{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Oliefyr til pillefyr pris? {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Vi har købt nyt hus hvor der er oliefyr og ønsker derfor at udskifte det til anden varmekilde.

Jeg har læst godt omkring pillefyr. Dog er der noget rengøring og opfyldning af piller 1 gang ugenligt .Hvilket jeg nok kan leve med. Huset er ikke så gammel og har en fornuftig energi mærkning.

Så mit spørgmål forlyder på hvad vil det koste at få sat et pillefyr ind i stedet for det nuværende oliefyr. Jeg tænker med montering af pillefyr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefyr til pillefyr pris?
  • #1   16. jul 2015 Lige det spørgsmål kam jeg ikke svare på. Men husk at det er noget med at man kan sælge sin oliefyrs kvote ish hvis man skifter, det hjælper lidt på det

• #2   16. jul 2015 Min svigerfar købte et pillefyr og monterede det godt nok selv, men mener det kostede omkring 30.000kr

• #3   16. jul 2015 25.000 for fyr og alt tilbehør (inkl. en pakke med f.eks. ny pumpe)
    ca. 5-6000 for installering og køreklar.

Fyld op ugentligt - kommer an på siloens størrelse.
    Jeg har en 500 liters, den skal fyldes hver 1-2 måned om sommeren, og nok hver 14 dag om vinteren.
    Rengøring, mjaa, burde nok gøre det noget mere, men gør det sjældent.

Sparer man penge? Ja tak!! smiley

• #4   16. jul 2015 Hej
    Jeg købte et mgm pillefyr, det skal renses for hver 10 tons, og tømmes Ca. Hver ton.
    Kører ganske af sig selv.
    Jeg købte det til omkring 34000. Inklusiv 2 nye cirkulation pumper, sikkerheds ventil og ekspansion beholder.
    Det eneste jeg skulle bruge udover, var lidt kugle haner, lidt rør og sådan lidt forskelligt monterings dele. Skal dog siges jeg har en del stumper, så der tog jeg selvfølgelig af.
    Det tog en hel dag, for 3 mand. Det værste var at få den gamle koks kedel ud, og fyret ind. Resten af dagen tog jeg mig af beværtning og "gik til håmde"
    Der skulle laves lidt nye beslag til varmt vands beholder, og skåres en del rør.

Du kan få billigere fyr, men så er der også en hel del mere arbejde med indstilling og rens.

ang. Tilskud. Hvis du på nogen måde kan forsvare det, eks. Brændeovn eller det er en koks kedel. Så få ændret bbr til fastbrændsel. Tilskuddet er meget større.
    Grunden er, at huse under 200 kvm, med oliekedel bliver skåret over en kam. Hvorfor ved jeg ikke. Og så behøver Du ikke være nærig når du oplyser dit olieforbrug, som grundlag for beregningen.
    Husk at få tilskud til den ny A pumpe. Og evt. Rør isolering.
    Jeg fik et tilskud på godt 10.000 kr.

• #5   16. jul 2015 Hej
    Køb en RTB 10 eller 16 kW
    Den komprimerer asken og skal kun tømmes for hver 1000 kg piller
    Husk at få 3500 kr i tiskud i skift fra oliefyr!
    Mvh KP

• #6   17. jul 2015 Spørg/søg evt. på http://www.stokerpro.dk/ istedetfor

• #7   17. jul 2015 Er der gulvvarme i hele hytten?

• #8   17. jul 2015 #4
    3 mand en hel dag? Godt nok nogle lange pauser så!

Jeg havde en elektriker, som havde sat nogle stykker op, til at gå én dag - og jeg hjalp ikke til.
    Og det blev indstillet osv.

Har sgu ikke fået noget tilskud..
    Hvordan fungerer det?

• #9   17. jul 2015 jeg vil absolut mene at du skal kontakte din skorstensfejer. få ham med ind over og hør, hvad der skal til i form af brand sikkerhed i dit fyrrum ligger hurtig en ugift der i forhold til beklædning osv. så er der kommet nye regler i forhold til skorsten. nu siger du huset ikke er så gammelt så kan jo være du er heldig med den del:-) pris synes jeg er svær at sige tror jeg ville fange en vvs mand og få et tilbud. laver man det selv efterfølgende med lidt rådgivning kan det næsten kun blive billigere? og hvis pladsen er der og du har gulv varme. ville jeg klart prøve at undersøge jordvarme eller noget varme pumpe har nogle kammerater der har rigtig god erfaring med begge dele.

• #10   17. jul 2015 #8
    Ja det tog lidt tid. En hel dag er nok også meget sagt. Min far havde glemt det, så han kom først kl 11, vi andre begyndte med morgenmad kl 9.
    Der skulle også en olie tank ud, stødes og hugges op efter den. Nyt hul i skorsten og opmuring efter det gamle. Og så blev røgrøret leveret fejl.
    Det var sådan et 90 mm med sanlemuffer, men der blev leveret et rør uden muffe (skåret af) og sådan et er ikke at få en lørdag eftermiddag, så det skulle jeg ha svejse sammen. Og alle rørene blev rykket ned.
    Men ja det tog lidt tid, men blev også 100 som jeg ville ha

• #11   17. jul 2015 Hej
    Spørg Henrik hos Q-Pro. Han ved alt om pillefyr og tilskudsordninger.
    Fornylig er det kommet frem at tilskud også ydes til kombifyr og installationer med både oliefyr og fastbrændselsfyr.H is fastbrændselsfyret er fra 1980 eller før er det anseelige beløb som kan scorez i tilskud.
    Mvh KP

• #12   17. jul 2015 #10
    Her skulle et nyt hul også laves (da et andet rum blev brugt), så derfor også nye rør derind. Og ja, det gamle skulle mures til.

Men udover det, til trådstarter, så snak med Allan fra www.hedestoker.dk
    Han er en flink fyr og til at snakke med!

Kommentér på:
Oliefyr til pillefyr pris?

Annonce