag fra en plæneklipper, som er blevet brugt til at slå græs, bil ejerens problem.

Og det ved jeg ! Har fået smadret en forrude af en kommunal arbejder med en buskryder. Og da hans arbejde skal udføres, så opfattes det som et hændeligt uheld. På samme måde som et hvilket som helst andet stenslag i trafikken ... Og det uanset hvor rimeligt eller urimelig man finder dette smiley

• #26   11. okt 2012 Brian S
    Har en veninde der fik bulet, ridset og stenslag i ruderne på deres sprit nye kia seed st.c.. ALT på den ene side skal skiftes og omlakeres. Det er naboen der har slået græs der hæfter for det.

• #27   11. okt 2012 Det eneste rigtige er at ringe til politiet og få dem til at fjerne dem. De ringer som regel til ejeren men nogen gange kommer de os ud. Jeg har selv lagt asfalt og vi plejede at ringe til politiet når folk ikke fattede at man ikke måtte holde de steder vi havde sat parkering forbudt skilte op. Politiet tager så stilling til om der skal ringes til Falck eller ej. I dit tilfælde skal de jo bare væk.

Hvis jeg var dig/jer så havde jeg ringet til politiet med registerings numrene på de biler der holder på de grund og bede dem om at få dem fjernet. Det mindste man kan gøre er da og spørge om man må holde der. Hvis ikke man kan det så skal man bare skride fra grunden.
    Jeg ved ikke hvor længe i har boet der men det kan være der er nogen der har haft en aftale med tidligere ejer om at de måtte holde der, men hvis i ikke vil have det så skal de jo bare væk

• #28   11. okt 2012 Vi har kun boet her en mrd og der foreligger ingen aftaler med tidligere ejer. Som skrevet er det grundet vejen ved siden af's tilstand og vi forventer at det ophøre når vejen er færdig. Dog ville vi gerne have dette her i baghånden da grunden er utrolig indbydende og vi ikke ønsker at de skal holde her.

Og JA, kunne ma i det mindst espørge. Har fanget 2 på færst gerning og snakker pænt med dem og at det er forståeligt at vejen er i uiorden men at de ikke skal gøre det til en permanent vane når vejen er fin igen, MEN hvorfor kom de ikke op og spurgte istedet for at man skal "opdage" det. Det er dét der er irriterende at man bare tager det som en selvfølge. Lige tilfældigvis har vi passage gennem vores have med vores biler der holder i lukket garager og dem kan vi ikke få ud fra haven hvis de der holder 3 biler i røven af hinanden. Godt vi går vintertiden i møde så vi ikke skal bruges passagen men det er princippet i det.

• #29   11. okt 2012 Vi har kun boet her en mrd og der foreligger ingen aftaler med tidligere ejer. Som skrevet er det grundet vejen ved siden af's tilstand og vi forventer at det ophøre når vejen er færdig. Dog ville vi gerne have dette her i baghånden da grunden er utrolig indbydende og vi ikke ønsker at de skal holde her.

Og JA, kunne ma i det mindst espørge. Har fanget 2 på færst gerning og snakker pænt med dem og at det er forståeligt at vejen er i uiorden men at de ikke skal gøre det til en permanent vane når vejen er fin igen, MEN hvorfor kom de ikke op og spurgte istedet for at man skal "opdage" det. Det er dét der er irriterende at man bare tager det som en selvfølge. Lige tilfældigvis har vi passage gennem vores have med vores biler der holder i lukket garager og dem kan vi ikke få ud fra haven hvis de der holder 3 biler i røven af hinanden. Godt vi går vintertiden i møde så vi ikke skal bruges passagen men det er princippet i det.

• #31   11. okt 2012 Vi kan sagten komme ud fra vores grund. Men det er VORES grund så de skal ikke holde her.

• #33   11. okt 2012 Men hvis i ikke vil have det så skal i nok sige det til dem istedet for at sige det er okay. Når det arbejde der er på vejen er færdigt så kommer der sikkert bare noget nyt på et senere tidspunkt også parkere de der igen.

Få dem væk nu eller tag chancen og risiker at de holder der igen på et senere tidspunkt.

• #34   11. okt 2012 Der kommer bare et skilt op. Og det er jo ikke nemt at sige det til dem når de stikker af og man ikke hvem bilerne tilhøre. jeg tror vi snart er oppe på 9 forskellige biler

• #35   11. okt 2012 I princippet var det også okay hvis de bare havde spurgt først. Men det gør de ikke så vil vi skrue bissen på

• #36   11. okt 2012 det sjoveste er jo nok at sætte et hegn op når folk holder der inde så de ikke kan komme ud igen. måske et stort hegn så folk ikke kan se bilerne eller komme ind til dem.

