{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.186 visninger | Oprettet:

Lovligt parkerede bil(er) på min grund {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi har købt hus og har masser af udenomsplads. Da vejen ved siden af er under renovering ser vi gennem fingre med at folk parkere deres biler oppe ved os - dog kunne vi godt have ønsket os at de i det mindste kom og spurgte om lov istedet for at det bare er en selvfølge, men det er en anden sag..

Men men men, vi forventer selvfølgelig at når vejen er færdig at folk vil parkere hjemme ved dem selv igen. Men vi frygter dog stadigvæk at folk vil bruge vores grund som offentlig parkeringsplads (ikke kun beboer, men også folk der kun har et ærinde i området), hvilket vi jo overhovedet ikke er interesseret i. Det er jo ikke kun én bil som holder her, men mange gange 3 ad gangen og de er forskellige hver gang. Vi har tænkt os at lave et lille venligt skilt hvor der står at vi ikke ønsker parkerede biler. Skulle det så vise sig at folk alligevel ikke acceptere det, vil vi sætte en seddel i forruden om at bilen vil blive fjernet næste gang uden yderligere advarsler.

Mit spørgsmål er så. Hvem skal fjerne bilen, hvem skal vi kontakte, må vi selv gøre det etc. etc. kom med jeres indslag. Kan være der er nogle andre ting jeg har glemt som man kunne gøre.

OBS! Link til hvor i finder diverse love omkring dette emne så vi ved at det er pålidelige indlæg og ikke kun personlige meninger og holdninger.

Mange tusind tak fordi i læste med. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovligt parkerede bil(er) på min grund
  • #1   11. okt 2012 Køb en gammel Patrol eller landcruiser, trækstrop i trækøje, også bare fuld smade ud på en mark med bilen smiley

(efterlad en seddel på jorden hvor der står hvor de kan hente deres bil :D)

• #3   11. okt 2012 Bjørn og thomas.
    Jeg ønskede ikke personlige holdninger. Det er jo det vi gerne vil, men det må man bare ikke desværre

• #5   11. okt 2012 du kontakter falck og så tager de sig af det og senser derudover regningen vidra til bilens ejer og da det er privat grund har folk intet at gøre der.

og vis du i forvejen advare om det er det folks eget problem

• #6   11. okt 2012 Hvis den holder på jeres grund, og der er et skilt om at den ikke må det. Så kunne jeg forestille mig at man skulle kontakte politien. Såfremt du har snakket med ejeren?

Skriv til mig hvis jeg skal lave et skilt til jer:)

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #7   11. okt 2012 Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at finde ud af hvad man må og ikke må, for jeg har tit og ofte samme problemer med den grund vi ejer...

• #8   11. okt 2012 Casper B.
    Jamen er man 100 på at det er ejeren af bilen der kommer til at hæfte for regningen. Hvis de nu nægter hva så? Vi havde nemlig tænkt på det men vi ville ikke hæfte for en evt regning, så vi tænkte måske at vi skulle lade politiet ordne det, men med frygt for at de ikke gider eller har tid til det

• #9   11. okt 2012 Det kan da ihvertfald heller ikke passe at man skal hegne hele sin grund ind. Vores grund er en hjørnegrund og er faktisk for mange mange år siden en gammel tankstation så vi har masser af asfalt og jeg tror at det er derfor folk tror det er offentlig parkering.

• #10   11. okt 2012 Jeg havde sgu ringede 114 for at finde ud af dette.

I det tilfælde han siger en hel masse, ville jeg bede om det på papier eller evt en side hvor man let kan finde det. så kan man evt printe den ud med en pæn hentydning om at det man går ikke er lovligt og at man næsten gang vil tage disse magt midler i brug....

HUSK FOR GUDS SKYLD BILLEDERNE AF DET HELE SÅ FOLK IKKE KAN KOMME OG SIGE DE IKKE HAR FÅET ADVARSLEN ! med nr plade og at i har lagt papierne i forruden. lige som alm. p selvskaber gør...

• #11   11. okt 2012 Det er en politi sag. Du skal kontakte politiet og så kontakter de dem der ejer bilen og beder dem fjerne den.

