1.590 visninger
|
Oprettet:
Vw Lupo? {{forumTopicSubject}}
Hey jeg sørger lidt info om et køb jeg er ved at fortage på en Vw lupo, det eneste jeg vil høre om den er en trofast dame og hva man skal være opmærksom på?
det er en 1,2 TDI Automatiske gear fra 2005
Tak på forhånd
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 16 Emner: 85 Svar: 810
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
feb 2008
Følger: 64 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
Kan anbefale dig at lave en bruger inde på dette forum, for der er RIGTIG meget god viden at hente
http://www.lupo3lklub.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=14 hvis ikke linket virker, så gå ind i FAQ, side to, og så vælg det der hedder ''Køb af ny brugt Lupo''
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
aug 2005
Følger: 41 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 105
Da der er lavet en del forbedringer i de modeller fremefter.
Jeg vil mene det et godt køb. Kender til flere der har gået over 400. Uden de helt store reparationer andet end grundjustering af gearkasse samt almindelig service og skidedele
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 486
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 16 Emner: 85 Svar: 810
http://www.eurobiler.dk/
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 486
feb 2008
Følger: 64 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.838
Fordelen er at den er rimelig ny i forhold til mange af de andre. Men kedelig er den.
Generelt syntes jeg det er en fornuftig bil. Med det sagt, vil jeg sige jeg har set mange problemer med dem. I egen familie har jeg stort set ikke set problemer med dem der har været i familie eje. Men det er også købt med det henblik på at det er en øko bil og ikke en racer.
Køres den svinsk bliver den automatisk dyr. Den er lavet forholdsvist spinkelt for at få den ned i vægt og det er de steder den kan gå i stykker.
Men som nævnt højere oppe. Så få en speciallist til at reparere og servicere den. Det har jeg gode erfaringer med.
Vw/SMC ved ikke en skid om bilen og så de for dyre.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.838
På 02 moedellen er batteriet flyttet om i bagagerummet. Der er side airbag. Bagklappen er gjort mindre og nogle andre småting.
For at få side airbag måtte man spare vægt andre steder, ellers ville den blive for "tung". Derfor fjernede man hattehylden og gjorde bagklappen lettere/mindre. (plus nogel andre små ting)
Det var dog muligt at tilkøbe en hattehylde til eftermontering bagefter.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
Og mange gange tak for hjælpen
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.838
(hvis man kan stole på det)
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.838
Den funktion burde ikke kunne mærkes ud over at den får flere HK, motorbremser ved speeder slip og ikke går ud i lyskryds.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
feb 2008
Følger: 64 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
Man skal VIRKELIG ''lære'' at køre en Lupo, hvis man er vant til andre biler. Har dog lige solgt min til fordel for en bmw E39
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.838
Eco fra og den motorbremser med det samme du slipper speederen.
Når den motorbremser kan det godt lyde som om den er for langt nede i omd. inden den skifter til et lavere gear. Men sådan lyder en 3 cylinderet Lupo 3L når den motorbremser.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.838
Når jeg køre en 3L køre jeg altid med Eco slået fra. Gider ikke at den ruller ved speeder slip og at den kan finde på at gå i stå.
Det er i øvrigt ikke altid den går i står i lyskryds. Der er en del kriterier der skal opfyldes før den gør det.
Fx skal der ikke fuld varme på kabinen eller blæseren på mere end trin 1 eller 2 (så vidt jeg husker)
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.838
Har den ikke partikkelfilter (eftermonteret) så der en ekstra afgift på 1000,- om året.
Mener heller ikke man kan eftermontere det lort på en 3L
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.838
For nogel år siden var den kun på 180,- om året (total)
Der var det danmarks billigste bil i faste udgifter
feb 2008
Følger: 64 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
Jeg var ''nødsaget'' til at smide 185/65-14 (original er 155/65-14) på min, og derefter gik den 20km/l. Så gode dæk er alfa og omega på den bil!
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.838
Den gik i snit 3,2L/100km.
Det har meget at sige at alt køre godt.
At den ikke hænger i bremserne, lejerne er i orden. Rigtig olie på gearkassen og at tandremmen er indstille HELT rigtigt.
Så kan du saktens komme op på 30kml ved fornuftig kørsel. Tænker man ikke over det og bare køre. Ja så ligger du nok omkring 22-25kml
maj 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 74
Købte selv en, og hold nu kæft hvor var der dog mange problemer med den bil!!!!
Det værste ved en Lupo er simpelthen (hvis det er 3L'eren), at delene dertil er så pisse dyre.
Du skal være opmærksom på om den går ordentligt i gearkassen, om start/stop funktionen virker(dette kan være en defekt starter hvis ikke den gør), og derudover er det også en god idé at finde ud af om den regelmæssigt har fået grundindstillet gearkassen, om den er renoveret osv
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 16 Emner: 85 Svar: 810
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 16 Emner: 85 Svar: 810
Lupo`en havde en masse reps bare inde for de 35.000km.. :S
Men det er bestemt en smagssag..
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 16 Emner: 85 Svar: 810
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 16 Emner: 85 Svar: 810
Jeg måtte skifte en trækaksel + forhjullejere inde for 35000km..
2indstillinger af gearkassen..
Derudover skal man kører Lupo stil hvis den skal være øko men det kan lade sig gøre
Men kørte da omkring 30km/L (uden Eco slået til)
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 16 Emner: 85 Svar: 810
Men Pyt man skal jo prøve noget nyt
Har lige udskiftet min Astra 1,6 16v til en Ibiza Noget af et spring.. (og ja jeg har 2 biler i brug)
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 110
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 512
Da jeg kørte på originale fælge/økodæk, ramte jeg nemt de 33 km/l. MÅLT PÅ STANDER!
Og da jeg kørte 15" med 195 brede IKKE økodæk lå jeg på omkring 28 på literen.
Der ud over er det en fantastisk bil, hvis den vel og mærket bliver passet og plejet hos bl.a. VAGtech, og ikke hos VW, og man følger alle de råd der er på Lupo3lklubben. Fantastisk klub i øvrigt.
apr 2008
Følger: 58 Følgere: 71 Biler: 23 Svar: 134
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.161
Vw Lupo?