{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.859 visninger | Oprettet:

Hvornår er man pædofil? {{forumTopicSubject}}

Ja, ikke at jeg i forvejen er klar over at en på 25 slet intet skal have noget og gøre med en på 14, men hvornår er man pædofil?

Lad os sige at ens søster er en hestetøs. Hun kender andre hunkøn som rider, og de er både fra 12 år gammel og op til 35 år gammel.

Hvis nu min søster er 16, og pludselig har en rideveninde på besøg som er 12, og jeg er 17, men 5 år senere er 22 og min søsters rideveninde pludselig er rundet 17.

Normalt ville der ikke blive set så meget ned på det, hvis en fyr på 22 pludselig er sammen med en på 17-18 år, og de har mødt hinanden på www.netdating.dk

Men hvordan ser man på det, hvis scenariet er sat op på den måde som jeg har sat det op? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår er man pædofil?
  • #2   4. jan 2014 du prøver at sige at du er vild med din søsters veninde på 12?

• #4   4. jan 2014 Mikkel

Du er dårlig til og læse og forstå en tekst, og jeg er slet ikke teenager længere smiley

• #6   4. jan 2014 Du er vel pædofil hvis du selv er over den seksuelle lavalder og pigen er under.. Det vidst det eneste som kan katagorisere det...

• #8   4. jan 2014 Lars

Så alt over 15 er tilladt, for alle over 15? Næppe smiley

• #9   4. jan 2014 hvis en 30 årig er sammen med en under 18 så stiller jeg nok spørgsmålstegn, men som de andre siger, personernes måder at være på osv..

men når man tænder på piger i 2-13 års alderen så...

• #10   4. jan 2014 Hvis manden så er 1000 år gammel er han ikke pædofil med mindre pigen er under den seksuelle lavalder...

• #12   4. jan 2014 Shaka.. Hvis mig noget andet? Det er da facts.. Du er ikke pædofil hvis du ikke har været sammen med en som er under den seksuelle lavalder...

• #13   4. jan 2014 den er så hævet til 18

• #14   4. jan 2014 Jeg vil ikke blot sige, at hvis en 32 årig fandt en 15 årig tiltrækkende og forsøgte noget seksuelt med hende var forkert, men direkte perverst, og dermed anse manden som værende pædofil.

• #15   4. jan 2014 JA men han kan ikke dømmes ud fra det.. Så det er hvordan DU opfatter det.. Ingen straf.. ingen pædofil...

• #16   4. jan 2014 http://ung.erhunfor.dk indtast dine oplysninger her

• #18   4. jan 2014 Næppe den er hævet til 18... LOL

I Dannmark er den seksuelle lavalder som udgangspunkt 15 år.
    Ordet "lavalder" optræder intet sted i Straffelovens tekst, men det er alligevel ud fra den lov, man definerer lavalderen. Det gør man ved at drage en såkaldt modsætningsslutning ud fra et generelt strafferetligt princip om, at alt, hvad der ikke er eksplicit forbudt, er tilladt.
    Straffelovens paragraf 222 beskriver hovedreglen:
    Stk. 1. Den, som har samleje med et barn under 15 år, straffes med fængsel indtil 8 år.
    Dog kan man ifølge paragraf 223 straffes for sex med en person under 18 år, hvis man står i et autoritetsforhold til den unge – den såkaldte Lærerparagraf:
    Stk. 1. Den, som har samleje med en person under 18 år, der er den skyldiges adoptivbarn, stedbarn eller plejebarn eller er betroet den pågældende til undervisning eller opdragelse, straffes med fængsel indtil 4 år.
    Stk. 2. Med samme straf anses den, som under groft misbrug af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en person under 18 år til samleje.
    Ifølge paragraf 223a er det forbudt at købe sig til sex med en person under 18 år.
    Paragrafferne 224 og 225 præciserer, at reglerne ud over samleje også omfatter "anden kønslig omgængelse end samleje" og for sex med en person af samme køn.

• #19   4. jan 2014 I blander vist begreberne en smule sammen.

Pædofili = sex eller seksuel omgang med børn. At en 18 årig har sex med en 14 årig er IKKE pædofili men det er strafbart idet pigen er under 15!

Pædofili er en trang som voksne (hvornår er man så voksen, 15, 18, 21 eller...) har til at blive seksuelt opstemt af børn.

Uanset om det er A eller B er det stadig ikke iorden eller tiltalende men lidt svært at sætte eksakte grænser for hvor gammel man skal være

• #20   4. jan 2014 Mange burde blive dømt ud fra denne her.. Men har sgu aldrig hørt om et eksempel :Stk. 2. Med samme straf anses den, som under groft misbrug af en på alder og erfaring beroende overlegenhed forfører en person under 18 år til samleje.