• #13   11. okt 2012 sørg godt for skildtning med at i ikke ønsker folk parker der...

så faldt folk holder i vejen for dig på en eller anden må kontakter man falck og så tager de sig af det så derfor kunne jeg ikke forstile mig andet end tilfældet er det samme her i kan altid ringe og høre hvad de siger.

der hvor jeg bor har vi ind i mellem problemer med folk holder totalt bukket derfor ringede jeg til falck som så i det tilfælde bede mig ringe vidra til politiet så om alle omstændig hedder vil de kunne råd give jer..

og vis der er skildtet med at bilen fjernes ved parkering uden tilladelse for egen regning har de intet at stille op held og lykke med det

• #15   11. okt 2012 vis i har to biler så parker så tæt på de ikke kan flytte bil og put en seddel i forruden hvor der står hvornår de kan flytte den igen, eller parker i udgangen smiley
    så gør de ikk det igen

• #16   11. okt 2012 Mange tak Casper.
    Vi har bestemt også tænkt os at tage billeder af alt

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #17   11. okt 2012 Mr. P: Er du 100% sikker på det? Skal man selv kontakte ejeren af bilen først? Jeg var nemlig lidt flabet over for en af de fjolser der havde parkeret på min grund, og spurgte ham ad om jeg ikke måtte få hans adresse, så jeg kunne komme og parkere i hans have næste gang jeg lige var i området, idioten svarede: så har du da en stor have? Og jeg svarede ja! Men den ignorante idiot fattede ikke en hentydning...

• #18   11. okt 2012 Ha ha Jonas go ide. Vi har 6 biler + det løse så det kunne man da

• #19   11. okt 2012 Christian P, det har vi overvejet men tror det kommer og bider os i røven bagefter. Nå men vi må se når vejen er færdig hvad der så sker

• #20   11. okt 2012 Havde samme problem i Holstebro Christian, + en MASSE cykler og knallerter, da det jo var lige over for stationen.

Ringede til politiet og fik at vide at jeg skulle få et skildt på kommunen og først efter det var godkendt og sat op, kunne og ville politiet/falck tage sig af det.

Så baby-mis, tror du skal høre kommunen ang, skilte med "Privat grund, ingen parkering" for så har du alt lov og ret på din side...

• #21   11. okt 2012 Partisan søm ud over området der er asfalt på. så skal de nok lære det i løbet af et par dage. Det koster jo lidt at få lappet 4 dæk...
    Ingen lov om at strø partisan søm på sin egen grund.
    smiley

• #23   11. okt 2012 vi vil gerne høre hvad fram tiden viser så skriv endeligt

• #25   11. okt 2012 Hold da kæft hvor er det omstændigt at holde folk af sin grund. Vi håber de holder op når vejen er iorden

• #26   11. okt 2012 Parkering på privat område (kopieret fra: http://www.justitsministeriet.dk/arbejdsomr%C3%A5der/f%C3%A6rdsel/parkering )

Parkering og standsning på privat område er ikke specifikt reguleret i færdselslovgivningen eller vejlovgivningen.

Etablering af parkeringsrestriktioner og udførelse af parkeringskontrol på en privat parkeringsplads er dermed et rent privatretligt anliggende. Ejeren af et sådant privat område kan således som udgangspunkt som led i sin almindelige rådighed over ejendommen selv beslutte, om der skal fastsættes særlige regler om parkering og standsning af køretøjer på ejendommen, herunder regler om tidsbegrænset parkering, betaling for benyttelse af parkeringspladsen og kontrolafgifter for overtrædelser af de af ejeren fastsatte parkeringsvilkår.

Når en bilist parkerer på privat område, accepterer bilisten som udgangspunkt rimelige parke­ringsrestriktioner og -vilkår, der fremgår af skiltningen på det pågældende sted. Det beror heref­ter på en aftaleretlig fortolkning og vurdering af parkeringsvilkårene og skiltningens beskaffenhed, om det i et konkret tilfælde vil være be­rettiget at opkræve en parkeringsafgift.

• #27   11. okt 2012 Henrik T:
    Det er jo også det vi frygter

• #28   11. okt 2012 x nej ikke vis den holder i vejne for en indkørsel, for at udryknings køretøjer ikke kan passere eller holder så ikke du kan kommer forbi med egen bil i fx p-bås

• #29   11. okt 2012 Patrick k:
    Se det kunne jeg bruge til noget, men om man må fjerne bilerne e stadig mig en gåde

• #31   11. okt 2012 Thomas N:
    Kun hvis det enkelte tilfælde bliver godkendt!! Så det bliver de jo sikkert aldrig

• #32   11. okt 2012 efter min opfatelse af hvad der står må du gerne vis der er skildet om det så det er vejen fram

• #33   11. okt 2012 Jamen i stiller da bare en p-automat på jeres privat grund og kræver betaling for at de parkerer der, intet problem smiley

• #34   11. okt 2012 Ja, men hvis ejeren af bilen brokker sig og trækker det i retten skal det godkendes. Iøvrigt, hvordan skulle man sikre sig at de betaler?? Ligger man bare et chiro kort også krydser man fingre på at det gør de

