{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Maskinmestre {{forumTopicSubject}}

Go'dag

Nogen herinde som skulle være maskinmestre og som har gennemgået adgangskursus for at få lov at læse videre?

Kunne godt tænke mig at høre om hvad folk synes om uddannelsen og hvordan mht. praktik og skoleforløb. Er meget nysgerrig indenfor denne uddannelse da jeg synes den er meget alsidig. og har så mange muligheder både offshore men også på land.

Er i lære pt som lastvognmekaniker men er færdig i starten af '16 og kunne godt tænke mig at komme videre derefter.
Ved godt man ka læse en masse på nettet ang uddannelsen men synes det er skønnere evt. at kunne høre det fra en som har oplevet det smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maskinmestre
  • #1   18. feb 2015 Hvad vil du vide?

• #2   18. feb 2015 Jeg synes den er lidt ensporet på den måde at der bliver fokuseret meget på den gamle del af uddannelsen og ikke ret meget nytænkning.

• #3   18. feb 2015 jamen hvordan uddannelsen er i forhold til skoleforløb og praktik. om det er meget læsning og opgaver eller det også bliver ført ud i praksis ?

Har du taget adgangskursus eller hvordan ?

• #5   18. feb 2015 Rottefængeren: Okay, kunne godt tænke mig at vide lidt mere om det AK , som du selv skriver kunne jeg godt forestille mig man skulle nå meget på kort tid.
    Det med matematik og formler er ikke ligefrem min stærke side, men man kan vel lære det smiley det vel derfor at man sidder der for at lære og forstå

• #6   18. feb 2015 hvilken skole går du på ?

• #8   18. feb 2015 okay iorden smiley

Var også planen at ta og og kigge næste gang der er åbent hus. smiley

Det bare en uddannelse jeg synes tiltaler mig så meget, og hvis man virkelig brænder for det og man vil det så meget så kan man sku også smiley ihvertfald prøve, har trodsalt min mekaniker uddannelse til den tid jeg kan falde tilbage på hvis ikke jeg kan klare det smiley

• #9   18. feb 2015 Jeg gik på AK, og ja der er meget at lave.
    Men jeg kom lige fra elektriker uddannelsen, og personligt kunne jeg nå at lave 90% af arbejdet i skolen og havde næsten ingen lektier.
    Men der var da helt sikkert en del der brugte MEGET tid på det.

Det jeg vil frem til er at man ikke kan sige der er MANGE lektier, det afhænger af hvor meget du hænger i, og hvor naturligt Matematik og fysik falder for dig.

Engelsk og dansk skal du ikke tænke på. Det er ikke det vilde de udsætter dig for der.

• #10   18. feb 2015 MHH: hvor har du taget AK henne ? nu er Matematik og fysik jo ikke lige min stærke side og det jo nok over 4 år siden jeg sidst virkelig har rodet med sån noget, men det da helt sikkert ikke noget problem at lære det igen hvis bare man kan bruge det til noget smiley

• #12   18. feb 2015 Jeg synes ikke der var mange lektier. Så er den historie vist ikke længere.
    Men hvis matematik og fysik ikke falder naturligt, så vil der helt sikkert være en del hjemme arbejde.
    Jeg tog AK i Frederikshavn.

Ja jeg synes den er ensporet af den årsag at vi lever i 2015.
    Hele verden skulle gerne prøve på at leve og udvikle mere energi rigtig. Det burde være et ret stort fokus. Men det går mere op i diesel og kul efter min mening.

Jeg var så heldig at kunne skifte linje til Energiteknolog rimelig smertefrit, stort set uden tidsspild.
    Så det var fantastisk for mig.

Maskinmester er en fantastisk uddannelse, det må man ikke glemme lige meget hvad ens fokus er.

• #13   18. feb 2015 Jeg går på Aarhus Maskinmesterskole og indtil videre er jeg fint tilfreds. Jeg har en studentereksamen og jeg har derfor ikke gået på AK, til gengæld har jeg haft værkstedsskole-forløb på 5 måneder og jeg er nu lige godt 3 måneder inde i mit praktikforløb som er på 9 måneder i alt. Matematik er heller ikke min stærke side, og jeg er godt klar over at jeg skal hænge i for at følge med i matematik og el. Men jeg synes at det er vildt spændende indtil videre! Jeg har haft 3 prøver indtil nu, og det er gået rigtig fint.

• #16   18. feb 2015 Hvordan med løn under forløbet ? AK er det su og andre skoleophold også su ? man får vel kun løn i praktik ?

• #17   18. feb 2015 Su under uddannelsen.
    Jeg er OGSÅ ensporet, af samme grund valgte jeg at skifte linje.
    Jeg har prioteret efter hvad der var nødvendigt, aldrig fået under 10 i prøve eller aflevering i matematik og fysik.

2 matematik opgaver til hjemme arbejde er da alt for meget hvis man kun kan nå at løse den ene. Derfor er det da en smagssag om man magter lektierne.
    For min skyld kunne der have været flere lektier, men det skal passe til de fleste niveauer, så nogen vil finde det relativt nemt, og andre vil kæmpe med det.

• #18   18. feb 2015 Du får også "kun" S.U under praktik medmindre andet er aftalt med virksomheden, så du kan som udgangspunkt regne med at være på S.U under hele uddannelsen.

Kommentér på:
Maskinmestre

Annonce