{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Forrude og forsikring {{forumTopicSubject}}

Skal ha skiftet forrude i den gamle opel, da der er en 30 cm flænge i synsfeltet.. Kan man snige den ind over forsikringen på nogen måde...? F. Eks ungerne spillede bold og der røg en støvle som ramte ruden... Og kan det være ens eget barn...?
Den er ikke kasko forsikret. Nogen kloge fif derude...? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forrude og forsikring
  • #1   18. mar 2013 Læs dine betingelser igennem og tænk over det er svindel. Held og lykke med det.

• #2   18. mar 2013 nej det kan du ikke . for når du ikke har kasko på den dækker den ikke . så op med pungen

• #3   18. mar 2013 Ingen kasko = ingen dækning? Så nej, forsikringen vil ikke dække en 5'er. Og oftest er det billigere selv at betale og få det skiftet da selvrisikoen oftest er dyre end arbejdet..

• #4   18. mar 2013 Men sjovt du ikke bliver hakket ned pga. Fusk, var du en fyr havde dette emne set HELT anderledes ud, især hvis jeg havde skrevet det;)

• #5   18. mar 2013 Du spørger i et offentligt forum hvordan du skal svindle dit forsikringsselskab. Genialt...
    Ved ikke om det tolkes som at "hakke ned" men jeg er godt nok fortørnet over at man som voksent menneske kan oprette sådan et emne...

• #6   18. mar 2013 Flot, klog kan du ikke være.

• #7   18. mar 2013 Stop nu med det forsikringssvindel! Jeg håber næsten du bliver taget i det hvis du prøver.

• #8   18. mar 2013 Hold kæft hvor er det dumt, og du er ikke engang lyshåret!

• #9   18. mar 2013 33 år. ikke blond og så sidder du åbent på et forum og spørger hvordan du fusker din forsikring.. flot flot.

• #10   18. mar 2013 Taget til efterretning, og når jeg stiller sådan et spørgsmål er jeg forberedt på svar af den kaliber, det er helt ok. Faktisk stammer spørgsmålet fra en diskussion over weekenden, hvor der var uenighed om hvorvidt det kunne lade sig gøre, at snige den igennem forsikringen på den måde..

• #11   18. mar 2013 Ja så det var faktisk slet ikke din ide vel?

• #12   18. mar 2013 bla bla bla bla blaaaaaaaa...................... zzzz.......

• #13   18. mar 2013 Jo, det var min ide. Men der var ikke rigtig nogen der kunne svare på om det reelt kunne lade sig gøre... Og det var egentlig derfor jeg spurgte...

• #14   18. mar 2013 Og sjovt, som I da har ondt i røven... Kunne forstå hvis jeg som enlig mor snød med bidrag osv.. Nu er sagen bare sådan at jeg er dybt afhængig af bil i min hverdag, og blev taget i røven for mine sidste penge ved handel.. Så kan jeg spare lidt på su og hente på forsikring, så gør jeg da det... Så længe det ikke er noget der går ud over andres penge....?

• #15   18. mar 2013 hvis vi nu siger. hvad ville kunne dække en sådan en skade?.

1. din indbo dækker bestemt ikke
    2. ansvarsforsikringen på dine egene børn dækker ikke egene ting.
    3. ansvarsforsikringen på din hund hest eller andre dyr dækker heller ikke egene ting.
    4. hvis et anden barn fra kvarteret laver skaden på din rude så skal du vide hvem det er for at få deres forsikring til at dække. hvorvidt det kan gå igennem ved jeg ikke, men det er nok den eneste måde du vil kunne få forsikringen til at dække det.
    5. svindel er ulovligt og straffes hårdt.
    6. har hørt om flere der har meldt kasko på bilen for så 3-4 uger efter at melde en forrude. om man mener dette er svindel eller ej er op til folk selv.

• #16   18. mar 2013 Naia

Det gør netop ud over vores penge hvis du snyder med/ved forsikringen. det betyder jo at de skal betale flere penge ud, hvorfor de så hæver prisen for alle andre, for at hente de penge ind igen..

Så tænker du nok. "jamen det er jo bare mig der gør det, så det går jo nok"... Ja. MEN hvis nu 100.000 andre tænker det samme og det koster 5.000 pr. gang nogen tænker sådan så bliver det jo: 500.000.000 kr. ekstra der skal hentes hjem.

Dem skal de måske hente hjem over 1.000.000 personer. det giver jo en ekstra regning på 500 kr. om året pr. person.

• #17   18. mar 2013 Rune L
    Kennet svarer faktisk trådstarteren og fortæller - synes jeg - på en pæn måde hvad det kan have af konsekvenser.
    Jeg kan ikke se hvorfor han pludselig skal beskyldes for prædiken og hvorfor pludselig blande dine antagelser ind i hvordan du mener Kennet tænker?

Det er da virkelig underligt...

• #18   18. mar 2013 Rune L

Hvor ser du jeg laver moral prædiken?.. Jeg svare da pænt på spørgsmålet om hvilken forsikring der kan tænkes at dække.

Og så forklare jeg jo bare personen at når hun siger at det ikke går ud over nogen, så går det jo rent faktisk ud over nogen. jeg syndes ikke jeg prædiker morale. sætter det bare op sort på hvidt at det koster noget?. Hvis jeg ville prædike morale så havde jeg nok mere slået på at det var ulovligt og en masse andet.

og om jeg køre forstærkt eller skriver ekstra på ved indbrud eller får en forrude dækket ved at melde kasko på bilen og vente en periode... ja det er jo heldigvis kun mig der ved det... og ikke noget jeg ser en grund til at slå op et sted hvor alle kan se det?. Det ville da kun være for dumt... HVIS altså jeg gjorde nogen af de ting. smiley

• #19   18. mar 2013 Rune L.

