{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.140 visninger | Oprettet:

Ny bil hvilken? 200.000 max {{forumTopicSubject}}

Hejsa bileksperter.

Har netop i dag i banken lige fået godkendt lån på 200.000 og derfor skal kommende bil holde sig under dette beløb. De 200k er altså alt inkl. leveringsomkostninger osv.

Vi har følgende krav til vores bil:
Skal være økonomisk at køre i
Skal have stort bagagerum (til 2xhundebur), vores nuværende stationcar har plads til disse bure (citroen xsara family weekend, 2000).

Vi har lidt kigget på Renault Clio Sports modellen som er en form for stationcar i diesel udgave, men min svigerfar siger at de konstant går i stykker.

Nogle der ved nærmere om disse renault clios?

Og hvornår kan det betale sig at købe diesel frem for benzin/hvornår "må" man?

Ps: bilen skal være fabriksny til prisen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bil hvilken? 200.000 max
  • #3   23. okt 2015 Vi har kørt 35.000 indenfor det sidste år, det var lidt derfor vi tænkte i diesel. Min kæreste ligger og kører 120 km 3 gange om ugen.

Hvorfor kan det bedst svare sig der? ødelægger man motoren ellers eller hvordan skal det forstås?

Toyota laver desværre ikke store nok biler indenfor vores rammer..

• #4   23. okt 2015 Renault laver fine biler, men de bare lidt plastisk agtigt, og deres Diesel motor er i mange bilmærker !.. f.eks Dacia, Nissan og mercedes

• #6   23. okt 2015 V8 Lover - de kan vel godt gå i stykker på så mange andre punkter? tænker jeg blot..

Kim P - Ah ok smiley Jamen hvis vi så tager ud fra dette senarie:
    Min kæreste kører 3 gange om ugen 120 kilometer, 60 km hver vej.
    Jeg kører 30 kilometer 5 gange om ugen (15 kilometer hver vej)
    Udover dette kører vi kun 50km+ ture

Men derudover kan vi også godt finde på at starte bilen for at kører ud at handle (500 meter), sker der noget ved disse små ture? når blot bilens primære ture er lange?

• #7   23. okt 2015 alle biler går i stykker, men bare hold din service som der står i den bog du får med, så holder de længe nok, det som dræber turbo diesel biler er små ture og "Start&stop" funktioner som er på mange biler i dag..

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #8   23. okt 2015 I havde simpelthen opsparet 0 kr til bilen og låner ALLE 200.000 i banken??

• #9   23. okt 2015 Hvis den også skal se lidt fræk ud er Clioen et glimerende valg, Renault laver rigtige gode diesel motorer, Jeg har bare svært ved at se to hunde bure i den.
    Væsel - hvad med om du holdt dig til emnet ?

• #11   23. okt 2015 Nå, men i snakker da kun positivt om Renaulten herinde, så tror vi giver den en chance indtil videre og prøver en tur i den..

Angående de to hundebure: det er stationcar modellen vi er interesseret i, for mig at se kan den godt rumme to hundebure, men jeg har selvfølgelig ikke fulgt op på det med mål smiley

• #12   23. okt 2015 Væsel korrekt - vi er lige flyttet. Men vi står i en situation hvor vi igen igen igen igen igen igen skal reperere på vores bil for et femcifret beløb samtidig med vi har enormt meget rust og syn til sommer, så vi vil gerne slå til inden vi får spildt endnu flere penge på at køre rundt i vores gamle rustbunke... Vi har brugt omtrent 20.000 det sidste år og det vil jeg væsentlig hellere betale af på et lån + spare halvdelen og mere på vores benzinforbrug.

• #14   23. okt 2015 Kim P så det handler egentlig primært om at bilen får afløb for alt soden ved de ofte lange ture og ikke bliver overvældet af små ture der soder den til? er det korrekt forstået? altså kommer den af med soden fra de små ture, ved de lange ture

• #16   23. okt 2015 Har i tit folk på bagsædet? Der er ikke ret meget plads på bagsædet af sådan en Clio, jeg mener at akselafstanden er den samme på en hatchback og en stationcar. Men det er en flot bil, jeg synes især at den er flot i rød-metallic. Og med 35.000 km om året, så kan det godt betale sig at købe en model med dieselmotor.