• #21   5. jan 2014 den kan kun stilles op på en måde.. jo tættere nul jo strammere hul, jo tættere på 60 jo mere plads.. Hvad er du til?...

• #22   5. jan 2014 hun sage jo hun var 18 smiley tænkte ikke lige over det ikke kunne passe når hun gik i 7.

• #23   5. jan 2014 Nå så det var derfor der var så meget blod!

• #24   5. jan 2014 Det er vel mere en debat om etik det her, end det er en debat om pædofili ?

Faktum er at den der har sexuel omgang med børn under 15 er pædofil.

Hvis du er 25 og har mulighed for at komme i trusserne på en på 17 så kan folk mene om det hvad de vil, men pædofil er du ikke, og det er ej heller ulovligt (medmindre du er hendes lærer, betroede, plejefar, plejebror eller lign,)

Det er her hvor etikken kommer ind i billedet. Det der bliver snakket om her er de personlige holdninger til hvornår aldersforskellen i individets optik er ja "klamt". Og det kan jo gå begge veje. En tidligere chef havde en kæreste på 42 da han var 30 hvilket jeg syntes var pænt nasty, men fair nok hvis man kan lide appelsinhud og elevatorpatter. Min holdning til den slags er jo i bund og grund ligegyldig da det som sagt blot er udtryk for en personlig etisk holdning og ikke har noget som helst med pædofili at gøre.

• #25   5. jan 2014 som boris siger heller ligne en slagter end ikke få fisse og om de bløder når man kravler på eller når man kravler af eret fedt smiley

• #27   5. jan 2014 kom lige til at mindes denne film ,hvis man ikke har set den ,så skulle man gøre det den vender nok emnet meget godt ; )
    http://www.youtube.com/watch?v=-NQSaZohsSI

• #28   5. jan 2014 http://tidensnyheder.dk/danmark/2012/07/23/den-seksuelle-lavalder-haeves-til-18-ar/

18 år. alt under = pædo. Åbenbart så er to 17-årige der er i kanen vist også netop det, men det kan jeg ikke helt finde svaret på

• #29   5. jan 2014 Lars: hvis han kunne i en alder af 1000 år ville jeg tage hatten af for ham

• #30   5. jan 2014 7-ÅRS REGLEN!
    - Igen slår den til!

• Supreme
    Supreme Tilmeldt:
    aug 2012

Svar: 60
    #31   5. jan 2014 Carsten :
    Det er fake....

Lavalderen er 15 år, men jeg anser en forskel på 2år ved folk mellem 14-18 Resten bør folk selv bestemme, da de er blevet møndige, og burde selv kunne vælge hvem de vil kneppes af smiley

• #32   5. jan 2014 Gider ikke sex med børn.......................... Man skal sgu så tiddeligt i seng smiley

• #33   5. jan 2014 Missionær med en 12 årig, mens man selv er 19....... Naaaaaah

• #34   5. jan 2014 Guys wtf?

• #35   5. jan 2014 hmmm min kone er 19 år yngre end mig, jeg gider sku ikke en der er slap i kødet og har hænge patter smiley den artikel er fake carsten

• #36   5. jan 2014 Er du i tvivl så hold den i bukserne

• #37   5. jan 2014 Da min kones lillesøster var 14 og sammen med en på 28 synes vi slet ikke det var i orden og min svigerfar var enig men hans kone synes at det var helt fint for de havde lovet hende at de godt kunne vente til hun var 15. Hun er lige blevet 16 og han bliver snart 30 og jeg synes stadig det er helt forkert. Men er nok mig der er helt galt på den.

• #38   5. jan 2014 Steen

Fedt. Så må jeg også finde en 14 årig som snart fylder 15. Det vel okay? smiley smiley

• #39   5. jan 2014 Skal du være velkommen til hvis du ikke kan klare en der er ældre end det smiley

Find du dig en på 40-45år så har jeg hørt at de ved hvad de går ud på smiley

• #40   5. jan 2014 jeg syntes sku også det ikke er i orden men det siger jo nok mere om fyren end om tøsen

• #41   5. jan 2014 Er selv 34 og er sammen med en på 18 ...

Meen må give Steen T ret .. jo ældre jo mere erfaring

• #42   5. jan 2014 Dvs at du faktisk er til børn, men bare lige vil ha undersøgt hvornår du kan straffes og hvornår du ikke kan ???

• #43   5. jan 2014 Det er jo dejlig firkantet. Er man 100år og sammen med en 15årig der lige har fyldt år så er det ok.

