{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

V
V
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210

Erstatning Taksator / Bil værdig {{forumTopicSubject}}

Hej.

for en måneds tid siden kørt min kammerat og en hyrevogn (taxa) galt, da han ikke overholdt sin vigepligt. Nu er de nået hen hvor han skal have nogle penge, for sin bil, dog er de (taksatoren og min kammi) ikke kommet frem til noget, da de jo som regel altid prøver at slippe så få penge som muligt, hvad kan han gøre i denne situation, kan en advokat ændre på det? eller skal man bare blive ved?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erstatning Taksator / Bil værdig
  • #1   1. jul 2013 kommer helt an på hvor realistisk din kammerat er,
    men hans es i ærmet er jo at han kan bede dem om og finde en præsis magentil model med samme km og udstyr, eller bede om og få den genopbygget hvis den er skadet for mere end den er værd, så plejer de som regl og give efter

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#4   1. jul 2013 Det en magen til som har kørt lidt mere, omkring 282k koster 25000, han blev tilbudt 20.000, han vil gerne have en magen til, nu har jeg skrevet til ham igen, så må jeg håbe han finder en magen til, med Ekstraudstyr

• #5   1. jul 2013 Nej, han skal ikke give op.

For en del år siden, totaltskadede min x-kone en bil jeg havde købt til hende. Taksatoren kom med sin pris, og jeg svarede ham høfligt pr mail, om han nu var obs på, at det var modellen med den store 16v motor, og om han havde set, at den var textyl behandlet, uden rust, med ny køler osv ovs..

Vi endte ud med at få 25.500,- for den hvor hans bud var 17.000 til at starte med

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#6   1. jul 2013 Den er MAGEN til den her

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-sol/1693366

dog kørt 10.000 mindre

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#7   1. jul 2013 Han har dog 4x El ruder, hvis det betyder noget, og undervogsnbhl.

• #8   1. jul 2013 så må de jo finde og købe en til ham i samme stand og med samme udstyr.

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#9   1. jul 2013 Helt sikkert, fed nyhed, smiley det fortæller jeg ham..

• #10   1. jul 2013 han kan jo ikke få lige så meget som en der har kørt mindre, så meget mere end de 20 tror jeg ikke han får

• #11   1. jul 2013 Husk prisen skal være inkl. Lev. Omkostninger, nr pladser. Det giver jo ingen mening at han får en tilsvarende uden nr plader.
    Bliver man ikke enig så kan man lade sagen gå videre til en overtaksator, det plejer at hjælpe hvis man har retten på sin side og ved hvad en tilsvarende koster

• #13   1. jul 2013 Jeg havde en sierra m. Turbo som jeg gav 70.000 for hos Ford, taksatoren bød først 24.000 for den selv om jeg kun havde haft den 1 år, sådan en klaphat. Vi skændtes i en mdr. Og så gav jeg sagen til overtaksator. Det endte med at taksatoren så ombestemte sig og jeg fik 60.000 for den.
    Taksator har respekt for det med at lade en sag gå videre hvis det er helt åbenlys at han er ude på at snyde

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #14   1. jul 2013 Bilen du linker til, står hos en forhandler. En forhandler skal give garanti/reklamationsret - deraf den "højere" pris. Den totalskadet bil var formentlig ikke omfattet af nogen garanti?

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#15   1. jul 2013 Lasse - Ment at min vens har kørt mindre, smiley

Clegg,! - Nej, det er den ikke, men der plader på, og den var klar til syn, det var en ejers, samt en helt ny forrude, sidste år. den havde været undervogns behandlet fra fødslen. Men nu vil han have en magen til, så må vi se om han kan lede, tror næppe en finder en, helt magen til..

• #16   1. jul 2013 V om den er undervogns behandler betyder intet. og alt ekstra udstyr bliver kun dække hvis han har tegnet en ekstra forsikring på det.

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#17   1. jul 2013 Han skal vel have en bil magen til, ingen har bedt taxaen, om at køre frem for vigepligt,

• #18   1. jul 2013 lasse p: det er jo kun hvis du selv er skyld i skaden..

• #19   1. jul 2013 Laier .ja troede det var ham der kørte ud

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #20   2. jul 2013 Mon ikke også forhandlerens bil er klar til syn? Frontruden på forhandlerens bil er vel også uden skader? Det kan jo også være, at forhandlerens bil lige har fået skiftet dele eks. bremser, tandrem osv........ Sagt på en anden måde, tror ikke der er så meget at kommet efter....

Men det kan kun Syn & Skøn vurdere.

Kommentér på:
Erstatning Taksator / Bil værdig

Annonce