Spille op overfor andre!?...
    hvor ser du jeg gør det?.
    Sikker på det ikke bare er dig der er lidt for følsom?.

Jeg forsøger blot at forklare hvilke konsekvenser det kan have!?. ikke spor andet.

Mine beslutninger og mine valg her i livet er basseret på de konsekvenser det kan have.

HVIS! jeg ville køre forstærkt ville jeg jo nok konsekvent holde mig under hvad der giver klip. fordi jeg ville være villig til at løbe konsekvensen af en penge bøde, men ikke at få et klip?.

• #20   18. mar 2013 "Og sjovt, som I da har ondt i røven... Kunne forstå hvis jeg som enlig mor snød med bidrag osv.. Nu er sagen bare sådan at jeg er dybt afhængig af bil i min hverdag, og blev taget i røven for mine sidste penge ved handel.. Så kan jeg spare lidt på su og hente på forsikring, så gør jeg da det... Så længe det ikke er noget der går ud over andres penge....? "

Hahaha, det er alle de andres skyld at jeg snyder, SU er lav, tabte penge på bilen, jeg er afhængig af min bil.. kan jeg bolle forsikringen ??

• #21   18. mar 2013 Slap dog af

• #22   18. mar 2013 Rune L....

Jeg stopper bare her, du køre jo kun i ring og af en eller anden grund går du jo kun efter mig. Ved ikke lige hvad jeg har gjort dig, men gider ikke spilde mere tid på dig nu.

Jeg snakker kun om at man skal kende konsekvensen bag sine handlinger, jeg har ALDRIG! sagt at det IKKE! ville koste staten penge hvis jeg køre galt (og dermed alle andre) jeg snakker om at kende KONSEKVENSEN! ved det man gør, ikke andet.

Det er jo sådan set også dig der starter du med at mene at jeg åbenbar laver morale prædiken og en masse andet lort?.

Nej... du er ikke værd at bruge mere tid på, forvent ikke et svar fra mig der er rettet imod dig. du er kun ude på at provokere en stemning op og det gider jeg ikke hoppe med på.

• RULLEN
    RULLEN Tilmeldt:
    mar 2013

Emner: 1 Svar: 59
    #23   18. mar 2013 Til orientering; Det koster dig ca. 2.500 kroner hos carglass at få sådan en skade lavet (udskiftning af rude).

Prisen er for 4 timers arbejde, tørretid og materialer. Måske skal du så ligge moms oveni, men det er stadig billigere end din selvrisiko, vil jeg gerne gætte på smiley

Tænk dig om - indhent nogle tilbud hos de forskellige rude-firmaer, de fleste kan skifte en forrude til relativt få penge - det er trods alt bedre end plettet straffeattest!

• #24   18. mar 2013 HOLD KÆFT . HVOR KAN JEG GODT LIDE DETTE FORUM. VI PRØVER AT HOLDE VORES FORSIKRING NEDE . OG SÅ KOMMER DER EN DULLE OG TROR HUN KAN FÅ ET SVAR PÅ DET .OG TAGE RØVEN PÅ ALLE . BETAL KVINDE . GODT GÅET TIL JER HERINDE SUPER SUPER

• #25   18. mar 2013 Kennet- jo, jeg er faktisk blond af natur, Tak for dit overskueligt opsatte svar, det er til at få øje på, og giver stof til eftertanke. smiley
    Mirza- jeg er færdig som socialrådgiver om 2 mdr og arbejder ved siden af mit studie. For at slippe for, at andre borgere skal betale min blog og min plads i daginst.
    Jeg alene er ansvarlig for økonomi og det er ikke andres skyld, at jeg vælger at overveje snyd...havde faktisk ikke overvejet modellen som Kennet stiller op. Selvom jeg ikke rigtig tror på, at langt de fleste overholder alle regler der er sat op i det her samfund.
    Nuvel, jeg smed en tanke op til overvejelse, og det har givet mig svar på det jeg spurgte om;)
    Rullen- det er sgu til at føle på....:)

• #26   18. mar 2013 Jeg ved ikke lige hvad det faktum at du er færdig som socialrådgiver om 2 måneder har noget at gøre med at du overvejer at snyde selskabet fordi du ikke tror at det går udover nogen..

underlig sammenligning smiley

• #27   18. mar 2013 Mirza- taget ud af en kontekst, nej. Socialrådgiver = lovgivning, og kendskab til alle hullerne, som jeg som enlig forsørger ikke benytter mig af/snyder mig til.

• #28   19. mar 2013 Naia

De huller vil jeg MEGET gerne kende til :D.. Tror dog ikke jeg kan udnytte nogen.

Går i skole får SU og er selvstændig, kæresten er på dagpenge og ejer eget hus. hun har 1 barn og vi har 1 fælles. og bor sammen.

Så tror desværre ikke der er meget at hente for os smiley

• #29   19. mar 2013 smiley Kennet, det lyder da som en rar tilværelse.. :)men du har ret- en alm velfungerende familie på 4, med egen bolig og bil, kan som udgangspunkt klare sig selv. Men dagpenge og su er jo heller ikke alverden? Så lidt tilskud til dag inst kan i sikkert godt få. For at skulle vide det nøjagtigt, skal man jo kende til tallene...:) det var nu også mere det, som enlige forsørgere- ofte mødre- benytter sig af. Ville bare gøre det klart, at jeg hellere vil klare mig selv, uden støtte fra det offentlige, så vidt det er muligt. Men når så folk tager røven på en, der knokler for at holde sammen på det hele, blir jeg indimellem lidt bitter...som han gjorde med bilen, da jeg sku handle... Desperate mennesker gør desperate ting.

Kommentér på:
Forrude og forsikring

Annonce