Er man 16år og sammen med en som er 14år og 360 dage så er man pædofil

• #44   5. jan 2014 Hvis man er sammen med en, som er så meget yngre end en selv, at man kunne være personens far/mor, så synes jeg at det er lidt klamt. Men det er bare min personlige holdning..

• #45   5. jan 2014 Teknisk set taler i vist om at være Hebofil og ikke pædofil.
    Pædofil=sexuel interesse for før-teenagebørn
    Hebofil=sexuel interesse for teenagebørn

• #46   5. jan 2014 Jeg kan se at der står at du er fra Nordjylland, det er vel ikke dig de efterlyser i Jetsmark?? smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #47   5. jan 2014 Nogen er til moderen, andre til datteren..

• #48   5. jan 2014 er man 34 og roder rundt med en på 18 syntes jeg sku da er i orden men roder man rundt med dem på 15-16 hvad snakker man så med dem om ? justin beeber de er jo ingen gang normale i hovedet har selv en stak teenage døtre så taler af erfaring smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#49   5. jan 2014 Dan<<< Nu blander du jo tingene lidt sammen, tror jeg?

Kommer vel an på hvad topicstarter mener.

Der er jo forskel på at være 34, og komme sammen med en 15, og så at være 34,
    og KNALDE en på 15.

Jeg gad squ ikke have et forhold til så ung en tøs, men jeg ku godt.

• #50   5. jan 2014 tja det kan du sku have ret i Rasmus smiley jeg mener hvis det er lovligt og frivilligt og ikke presset så for min skyld kan man sku bare hoppe på hinanden

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#51   5. jan 2014 Enig. smiley

• #52   5. jan 2014 Så længe hun er over 18 er det sku bare at hoppe på/i "hvis hun vil", der er sku da heller ikke nogen der gider rode med sådan nogle gamle kællinger på ens egen alder. smiley

• #53   5. jan 2014 Eller så bare tag din alder og divider med 2 og lig 7 til så har du en meget god retning linje smiley

• #54   5. jan 2014 Den ældstes alder / 2 + 7

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#55   5. jan 2014 Du mener over 15 Asbjørn. smiley

• #56   5. jan 2014 Nej Rasmus jeg mener over 18 for mener sku ikk man skal hugge i noget der ikke kan hente en i bil når man er ude og drikke med gutterne smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#57   5. jan 2014 Først tænkte jeg, "du er da tosset", men du kom faktisk med et godt argument. smiley

• #58   5. jan 2014 Så 15 årige Frederik der knepper 14 årige Lotte er pædofil, men 40 årige Frank der knepper 15 årige Karen er ikke, udelukkende fordi At så er hun over den seksuelle lavalder?? Arh.. Det lidt langt ude.

Så snart tøsen er over den seksuelle lavalder er hun også gammel nok til selv at styre hvem hun får den af - ikke for sjov lavalderen er lavet.. Netop fordi at når de er så unge, så ved de ikke bedre.

• #60   6. jan 2014 fy for fanden da jeg føler mig da udnyttet af gamle kælinger ! kan da høre jeg skulle have gået efter de små piger mens tid var ; ) de har været fra 18 til 49 ,er der noget at siget til jeg aldig biver voksen ?

• #61   6. jan 2014 Mamhun nej det mener du måske ikke, men det er faktisk sådan det forholder sig.

Jeg er 36 og skulle jeg (nu har jeg bestemt ikke de lyster) have lyst til at jagte 16 årige piger på nettet og duske, så kan jeg sagtens det.

Og så vil jeg lige hilse og sige at den seksuelle lavalder IKKE er hævet til 18 år, længere oppe er et direkte udsnit af loven som en har postet, og den finder stadig anvendelse. Der flyder en artikel rundt på nettet om at lavalderen pr 1/4 2012 hæves til 18, det er en aprilsnar

• #62   6. jan 2014 Ruben > man er jo ikke pædofil hvis man som F.eks 18 årig har sex med en 14 årig?

Man er pædofil hvis man har sex med små børn, man er ikke et lille barn når man er 14 - det andet hedder hebofilli og er 2 vidt forskellige ting.

Altså er man kun pædofil hvis man har sex med små børn. Har du sex med en på 13 er du hebofil.

• #64   6. jan 2014 13-14 år er teenagere.. Er man pædofil har man som voksen sex med SMÅ børn, ikke teenagere. Om de så kun har været teenagere i en uge er man stadig ikke pædofil, men hebofil. At det stadig er ulovligt er en anden ting.

• #65   6. jan 2014 Sandheden er, at der findes nogle gamle ordsprog der skal i brug her...