• #35   11. okt 2012 [ Rainism ]
    1# Vi ønsker slet ikke at de er der
    2# De kan jo bare lade være med at betale hvis de ikke gider

• #36   11. okt 2012 Jeg tror ikke der er andet at gøre, end at sætte skilte op. For hvis du fjerner bilen selv, går det vel ind under selvtægt smiley

• #37   11. okt 2012 Og hvis skiltene ikke accepteres må man jo ringe til ordensmagten eller spærre bilen inde så har du jo ikke rørt den

• #38   11. okt 2012 skriv evt en mail til din kommune med din problem stilling og afvent svar de kan med garanti hjælpe med den rigtige løsning og aftal med dem de er velkommen til at tage sig af ud delinger af p -bøder så kan problemet sikkert løses nemt om ikke andet må de kunne råd give om skildtes op bygning klar hed og hvad der kan stå

• #40   11. okt 2012 umiddelbart tror jeg også at det er selvtægt, hvis man spærre bilen inde.. men hvis du har skilte oppe med regler og reglerne overtrædes, så kan du vel få kontaktoplysninger til ejeren af bilen, gennem nummerpladen... hvis du skriver på et skilt at parkeringsafgiften er på 2000,- og ejeren af køretøjet overtræder reglerne, sa har han pligt til at betale de 2000,- smiley

• #41   11. okt 2012 Casper B:
    Det vil jeg skrive bag øret smiley

• #42   11. okt 2012 patrick k:
    Jeg tror bare ikke at det er så simpelt sådan uden lige

• #43   11. okt 2012 du har ret til at opkræve p-afgift....

• #44   11. okt 2012 Darkwing Duck .
    Hvordan vil du sikre dig at de betaler? Vil du bare smide et chiro kort også krydse fingre?? :S

• #46   11. okt 2012 Thomas: nej, hvem skulle bestemme det smiley

• #47   11. okt 2012 Jeg ved det ikke hvis jeg skal være ærlig. Men det er vel bare at sende et girokort, og hvis de ikke betaler, så sende det til inkasso smiley

• #49   11. okt 2012 som håndværker har jeg et par gange spærret P-pladser af til container osv. når der er spærret af eller sat et skilt op omkring at der er parkering forbudt. og folk stadig holder der kan du ringe til politiet og bede dem om enten ringe til ejeren af bilen ved give dem reg. nummer og hvis de ikke svare skal politiet sende en autohjælper ud for at flytte bilen også sender de regningen til ejeren af den flyttet bil.. så virker det hvertfald for os håndværker smiley

• #50   11. okt 2012 Eller også piller du deres nummerplader af i løbet af natten, og så kan det være de får lyst til at parker ved dem selv igen smiley
    - og det gør du hver gang der holder en ny bil på jeres grund!

• #51   11. okt 2012 Hvad med at hegne grunden ind når de er færdige med at lave vejen?

• #52   11. okt 2012 Problemet er med de fleste forslag at det er selvtægt, så bliver du straffet. Hvis området ligner noget der kan opfattes som offentlig parkering kan du måske risikere det ved at spærre deres biler inde med 2 andre. Men er der ingen tvivl om at de holder på privat grund og du samtidig har skiltet med det, så tror jeg ikke det giver problemer.

• #53   12. okt 2012 Tag billeder udefra ! Jeg vil gerne se, hvordan det ser ud smiley

• #54   12. okt 2012 Bare lav et skilt hvor der står at parkering er ulovligt og hvis det overtrædes koster det 500 kr. Og hvis folk så holder der skal du bare gå derud og sæt en hjullås på med en seddel hvor der står hvor de kan betale! Simpelt og helt lovligt!

Der er et Hotel i nærheden af hvor jeg bor som gør dette med stor succes!

• #55   12. okt 2012 Folkens
    Tak for de mange forslag men som jeg har skrevet mange gange efterhånden venter vi pænt på at vejen er færdig og håber på problemet løser sig selv smiley

• #56   12. okt 2012 Baby-mis:
    Jeg ved at når der holder biler foran vores port, så ringer vi til 114. Så ringer politiet dem op og beder dem fjerne den. De har så 30min Efter de har fået fat i dem til at fjerne den. Er den ikke fernet ringer du igen og så sender de Falck:)

• #57   12. okt 2012 Og det er ejer der hæfter

• #58   12. okt 2012 Altså i sidste ende så skulle de jo bare mande sig op og så sige til naboen om at de ikke vil lade vær med at holde der.
    Det er altså ret sørgeligt af naboer at de ikke bare siger det til hinanden! virkelig at gå i for små sko i sidste ende!