• #17   23. okt 2015 Kør den ind til en motoroptimering, og få pillet EGR og lort fra, så den kører rent fra ny af. Så burde der ingen problemer være smiley

Det er kun til syn du MÅSKE har et problem, men hellere det at skulle sætte EGR til for 20km, end at kører med det i bilens levetid. smiley

• #18   23. okt 2015 Dyhring: det er nok bedre at vente til garantien er udløbet, ellers står man med håret i postkassen ved en eventuel reklamation.

• #19   23. okt 2015 Tjaa, det kan man jo også vælge. Selvom frakoblet EGR kun kan være positivt for motoren. Men er det en bil man planlægger at have ud over garantien, så havde jeg gjort det på samme dag den kørte ud af forhandleren.

Siger ikke den skal chippes om eller noget. Bare frakoble det lort der slår samtlige nye dieselmotore ihjel her i EU.

• #20   23. okt 2015 Hvad er EGR sådan mere specifikt? smiley

• #21   23. okt 2015 Den kører udstødningsgassen ind i motoren igen, og genbruger derfor den forurenede luft til at brænde det sidste ud af igen.

Derfor de soder til, og indsugning m.m. bliver fyldt med lort. Frakobler man det, så kører motoren rent, og derfor ingen tilsodning.

Forurener sikkert mere, men hellere det i min verden end dyre værkstedsbesøg!

Se det som at få en slange i røven på dig selv som kører op til dit luftindtag, og så skal sluge den endnu en gang blandet med ny luft også smiley

• #23   23. okt 2015 En golf 2 med 195.000,- til tun og gejl!

• #24   23. okt 2015 Ah på den måde.. men er det ikke netop denne tilsodning man kan undgå, hvis blot man kører bilen nok? ideen i at køre diesel forsvinder vel også hvis man får taget EGRen fra?

Aries tror ikke banken bliver glad for at have den pant i bilen smiley

• #25   23. okt 2015 Nej, den vil stadig sodde når den ikke kører rent, lige meget hvor meget du kører i den. Du vil vel også helst trække frisk luft hele tiden og ikke forurenet ikke?

Det vil din motor også.

• #26   23. okt 2015 Der er ikke sådan vanvittig mange muligheder i den klasse i forhold til jeres pladsbehov

Er ikke så tryg ved franske biler, men jeg har også været den ulykkelige ejer af 2 franske mandagsbiler

Som fabriksny kan den for hulen ikke være så slem.. om ikke andet så er det jo Renaults egen hovedpine de første 2 år (medmindre den self slider bremser sindsyg hurtigt eller lign)

• #28   24. okt 2015 prøv at kør i sådan en her de kører sindssyg godt ved godt den ikke er helt ny men stadig fra i år

http://www.fredericia-autoservice.dk/Brugte-biler/Vis/?id=446-478904808&utm_medium=referral&utm_source=autouncle_web

du får så meget for pengene både udstyrs messig men også garanti de dækker næsten alt på fabriks garantien som du har 5 år på.

• #29   24. okt 2015 dacia duster smiley

• #30   24. okt 2015 Seat Ibiza stc
    Fabia stc
    Clio stc

• #31   24. okt 2015 Køb en bil med en VW diesel motor, de er faldet gevaldigt i pris, og køre i bund og grund meget fornuftigt smiley

• #33   24. okt 2015 Medmindre man er grøn i røven og alt det gøjl, så gør softwaren jo kun godt, i form af forstærket ydelse. At den så sviner mere end den er opgivet til, er i min verden ligegyldigt for brugeren smiley

• #36   24. okt 2015 Det er som at pisse i havet, det med at reducere bilers udledning på den måde... det er okay at nye biler ikke må ryge og udlede som et damptog, meeen som du siger så skal bilen jo altså også have en motor!

• #38   24. okt 2015 Ja det er bliver ikke billigere i hvert fald... en ældre diesel koster jo snart så meget i ejerafgift at almindelige mennesker simpelthen ikke har råd til det ...

• #39   28. nov 2015 Vi endte op med en seat ibiza i stationcar. smiley

Kommentér på:
Ny bil hvilken? 200.000 max

Annonce