{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.111 visninger | Oprettet:

Maskinmestre? {{forumTopicSubject}}

Godaften og godt nytår smiley

Er der nogle maskinmestre herinde ?

Kunne godt tænke mig at vide lidt om hvor i arbejder henne og hvad jeres arbejds hverdag består af

Og hvordan med uddannelsen, er det meget bogligt med matematik osv?

kan jeg godt komme ind på maskinmester når jeg "kun" er udlært som lastvognsmekaniker ? og har brev på det? skal der mere til ?

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maskinmestre?
  • #1   2. jan 2013 Jeg læser til maskinmester og kan sige, det er meget bogligt! Der er mange lektier og du skal kunne lide at regne på el smiley Hvis du ikke har en HTX eller andet som giver dig de nødvendige niveauer i matematik, fysik osv. skal du på et 1/2 årigt adgangskursus først. smiley

• #2   2. jan 2013 Fedt smiley hvor læser du henne ?
    Har ikke så meget imod at sidde og regne med el osv. bare det er noget som man ka bruge til noget som det self er. er det meget hovedregning eller sidder i, i klasser og regner det ud på papire?
    okay, og man kan godt komme ind på det adgangskursus som mekaniker ?

• #3   2. jan 2013 du skal formegentlig et halvt år på adgangs kursus. Du må ikke være skole træt, meget af dit liv kommet til at bestå af skole men det skulle gerne være det værd. Jeg er super glad for at læse til det,

• #4   2. jan 2013 okay, fedt. er skam ikke skoletræt så længe det er noget som jeg vil. og brænder virkelig for at blive maskinmester.

var meget skoletræt i folkeskolen fordi det ikke var noget jeg gad kunne ikke se hvad jeg skulle bruge det til, men nu da jeg går på skole i vejle som lastvognsmekaniker er det noget helt andet, det virkelig noget som jeg godt gider for det kan jeg se jeg får brug for i mit liv

• #5   2. jan 2013 Jeg læser på FMS i Fredericia smiley mere eller mindre alt hvad du lærer er relevant, eller det tror jeg hvertfald, jeg er jo ikke færdig endnu.. smiley
    Der er både selvstændige opgaver og gruppearbejde, så lidt for enhver smag. smiley Der skal en lommeregner eller mathcad til for at regne på tingene, hovedregning vil nok tage for lang tid dadet hænder at være temmelig komplicerede regnestykker.
    Hvis du har svendebrev som lastvognsmekaniker, kan du godt umiddelbart starte på AK.

• #6   2. jan 2013 mon ikke det meste er relevant, ellers ville det være ret dumt at sidde der smiley

Spændene! hovedregning er nemlig ikke lige det jeg er bedst til ska ha min lommeregner og et stykke papir at sætte det op på ellers bliver det sku for forvirrende smiley

Fedt fedt, det blir godt at blive færdig som lastvognsmekaniker så om 3års tid smiley

• #8   2. jan 2013 Er ikke selv maskinmester, men 2 af mine kollegaer er. Hos os består det meste af deres opgaver i og lave programmer/styringer til de special maskiner vi bygger. Og da de ikke altid kan regne med vi andre har tid til at bukke/svejse/fræse noget til dem, kommer de selv til det engang imellem.

Derudover gør de også en del i Robot programmering hos os.

Spændende arbejde, tror dog det meste af tiden foregår på computeren.

• #9   2. jan 2013 Tjae det kan man sige, men uddannelsen er SUPER bred, så det kan nok ikke undgås, der er ting man aldrig kommer til at bruge igen efter end uddannelse. smiley Men som Christian N skriver, skal man ikke være skoletræt, og man skal være klar på at yde en indsats for det, men jeg er også rigtig glad for at læse til maskinmester omend der kan være sygt mange lektier og pressede perioder med afleveringer, eksamener osv.. Bare klø på, og tjek lige lønstatistikken for uddannede maskinmestre..hehe.. smiley

• #10   2. jan 2013 Som de andre skriver skal du have angangskursus, når du kun har svendebrev..
    Og være villig til og ofre timerne på at lave lektier, og ikke mindst arbejde med stoffet til du har forstået det.

Men hensyn til hvad man lære, så er der stor forskel på hvilken branche du kommer til og arbejde i..
    Og som med alle andre uddannelser får du kun den grundlæggende viden, men der er til gengæld næsten ingen grænser for hvor du kan få job, alt efter selvf. hvad dine interesser er.
    Mester uddannelsens force er jo at man kan forbinde de forskellige led/enheder og se det i et større perspektiv.

El, hydraulik, automation, forbrændings motorer, kedler, pumper, køl/frys, ventilation, luft og de mere bløde fag (ledelse, økonomi osv..)

• #12   2. jan 2013 Hehe.. Nej hvis man regner på den måde, kan man selvfølgelig tjene mere på anden vis.. smiley Men vil nu alligevel sige, man jo stadig kan lave sorte penge alligevel man læser videre smiley

• #13   2. jan 2013 Er ved at afslutte 4 semester i København.

Vi har en lastvognsmekaniker i klassen, så det kan bestemt lade sig gøre. Når du ikke tidligere har gennemført en gymnasial uddannelse, så skal du på adgangskurset.

Forresten er det mest (næsten eneste) brugte værktøj din lommeregner ;(.

Men der er Utroligt meget beregning. Faktisk i mine øjne er de fleste fag matematik bare med andre navne på.

Du behøver dog ikke være super til matematik, man finder ud af det hen af vejen, selvom det kan være frustrerende.
    De første semestre er ikke så slemme men hensyn til lektier, men specielt i år med el autorisations prøve har været krævende.

• #15   2. jan 2013 Går fint indtil videre.. smiley men ja, hvis det udelukkende er livsindtjening der tæller, skal der sku regnes efter, om det kan svare sig at læse overhovedet. smiley

• #16   2. jan 2013 Er selv i gang med uddannelsen som maskinmester, skal starte på BM4 i slutningen af måneden hvor jeg skal i gang med alt det boglige, indtil videre har det sidste 1½ år været mest praktisk arbejde samt to praktikperioder.
    Jeg er aspirant hos A.P. Møller og er på nuværende tidspunkt på min 2. praktikperiode, naturligvis til søs.
    Min baggrund er HTX, og har derfor haft et ½ års værkstedsskole også.

• #17   2. jan 2013 går på msk i lyngby;) er ved at være færdig med m4 forhåbentlig og føler man ved lidt om ekstremt meget også er det blevet sådan at alle valg fag på min skole kommer på m5 så det er der man ligesom målretter sin uddannelse mod det man gerne vil... men hvis lyst og mod er der er det bare om at komme igang.

Kommentér på:
Maskinmestre?

Annonce