"Du ved du er pædofil,
    når du lokker med bolcher fra din bil"

"Du ved du er nekrofil
    når du har en skovl i din bil"

"Du ved du er homoseksuel
    når der er en buttplug i dig selv"

"Og du ved du er til dyr...
    når du...når du...æhm...
    når du knepper dit roadkill istedet for at spise det"

• #66   6. jan 2014 Faktum er!

Pædofil = voksen som har sex med børn fra 0-12 år.
    Hebofil = voksen som har sex med teenagere fra 13 år og op.

- vil dog ikke kalde det hebofil hvis en voksen mand på 20 har sex med en på 19 - men det er der vel nogen snæversynede mennesker der vil mene.

• #67   6. jan 2014 Og så skal man heller ikke have sex med barnet for at være pædofil, men allerede når man har trang, lyst og tænder på børn - så er man pædofil. Om du gør noget ved din lyst eller ej.

• #69   6. jan 2014 Nu er jeg heller ikke selv sammen med 13-14 årige, synes også selv det er forkert - men det gør altså ikke andre til pædofile hvis de har lyst til 14 årige smiley

• #72   6. jan 2014 nu er det jo ikke strafbart at tænke på små børn har hørt om man skulle give pædofile en lolita baby dukke de kunne kneppeså de ikke forgreb sig på børn og hvad med den pædofil klup der er/var i frederitcia,så en dokumentar om en undercover jurnalist hvor sygt er det lige og her snakker vi små børn

• #73   6. jan 2014 Ikke strafbart at TÆNKE på dem nej, men derfor er det stadig pædofili smiley
    Det noget svineri.. Ikke så underligt at de fleste fængselsbetjente kigger den anden vej når de andre fanger "tilfældigvis" får fat i de pædofile..

• #74   6. jan 2014 jeg har holdningen har de forgrebet sig på et barn så skal de have to muligheder af med bollerne efter endt straf så kan de slippes fri eller livstid mange af dem har flere ødelagte børns liv på samvittigheden

og ja kriminelle har jo også børn

• #75   7. jan 2014 Det er sgu ganske enkelt !
    Men er pædofil, når man har med mindre piger at gøre. Og det er under 15år.

Er du 45 og finder sammen med en på 15, så er det det samme som hvis du er 55 og finder sammen med en på 25.
    Eller sagt på en anden måde....
    Ved ikke om du ser DeUngeMødre, man da er der et par, Ditlev og en ung trunte, og da er der over 20års forskel. Skulle han så være pædofil ? Nej vel !

Så man er pædofil, i det omfang at man er til mindreårige, altså under 15år.

• #76   7. jan 2014 Så længe det er indenfor lovens rammer og du selv har det godt med det, så er det fucking ligemeget hvad andre tænker og mener. Ellers kan du se sådan her på det; skal andre afgøre hvem fanden du kommer sammen med? Nej, vel?

• #78   7. jan 2014 Jeg kan se længere oppe at der er en mand på 34 der har en pige på 18??
    Der forstår jeg ikke en pind af?
    Hvad vil en voksen mand med en teenager??
    Ikke at man så er pædofil, men det fatter jeg ikke..

• #79   7. jan 2014 3 på række og så going going going......

• #82   8. jan 2014 Min personlige holding er at så længe der er græs på plænen må der spilles :P. Eller rettere så længe de er lovlige så holder jeg mig sq ikke tilbage hvis det er kun er sex eller deslige der er tale om og begge parter er enige om "spillets regler". Snakker vi dog noget der skal være seriøst med mere så en 23-24 år mindst.

• #84   25. maj 2014 Far til to børn jeg ikke må passe - Er det dig Casper S, som har set sig sur på doktoren, og drager hans børn ind i det som en hævn..?
    Alle der kender doktoren ved at han er en god far, jeg synes det er lige at gå over stregen at du bruger et billede af hans børn som profilbillede..
    Og hvad er du egentlig sur over.? At han tilbød at fixe dine fælge, blot de kom rene og lige til at gå til, men han ikke lavede dem, fordi du havde afleveret dem mega snavsede, og ikke en gang tørt dem af med en klud..
    Eller noget helt andet..?
    Ligemeget, så er du et sølle menneske at lave sådan et stunt..

Og du kan jo starte en debat.. Du ved at jeg tager dig ud.. Bums..

• #85   25. maj 2014 Billedet af andres børn som avatar er under lavmålet ...selv for nordjyderne uden mercedes! Get a grip!!

• #86   26. maj 2014 Nu er vi i den boldgade, er der nogle der ved hvem den kendte sportsstjerne der er blevet fængslet i dag for sex med en på under 12år...?

• #87   26. maj 2014 Joakim B Olsen

Kommentér på:
Hvornår er man pædofil?

Annonce