• #59   12. okt 2012 Peter:
    Læs nu hvad der står. Det er ikke kun naboer men også fremmede og vi kendr ikke hvem der ejer de forskellige biler i området. Og nej vi gider ikke være offentlig parkeringsplads, små sko eller ej

• #60   12. okt 2012 Det kan da godt være de er fremmede men i kan vel se når det er de kommer og sætter bilerne. Har skam læst det, men bilerne må vel stå der fordi de besøger nogen? smiley
    - Det er jo ikke værre end at henvende sig venligt og sige at de ikke skal parker der.
    Så hvis ikke det fungere så go to the next step smiley

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #63   13. okt 2012 jeg havde lavet et stort skilt med TIL SALG 2500KR EN-DAGS TILBUD

så bliver du enten meget rig, eller folk parkere et andet sted smiley

• Snoopy

#64   13. okt 2012 du kan også vælge at indhegne din grund klokken 12 middag, hvis det er der holder flest.

ingen kan forbyde dig at indhegne din egen grund, og ødelægger de hegnet eller kravler over, kan de politianmeldes

så sku den skid være slået smiley

• #67   14. okt 2012 De stiller dem når vi ikke er hjemme eller om natten. Hvis jeg så det ville jeg gå ud og sige noget

• #68   14. okt 2012 Folk bruger også pladsen til at vende på og gennem kørsel til en side vej og det er dælme ikke med langsom hastighed så sten flyver omkring på vores biler der holder. Flere holder sågar foran vores hoveddør altså hva er det for noget

• #69   14. okt 2012 man kan jo altid pynte på sandheden når man ringer til politi'et. De har helt sikkert ikke tid til at kigge på ulovligt parkederede biler på privat grund.

Men så husk at sige at dem som parkerede så berusede ud og du frygter de kommer tilbage og kører videre. Så skal de reagere. smiley

• #70   14. okt 2012 Man kunne vel egentlig også bare tage deres plader også kunne de komme og banke på når de gerne ville have dem igen.

Men tusind tak folkens for alle jeres kreative indslag. Nogle mere brugbare end andre, men vi ser tiden an og håber alt bliver godt af sig selv smiley

• #71   14. okt 2012 Tror du bliver nødt til at hegne ind, eller lave andet...

For når du skriver at det er forskellige der parkerer så får i nok aldrig løst problemet, og jeg gad sgu ikke bruge min tid på at irritere sig over sådan noget, det bliver sgu for tidskrævende...

Jeg ville hegne ind, eller forhøre min ved et p-selskab... om de kunne varetage jobbet. for det andet er helt hen i hegnet...

• #72   14. okt 2012 jeg ville betragte det som gaver eftersom det er på din grund, hvis de smider en coladåse på din plæne forventer man heller ikke den bliver afhentet igen, så ville tage pladerne af og afmelde dem og så trække dem ind i stalden, skrælle dem, sælge delene og ringe til jernhandlen og få dem til at hente den del af din gave som du ikke kan bruge.

• #73   14. okt 2012 ps, så vil jeg gerne vide hvor I bor, bare for at se, for er det inde i byen så kan i jo ikke klage smiley

• #74   15. okt 2012 Det er i udkants Danmark i en mindre by

• #75   18. okt 2012 du graver et kæææmpe hul lige bag eller foran forhjul eller baghjul.. derefter tager du alle blade fra jeres have og stopper dem i hullet til det tilsidst bare ligner at der ligger en klump blade på vejen ;).. og hav en mobil klar til at filme..

• #76   19. okt 2012 Hvorfor kan de ikke klage hvis de bor i byen ? Det er da uden betydning om de bor i by eller landzone....

• #77   26. nov 2012 var det hos mig så skulle jeg ud og sprøjtmale mine have møbler og en masse andre ting lige ved siden af hvor de holder smiley
    det jo ikke dit problem at de blokkere dit ynglings male sted inde på din grund smiley så lidt malerstøv er da bare SUR røv for dem altså smiley

• #78   26. nov 2012 og virker det ikke så binder du en snor om et gammelt dæk og hænger det ud af bagklappen på din bil og så skubber du bare deres biler ud på vejen smiley

• #80   26. nov 2012 men den med at blokkere dem af med gamle biler er os en god måde smiley evt klodse bilerne op så de står uden hjul smiley og så må folk komme forbi hver dag i en måned før du har tid til at flytte på dine biler ellers sæt skilt i ruden på de biler du blokkere med hvor der står en pris på bilerne smiley og når de så virkelig vil have deres bil med hjem må de jo købe dine gamle "efterladte" biler til overpris smiley

