{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cyklister må køre over for rødt.
  • #1   21. nov 2013 Det gør de jo allerede.. Så det ikke noget nyt..

  • #3   21. nov 2013 Det gør de som sagt også nu. Eneste bekymring er, at nu mener de sikkert det er deres ret og at alle nu skal holde tilbage for dem.

  • #4   21. nov 2013 Mr. P @ Det tror de allerede.. De er ALT for hellige i trafikken!

  • #5   21. nov 2013 Fint for mig.. Det er sku da også tåbeligt at holde der.

  • #6   21. nov 2013 Det er vel ikke mere anderledes end at man i USA må gøre det i biler?

  • #7   21. nov 2013 Det fungerer fint i USA med biler, så hvorfor ikke.

  • #9   21. nov 2013 Hva med os billister? Endnu et tegn på at de render rundt med en finger oppe i røven inde på borgen.

  • #10   21. nov 2013 Det nok samme problem i Aarhus midtby.
    - De bruger jo også gerne svingbaner til at tage krydset venstre over. De har intet at lave ude midt i et lyskryds!

    Forresten, velkommen tilbage til din normale bruger, Caddy Daddy smiley (Mener jeg så du 'lånte' en bruger til at oprette andet emne forleden dag)


  • #11   21. nov 2013 Kanon, endelig tænker man lidt udenfor kassen mht færdselsloven..

  • #12   21. nov 2013 Det er fandme tit jeg oplever en eller anden uopmærksom idiot der synes han skal svinge ind over cykelstien, selvom der kommer cykelister fræsende. Oplever det op til flere gange i ugen, beskylder ikke jer for noget nævner bare der også er en del idioter i bil.

  • #13   21. nov 2013 det giver jo fint mening da de ikke skal krydse nogen vej ? de fortsætter jo på cykelstien som bare drejer til højre, hvorimod vi billister skal krydse en masse andre bilers kørebane...
    skulle de lige ud, skulle de jo forlade den faste cykelsti og krydse en vej.
    Hvis man tænkt sig om i det her, så er der jo ingen fare, da der ingen billister er som kan komme i vejen...


  • #14   21. nov 2013 Nu er jeg jo selv cyklist og cykelrytter og jeg ved ærligt talt ikke om det er en god ide? I USA fungerer det med biler (skal lige siges at det ikke er i alle kryds man må) fordi amerikanerne godt ved at de selv har ansvaret når de drejer ud i krydset og skal æde retssagen. Så de er opmærksomme!
    Men når lille studine-Stine på sin fine damecykel med blomsterkranse i kurven og mobilen i den ene hånd, eller mini-Bjarne på den dyre racer TROR at de må når som helst og hvor som helst, så går det galt.

    Jeg er ked af at sige det, men tror ikke cykelmentaliteten er god nok til det.


  • #15   21. nov 2013 det er da ikke en nyhed,det har de altid gjordt

  • #16   21. nov 2013 jamen... de drejer jo ikke "ud" i krydset når de svinger til højre.. ?

    Når der står beskrevet at det vil blive muligt i "udvalgte" kryds, så er det vel dem, hvor cykelstien er gennemgående i svinget... dvs ikke bliver afbrudt, således er der ingen andre der nogensinde kommer op/henover/krydser/etc, den højresvingende cyelsti. ?

    Der hvor der vil kunne opstå en fare, er hvis man i samme kryds giver billister lov til at dreje til højre ved rødt (en grøn højresvingspil), cyklist kommer for tæt på vej ved svingning, billist for tæt på cykelsti osv = fare.. men det er jo en fare der i forvejen forefindes.


  • #17   21. nov 2013 Breaking news: man må nu også kører dem ned uden straf.


    3.2.1 GOOOOOOOOOOO!


  • #18   21. nov 2013 har altid ønsket mig at GTA blev real life... bare et par dage smiley

  • #20   21. nov 2013 Faren ligger i at mange cyklister vil tro at det nu er lovligt at dreje til højre ved alle røde lys. Også selvom der ikke er cykelsti eller der kommer andre trafikanter fra venstre.
    I de her situationer er folk bare dummere end man umiddelbart kan forvente, desværre...

    Ideen er jo god nok... Jeg tror bare ikke at cyklisterne selv kan administrere det.


Kommentér på:
Cyklister må køre over for rødt.

Annonce