{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.894 visninger | Oprettet:

Kør-selv Gardasøen - Erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Min familie og jeg overvejer at køre til Gardasøen til sommer.

Vi har vores datter med på 5 år, så jeg tænker at det smarteste ville være at køre det meste af aftenen og hele natten, så hun kan sove så meget som muligt.

Det der taler mest imod at køre selv, er egentlig den lange tur derned. Ifølge Google Maps vil det tage omkring 15 timer (1500 km). Men med lidt hovedregning, så køre vi måske 140 km/t i snit, hvilket vil sige at turen tager ca. 11 timer uden en eneste pause, som selvfølgelig er urealistisk, men det bør stadig kunne holdes på en 12-13 timer måske?

Er der nogen som har kørt turen i ét stræk, som kan dele lidt erfaringer omkring hvor lang tid det tog?

Tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kør-selv Gardasøen - Erfaringer?
  • #1   29. mar 2016 Jeg kørte hjem fra gardasøen juli 2015. Kørte fra desenzano del garda kl 07.00 om morgenen og var i Århus kl 23.00 inklusiv pauser. Jeg lå med 140-200 hele vejen stortset. For det meste 160-180.

• #3   29. mar 2016 Tak for svarene.

Rasmus: Hmm 16 timer lyder godt nok af meget med den hastighed, men det er vel det realistiske tal desværre..

Glemte lige at skrive, at vi køre fra Århus.

• #4   29. mar 2016 Så skal du trække 1 times kø fra og ca 2 timers pause smiley kunne jeg selvfølgelig godt have skrevet.

• #5   29. mar 2016 Jeg køre der ned på 20 Timer.
    Køre fra Helsingør kl 12
    tager færgen fra Rødby
    Køre til Numberg/ munchen
    Tager en power nap
    Køre det sidste stykke

• #7   29. mar 2016 Men vær forberedt på det her. smiley
    48 kilometer kø.

profilbillede
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #8   29. mar 2016 Ja du skal nok ikke regne med 140km/t i gennemsnit.Der skal jo ogsaa tankes og lettes ben en gang imellem.
    Koerer der ikke stadig biltog fra Hamborg til norditalien ?

• #9   29. mar 2016 Men der kan også være fri bane smiley

profilbillede
  • #10   29. mar 2016 RSP, hvorvidt om de kører helt til italien ved jeg ikke.
    Men jeg ved der går fra Hamborg til München.

• #11   29. mar 2016 Når vi kører til sydfrankrig(tæt på monaco) kører vi klokken 14 om dagen og så rr der ikke så meget trafik i gennem Tyskland, så er man dernede på 22 timer ca, hvis man kører nonstop og skiftes selvfølgelig smiley

• #12   29. mar 2016 Min kæreste og jeg har de seneste to somre kørt til Gardasøen (Lazise) fra Aalborg. Begge gange har det taget omkring 15-16 timer i et stræk naturligvis. Dog skal det nævnes at vi begge gange er kørt midt i august, hvilket har taget toppen af ovennævnte trafik. Uge 29-30-31 er markant værre.
    I min optik er det intet problem at køre 17-1800 km på én gang, så vi gør det også til sommer igen smiley

• #13   29. mar 2016 Vi skal afsted i uge 29, så den er nok rimelig slem, spørgsmålet er bare om der er kø om natten..?

• #15   29. mar 2016 Om natten tror jeg heller ikke du skal frygte, dog kan der altid ske et uheld, som så blokerer motorvejen.
    Jeg har 7-9-13 ikke oplevet det. smiley

• #16   29. mar 2016 Jeg kører til den region hver sommer og det foregår i et stræk. Det tager ca 16 timer med ca 140km/t fra Horsens
    Jeg kører altid hen på eftermiddagen så jeg ikke rammer Hamborg til fyraften og så kører jeg hele natten, og når man så er ved at være lidt træt, så står solen op og man bliver frisk igen til de sidste km.
    Jeg oplever at der er stort set fri bane om natten, jeg har aldrig holdt i kø om natten.

• #18   29. mar 2016 Som de andre nævner bør du ikke frygte kø, så længe du kører om natten. Men selvfølgelige kan man være uheldig osv osv.
    De gange vi har været værst ramt, har været ved Hamborg. Nürnberg og München, som kan være helt håbløse at komme omkring hvis man er uheldig og rammer myldretiden. Men ved at køre hele natten skulle du gerne komme dét problem til livs. God tur smiley

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 206
    #19   29. mar 2016 Da vi sidst var der nede tog det 22 timer der ned pga kø. Og ca 13 timer hjem.

• #20   29. mar 2016 Hvis du kan så kør tirsdag/onsdag/torsdag. Så kan du potentielt undgå det værste kø da lørdag er skiftedage for de fleste mobile home udlejere. Skal i selv leje mobilehome eller andet, så kan man evt overnatte et par dage. Få sovet og kør om morgnen - og lad være med at køre til kl 5 om morgnen. Der sker mange uheld fordi folk tror at de skal lege supermand der kan klare det hele. Selv hvis man ikke falder i søvn er ens reaktionsevne voldsomt nedsat når hjernen er meget træt

Sæt farten ned, og tag den med ro. Det tager altid længere tid end man regner med. Ferie Kø, vejarbejde, ulykker og pauser og ekstra tankning fordi du køre 30% kortere på literen.

Sørg for at få noget ordenligt mad og drik vand. Alt det junkfood og sodavan bliver du bare dårlig af. Og lad være med at drikke for mange energi drikke, det kan være virkelig ubehageligt at have kroppen fuld af koffein.

Vi køre til Italien hvert år. Vi gør bare lidt ud af turen. Handler ved grænsebutikkerne og gør de stop vi har brug for undervejs. Og nyder udsigten når vi når til bjergene. Hold en fest i bilen smiley

• #21   29. mar 2016 Lad være med at leg cannonball run, du bliver træt af at høvle med 160-80 stykker, især om natten. Tro mig, jeg har været der. Især når trafikken lige pludselig står stille, uden varsel på motorvejen.

• #22   29. mar 2016 Husk at ferien starter når l køre hjemmefra.
    Vi har altid (ca 20 år to gange om året) kørt på ferie, både solo og med campingvogn. De første år kørte vi om natten, og der er ikke så meget kø, men det er hårdt, hvis man ikke er vant til at være oppe om natten (jeg er så kaldt A menneske)
    Da vi fik børn blev vi enige om køre om dagen, mest fordi børnene ikke var gode til at sove i bilen, men i dag ville jeg helt sikkert køre om dagen.
    Vi kørte til Italien i uge 8 som også er ret presset mht trafik. vi kørte 1500 km på 16 timer, uden ret meget kø. Vi køre også 140 det meste af tiden, men forvent ikke et snit på meget mere end 100, heller ikke selv om det er om natten.
    Det bedste vi har kørt tidsmæssigt er 1700km på 14 timer, men så skal der også køres til.

• A_ N
    A_ N Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #25   29. mar 2016 Hvor mange km, eller hvor mange timer synes I det er forsvarligt at køre i ét stræk, altså uden overnatning hvis man kun er én til at køre?
    Man holder selvfølgelig pauser undervejs.

Jeg skal muligvis til Italien, ca 1500km. smiley

• #28   30. mar 2016 jeg har kørt Paris - København alene 1.300 km.. det var latterligt hårdt... det gør jeg ikke igen alene.. (jo familien var med, men kun mig som kørte)

Normalen når det går sydover så gider jeg ikke mere efter 8-1.000 km...

Nord på, så er grænsen omkring 7-800 km.

Kommentér på:
Kør-selv Gardasøen - Erfaringer?

Annonce