• #81   23. mar 2013 Hvis du ejer grunden så må andre ikke parkere der uden din tilladelse. Uden skiltning vil folk ikke være klar over det, så sørg for skiltning.(gerne: biler vil blive bugseret uden hensyn) Parkerer nogen så stadig, er du i din gode ret til at ringe til politiet og melde at din private ejendom bliver krænket. Sig at den skal flyttes da du skal bruge din grund:-)

Alternativt så luk luften ud af folks hjul.... Kommer de 2 gange tilbage til flade hjul så parkerere de nok ikke der mere;-)

• #83   26. mar 2013 Man skal have licens til at udstede bøder, du kan ikke bare skrive en bøde(medmindre du er Rocker:-))

• #84   18. nov 2013 > * *CopyCat's BaBy-Mis* * - fandt I en løsning, uden at blive uglesete - og er de færdige med at renovere sidevejen?

• Snoopy

#85   24. nov 2013 ja hvordan gik det ?

ellers fik jeg et godt råd af en gammel gut, han havde nemlig samme problem.

han satte et skilt op med noget ala "holde plads for skrotbiler der skal skrælles"

da den første så kom, gik han ham i møde med en stor hammer

så stoppede det ligesom smiley

• #86   24. nov 2013 I kunne også sætte et skilt op med: Parkeringspladser udlejes - kr. 200,-/md og biler uden tilladelse opkræves en afgift på kr. 200,-/døgn, og på den måde gøre en ulempe til en indtægt smiley

• #87   29. nov 2013 burde denne her tråd ikke snart få lov at dø i fred?

• #89   29. nov 2013 >starfox - du kan da bare lade være med at følge med i tråden - det er der jo ingen der er tvunget til smiley - vi andre er bare spændte på at høre om problemet løses, når vejarbejdet er overstået eller copy cat finder en anden smart løsning smiley

• Rudy H
    Rudy H Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #90   11. dec 2013 Hvis du skilter med at biler der holder ulovligt på din private grund vil blive pålagt en P afgift som f.eks. de 625 kr. som andre private parkeringskontrol firmaer tager, så kan du sætte et girokort i ruden af bilen og ejeren vil hvis vedkommen ikke betaler, blive dømt til det. Det vil jo nok være smart med noget fotodokumentation og sikkert nok også at komme girokortet i en plastpose. Der er lovgivning på området og der er faldet dom hvor bilisten kom til at betale. Ejendomsretten er iflg. loven ukrænkelig. Har selv tidligere i flere år oplevet at ansatte ved Norddjurs kommune fuldstændig trods mange henvendelser pissede på og nærmest grinede mig op i ansigtet når jeg pænt bad dem om at flytte deres biler, de havde et kontor ved siden af vores meget store P.plads. Som vi ofte skulle bruge ved f.eks. mindekaffe, sølvbryllup og andre begivenheder på hverdage, da vi havde udlejning af selvskabslokale. Desværre opdagede jeg for sent denne mulighed.

• #91   11. dec 2013 Du må ikke røre deres biler, så det med at sætte kæder, hjullås, fjerne nummerplader osv. er udelukket.
    At spærre dem inde betegnes som ulovlig frihedsberøvelse-så det må du heller ikke.

du har 3 muligheder..
    1: som rudy siger: sæt skilt op med park. afgift og inkasser selv.. Ulempen ved denne metode er at hvis folk ikke betaler, skal du bruge penge på at hive dem igennem inkasso

2: ring til politiet.. de kontakter ejeren - og hvis bilen ikke er fjernet inden rimelig tid, ringer politiet efter falck der fjerner den for ejers regning

3: (og nok den jeg ville bruge): ring til europark - få dem til at sætte et skilt op hvor der står at parkering ikke er tilladt uden synlig tilladelse og kontrolafgiften er 610 kr / døgn.
    DU får ingen penge ud af det (europark beholder afgiften) men europark har midlerne til at rive dem rundt gennem inkasso og så garanterer jeg for at de ikke vil parkere der igen..

• #92   22. dec 2013 Idé - stjæl et eller flere af Europark skilte og sæt dem op passende steder på din grund - du får ingen penge ud af det og Europark - det fupfirma, ej heller, men dine "kunder" forsvinder, ligesom de gør det ved alle storcentre mv., hvor Europark sætter deres skilte op og har P-afgift inddrivelsesretten.

• #93   25. maj 2014 Hvordan er det gået med P-pladsen?

Kommentér på:
Lovligt parkerede bil(er) på min grund

Annonce