{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.323 visninger | Oprettet:

Registreringsattest navn {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg skal lige sikre mig, så jeg ikke gør noget forkert. For at gøre en rigtig lang historie kort, så blev jeg snydt i en bilhandel og fik en falsk registreringsattest, samt bilen ikke blev omregistreret. Jeg afmeldte selvfølgelig pladerne med det samme, og kontaktede skat. Efter lang tid frem og tilbage har jeg nu fået en hel ny registreringsattest fra skat, så jeg kan sælge bilen.

Det der undrer mig nu så, er at det er tidligere ejers navn der står på registreringsattesten. Burde der ikke stå mit navn på registreringsattesten?

Mvh Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Registreringsattest navn
  • #1   16. jul 2015 haha jo det burde der vel faktisk.. men du har jo ikke omregistreret den til dig selv endnu, du skal lige ind forbi en synshal og lave et ejerskift og så er den reelt set din.. og du må jo ikke sælge den før.. smiley

Godt de har deres metoder til at lave skattekroner til staten ellers gik landet da rabundus

• #2   16. jul 2015 Du sælger den bare, så kan køber selv få om registreret eller registret bilen.

• #3   16. jul 2015 eller du kan gøre det sammen med køber.

• #4   16. jul 2015 Fedt. Der er en som skulle købe den imorgen. Jeg havde egentligt ikke lige tænkt over det. Det er sku da plat de giver mig en registreringsattest på den gamle ejer. Især fordi skattekontoreret ikke ville oplyse mig om hvem den tidligere ejer var, og så giver de mig så et stykke papir med ejerns navn på. Flot...

Så det vil sige jeg skal til en synshal, og omregistrere den? Ved i hvor meget det koster? mvh Mads

• #5   16. jul 2015 Det er helt normalt, det er der ikke noget i vejen med.

• #6   16. jul 2015 Hej Buggiboy. Mener du at man kunne køre hen til en synshal og omregisterere den, selvom den stod i tidligere ejers navn?

• #7   16. jul 2015 Og du kan sagtens sælge den videre uden først at registrerer den i dit navn.

• #8   16. jul 2015 Ok. Så det vil sige jeg gør ikke noget ulovligt i at sælge bilen med denne registreringsattest? Er bare bange for at gøre noget forkert, nu når der har været alle de problemer

• #9   16. jul 2015 Ja det kan du godt, i kan også gøre det på Skat, via nem id altså køberens nem id.
    tror det koster ca, 400 på Skat måske lidt mere i en synshal

• #10   16. jul 2015 Du har vel en slutseddel hvor tidligere ejer står som sælger, og du som køber, så er du dokumenteret som nuværende ejer.

• #11   16. jul 2015 Ja det vil jeg tro han har ellers bille Skat nok ikke havde været behjælpelige med en ny attest.

• #12   16. jul 2015 Jeg har været dum i alt dette, men jeg vil bare gerne glemme episoden og komme videre i mit liv.
    Jeg købte den bil af en sælger, som åbenbart har købt bilen af en kvinde. Han har repareret lidt på den, og solgt den videre inden de 3 uger er gået før den skulle omregistreres. Det vil sige jeg købte en bil som stod i kvindens navn.

Da jeg købte bilen blev der ikke lavet nogen slutseddel, (og ja jeg lærte min lektion i livet omkring at købe biler, det var virkelig bare en rigtig rigtig dum situation). Især fordi han faktisk var en ret ubehagelig type fandt jeg ud af, da jeg sagde om vi skulle lave slutsedlen. Vi stod inde i vores hus, og jeg blev faktisk ret nervøs for ham, og tænkte på daværende tidspunkt jeg egentligt bare gerne ville have ham ud af vores hus. Derfor har jeg ikke nogen slutseddel.

Skat gav mig den nye registreringsattest, fordi jeg havde en kvittering på jeg havde afmeldt pladerne, og forklaret situationen via mail. Endvidere havde jeg været ude ved skat i Højbjerg ved Århus, og forklare dem situationen, hvor de lavede en kommentar på det i deres interne systemer.

Men det vil sige jeg godt kan sælge den, selvom registreringsattesten ikke står i mit navn, og jeg ikke har en slutseddel på den?

Mvh Mads

• #13   16. jul 2015 Ville være dumt at sælge den videre i andet navn.
    Nu har du selv nævnt at det var en træls type så få det ud af verden, omregistrer bilen via skat med dit nemid. Alternativt registrer den om i ny købers navn når du sælger den - hvis ikke der er et eller andet der forhindrer det.
    Undersøg det evt inden ved påbegynde et online ejerskifte, du afbryder blot inden betaling gennemføres.

• #14   16. jul 2015 Det vil altid være sidste registrerede ejers navn der står på attesten. Du han jo ikke omregistrerede den endnu. Så dit navn står ikke på den før du betaler de 340 kr for omreg. Hvor du jo så også vil blive opkrævet for forsikring og vægtafgift.

• #15   16. jul 2015 Du har registreringsattesten, dvs. du er ejeren. Mig bekendt kan du ikke få dit navn på reg. attest andet end hvis der er plader på, så det koster et nyt sæt nummerplader for at få dit navn på den. Men hvis du sover bedre om natten når dit navn står der på, så synes jeg du skal gøre det.

• #16   16. jul 2015 Du omregistrerer den til ham du sælger til når han kommer og henter den.
    Han skal bare have nem-id med, så går i ind på skat.dk (han skal logge ind).

Det vil kun være dumt at omregistrere til dig selv først, så skal du også vente på den nye reg attest som skal bruges til igen at omregistrere.

• #17   16. jul 2015 Hvis der ikke er plader på den, kan den jo ikke om registreres!!!

Det er ikke ulovligt og sælge en bil, hvor tidligere ejer er registreret, ingen kan jo forbyde dig at købe en bil, også dagen efter afmelde pladerne, det vil så på attesten stå tidligere ejer, indtil du (syner bilen) og ind registrerer den i dit navn eller købers nye navn..

Hvis der ikke er plader på bilen, kan du jo sælge den og være ligeglad hvad den nye ejer gør med bilen..

• #18   16. jul 2015 Mange tak for alle svarene. Jeg fik at vide af skat at jeg ikke kunne eller måtte sælge bilen, før jeg havde en registreringsattest på bilen, selvom den stod uden plader. Det er en Golf 1.9D fra 1997 som køber får for 2200 kr. Så det er næsten surt at begynde og betale 400 kr for at omregistrere bilen, når vi er nede i det beløb. Bare der ikke er noget ulovligt i det, eller at det pludselig fremgår at jeg "prøver" at snyde en person, fordi jeg ikke har været opmærksom på en ting.

jeg skrev i min salgannonce at tidligere sælger ikke omregistrerede pladerne, og derfor havde jeg fået en ny fra skat.

Kommentér på:
Registreringsattest navn

Annonce