7.111 visninger
|
Oprettet:
Maskinmestre? {{forumTopicSubject}}
Godaften og godt nytår
Er der nogle maskinmestre herinde ?
Kunne godt tænke mig at vide lidt om hvor i arbejder henne og hvad jeres arbejds hverdag består af
Og hvordan med uddannelsen, er det meget bogligt med matematik osv?
kan jeg godt komme ind på maskinmester når jeg "kun" er udlært som lastvognsmekaniker ? og har brev på det? skal der mere til ?
mvh
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 9 Svar: 777
mar 2007
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 108 Svar: 753
Har ikke så meget imod at sidde og regne med el osv. bare det er noget som man ka bruge til noget som det self er. er det meget hovedregning eller sidder i, i klasser og regner det ud på papire?
okay, og man kan godt komme ind på det adgangskursus som mekaniker ?
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 132
mar 2007
var meget skoletræt i folkeskolen fordi det ikke var noget jeg gad kunne ikke se hvad jeg skulle bruge det til, men nu da jeg går på skole i vejle som lastvognsmekaniker er det noget helt andet, det virkelig noget som jeg godt gider for det kan jeg se jeg får brug for i mit liv
jul 2006
Der er både selvstændige opgaver og gruppearbejde, så lidt for enhver smag.
Hvis du har svendebrev som lastvognsmekaniker, kan du godt umiddelbart starte på AK.
mar 2007
Spændene! hovedregning er nemlig ikke lige det jeg er bedst til ska ha min lommeregner og et stykke papir at sætte det op på ellers bliver det sku for forvirrende
Fedt fedt, det blir godt at blive færdig som lastvognsmekaniker så om 3års tid
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 686
Derudover gør de også en del i Robot programmering hos os.
Spændende arbejde, tror dog det meste af tiden foregår på computeren.
jul 2006
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Og være villig til og ofre timerne på at lave lektier, og ikke mindst arbejde med stoffet til du har forstået det.
Men hensyn til hvad man lære, så er der stor forskel på hvilken branche du kommer til og arbejde i..
Og som med alle andre uddannelser får du kun den grundlæggende viden, men der er til gengæld næsten ingen grænser for hvor du kan få job, alt efter selvf. hvad dine interesser er.
Mester uddannelsens force er jo at man kan forbinde de forskellige led/enheder og se det i et større perspektiv.
El, hydraulik, automation, forbrændings motorer, kedler, pumper, køl/frys, ventilation, luft og de mere bløde fag (ledelse, økonomi osv..)
jul 2006
mar 2007
Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 242
Vi har en lastvognsmekaniker i klassen, så det kan bestemt lade sig gøre. Når du ikke tidligere har gennemført en gymnasial uddannelse, så skal du på adgangskurset.
Forresten er det mest (næsten eneste) brugte værktøj din lommeregner ;(.
Men der er Utroligt meget beregning. Faktisk i mine øjne er de fleste fag matematik bare med andre navne på.
Du behøver dog ikke være super til matematik, man finder ud af det hen af vejen, selvom det kan være frustrerende.
De første semestre er ikke så slemme men hensyn til lektier, men specielt i år med el autorisations prøve har været krævende.
jul 2006
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 127
Jeg er aspirant hos A.P. Møller og er på nuværende tidspunkt på min 2. praktikperiode, naturligvis til søs.
Min baggrund er HTX, og har derfor haft et ½ års værkstedsskole også.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 132
Maskinmestre?