{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Uddannelse {{forumTopicSubject}}

Hey ved ikke hvor jeg ellers lige skal få den ud sååå...
Jeg er 18 år gammel og ved ikke hvad jeg skal.
efter 9. klasse holde jeg et år fri hvor jeg arbejdede, så gik jeg 6 måneder på en IT-supporter uddannelse men måtte indse at jeg ikke passede ind(ikke nørdet nok;)). Så startede jeg på teknisk skole som tømrer mest fordi min far er tømrer men siden min første dag har jeg vidst at det ikke er det her jeg vil, har nu været i gang i et år og har mistet motivationen totalt. Jeg overvejer meget at hoppe fra da jeg nok hellere vil på HF.
men som 18 årig vil jeg bare være 2-3 år ældre end alle andre.
hvad vil i gøre???


Kommentarer på:  Uddannelse
  • #1   15. dec 2015 Tænk nu over hvad du allerhelst vil. Hvis du vil på hf, så gør det da. smiley Hvad kan du godt lide, at lave? Tænk godt over det..


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #2   15. dec 2015 hf er du ikke nødvendigvis 2-3 år ældre.. Her har de haft flere "enkeltfags" som studerer fuldtid, hvor gennemsnitsalderen er omkring de 20-25 stk smiley
    du vil nok være i den tunge ende på de almene (stx, htx, hhx).

    og husk, man kan ALTID videreuddannes! det man vil som 20 årig vil man næppe som 30 årig, med mindre man har givet helt op - eller er tilfreds - kun en måde at finde ud af


  • #3   15. dec 2015 2-3 år ældre.. Hmm ja men du har 50 år foran dig med uddannelse og arbejde.. Who freaking cares om du er ældre. Desuden er pigerne også bare det yngre smiley


  • #4   15. dec 2015 Altså da jeg gik på skole, gik jeg i klasse med nogle der var henholdsvis 47 og 50? Så alder har vidst ingen betydning.

  • #5   15. dec 2015 jeg er i voksen lære som persongvogns mekaniker
    er 36år

    men gøre det for og kan læse vidre

    blev udlært klein smed i 2000 efter 4 års lære tid

    så man ændre sig og vil noget andet

    så gør det du brænder for nu


  • #6   15. dec 2015 JUST DO IT!!

  • #8   15. dec 2015 Hvad skal der ske efter HF?

    HF er jo bare et skridt på vejen til en højere uddannelse, så det er vigtigt at du beslutter dig for hvad den HF skal bruges til. Ellers er det jo bare at udskyde beslutningen i noget tid at tage den.

    Da jeg gik på HTX var der flere som var en del ældre. Bl.a. håndværkere med ryg- og knæskader, som var tvunget til at finde på noget andet. Der var ikke noget underligt i det.


  • #9   15. dec 2015 min kæreste er 29 og er igang med Hf, hvis det er det du har lyst til og din motivation er der så gør det.. du kan eventuelt tage den på VUC.

  • #10   15. dec 2015 Hej Mads.
    Hvis du ikke ønsker at gå på HF - Så kan du i stedet vælge at tage en fuld hf på enkeltfag på VUC. Det har jeg gjort og her er alderen langt mere varieret.
    Jeg valgte det også pga. alderen da jeg var 22 da jeg startede. Altså her har man stadig de almindelige fag som dansk, engelsk, matematik osv. dette har man i en fast klasse med de samme klassekammerater og derudover skal du så have nogle valgfag.
    Jeg kan kun anbefale det.
    Her kan du læse lidt om hvilke fag du skal have - http://www.vucaarhus.dk/page/view/d6bbf552-9625-4670-8005-dbcd64c2beab.html


  • #11   15. dec 2015 bare til en lille information og det er ikke for at skræmme dig fra vid og sans, hvis du starter og stopper på flere uddannelser uden og komme videre, kan de faktisk godt sige nej. er en jeg kender der gjorde det nummer men skal så siges han gjorde det nummer 15 gange.

  • #12   15. dec 2015 bliv pædagog, et fedt job hvor du oplever masser af ting, og drikker meget kaffe og spiser kage, tar på ture, dyrker sport, laver ting som ellers ville være en hobby, men med løn. jeg har arbejdet i ungdoms klubber i mange år, totalt fedt job.. mvh hc

  • #13   15. dec 2015 ved bare ikke hvad jeg vil være så det kan jo ske at en hf går hen og vil være spildt


  • #14   15. dec 2015 H.c
    kræver da at man vil den slags...lidt mærkeligt havde ikke i min vildeste fantasi regnet dig for en en gogger


  • #15   15. dec 2015 Mads j
    du kan se sådan på det med Hf kan du på en senere uddannelse få merit i nogle fag. så det er trods alt en Win Win for dig og du tjener stadig lidt penge på det.