• #37   12. okt 2012 Tag billeder udefra ! Jeg vil gerne se, hvordan det ser ud smiley

• #38   12. okt 2012 Tag en snak med dem , hjælper det ikke sen en skriftlig advarsel at bilerne vil blive fjernet på folks egen regning , men det bedste er hvis man kan snakke med folk om jeres problem , som jeg så sandelig godt kan forstå grunden er tords alt jeres , held og lykke.
    Vh Palle

• zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 213
  • #40   12. okt 2012 http://www.jv.dk/artikel/653846

• #41   12. okt 2012 Sæt et betalingsænlæg op og lav en parkeringsplads ud af det smiley ..

• #42   12. okt 2012 hvorfor kontakter du ikk bare trafikstyrelsen omkring dette? Folk her ved jo intet omkring det her.. samme med mig smiley

Ender bare med du gør noget og så bonger de dig for det..

• #43   12. okt 2012 Vi havde samme problem med det hus vi overtog fordi den tidligere ejer var ligeglad brugte alle bare den ekstra grund som P-Plads sågar med traktorer når de hentede deres børn ved genboen i dagpleje, jeg begyndte at parkere min bil bag dem så de ikke kunne komme ud før jeg flyttede min bil, det skulle jeg kun gøre 2-3 gange så var det rygtes at der var nye ejere ovre i "smedens".....til gengæld var der så en flink genbo som hvert år i november pænt kom over og spurgte om de måtte låne lidt plads når de holdt "klippe-fiske dag" så ikke de kom til at spærre hele gaden...og selvfølgelig måtte han da det.

• #44   12. okt 2012 jeg ville da også leje pladserne ud til folk og få euro park til at håndhæve det nemt og indbringende :O)

• #45   12. okt 2012 prøv dog og vent med at piske en stemning op indtil jeres vej er blevet lavet færdig og se så hvad der sker....
    alle de kloge der siger de bare skal ridses eller have stenslag osv osv snakker som de har forstand, selvfølig kan i drages til ansvar på evt skader i påfører andres biler uanset om de holder på jeres grund eller ej...selvtægt eller bevidste handlinger der påfører andres ejendom skade er ulovligt... hvis problemet fortsætter så er det politiet der skal tage affære

• #46   12. okt 2012 Doktor Allan.
    Som før skrevet afventer vi også bare og ser hvad der sker. Det kunne jo være at det holdt op så, men derfor er det rart at vide hvad vi kan gøre af tiltag uden at vi kommer til at bøvle med loven bagefter. smiley

• #47   11. nov 2012 Nogen af dem læser måske endda med her?????

• #48   11. nov 2012 JA gid de gjorde. Så håber jeg de er flove!!

• #49   12. nov 2012 køb en pakke hegnsspyd og en rulle snor i harald nyborg og sæt det op . ellers stil jeres bil bagved så personen ikke kan flytte sin bil så bestemmer i hvornår de skal køre. så lærer de det når de ikke kan flytte deres bil i er jeres gode rat til at stille jeres biler hvor det passer jer på jeres grund . anden mulighed er at stille et skilt hvorpå der står privat grund .

• #50   12. nov 2012 jeg kender det godt har en nabo der driver forretning og de har ikke ret meget plads når der er åben også har folk en tendens til og parkere deres lort i min indkørsel så jeg hverken kan komme ud eller ind osse selv om der er en stor offentlig parkerings plads lige over på den anden side af vejen og der har jeg været ude og bande og svovle over dem nogen gange og hentydet til at der ligger en parkerings plads på den anden side af vejen og andre gange der har jeg parkeret bilen bag ved dem så de ikke har kunnet komme ud de er på min grund uden min tilladelse så det er deres problem at de ikke kan få deres bil derfra igen... men ellers plant en hæk hele vejen rundt så kan folk vel se at det ikke er til fri afbenyttelse

• #51   13. nov 2012 Ign det kan ikke være rigtig at VI skal bruge penge på alt mulig lort der skal sættes op omkring grunden som vi iøvrigt synes er grimt for at holde folk ude. Men vi serhvad der sker. Problemet er aftaget lidt hvilket jo er rigtig dejligt, men stadig ikke helt ovre

• #52   13. nov 2012 nej sandt nok men nu var det heller ikke en 2 meter høj hæk jeg tænkte på bare en bette en hvis man endelig skulle prøve et eller andet

• #53   13. nov 2012 Eller det går ligesom med Christiania, lige pludselig har de vundet hævd, ejeren har været for passiv, vupti, så bor man gratis i al tid fremover og ejeren har mistet retten til at disponere over grundstykket totalt.

• #55   25. maj 2014 Og igen, hvordan er det gået med P-pladsen?

• #56   25. maj 2014 Ja kunne være nice at vide hvad der er sket smiley

• #58   25. maj 2014 Genial side den der turbojuristen, held og lykke med den, og håber i kan hjælpe en masse af de klummerhoved her inde som ikke kan købe bil uden at gøre i nælderne.

Kommentér på:
Lovligt parkerede bil på min grund

Annonce