Maskinmestre {{forumTopicSubject}}
Go'dag
Nogen herinde som skulle være maskinmestre og som har gennemgået adgangskursus for at få lov at læse videre?
Kunne godt tænke mig at høre om hvad folk synes om uddannelsen og hvordan mht. praktik og skoleforløb. Er meget nysgerrig indenfor denne uddannelse da jeg synes den er meget alsidig. og har så mange muligheder både offshore men også på land.
Er i lære pt som lastvognmekaniker men er færdig i starten af '16 og kunne godt tænke mig at komme videre derefter.
Ved godt man ka læse en masse på nettet ang uddannelsen men synes det er skønnere evt. at kunne høre det fra en som har oplevet det
På forhånd tak
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 16 Emner: 13 Svar: 100
feb 2007
mar 2007
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 108 Svar: 753
Har du taget adgangskursus eller hvordan ?
mar 2007
Det med matematik og formler er ikke ligefrem min stærke side, men man kan vel lære det
mar 2007
mar 2007
Var også planen at ta og og kigge næste gang der er åbent hus.
Det bare en uddannelse jeg synes tiltaler mig så meget, og hvis man virkelig brænder for det og man vil det så meget så kan man sku også
feb 2007
Men jeg kom lige fra elektriker uddannelsen, og personligt kunne jeg nå at lave 90% af arbejdet i skolen og havde næsten ingen lektier.
Men der var da helt sikkert en del der brugte MEGET tid på det.
Det jeg vil frem til er at man ikke kan sige der er MANGE lektier, det afhænger af hvor meget du hænger i, og hvor naturligt Matematik og fysik falder for dig.
Engelsk og dansk skal du ikke tænke på. Det er ikke det vilde de udsætter dig for der.
mar 2007
feb 2007
Men hvis matematik og fysik ikke falder naturligt, så vil der helt sikkert være en del hjemme arbejde.
Jeg tog AK i Frederikshavn.
Ja jeg synes den er ensporet af den årsag at vi lever i 2015.
Hele verden skulle gerne prøve på at leve og udvikle mere energi rigtig. Det burde være et ret stort fokus. Men det går mere op i diesel og kul efter min mening.
Jeg var så heldig at kunne skifte linje til Energiteknolog rimelig smertefrit, stort set uden tidsspild.
Så det var fantastisk for mig.
Maskinmester er en fantastisk uddannelse, det må man ikke glemme lige meget hvad ens fokus er.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
mar 2007
feb 2007
Jeg er OGSÅ ensporet, af samme grund valgte jeg at skifte linje.
Jeg har prioteret efter hvad der var nødvendigt, aldrig fået under 10 i prøve eller aflevering i matematik og fysik.
2 matematik opgaver til hjemme arbejde er da alt for meget hvis man kun kan nå at løse den ene. Derfor er det da en smagssag om man magter lektierne.
For min skyld kunne der have været flere lektier, men det skal passe til de fleste niveauer, så nogen vil finde det relativt nemt, og andre vil kæmpe med det.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
Maskinmestre