  • #17   15. dec 2015 lige meget hvad er det aldrig spildt medmindre du ikke gennemfører det!.

    men snak da med en uu vejleder om dine interesser jeg er igang med skiltetekniker/ folie indpakker det fik hun mig ind på selvom hun var en ko der sad og dovnede på fjæsen da jeg kom ind (pinligt for en voksen så fatter godt du ikke kan få hjælp hvis du har prøvet der smiley )


  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #19   15. dec 2015 Jeg går på en ganske gennemsnitlig HF (aldersmæssigt) og der går flere i min klasse på 20+ og endda et par på 16-17 år, sååå.. Er selv 18, og HF er ganske enkelt fint at tage hvis man ikke ved hvad man vil, hvis man vil have noget at falde tilbage på eller hvis man vil bruge den (evt. Til uni) så alderen skal du ikke være bange for:))

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #20   15. dec 2015 OG så er HF jo kun 2 år;)

  • #21   16. dec 2015 Problemet ved at tage HF (eller andre gymnasiale udd. for den sags skyld) uden at vide hvad den skal bruges til, er vel, at man har vanskeligt ved at vælge de rigtige niveauer. Altså medmindre man vælger A-niveau hele vejen igennem, så er man da helgarderet.

    Mange videregående uddannelser stiller krav til eks. matematik, fysik, sprog eller andet på A-niveau, og så er man jo lige vidt, hvis man tager en HF med de fag på B- eller C-niveau.

    At tage HF eller noget andet fordi man ikke ved hvad man vil, er ikke løsningen hvis man spørger mig. Det eneste rigtige er at finde ud af hvad man vil, og så vælge retning, fag og niveauer efter det.


  • #22   16. dec 2015 Tak værnepligt mens du tænker over mulighederne.
    Forsvaret søger elever til flymekaniker.
    At arbejde på F16, er vel også en hygge tjans


  • Lasse E
    Lasse E Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 32
    #23   16. dec 2015 Du skal ikke tænke på alder når du vælger uddannelse, det er bare et tal. Da jeg startede på HTX var der flere over både 18 og 20.
    Men som Carsten J skriver, så er det ikke dumt at gøre sig nogle overvejelser, inden man starter på en gymnasial uddannelse, så man ved hvilken linje man skal hoppe på. På HTX ville det f.eks ikke gøre gavn at tage biologi og idéhistorie, hvis du finder ud af bagefter at du vil være designer smiley


  • #24   16. dec 2015 overrasker mig en del hvor mange uddannelser der kræver en gymnasial uddannelse. er det pga speciale i bestemte fag eller hvordan?

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #25   16. dec 2015 Ja.
    Det bliver sjældent nemmere jo længere du går.
    Og for at undgå for stort hop i niveau på en gang, har man optagelses krav på mange kortere og længere videregående uddannelser.
    Dog kan Erhvervserfaringer alene godt være adgangsgivende på enkeltfag (eud, købmands skoler osv)


  • #26   16. dec 2015 I mange tilfælde er det også overdrevet så meget de forskellige uddannelser er lavet om.

  • #27   16. dec 2015 Mads Jeg er i gang med min HF som 28 årig smiley Jeg har arbejdet for at tjene penge så jeg kunne dyrke min sport på højt plan. Penge kommer og går smiley Gør hvad du har lyst til smiley
    Men jeg vil evt anbefale dig at kontakte en studie vejleder. Hvis du er fra køre eller omegn, kan du kontakte noget der hedder UUV smiley De er super dygtige til at hjælpe med alle spørgsmål der måtte være også økonomi smiley


  • #28   16. dec 2015 går i klasse med en på 46 og en der var lige godt pensions aldreren

    og en på 15 smiley


  • #29   16. dec 2015 jeg vil være 19 år når jeg starter på en hf, vil det så være bedst at vælge at tage den på et gymnasium eller vuc

  • #30   16. dec 2015 Gym after min mening

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #31   17. dec 2015 Helt sikkert gym mht. HF.. Der er sandsynligheden for at seriøsiteten er lidt mere i top:)

Kommentér på:
Uddannelse

Annonce